302 Found

302 Found

nginx/1.8.0

Unimaailma: painajaiset/valveunet ym.

Viestiketju osiossa 'Ajankohtaista' , käynnistäjänä Guest, 25.10.2003.

1. Guest

Guest Rekisteröitymätön

Kyllä, on olemassa topic Oudot unet, on olemassa Pelottavimmat kokemukset, mutta puhtaasti mielenterveyttä horjuttavia unia käsittelevää ei.

Eli:
    Tilittäkää tänne unista jotka ovat aidosti pelottaneet. Erittäin tervetulleita olisivat toistuvat painajaiset/samaa teemaa käsittelevät painajaiset.. kertokaa! En voi olla ainoa jota unet riivaavat.

Eräs kaverini näkee valveunia. Esimerkiksi herää keskellä yötä ja huomaa että hänen ikkunansa takana seisoo mies jonka kasvot ovat epäselvät. Tai että hänen sänkynsä päässä istuu tumma nainen itkemässä lohduttomasti. Nipistys ja muut klassiset keinot varmistavat että valveilla ollaan mutta näky on ja pysyy.

Omat valveuneni ovat yleensä pikaisia näkyjä kuten em. teksti ilmaisee. Unet sitä vastoin ovat sitäkin rankempia.. Usein vaellan utuisessa epätodellisen tuntuisessa maailmassa jossa ihmisillä ei ole kasvoja.. Vakiovieras tuntuu olevan tuo tummanpuhuva raadollinen pitkähiuksinen takkutukkahahmo joka ikään kuin laahustaa eteenpäin pää kumarassa kertomaan asioita. Lähes poikkeuksetta näiden unien/valveunien tapahtumapaikka on oma rakas asuntoni. Saatan "herätä" sumeaan ääriviivattomaan todellisuuteen omassa makuuhuoneessani ja nähdä olohuoneessa (jossa on ISO ikkuna, eli valoa tulee yölläkin ainakin vähän) vain pimeyttä ja epäselviä hahmoja.

Kertokaa!

2. Guest

Guest Rekisteröitymätön

Jessus, noi valveunet alko pelottaa. Toivottavasti tuu ikinä näkemään sellasta, sekoaisin ihan varmasti.

Viime yönä tuli pitkästä aikaa painajainen; mä en muista mistä se lähti, mutta tiesin että mun vanhempien huoneessa oli joku jättiläinen. Sen huoneen edessä on rappusten yläpää, ja rappusten kaiteen päällä istu meiän koira. Avasin sitten sen oven ja sieltä tuli faija, ehkä 10 kertaa isompana ku oikeesti ja heitti mut rappusia alas, tai sillee et oisin lentäny aluks seinää päin ja tippunu sit rappusiin, mut se uni onneks loppu siihe ku törmäsin seinään.

3. Guest

Guest Rekisteröitymätön

mä jos mä olisin toi sun frendis niin mä en asuis enää himas vaan
    laitoksessa, siis sekoisin totaalisesti! ihan karseeta.
    :cry:

4. Guest

Guest Rekisteröitymätön

Kuulostaa aika karmivilta noi valveunet. Oon muutenkin niin säikky että pää hajoais jos sellasia näkisin.
    Nään painajaisia nykyään aika harvoin ja yleensä vain silloin kuin olen todella stressaantunut. On kyllä tullut usein nähtyä unia missä löytää uusia huoneita himasta ja sitten niissä huoneissa on kaikkea hämärää. Väkivaltaiset unet on myös aika ahdistavia. Mutta ei ole tullut nähtyä sen kummempia unia ainakaan vähään aikaan. Luojan kiitos.

5. Guest

Guest Rekisteröitymätön

juu u.. itelläniki oli enne tommosii et näki aina hereillä nuit kaikenlaisii pimeitä hahmoja... vittu se on oikeesti skitsoo... esim. täs joku aika sitte menin yöllä vessaa.. laahustin omasta huoneestani pimeesee käytävään ja kuulin jotai outoo ääntä olo huoneesta, hiivin hitaasti eteenpäi ja sielt tuli valoo (talvi, keskiyö, valot kiinni, telkku kiinni) niinku telkkarista ja hiivin viel eteenpäi, näin telkkarin joka oli päällä tai ainaki must tuntu siltä ja sit siin telkun ympäril oli joitai hahmoi tuijottamassa telkkaa.. sain hirveen sydärin ja lähin juoksee huoneeseeni ja vittu kävin hakeen pesis mailani ja lähin takas ja pistin valot matkal päälle mut telkku oli sit kii eikä mitää hahmoi ollu... nukuin seuraavat viis yötä valot päällä enkä käyny vessas... :oops:

6. Guest

Guest Rekisteröitymätön

Kuulen isoveljeni huoneesta vaimeaa puhetta ja hidasta naurua.
    Sellaista pahanenteistä... en uskaltanut mennä edes koskaan katsomaan.
    Myös yöllä olen kuullut alakerran vaatekomerosta kuuluvaa naisen laulua.

Ehkä viimeeksi eniten flippauttava näky oli, kun näin lehtitelineessä irtileikatun jalan hetken aikaa. Siinä meinasi parahtaa oikeasti kauhusta karjumaan :D

7. pikku-h

pikku-h 0. leveliläinen

Saadut kiitokset:
    0
    Aktiivisuuspisteet:
    0
    HRRRRR. Uskalla enää nukkua :shock:
    Näistä pitäs kirjottaa kirja ja lukee iltasatuna tuhmille lapsille.

8. Guest

Guest Rekisteröitymätön

kännis nukkumine aiheuttaa aina hullui illuusioit.. viime yönä luulin olevani hevonen jolla o 7 päätä ja koitin uskotella itelleni et mul on vaa 1 pää ja sit meninki jo laattaa.. nää o aina näit puoliunes ja puolivalveil olevii juttui.. sit tyyny muuttu kans pari kertaa jonku miehen pääks... olis ees unii, mut koko aja tietää et o valveil.. ehk huppu o vaa nii sekasi.

9. Guest

Guest Rekisteröitymätön

valveunet on hallusinaatiota. ne johtuu siitä että että aivot temppuilee.
    ne voivat olla myös muita aistiharhoja kuin näköharhoja.
    mulle noita ei oo tullu, ja toivottavasti ei tuu koskaa, koska ihan salettiin sekoisin viimeiksin lopullisesti.
    jos noi oikeesti alkaa vaivaan jotain niin kannattaa mennä jonkun psykologin puheille, ne osaa auttaa.

10. Guest

Guest Rekisteröitymätön

mä nään painajaisia ja tollasia harhavälähdyksiä useimmiten sillon, kun oon ollu edellisenä iltana juomassa. kerran näin meiän parvekkeella kyynärpäästä irtileikatun käden leijumassa ilmassa. yritin katella olisko se heijastus jostain, mutta en millään keksiny mistä.
    ennen oli kans aika yleistä, että kun yöllä heräsin niin tuntu ihan ku mun vieressä parisängyllä makais ruumis. sitä en kyllä muistaakseni ikinä kunnolla nähny, vaan se oli enemmänki kuvittelua onneks.

11. Guest

Guest Rekisteröitymätön

on muuten pitkä aika kun viimeks oon nähny painajaista...
    yleensä ne on sellasia että seison esim. oven takana ja tulee sellanen piinaava tunne että joku lähestyy sitä ovea toiselta puolelta..
    toinen yleinen on että jokin näkymätön heittelee mua ympäriinsä.

12. hebo

hebo 4. leveliläinen

Saadut kiitokset:
    306
    Aktiivisuuspisteet:
    16,071
    Toi on huomattu. Mulla vaan on aina semmosta et ku oon heräämässä, ni tuntuu et huone olis täynnä porukkaa mitkä hälinällään herättää, ja sit koitan vaa sanoo jotain et olis hiljempaa, kunnes herään.

13. Guest

Guest Rekisteröitymätön

14. Guest

Guest Rekisteröitymätön

haha :D ei susta kyllä voi kuin painajaisia nähdä. mee parturiin.

15. Guest

Guest Rekisteröitymätön

[quote:5166f46dfc="lalli"]kännis nukkumine aiheuttaa aina hullui illuusioit.. viime yönä luulin olevani hevonen jolla o 7 päätä ja koitin uskotella itelleni et mul on vaa 1 pää ja sit meninki jo laattaa.. nää o aina näit puoliunes ja puolivalveil olevii juttui.. sit tyyny muuttu kans pari kertaa jonku miehen pääks... olis ees unii, mut koko aja tietää et o valveil.. ehk huppu o vaa nii sekasi.[/quote]
    Juhlimisen jälkeen ku on menny k'nnis nukkuun,ni on nähny unta juhlist mis on just ollu,suurinpiirteen aina jatkuu siitä vaiheest uni kun on lähteny juhlist/pippaloist.

16. Guest

Guest Rekisteröitymätön

mulla toistuu yksi ja sama uni n. kerran kuussa!

olen isäni kanssa olohuoneessa ja jutellaan jostain ,sit lähen nukkumaan, hyppään sänkyyn,käännän kylkeä ja päätä siten että kasvoni ovat seinään päin,nukun hetkisen..sitten kuulen että ovi aukeaa hitaasti...kun käännyn ovelle päin , isäntä seisoo kirves kädessä,valmiina lyömään...sit herään kun kirves osuu johonki suuntaan vartaloa...

toi on aika epämiellyttävää nähdä toi sama juttu..se ei muutu miksikään vaan on aina samanlainen...

17. Guest

Guest Rekisteröitymätön

Ainoa valveuni, mikä mulla tulee mieleen:
    Oltiin jokunen vuosi takaperin Kyproksella lomalla. Yhtenä yönä heräsin hotellihuoneessa, ja näin meidän koiran (joka oli oikeasti kotona) sänkyni päässä istumassa. Ravistelin päätä, ja hieroin silmiä, mutta koira ei kadonnut mihinkään. Sitten se lähti kävelemään minua kohti, ja tuli viereeni rapsutettavaksi. Vasta tässä vaiheessa se katosi.
    Meni varmaan tunti ennenkuin sain unta, niin hätkähdyttävä kokemus tuo oli. Oli se jotenkin karmean tuntoista, vaikka oma koira olikin kyseessä.

18. Guest

Guest Rekisteröitymätön

pari yötä sitten tajusin unessa että olen unessa. sit päätin lähteä heruttaa jokaiselta vastaan tulevalta naiselta.. mutta en löytänyt yhtään naista mistään. toi uni kyllä vähän pelotti.. :?

19. Guest

Guest Rekisteröitymätön

no hyi vittu, rupes pelottaa noi moliorin jutut. :D

ite oon reilun 36h valvomisen jälkeen kävelly omaan huoneeseen ja säikähdin vitusti kun hoksasin ikkunan takana jonkun tumman hahmon kiiluvine silmineen. noh, ei siinä vielä mitään, mut huoneeni on tokassa kerroksessa. toinen kumma juttu on että vaikka kello oli vasta vähän yli neljä päivällä, ulkona oli pilkkopimeää. heräsin reilun 12 tunnin päästä lattialta ja paleli pirusti. en tiedä olinko jo nukahtanu silkasta väsymyksestä kun kyseisen hahmon hoksasin mahdollisesti unessa vai pökräsinkö pelkästä säikähdyksestä. kuitenkaan en uskaltanu enää nukkua vaan istuin aamuneljältä kaikki valot päällä, kaikki talon kolme telkkaria uutisikkunaa huudattaen liesituulettimen edessä poltellen tupakkaa ja koittaen saada käsien tärinän loppumaan.
    sillon pelotti.

toinen usein toistuva uni johtuu varmaan liiasta resident evilin pelailusta nuorempana. oon isossa kartanossa joka on täynnä zombinperkeleitä. ainoo ero resident eviliin on et mulla ei oo aseita joilla niitä kurmottaa.

usein myös hoksaan unessa et "hitto, tää on unta", jolloin yleensä herään siihen kun näen ensimmäisen vastaantulevan naisen, how unfair is that?

20. anartikko

anartikko 4. leveliläinen

Saadut kiitokset:
    3
    Aktiivisuuspisteet:
    11,121
    Tää toimi mulle vähän vastaavassa tilanteessa..

Kun oot valveilla kannattaa miettiä tota unta ja sitä mitä teet kun näät sen seuraavan kerran.. koska pystyt muuttamaan sitä jos haluut.

Kun taas kerran näin toituvaa painajaista muistin (ehkä siks et olin miettiny sitä valveilla), että tää onkin vaan unta ja rupesin leikkimään jumalaa. En vaan välittänyt tyypistä joka tuli puukon kanssa kohti ja löi mua. Nauroin vaan ja sanoin ettei tuo haittaa mitään. Sit se tyyppi meni ihan hiljaseks ja lähti pois..

Sit vaan lähdin lentemään ja tiesin ettei kukaan voi tehdä mulle mitään pahaa. Äkkiä paha painajainen muuttu ihanaks uneks kun vaan muistin et.. täähän onkin mun uni jossa voin tehä mitä haluun :)