302 Found

302 Found

nginx/1.8.0

Yleinen palautekeskustelu uudesta sivusta (bugit, toiminnallisuudet, kysymykset)

Viestiketju osiossa 'Basso' , käynnistäjänä Jukka-1, 20.02.2012.

1. realii

realii 4. leveliläinen

Saadut kiitokset:
    336
    Aktiivisuuspisteet:
    6,846
    Vs: Yleinen palautekeskustelu uudesta sivusta (bugit, toiminnallisuudet, kysymykset)

Täällä ei ainakaan toimi toi kunnolla. Se vetää ne keskustelut ihan oikeaan reunaan niin, ettei niistä näy kuin about muutama ensimmäinen kirjain. Screenshottia en jaksa ottaa aiheesta. Windows 7 + Firefox 20.0.1 ja evästeet sekä väliaikaistiedostot jne. poistettu + Adblock Plus + NoScript.

2. pkm

pkm 2. leveliläinen

Saadut kiitokset:
    6
    Aktiivisuuspisteet:
    2,246
    Vs: Yleinen palautekeskustelu uudesta sivusta (bugit, toiminnallisuudet, kysymykset)

Kiva leiska etenkin värien osalta ja skaalautuvuus on nyt sellainen että muutkin kuin vanhukset sietää sitä. Vaikutti enemmän siltä että se edellinen oli beta - se oli jotain aivan kamalaa.

Times New Roman fontit (vai mikä onkaan) vähän häiritsee ja rikkoo tätä muuten niin kliiniä linjaa...

Olisi kiva jos shoutboxin postattuihin linkkeihin tulis hrefit niin ei tarvitsisi copy pasteilla.

Vähän eri juttu, mutta Tapatalk on kuulemma hyvä: http://www.tapatalk.com

3. pkm

pkm 2. leveliläinen

Saadut kiitokset:
    6
    Aktiivisuuspisteet:
    2,246

edit: hups

4. foundhill

foundhill 1. leveliläinen

Saadut kiitokset:
    10
    Aktiivisuuspisteet:
    921

En tiiä, onko muilla samaa probleemaa, mutta itellä Windows 7:n ja Chromen kanssa en koskaan pääse ekalla, joskus en toisellakaan, kerralla kirjautumaan sisään, vaikka salasana on 105% joka kerta oikea. Ohjautuu automaattisesti etusivulle ja pitää naputella käyttäjänimi ja salasana uudestaan. Ei sinänsä mikään iso bugi, joskin hieman ärsyttävä. Olisi myös erittäin tervetullutta, että sisäänkirjautuessa pysyisi topicissa, eikä ohjautuisi etusivulle.

Ja helvetin hidashan tämä on. Tsiisus.

5. soul03

soul03 4. leveliläinen

Saadut kiitokset:
    102
    Aktiivisuuspisteet:
    7,996

Pari hieman ärsytystä herättävää seikkaa:

a) kaikista mun intternetin saiteista tää on heittämällä hitain, jumalauta MUN PARTANI KASVAA NOPEAMMIN KUIN MITÄ BANTSO REAGOI KLIKKAUKSEEN

b)
    Kiitos tästä, valitan näistä samoista jälleen huomenna.

ed:
    Nää on nyt näitä - Lähi-idässä on kriisi, juutalaisten salaliitto pyörittää maailmaa, Bason ylläpidossa on jotain vikaa jne. Välillä joku uus näkokulma olis sillee virkistävä?

6. hebo

hebo 4. leveliläinen

Saadut kiitokset:
    306
    Aktiivisuuspisteet:
    16,071

En usko. Salasana voi olla korkeintaan 100% oikea.

7. jckfruit

jckfruit 1. leveliläinen

Saadut kiitokset:
    0
    Aktiivisuuspisteet:
    161

Mulla ei ole mitään kritiikkiä, mutta tuli muuten mieleen kiittää siitä että olette alkaneet laittaa jälkilähetyksiä Basson sivuille, kuten olen ehdottanut joskus joulun tienoilla.

Kiitos. Ja kiitos myös tietenkin keskustelupalstan nauhoittajille, etenkin niille jotka ovat nauhoittaneet Kultabassokerhoa ja Truths&Rightsia. :)

8. kyyninen hipsteri

kyyninen hipsteri 0. leveliläinen

Saadut kiitokset:
    0
    Aktiivisuuspisteet:
    0

Eiks nyky-hipstereillä ole käsitystä semmoisesta selaimesta kuin Mozilla Firefox? Keskustelut ei näy ollenkaan. Joku tuossa taiskin valittaa jo aiheesta, mutta komppailen, että ei toimi täälläkään.

9. jckfruit

jckfruit 1. leveliläinen

Saadut kiitokset:
    0
    Aktiivisuuspisteet:
    161

Itselläni on Firefox 20.0.1 ja jos laitetaan nettiradion toimimattomuus pois laskuista niin mulla ei ole mitään ongelmaa. Ilmeisesti joillakin ainakin ongelmat kumpuaa Stylish-lisäosasta ja täällä Basson foorumeilla jaetusta tyylimodista? Mikäli sellainen löytyy nii ota pois käytöstä.

10. themightycasey

themightycasey 0. leveliläinen

Saadut kiitokset:
    0
    Aktiivisuuspisteet:
    0

No jos sinulla ei esim. ole ongelmia tämän sivun kanssa Firefoxilla, niin onneksi olkoon:
    http://www.basso.fi/keskustelu/index.php?action=unread
    Ei todellakaan omalla firefoxilla ilman mitään lisähärpäkkeitä toimi, vaan näyttää jotakuinkin tältä:
    Bugaa
    Bugaa 2
    Sen sijaan arturturin teemalla näyttää jo vähän paremmalta:
    Arturtur
    ja pikaisen fixin jälkeen se jopa toimii oikein:
    Toimii
    Toki stylish-teemat sinällään voivat aiheuttaa ongelmia, mutta näkisin että ne enneminkin parantavat käytettävyyttä.

Niin joo, jos joku käyttää tota Arturturin teemaa Firefoxilla, niin lisätkää tämä pätkä vaikkapa yleiset määritelmät kohdan jälkeen:
    Koodi:
    /*Firefox viimeisimmät lukemattomat aiheet & jäsenlistaus fixi*/
    #unread.tborder.topic_table,
    #recent.main_content #topic_icons.description,
    #memberlist.main_section,
    #mlist.tborder.topic_table {
    float: left !important;
    }

ja yllämainittu lukemattomien aiheiden näkymä pitäisi toimia. Tummassa teemassa se on ollu jo hetken kunnossa, mutta kannattaa päivittää jos ei ole. (http://userstyles.org/styles/61311/bassofoorumin-tuunaus-tummaksi?r=1329931887)

11. realii

realii 4. leveliläinen

Saadut kiitokset:
    336
    Aktiivisuuspisteet:
    6,846

aturturin setti käytössä, eikä tosiaan toiminut tuo. Lisäsin tuon sun heittämän pätkän sinne, eikä siltikään toimi. Tää basso kusee kyl vitusti kintuille kun ei mikään toimi ja käyttäjät joutuu epätoivoisesti tekeen kaikkea jotta olisi edes jotenkin selattavissa. :thumbdown:

12. jckfruit

jckfruit 1. leveliläinen

Saadut kiitokset:
    0
    Aktiivisuuspisteet:
    161

Pistin Adblockin omasta selaimesta pois ja sain saman näkymän. Onks Basson web-kehittäjä devannu Adblock päällä eikä oo kattonu millaiselta näyttää ilman sitä? :no:

Eli joo, meikällä toimii siis kun Firefoxissa on Adblock Plus asennettuna. Kai tässä on yksi syy lisää miksi pitäisi olla Adblock käytössä.

13. joutilas

joutilas 0. leveliläinen

Saadut kiitokset:
    0
    Aktiivisuuspisteet:
    0

Eikö tuota pirun mustaa yläreunan navigointipalkkia voi asettaa kiinteäksi elementiksi tai tehdä jotenkin vähemmän tilaavieväksi? Kaikilla ei ole niitä basotoimiston 100000x100000 retinanäyttö imacceja, foorumin käyttö pikkuläppärillä on oikeasti hajottavaa kun näkee hädintuskin yhden viestin kerrallaan.

14. Anonymous

Anonymous Rekisteröitymätön

Minä voisin lyödä koska haku.

Esineellä (tylppä)

LUJAA

15. Anonymous

Anonymous Rekisteröitymätön

[move]Tulevaisuudessa foorumin haku tulee aiheuttamaan enemmän henkirikoksia kuin viina.[/move]

16. rutto

rutto 2. leveliläinen

Saadut kiitokset:
    18
    Aktiivisuuspisteet:
    2,096

Hyvin vahva sama. Luurilla menee arvailuksi mitä kirjoittaa kun tuo saatat

Tietokoneella chrome plus adblock tuhosi hiiren rullan kun bannerin ja ensimmäisen topicin välillä oli matkaa monta sataa metriä. Adblock pois käytöstä ja sivusto näyttää normaalilta. Puheöimella ilman adclockia bannerin ja ekan topixn välinen matka polttaa sormenjäljet pois. Mitä vittua Hessu?  palkki zoomaa ittensä tielle. Plus topixxxeja avatessa pitää zoomata että osuu uusi namiskaan ja silloinkin tuo perkele bittimuodosss a vie puoli ruutua.

17. rutto

rutto 2. leveliläinen

Saadut kiitokset:
    18
    Aktiivisuuspisteet:
    2,096

En rupea editoimaan haistakaa vittu

18. loivis

loivis 3. leveliläinen

Saadut kiitokset:
    16
    Aktiivisuuspisteet:
    2,846

Anna olla adblock päällä ja klikkaa sitä tyhjää väliä erikseen oikeella/adblock/estä tämä mainos plaaplaa.. Sama homma oli vanhassa basossa.

19. plipplop

plipplop 0. leveliläinen

Saadut kiitokset:
    0
    Aktiivisuuspisteet:
    0

jaahas. uus sivu, ehkä vähän palautetta taas.

huonommaksi ei juurikaan siitä edellisestä olis voinu mennä, joten sinänsä kyllä ihan tervetullut uudistus tämä on. ja kyllä mun ensi fiilarit oli melko positiiviset, ainaki tuntu toimivan ihan kivasti ja leiskaki oli paljo käyttäjäystävällisempi ku edellinen.

muutamia huomioita, mulla on käytössä suht tuore uusin OSX ja selainten uusimmat versiot, mitä ikinä ovatkaa, ff 20.0.

- safarilla etusivu jää välillä kokonaan tyhjäksi. ne neloslevelin lohkot ikäänku on siinä, mut ne ei näy. niitä pääsee klikkailemaan ja sivuvetohärpäke aukee ku osuu oikeeseen kohtaan. refressi ei vaikuttanu, mut sit ku jätin sen auki tohon ni jossain vaiheessa oli ilmestyny. nyt taas näyttäs näkyvän.

- firefoxilla radio jää taustalle päälle vaikka sen shoutboxin napista sammuttaaki. nyt on jauhanu 14 minsaa, dataa siirretty 14 megaa ja foxin suoritinkäyttö tasasesti 60%. saattaa vaikuttaa suht negatiivisesti palvelimien vääntöön jos taustalla jauhaa kovinki paljon tollasia suljettuja radioita. puhumattakaan esim tän kannettavan akunkestosta. ei kait kukaa enää maksa datasiirrosta megojen mukaan, eihän?

- sivujen latausajat on kyllä melkosia ainaki tolla firefoxilla. esim ton kultabassokerhon sivun latausaika on tasasesti sellasta 12-15 sekkaa, joka tuntuu aika raffilta ottaen huomioon, ettei sivulla oo näkyvissä ku muutama hassu blokki.

- page speedin mukaan on aikamoisia noiden sivujen kootkin. toi kbk:n sivun transferred data näyttäs olevan parin megan luokkaa. se on musta aika paljon. ja tos ei siis oo radio päällä.

- käytettävyyttä parantais jos kirjautumisen jälkeen palauttais takasin sivulle mistä on tullu etusivun sijaan.

- jos mä tekisin weppisivun, ni laittasin kyllä paraatipaikalle jotain muuta ku puolen sivun kokosen mainoksen. nythän mä nään yhen tällasen 13 tuumasen näytön verran tyhjää ja piti oikein laittaa blokit pois päältä, että hiffasin mistä on kyse. (tosin divin blokkaaminen erikseen adblokilla autto tähän, mut sitä on hankala laittaa saitin suunnittelujoiden meriiteiks..)

- nyt tää meinaa jäädä lähettämättä siks, että mua ärsyttää toi captcha tossa. eikö sitä varten oo tänne rekisteröidytty, ettei noista tarttis murehtia. mun on vaikee nähdä ton pointtia. ja varuiks vielä kolme kenttää? oikeesti?

- sit vielä tästä forumista.. eiks kandeis oikeesti valita sellanen forumisofta joka tukis mobiilikäyttöä suoraan boksista ees jollain tavalla? musta tää smf on aika vanha jo. ei oo oikeesti kovinkaan vaikeata tehdä mobiiliselaimia tukevia leiskoja tähänkään forumiin. veikkaan itse asiassa, että pelkästään css-tyyleillä tästä sais tehtyä pätevän mobiilialustan.

- sit mua vähän ärsyttää toi ton "betahenkisyyden" ja open sourcen korostaminen. mua kiinnostais tietää mitä tolla betahenkisyydellä tarkotetaan? ettei bugeja ees luvata korjata? plus mun käsittääkseni esimerkiks tää forumi on pyöriny avoimen lähdekoodin softalla alusta lähtien. ja eikö siellä edellisen saitinkin pohjalla ollu joku sisällönhallintasysteemi. ja nythän toi vissiin on wordpressillä tehty.

mä tavallaan ymmärrän pointin tän takana, että toistuvat tappiot täällä on yritetty kääntää sillä, että annetaan käyttäjille vapaat kädet tuottaa sisältöä. nähtäväks jää miten käy. periaatteessa toi on musta ihan hauska idis ja hyvä yritys basson johdolta seivata tilannetta.

mut mun mielestä basso on menny väärään suuntaan jo pidemmän aikaa, just niitä erikoisohjelmia joita mä oon kuunnellu on lopetettu ja tilalle on tullu jotain jota mä en ainakaa tunnista omaks jutukseni. ja tän yhteisön, josta tää basso on lähteny liikkeelle kanta näistä uudistuksista on tullu hyvinki selväks. ehkä mun pointti on se, että musta basson kaupallisuus on haiskahtanu jo niin kauan, että todelliseen yhteisöllisyyteen on ehkä vähän vaikeata uskoa. prove me wrong.

toivottavasti jengi hiffaa ton neloslevelin ja rupee käyttämään sitä aktiivisesti ja toivottavasti toimituksella riittää kanttia julkasta kaikki mitä sinne tulee.

20. Niso101

Niso101 0. leveliläinen

Saadut kiitokset:
    0
    Aktiivisuuspisteet:
    0

En tiiä onko tätä jo kirjotettu, mutta Basson epävirallinen aplikaatio iphonelle ei toimi. Sehän ei ole Basson oma tekele, mutta vituttaahan se silti.