302 Found

302 Found

nginx/1.8.0

Tulisiko keskustelukulttuuria voida kehittää lainsäädännöllisesti?

Viestiketju osiossa 'Ajankohtaista' , käynnistäjänä Kunstaapeli, 02.03.2020.

1. Kunstaapeli

Kunstaapeli 2. leveliläinen

Saadut kiitokset:
    11
    Aktiivisuuspisteet:
    1,021
    Ok, ensialkuun todettakoon, että vaikea kysymys. Johon valitettavasti en tee perusteellisempaa aloitusta nyt.
    Esitän vain kysymyksen, ja ehdotan perään itse jotakin, jolla tässä kohtaa kokisin olevan merkitystä.

Ehdotus
    Keskustelupalsta tulisi määritellä tarkasti lainsäädännössä.
    -Keskustelupalstan perustaminen luvanvaraiseksi. Ja luvat saaneiden palstojen tulisi mukautua noudattamaan ehdotettuja malleja mahdollisimman tarkasti.

-Keskustelupalstan ylläpitämiseen ja moderointiin tulisi omata lisenssi ja todistettu pätevyys. Ja perustaa neuvosto, joka tarkkailee, ja jonnekka voi raportoida, ylläpidolliseman aseman mahdollisia väärinkäytöksiä.

Miksi?

- Keskustelupalstoihin liittyvät lukuisat lieveilmiöt, joihin ei ole mahdollista puuttua tällä hetkellä
    -Keskustelukulttuurin kehittäminen

Aihe kiinnostaa jonkinverran, ja olen ehdollistunut panostamaan aiheeseen tulevaisuudessakin. Palaillaan.

Last edited: 02.03.2020
  2. Kunstaapeli

Kunstaapeli 2. leveliläinen

Saadut kiitokset:
    11
    Aktiivisuuspisteet:
    1,021
    Alustava kannatus tälle. Se tarkoittaisi valintaa. Arvosta. Jota itse kannatan. Tällä hetkellä suomessa hyvään keskusteluun pyrkimistä ei arvosteta. Ja sen karmeat tulokset ovatkin nähtävissä. Päivittäin.

Ja niille, joille on vaikea käsittää tätä lainsäädännöillä kehittämisen osuutta. Niin tutustukaa vaikka siihen, kuinka ruotsissa toimii julkisen liikenteen järjestäminen paikallisliikenteen osalta. HSL:lle toki paljon hattua, hyvä pulju. Se nyt kuitenkaan ei vaan kaikkea kata. Kun kaikki kehyskunnatkaan eivät yksiselitteisesti vaan vallitsevien politiikkojensa osalta kannata sen arvoja, tai ainakaan pyrkimyksiä. Olisi tyystin eri asia, jos esim. palvelutason alaraja määriteltäisiin lainsäädännössä edes tyydyttävälle tasolle. Jäisi turha häseltäminen.

Last edited: 11.05.2020