302 Found

302 Found

nginx/1.8.0

PELIHALLI - katoavaa kansanperinnettä?

Viestiketju osiossa 'Ajankohtaista' , käynnistäjänä Knataturk, 18.08.2006.

1. Knataturk

Knataturk 4. leveliläinen

Saadut kiitokset:
    22
    Aktiivisuuspisteet:
    6,496
    Videopelien pelaaminen mielletään usein stereotypisesti hentain ohella yksinäisten nörttien tärkeimmäksi harrastukseksi, joka onkin nykyaikana täysin totta. Ainahan näin ei kuitenkaan ollut.

Kauan kauan sitten, kultaisilla 80- ja 90-luvuilla, kun sinunkaan äitisi ei ollut vielä menettänyt neitsyyttään Ressu Redfordin keikkabussissa, videopelien pelaaminen oli SOSIAALINEN tapahtuma. Huomatkaa, että X-boxin kuulokemikrofoniin huutamista ei lasketa sosiaaliseksi kanssakäymiseksi. Noihin aikoihin videopelejä löysi vielä joka ikisestä kuppilasta, asemalta ja etenkin PELIHALLISTA. Aina pystyi poikkeamaan hyvän ystävän kanssa ottamaan erän Virtua Cop 2:sta, keplotella kaveri maksamaan peli, huijata tönimällä vastapeluria ja potkia persettä. Niistä riemun hetkistä 10 markkaa oli pieni hinta.

Pelihallissa tunnelma oli intensiivinen! Ruuhkaisimmissa laitoksissa sait JONOTTAA pelikoneen ääreen, ja sitten olo olikin autuas kuin paavilla kännissä. Flipperin töniminen oli pakollinen muuvi, jolloin värkki meni tilttiin, ja kipitettiin karkuun vartijasetää. Upotettuasi satojen markkojen edestä kolikoita House Of The Deadiin, sinulla on vihdoin mahdollisuus tiputtaa High-Score listalta tuo mystinen "DEN" joka on pitänyt zombienlahtauskruunua hallussaan jo puoli vuotta. Pulssi nousee kun YLEISÖÄ kertyy koneen ympärille!

Nykyään tepastelet yksinäsi himassa tanssimaton päällä. Mitä tapahtui?

Kotoisessa HYRYLÄSSÄKIN oli aikoinaan pelihalli. Kaksikin! Molemmat niistä tosin mystisesti katosivat muutaman kuukauden periodin jälkeen. Johtui mitä ilmeisimmin siitä, että en koskaan nähnyt niissä muita asiakkaita kuin itseni.

Nykyään kolikkopelejä hakataan ainoastaan LAIVALLA, joissa on jokaisessa ne samat vitun 15 vuotta vanhat Sega Rallyt ja Area 51:t. Asialle olisi syytä tehdä jotain.

Eräällä lomamatkalla koin miltei uskonnollisen kokemuksen, kun eksyin erääseen meren rannalla sijaitsevaan hämärään kuppilaan, jossa kökötteli hiljaisia parrakkaita miehiä teekuppien äärellä. Ravitsemusliikkeen nurkassa lojui kuitenkin kaltaiseni nörän graalin malja, STREET FIGHTER 2. Japanin kielinen versio. Pelasin kyynelissä kun paikalliset pikkulapset kerääntyivät katselemaan ihastellen kuin nähtyään Messiaan. Jakakaa toki vastaavia kokemuksia!

Mitä vittua tapahtui PELIHALLILLE?

MISSÄ voin nykyään maksaa käteisellä pelaamisesta?

MIKSI KAIKKI HYVÄ VIEDÄÄN MEILTÄ.

2. Anonymous

Anonymous Rekisteröitymätön

Guest Rekisteröitymätön

LOL @ ''paikka nimeltään Pelikaani''... siis Pelikaani=KUNINGAIDEN SALI! ekat kokemukset näist tämmösist peleist oli ihan vitun kaua sit eli vaikee sanoo, varmaa joku 4-5 vuotiaana. Stadin Pelikaanin steissien kulta-aikana mä en ollu viel tarpeeks OG mennäkseni sinne. sitäpaitsi sehän oli ns. vaarallinen paikka, ei sinne saanu mennä muut ku steissit :D mutta kylhä mä siel joskus kävin kattelee et millanen mesta,ja hienohan tuo todellakin.

Mä ite muistan pelurina tuhlanneeni melkeen kaikki karkkirahani sandron kulmaan, siel oli se joku rambo'ish peli,flipperi ja sit vissii viel yks. näin meni mun ysärin loppuvuodet siis, en uskaltanu tehä Pelikaanist mun spottia siis, joten sandron kulma oli MUN. no ok ok en mä sitä flipperii ikin vallottanu,mut ei se ollu mun pääjuttu,haha. se sotapeli <3 En tiä onko ne koneet enää siel, joku lukusist basson kalliolaisist voi varmaa vastaa?

Noh, seuraava askel Pelikaanien tuhossa oli kun jossain vaihees ku olin yläasteel, vietiin viimenenkin mohikaani, itiksen pelikaani. siihe tuli paikalle jotai iha äärimmäise gay, huoh. joku vitun kampaamo sii nykyää on... :roll: siel tuli sitä nyrkkeilyjuttuu hakattuu, se mikä mittaa sun lyönnin..haha, kaikki keräs voimii koko päivän ja tietty se oli MIEHISTÄ MIEHISIN joka löi kovimmat..fuskaamisel ei tietty ollu mitää asiaa tuloksiin :D se oli sitä yläasteen meininkii. eräs mustalainenhan löi siihen tähtitieteelliset lukemat, ei kellään ollu ikin mitää sanottavaa niihin. propsit tälle henkilölle, ikuinen arvostus, se oli räkisten legenda yläasteel :D

siirrytään nykyhetkeen... en todellakaa ymmärrä miks vitus kaikki laadukas on viety pois meiltä, diskantti on todella on point tän topicin kanssa. vinkkinä, ainoo mitä mä tiiän mis o jotai pelaattavaakin, on kinopalatsi ja tennari, varsinki kinopalatsi. todella harmi että Pelikaanei yms ei vaan enää oo...vois jotenki olettaa on varmaa parempaa käyttöö yritystiloille ku pitää niit pelihallei,luultavasti muist jutuist tulis enemmä rahaa?näin mä sen päättelen, tiedä sitten.

R.I.P pelihallit

4. Guest

Guest Rekisteröitymätön

Jep.Vitun isoja hehtaarihalleja,joissa jopa paikalliset papat
    tahkoaa pelejä huumassa ja meteliä vähintää se 120db.

Pelikaanit oli aikoinaa kovia mestoja,etenki eräs futispeli
    jonka nimeä en muista.

5. Guest

Guest Rekisteröitymätön

The man.

6. Guest

Guest Rekisteröitymätön

Tetris kehitettiin tietokoneelle. Fool.

7. dotork

dotork 0. leveliläinen

Saadut kiitokset:
    1
    Aktiivisuuspisteet:
    0
    [quote:a39880cc25="tellusalien"]^
    Tetris[/quote]

Alexey Pazhitnov. Lähinnä palvon.

Pelihalleissa on mystistä energiaa. Puuhamaassa oli joskus kova pelihalli; Oli Splatterhouse, Michael Jackson's Moonwalker, Afterburner, NARC, Golden axe ja Ivan Ironmans super offroad. Wanhoja kunnon pelejä, ajalta ennen Space gunia, saati sitten jotain fucking House of the deadia (Josta muuten Typing of the dead vie voiton. Jopa TIETOKONEELLA)

Edellämainittujen lisäksi tuli hakattua Virtua fighteria sekä
    Puzzle Bobblea (jonka jotkut harhaoppiset tuntevat nimellä Bust-a-move).

Come bust a move where the games are played, it's chill, it's fresh, it's Noah's Arcade.

Virtuaali Twix-patukka sille joka tunnistaa quoten.

8. Janidubb

Janidubb 4. leveliläinen

Saadut kiitokset:
    25
    Aktiivisuuspisteet:
    11,971
    [quote:f09524accb="Dotork"]

Come bust a move where the games are played, it's chill, it's fresh, it's Noah's Arcade.

Virtuaali Twix-patukka sille joka tunnistaa quoten.[/quote]

Wayne´s World ykönen. Löytyy hyllystä 8)

9. JohnSambo

JohnSambo 4. leveliläinen

Saadut kiitokset:
    8
    Aktiivisuuspisteet:
    6,396
    Word, meinas tulla morasta keskellä päivää vuonna ´96. That´s getto.

10. Shakem

Shakem 4. leveliläinen

Saadut kiitokset:
    0
    Aktiivisuuspisteet:
    6,386
    Pelihallit todellakin on ehdottoman kingejä paikkoja. Niissä on (/oli) aina se oma viehätys. Joka puolelta kuuluu hypnoottinen piipitys ja näppäinten rämpytys sekoittuneena tuskasiin huokauksiin ja riemunkiljahduksiin. Mahtavaa.
    Keväällä kun oltiin kavereiden kanssa etelässä, ihan hotellin vieressä oli pelihalli jossa oli kaikkea auto- ja prätkäpeleista futis- ja tennispelien kautta aina räiskintäpeleihin ja pakolliset ilmakiekot ja bilikset ym ym.. Siellä tuli kyllä vietettyä useampia tunteja nostalgisissa tunnelmissa.
    Pelihallit on kyllä eliminoitu aika näppärästi vähin äänin, mikä on kyllä sääli. Pelihalleissa notkuminen olis lapsille ja nuorille ehdottomasti parempi tapa viettää aikaansa ku istuminen kotona tietokoneen ääressä CS:ää pelaten silläkin uhalla että ne vähäsetkin eurot uppoais niihin masiinoihin.

11. hebo

hebo 4. leveliläinen

Saadut kiitokset:
    306
    Aktiivisuuspisteet:
    16,071
    Tuli muuten mieleen tästä, kun Thaimaassa ollessa hotellissa oli oma pelihalli, 4 konetta vissiin :D Pelit makso jonkun olemattoman summan, mut ei siellä kovin montaa kertaa tullu käytyä kun oli vaan yks hyvä peli.

12. Guest

Guest Rekisteröitymätön

Jyväskylässäkin oli ennen 3 pelihallia, joista ehdottomasti paras oli Pelikaani. Ilmeisesti noi kehittyneet pelikonsolit syrjäytti pelihallit :(

13. Guest

Guest Rekisteröitymätön

Olen itsekin ajatellut että mihin pelikaani pelihallit hävisi. Muistan kun itse olin vielä ala-asteikäinen matkustimme iso-veljeni kanssa aina syys- ja hiihtolomalla helsinkiin enoni luokse. Mikään ei ollut niin hauskaa kuin päästä itä-keskuksen pelihalleihin. Menimme aina ensiksi ampumaan niillä laaserpyssyillä sinne johonkin halliin, missä oltiin semmoiset liivit päällä ja hallissa oli kaikennäköisiä käytäviä ja raktorin renkaita piilopaikkoina ja suojina. Muistan kun kerran enoni antoi 25markkaa rahaa 5markan kolikkoina ja katsoin että ne on markan kolikoita ja työnsin ne kaikki semmoiseen torakkapeliin missä piti hakata semmoisella vasaralla niitä torakoita kun torakat vilistivät sen ruudun ohi! Itä-keskuksessahan oli muistaakseni jossain vaiheessa kaksikin pelihallia sekä ylä- että alakerroksessa.

PS. Muistaako kukaan mikä sen lasersota jutun nimi oli kun, ei itse tahdo muistaa!?

14. Anonymous

Guest Rekisteröitymätön

Niin olikin! Tämä taitaa vieläkin olla helsingissä mutta ei vain samassa paikassa!

16. Anonymous

Guest Rekisteröitymätön

Jyväskylän Pelikaanissa tuli "muutamat" pelit ilmakiekkoa pelattua. Pelihalleja on kyllä ikävä. Onko joku nähnyt ilmakiekkopeliä vielä jossain?

18. Guest

Guest Rekisteröitymätön

Tuli tosta läpästä mielee että ku me joskus ylä-asteel lähettii itiksen pelikaanii hakkaa tota pelii parin frendin kans ni toi sama jäbä tais tulla kans siihen. Makso frendille joku 2mk et pääsee lyömää sen vuorolla. Naureskeltii eka et mitähä toiki kundi vetää tohon mut kristus ku se pamautti sitä ni mittari meni jostai katosta läpi. Oltiin aika hiljasta poikaa siin sen jälkeen.

Ja O.G:n mesta pelikaaneist oli kampin pelikaani. Eihän siel pimeän jälkee uskaltanu ees käydä.

19. dotork

dotork 0. leveliläinen

Saadut kiitokset:
    1
    Aktiivisuuspisteet:
    0
    Ainakin Tampereella Galaxyssa on.

20. Janidubb

Janidubb 4. leveliläinen

Saadut kiitokset:
    25
    Aktiivisuuspisteet:
    11,971
    Kaverin polttareissa tuli käytyä oulun megazonessa. Sairaan siistiä, ei tosin voita paintballia, mut kuitenki. Kymmenen pelaajaa, 5 vs 5. Pelin pistevoiton sai tietysti allekirjoittanut. Käsittämätöntä tetsaamista pimeässä, valot välkkyy ja rammstein soi taustalla. tahtoo takaisin.