302 Found

302 Found

nginx/1.8.0

Pienet ärsyttävät asiat ihmisten käyttäytymisessä

Viestiketju osiossa 'Hiekkalaatikko' , käynnistäjänä STG, 18.10.2007.

1. STG

STG 0. leveliläinen

Saadut kiitokset:
    0
    Aktiivisuuspisteet:
    0
    Ihan tästä aiheesta ei nähdäkseni ole erillistä threadia, ja jos on niin en sellaista sattunut löytämään.

Pidemmän aikaa olen otsikon mukaisia asioita havainnoinut, tahallisesti tai tahtomatta. Ihmisillä on erilaisia ärsyttäviä piirteitä käytäytymisissään - kukin toimii omalla tavallaan, ja ihmisten persoonalliset tottumukset, tavat ja/tai ulosanti herättävät ainakin itsessäni aika ajoin kevyttä v*****ntumista. Ärsyttävän asian ei tarvitse edes olla isokaan juttu.

Esimerkkejä, jotka minua ärsyttävät (liittyvät paljolti ruokailun yhteyteen, en tiedä miksi :lol: ):

1. Jäätelön yms syöminen kulhosta/purkista siten, että jäätelöä nuollaan lusikasta hitaasti lusikan ollessa "kauhaosa" alaspäin. Ilmiössä oleellista on näemmä myös syömisen välillä tapahtuva lusikan heiluttelu ns. "a-ok" -asennossa pikkusormen ja peukalon välissä. Etenkin naiset harrastavat tällaista. Todella vammaista.

2. Kovien karkkien intohimoinen pureminen väärissä tilanteissa, esim. leffoissa. Vrt. myös karkkien imeskelyyn, jolloin välillä päästetään semmosia imeskely-ääniä. V-käyrä nousee.

3. Mustekynän naputtelu ajatuksissaan. Kyrsii kokeissa ja tenteissä, kun koettaa itse keskittyä.

4. Jotkut ihmiset ärsyttävät toisia enemmän puhuessaan ruoka suussa. Esimerkkinä tästä molemmat päänäyttelijät elokuvassa Nousukausi.

Tässä muutamia, ei just nyt tullut mieleen kaikkia niitä muita juttuja, mitkä on ajan saatossa kyrsiny.

Tämä topic on niille, jotka tajuaa mitä tarkotan, loput varmaa pitää hulluna tai on just niitä, jotka ärsyttävät tietämättään muita. :twisted:

Ottakaa kantaa, kiinnostaa kuulla et löytyykö tämmösiä yleisiä juttuja mitkä vituttaa kaikkia. Pitää kirjotella vielä itekki, kunhan hoksin lisää noit.

2. Anonymous

Anonymous Rekisteröitymätön

Tiedostan olemassaoloni ja luonteeni sen verran mallikkaasti, että jo pelkästään omista tavoistani ja käytöksestäni voisin tehdä pienen listauksen. Jotta kuitenkin voisin jatkaa elämääni symppiksenä elämäntapaluuserina jätän nämä seikat kuitenkin käsittelemättä, tosin heijastan niitä hieman kertomalla yhdestä itseäni ärsyttävästä toiminnasta läheisteni osalta.

Vastaansanomattomuus:
    Sanot ystävällesi kommentin jostakin asiasta, ehkä kenties hieman loukkaavan tai eripuraakin herättävän, vaan mitään palautetta lausahduksesta ei tule. Voit havaita toisen osapuolen vitutuskuplan paisumisen jossakin otsan lähimaastossa, mutta sanaakaan ei sanota vastaan, ei niin mitään. Jos yrität kysyä esimerkiksi asian mahdollisesta loukkaavuudesta, et edelleenkään saa mitään vastausta, kupla vain alkaa peittää silmienkin näkyvyyden. Kysymys tätä harrastaville ihmisille: miten helvetissä kuvittelette toisen (tässä tapauksessa minun) ymmärtävän mitä on tehty tai sanottu väärin, jos te ette aukaise suutanne ja puhu asioista? Mie olen helvetin ärsyttävä ihminen, ja tiedän sen. Kuitenkin jos kaikki alistuvat vittumaisuudelleni supertohvelin tavoin, tulenko ikinä muuttumaan ja olemaan hiljaa ajoissa?

3. nobu

nobu Rekisteröitymätön

-"Ei usko, että se loppu jo"-syndrooma eli esim. rehellisesti tyhjän jugurttipurkin kuopiminen uudestaan ja uudestaan kun uskoo että siellä saattaa olla vielä jokin nanogramma jäljellä... Lähinnä ääni tässä on se ärsyttävä tekijä, koska silmät voi aina sulkea...

Ja sitten omaan lemppariin, eli kävelemiseen:

-"Haahuilija" eli ei ymmärrä, että kaupungissa ihmiset kävelevät eteenpäin eikä näin ollen ole soveliasta kruisailla kävelytien puolelta toiselle erittäin hitaasti. Yleensä tästä seuraa ärsytystä, kun oma hieno kävelytahti häiriintyy.

Pakko vielä lisätä hyvin pieni asia, joka voi ottaa päähän hyvin paljonkin...

-"Märkä ja ajattelematon" eli ollaan seisottu sateessa sadetakki päällä, tullaan ratikkaan ja nojaillaan märällä selällä tankoihin, joista toiset pitävät kiinni. Tuloksena on ensin hämmästys kuinka joku voi olla noin ajattelematon kanssamatkustajaa kohtaan, että kastelee kädet märällä takilla ja lopulta suuremmoinen ärsytys ja halu tökkiä häirikkö pois märällä sateenvarjolla.

Sellasta tähän hätään... jatkoa seurannee kunhan taas hyppään joukkoliikenteen sekaan. *huoh*

4. STG

STG 0. leveliläinen

Saadut kiitokset:
    0
    Aktiivisuuspisteet:
    0
    I totally agree! Meinasin lisätä on postaukseni jälkeen mut arvelin että se pomppaa vielä esille.

Tosta haahuilusta vois vielä lisätä sen, että ku joku kävelee ruuhkassa hitaasti edellä ja ku siitä ei meinaa päästä ohi, ni sillon pännii. Varsinki ku se edessäoleva näyttää just siltä että se ei tajua tän taaemman ärsyyntymisestä mitään.

Ja ainiin, ruokailuun liittyen taas yks:
    Ruoan nuoleminen sormista ruokailun välissä tai päätteeksi. Todella ärsyttävää, kun käydään oikein kaikki sormet systemaattisesti läpi. Toki joskus suht pakollinen ilmiö, mutta muiden suorittamana tämäkin ärsyttävää.

5. Dumbo-M

Dumbo-M Rekisteröitymätön

Sellaset tyypit on rasittavia ketkä keksii hyviä juttuja, mutta vievät ne överipitkälle toistamalla niitä liikaa tai vain sillä etteivät osaa lopettaa tarpeeksi ajoissa. Eivätkä he itse tunnu tajuavan läpän liian pitkälle viemistään, vaikka vastaanotto olisikin kylmä.

6. STG

STG 0. leveliläinen

Saadut kiitokset:
    0
    Aktiivisuuspisteet:
    0
    Myös tämä rakennusmiehiltä tarttunut ilmiö, suulla naksuttaminen jotakin asiaa tuumaillessa, suunniteltaessa tai mittailtaessa vituttaa. "D-d-d jaa-a, pitäsköhä tuosta ottaa 20 cm pppoooooois, d-d-d-ddd". :thumbdown: Asiaan kuuluu myös sanojen venyttäminen.

7. MarvinRoadkill

MarvinRoadkill Rekisteröitymätön

Saamattomuus, erityisesti ryhmätöitä tehdessä vaikkapa koulussa... tai töissä.

Useasti porukka on jäänyt tuijottamaan tyhjyyteen ja odottamaan että joku tekee asialle jotain. Ei viitsisi alkaa jakamaan ihmisille erikseen tehtäviä vaan luulis että jokainen ymmärtää muutenkin mitä tehdä jotta tehtävä edistyisi. Jossain vaiheessa on sitten jo pakko mainita asiasta.

Sillä hetkellä kun apatian valtaamat ryhmän jäsenet vaan toljottavat, vihaan sisäisesti jokaista.

" Okei, nyt nojaat seinään... ja kädet taskuun, noooin. Vittu, tee jotain, pyörry vaikka...."

8. Jussikauha

Jussikauha 0. leveliläinen

Saadut kiitokset:
    0
    Aktiivisuuspisteet:
    0
    - Suu auki syöminen
    - Mielipiteettömyys, passiivisuus: Ei sanota vaikka ollaan eri mieltä, tyydytään vaan vaikka kuinka vituttaa.

9. tart

tart 0. leveliläinen

Saadut kiitokset:
    0
    Aktiivisuuspisteet:
    0
    puhelinkeskustelun aikana ulkopuolisille ihmisille juttelu on aivan vitun ärsyttävää. antaapa kiinnostuneen vaikutelman kun huikkailee siinä välissä jotain elämää tärkeämpää paskaa jollekin. oon pari kertaa keskustelukumppanin mielenkiinnon puutteen takia lyönyt luurin korvaan ja joskus oottanu turpa kiinni niin kauan, että saan jakamattoman huomion.

ruuan turha sorkkiminen. esimerkiksi jauhelihan jatkuva pyörittely ja ränkslääminen sen paistuessa pannulla. miksi sen ei vaan voi antaa olla siinä? samaan kategoriaan voisi myös laittaa kuormasta nappaamisen. ärsyttävyyden lisäksi se on aivan vitun oksettavaa, varsinkin jos kyseessä on esim. rahka tai jokin muu vellimäinen ruoka. ylipäänsä turhat kosketukset ruokaan ovat ärsyttäviä ja oksettavia.

jonkin tietyn lausahduksen käyttämin puheessa toistuvasti. esimerkiks bb-nikon käyttämä "VOIN KERTOA" saa mun veren kiehumaan uudestaan ja uudestaan.

nivelten naksauttelu (oli vissiin jo?). suurielkeisesti tehtynä huomion saanti on taattu. vitun ärsyttävää. vielä ärsyttävämpää on se omahyväinen hymy, jonka naksauttelija vetää naamalleen kun yksinkertaiset tytön tylleröt voihkii inhosta.

10. Anonymous

Anonymous Rekisteröitymätön

Lässyttäminen ja pienistä muka ärsyttävistä asioista nillittäminen :thumbdown:

11. STG

STG 0. leveliläinen

Saadut kiitokset:
    0
    Aktiivisuuspisteet:
    0
    Lisää:

- Kuuma ruoka suussa puhuminen ja sen kanssa kärvistely yhtaikaa. Tyhmän kuulosta ja näköstä.
    - Hörppimisääni lasista juodessa.
    - "Mitä? / Mitä sanoit?" - kysymykset, vaikka ihan hyvin kuuli sanotun asian. Samoin myös vastaaminen itse omaan kysymykseen heti kysymisensä jälkeen, tyyliin "Sanoppas kuin paljon kello on? Jaa kuusi, ok"

12. abco_

abco_ 0. leveliläinen

Saadut kiitokset:
    1
    Aktiivisuuspisteet:
    0
    Tämä varsinkin, eikä tää musta ole edes mikään "pieni" ärsyttävä piirre. Ok, en itekään ole aina mikään maailman oma-alotteisin tai aktiivisin tekijä, paskantärkeä tukari ym. mut kyllä mä nyt yleensä pyrin olemaan mukana tekemässä ryhmäni eteen jotain, koska ne jutut on monesti ihan välttämättömiäkin tehdä. Eikä tää rajoitu mihinkään koulu/työilmapiiriin vaan kyllä näihin ihan arkielämässäkin törmää, esim. ollessa puolituttujen kanssa mökkireissuilla huomaa hyvin monellako oikeesti on intressiä toimia tai kantaa vastuuta mistäkään.

Kaikista vittumaisintahan on juuri se muitten tyhjääntuijotus tai jonnijoutava paskanjauhaminen siinä pahimman kiireen keskellä ja pari kertaa tullut pahimmassa vitutuksessa päin naamaakin todettua että "vittu, te ootte kuolleenakin hyödyllisempiä"

Edit: Tohon vois vielä lisää sen jälkivalituksen/vittuilun minkä se "avuton ryhmä" yleensä tuppaa myös jättää jäljestäpäin niille, jotka on ne siitä kusesta ylös omilla panoksillaan auttanut.

13. hebo

hebo 4. leveliläinen

Saadut kiitokset:
    306
    Aktiivisuuspisteet:
    16,071
    Huh, ei tätä uskalla lukee syistä että:

a) saattaa ite tehdä jotain noista
    b) aiemmin huomiotta jääneet asiat alkaa nyt häiritsä itseäänkin. Mut ihan hyviä huomioita, jotkut allekirjotan jopa.

Kannetaan vielä korsi kekoon, vaikkei nää varsinaisesti ärsytä vaan pikemminkin huvittaa, eli ihmisten joukkoliikennekäyttäytymisessä pari asiaa:

- itse kuljen joka aamu bussipysäkiltä, jossa kulkee vain yksi linja. Silti kaikki 10 tyyppiä siinä tuijottaa sinne dösän tulosuuntaan siltä varalta ettei se vaan vahingossa mee ohi. Vähän veikkaan että ne muut odottaa siinä myös sitä bussia, eikä vaan huvikseen siinä seisoskele ja se pysähtyy kyllä vaikkei kukaan huitoiskaan pysähtymään.

- stop-napin paino. Laitetaan käsi napille, venaillaan 5 sekkaa ja painetaan just sillon ku on täydellinen hetki. Mitä vittua?

- ikkunapaikalla istuva haluaa pois ni jyrätään se toinen ilmoittamatta mitään että aikoo jäädä pois.

Kaikkeen sitä kiinnittää huomiota :(

14. Flip

Flip Rekisteröitymätön

15. Lasso-Larri

Lasso-Larri Rekisteröitymätön

Sama muuan Jope-tsoukin kanssa lähipiirissä.

Lisään:
    Yksi ystävykseni (lue ja tunnista itsesi!) keskeyttää toisten puheita, mutta toki tuntuu siltä, kuin se keskeytettävä olisin aina minä! Itse Lasso-Lassi on opetettu jo pienestä pitäen olemaan keskeyttämättä toisia kesken asian, joten tyydyn aina olemaan hiljaa ja näyttämään pöljältä.
    Hieman erilainen, mutta ratkaisevan eron tekevä, tapaus on sellainen, kun henkilö saapuu piiriin (vaikka 4 henkeä), jossa yhdellä henkilöllä on läpät kesken, mutta tämä viides muina miehinä keskeyttää jutun saadakseen sanoa jotain yhteiskunnan pelastavaa ("tulitko Saksan tunnilta? no kyllä mie oikeasti tiesin..."). Tähän ei aiemmin mainittu ystäväni sorru, mutta useat muut nimettömät ihmiset kyllä.

Ymmärtäkää nyt, saatana.

16. Sasquatch

Sasquatch Rekisteröitymätön

Pistän korteni kekoon ja tässä muutama mitkä tuli ekana mieleen:

1. Ihmisten tapa selittää yksinkertaiset asiat ylipitkästi. Esim. jos kysyt joltain yksinkertaisen kysymyksen että kumpi väri on parempi punainen vai sininen? Ei siihen sillon tarvitse vastata kuin punainen tai sininen ja korkeintaan pari sanaa päälle. Ei tarvitse alkaa pitämään asiasta luentoa, kertoa asiasta kaikki mahdollinen minkä tiedät niin historia, eri käyttömahdollisuudet ja omakohtaiset kokemukset. Ei olla koulussa ei pidetä esitelmää, tää on perus jutustelua..

2. Ihmisten syömisen äänet jos koitat itse katsoa vaikka televisiota rauhassa ja toinen käy hakemassa jotain ruokaa jota mussuttaa siinä sitten korvan juuressa.

3. Päivänselvien kysymysten kysyminen tai päivänselvistä asioista ilmoittaminen. Tätä tapahtuu usein omien vanhempien kesken. "Tuossa on hilloa laita sitä letun väliin" ja hillopurkki on nenäsi edessä. No shit sherlock? Toki se on sitä omasta lapsesta huoltapitämistä mutta osaan jo ajatella omilla aivoilla pikkuhiljaa.

4. Ylimielisyys. Se jotenkin vain hohkaa joistain ihmisistä ulos niin että oikein vihaks pistää. Vaikka ihmistä en olisi edes koskaan ennen edes nähnyt taikka jutellut sen kanssa mutta sen jotenkin vaan näkee, huomaa ja haistaa. Ehkä vain se että toisen pää on muutaman sentin enemmän kallellaan ylöspäin kuin toisilla tekee sen tai joku muu sit.

5. Opittu uusavuttomuus. Vituttaa se että ihmiset eivät itse osaa ottaa asioista selvää vaan sitten itketään että ei osata tai muuta vaikka vaiva olisi vaikka vain googlettaa se asia ja lukea netistä. Kaikki pitäis tulla valmiina pöytään viikattuna, paloteltuna ja pureskeltuna.

Tässä nyt jotain avautumista :)

edit. Kirotusvirheet

17. VeijoP

VeijoP Rekisteröitymätön

Suurimpana ärsyttävänä asiana tulee mieleen se, että oli asia mikä hyvänsä, kun sitä kysyy tietyiltä henkilöiltä, saa ylimielisen katseen lisäksi vastauksen, joka antaa asiasta kuvan niin kuin se olisi itsestäänselvyys. (Vähän huonosti muotoiltu lause, mutta toivon mukaan pointti tuli esiin.) Olenkohan itsekin ollut inspiroivana tekijänä tämän topikin synnyssä, hmm... :wink:

18. abco_

abco_ 0. leveliläinen

Saadut kiitokset:
    1
    Aktiivisuuspisteet:
    0
    Tulipa lisääkin mieleen:

Ei dis-rispektiä, jos tunnistatte ittenne, mut kyllä joskus hieman mietityttää kuunnella sivusta
    kun lähes täysi-ikäiset misut (toisinaan myös pojatkin) vonkaa kumppaniltaan alati huomiota samalla tavalla kun lapsi kaupassa karkkihyllyllä. Etenkin se naukuva äänensävy, jolla valitetaan pikkuasioista. "muuullon näälkä, tee jotain", "ei jaksa käävellä, tee jotain"..no voi voi voi..

Sitten kun mulle aletaan avautua ja uskoa salaisuuksia: "toi tuolla on aivan saatanan seläntakana paskaa puhuva ämmä...(blabla..)...mut hei, älä kerro sille mitä mä siitä sulle just puhuin".."- ahaa.."

Niin ja tällainen hermoja raastava kysymistapa, kun pyydetään toista tekemään jotain:
    "HALUATKO käydä hakemassa mut koulusta?"
    "HALUATKO vahtia tätä hetken?"
    "HALUATKO keittää mulle kahvit?"
    ...
    - NO EN VITUSSA HALUA!

Mikä vittu muka on vikana "voisitko" sanassa jos kerran niinkin kohteliaasti haluaa pyytää?

19. MrPonka

MrPonka Rekisteröitymätön

Tääläki o nii monia asioita mitkä tunnistan lähipiiristä tai muuten vaan aina ärsyttää aina. :lol:

Minäkin muuten pidän aina pari sekkaa stop-nappulalla sormee, koska haluun olla vittumainen ja painaa just kun joku toinen on painamassa :lol:

20. JohnBrown

JohnBrown Rekisteröitymätön

Todlak. Sivujuonne on tyypit, joita jostain syystä tuntuu mun lähipiiristä löytyvän useampia, jotka soittavat, sanovat 2 sanaa ja menevät hiljaseks. Loppupuhelun saat nyhtää jokaisen sanan ulos luurista. JOS SUN SANOTTAVA MENEE 160 MERKKIIN, LÄHETÄ JUMALAUTA TEKSTIVIESTI.

Josta tulikin mieleeni. Tarpeettomat ja turhat tekstiviestit. Voi jumaleisson että panee vihoiks mun puhelimen muistin täyttäminen tyhjänpäiväsillä viesteillä. Samaan kastiin kuuluvat hauskat ja/tai nokkelat spämmiviestit. Emmä voi syyllistää puhelinyhtiöitä noiden tekemisestä ja liikkeellelaittamisesta, mutta kuka helvetin idiootti niitä lähettää eteenpäin, omalla kustannuksellaan? Tai tiedänhän mä.

Ja kun aiheessa pysytään, niin en myöskään voi sietää tekstiviestikeskusteluja. En mä saatana jaksa näpytellä kymmentä viestiä putkeen. Jos on paljon asiaa, soita. prkl.

Julkisistä välineistä tuli mieleeni juttu jota en ehkä nähny vielä. Nimittäin ihmisten täysi kyvyttömyys arvioida aika joka kuluu matkustamiseen omalta paikalta, toiselta ovelta tai jopa toiselta puolen käytävää siihen oven eteen josta voi sitten poistua seistyään siinä neljä pysäkinväliä. Okei, ruuhka-aikaan tai jos on hidas kulkemaan, on paikallaan ennakointi, koska myös ovelle säntääminen bussin liikkeelle lähtiessä on erittäin ärsyttävää, mutta pitääkö niitä kotiavaimia mennä kaivamaan kolmeksi helvetin pysäkinväliksi siihen oven eteen. IHMISET YRITTÄÄ LIIKKUA. SAATANA!!!!!

Ehkä kuitenkin ärsyttävin seikka julkisissä välineissä on ihmisten rynniminen sisään metroon ennenku poisjäävät on päässy pois. Jokainen on saletisti kokenu sen, että yrität jäädä metrosta pois ja sieltä paukkii heti ovien auetessa kymmenittäin tyyppejä sisään ettei metro nyt varmasti jätä asemalle. Mä oon ottanu asenteeks sen, että pusken läpi vaan siinähän sitte väistelevät.

Tää onki paras topikki pitkään aikaan. Pienillä ärsyttävillä asioilla on erityinen paikka mun sydämessä. Joskus oikein pitäny kirjaakin niistä.

J