302 Found

302 Found

nginx/1.8.0

Paavoharju + Paperi T = Joko sinä tulet tänne alas tai minä nousen sinne LP

Viestiketju osiossa 'Kotimaiset julkaisut' , käynnistäjänä HooP, 10.06.2013.

1. FETUS MORTUS

FETUS MORTUS 3. leveliläinen

Saadut kiitokset:
    161
    Aktiivisuuspisteet:
    2,521
    Vs: Paavoharju + Paperi T = Joko sinä tulet tänne alas tai minä nousen sinne LP

Huipulle on hyvä lopettaa.

2. VXXKKX

VXXKKX 3. leveliläinen

Saadut kiitokset:
    93
    Aktiivisuuspisteet:
    3,346

jep niitte facesta katteli et loppu oli vissii koittanu  :boss: mitäköhä vittua...

3. Bolaz

Bolaz 4. leveliläinen

Saadut kiitokset:
    463
    Aktiivisuuspisteet:
    16,071
  4. betonipossu

betonipossu 3. leveliläinen

Saadut kiitokset:
    166
    Aktiivisuuspisteet:
    4,346

Kuuntelin eilen vinyylin ekaa kertaa ennen nukkumaanmenoa. Näin jotain ihan himmeetä painajaista.
    Nyt laitoin lautaselle uudestaan pyörimään, joku pimeys tässä kyl puhuttelee.

5. Naulapää

Naulapää 0. leveliläinen

Saadut kiitokset:
    1
    Aktiivisuuspisteet:
    0

Tattarisuo nannaa korvilleni

okkultsismi parasta

6. HooP

HooP 2. leveliläinen Basso DJ

Saadut kiitokset:
    19
    Aktiivisuuspisteet:
    1,021
  7. HooP

Saadut kiitokset:
    19
    Aktiivisuuspisteet:
    1,021

Nostellaas vielä. Hopeavinyylit on kaiketi kaupoista loppu ja mustaakaan ei kauheesti enää hyllyillä oo. Svartilta on kaikki loppu, mutta pahat levy-yhtiösedät puhuivat jonkinlaisen uusintapainoksen otosta, mieluiten pinkillä vinyylillä i say.

Parit lehtiarvostelut briteistä ja ameeriikoista :

"Svart is garnering quite the reputation for giving quality artists the platform to release their material...Never shy of reinventing themselves, Finnish ascetic Christian wilderness-lovers Paavoharju have enlisted the considerable vocal talents of rapper Paperi T – one third of Helsinki hip-hop horde RUGER HAUER – a move that is something of a masterstroke. His stark vocal style augments Paavoharju’s dizzying, dissonant tunes that echo the fact that they were recorded, by and large in abandoned buildings, which adds to the atmosphere of disassociation from societal rules and the current cultural zeitgeist. Among the obscure compositions, there are sparks of utter genius: the beautiful variety of vocal samples on the haunting ‘Patsaatkin kuolevat,’ and passages that mysteriously emerge from the static, such as the beginning of ‘Penuel.’ Perhaps the band have picked up some ancient Electronic Voice Phenomena from the swamps and forests where they recorded? Though there are so many disparate elements from noise, hip-hop, choral backing, and folk, somehow Joko… manages to knit them together to form a captivating brew that, though wholly incomparable, I feel will appeal to fans of BEN FROST, RAIME, and TIM HECKER"- Zero Tolerance [5/6 rating] - Zero Tolerance Mag

"This is by far the weirdest album to come out this week, and of course, it comes from Finland...takes their bizarre cut-and-paste sound and juxtaposes it with a hip-hop element, which when combined with the Finnish rapping by Paperi T, actually sounds even more otherworldly. Its highly creative, dissonant arrangements will remind some of DÄLEK at times, and the darker side of 1990s TRICKY at others, the dark, nocturnal beauty sounding like it can only come from a place that doesn’t get much sunlight this time of year" - Decibel Magazine

8. LeonardonVinssi

LeonardonVinssi 4. leveliläinen

Saadut kiitokset:
    110
    Aktiivisuuspisteet:
    7,996

http://teema.yle.fi/ohjelmat/juttuarkisto/138-patsaatkin-kuolevat

Törmäsimpä Filmihullua (ysk ysk-.-) lukiessa Alan Resnais'n ja Chris Markerin lyhytelokuvaan "Patsaatkin kuolevat".

Aika hiljaa jengi on tästä levykokonaisuudesta ollut, vaikka hype ja innostuminen oli jokseenkin käsinkosketeltavaa (insert penisvitsi). Olisi kiva lukea lisää foorumilaisten mietteitä albumista. Itse olen kuunnellut julkaisun jälkeen muutamaan otteeseen läpi ja silloin tällöin irtoraitoja, mutta kokonaisuudesta on jäänyt aika suttuinen kuva. Hienoja äänimaisemia ja lyriikoita, mutta en mä tätä vielä osaa vuoden parhaimpien julkaisujen joukkoon ainakaan sijoittaa. Yksi kiinnostavimmista ja uudistavimmista ehdottomasti, mutta uutta Rugeria ja Tomminkin sooloa on tullut kuunneltua enemmän. Vaikeasti lähestyttävä?

Kuuntelenkin levyä näköjään tätä kirjoittaessani kuulokkeista ja missio on päästä tähän nyt sisään. "Intro" ja "Krabat" ainakin itselle aika turhia palasia. "Sä olit" tarjoaa alkulevyn parasta antia Patsaiden lisäksi, mutta rauhallisempi loppuosa ei oikein sytytä. "Varo misteli katos, kohta itsekin" :3 Tumulus ihan jees, mutta en hautaani tätä levyä ottais vielä tämän perusteella. "Kuolon uni" taas skitti ja kyllä kovasti ja ihan (semi)onnistuneesti synkistellään, mutta jopa Cypress Hillin Temples of Boom hoiti tämän jo paremmin aikanaan;D

Tattarisuon kertsi köykäinen. Kiinnostava ja kuuntelua vaikeuttava miksaus. Poikkeuksellisen laiska ja ei niin väkinäisen kuuloinen ulosanti Paprulla. Tästä plussaa. Hyvä säröt. "Penuel" perseestä, enkä söis. "Valkeat majat" tarjoaa vihdoin vähän parempaa lallattelua Jooselta? ja Papru perusvahva, vaikka tylsiä pitemmän päälle nää läpät, kun ollaan niin niin dekadenttia ja angstissa vellovaa että.. Toki siellä vähän piristävää huumoriakin on nokkelissa laineissa, kuten "Jos se oiskin niin päin et haavat parantaa ajat". Vähän välipalaksi jää kuitenkin. Maailman sylistä ei sanomista nyt kyllä, mutta "Minä nousen sinne" on vahvimpia, ellei vahvin raita lätyllä? Hyvä perse paskaa. "Kolmas voima" on instruraidoista paras ja lopettaa levyn ihan nätisti, niinku että yo this da end of da record naahmsayin son, vaikken ookkaan mikään Big Ghost aka Cocaine Biceps aka Hands of Zeus.

Ihan jees levy, mutta työläs kuunneltava itselle. Kerroksia tästä löytyy, ehkä vähemmän kuin toiveissaan saattoi olettaa, mutta kerroksia kuitenkin.

Paavoharjun ja Paperi T:n taidemusakokeilu on tutkielma mustasta urbaanista musiikista ja tuhon tiestä sen joutuessa kontaktiin suomalaisen erikoisuuden tavoittelun kanssa.

9. HooP

Saadut kiitokset:
    19
    Aktiivisuuspisteet:
    1,021

Vaikka Vinssi vähän yllä hassutteleekin, toi on itseasiassa hyvin lähellä sitä kelaa mistä lähin tota biisiä alunperin tekemään ja miksi Resnaisn leffa on niin vahvasti tossa biisissä mukana.

Uusi video, omasta levyn suosikkibiisistä :

Paavoharju: Olet maailman syli

10. Anonyymiyykäärme

Anonyymiyykäärme 4. leveliläinen Rekisteröitymätön

Saadut kiitokset:
    285
    Aktiivisuuspisteet:
    6,946

Ööh.. Tuotaa.. Missä on Paavoharjun "Joko sinä tulet tänne alas tai minä nousen sinne"-albumi spotifysta? :bof:

11. weedie

weedie 3. leveliläinen

Saadut kiitokset:
    22
    Aktiivisuuspisteet:
    2,846

^^ Svartti vaihtaa digijakelijaa. Pitäis tulla takaisin spotifyyn lähitulevaisuudessa

12. HooP

Saadut kiitokset:
    19
    Aktiivisuuspisteet:
    1,021
    Svart julkaisi 250kpl:n uusintapainoksen loppuunmyydystä mustasta vinyylistä. Ainakin Äxästä löytyy jo.

13. Anonyymiyykäärme

Anonyymiyykäärme 4. leveliläinen Rekisteröitymätön

Saadut kiitokset:
    285
    Aktiivisuuspisteet:
    6,946
    Tää julkasu jostain syystä muuttuu joka vuos ihan uudeks levyks korvaan. Tää ei ooo tämmönen levy, mitä yleensä niinku luuppaa. Tää on vähän niinku semmonen hyvä nautittava paukku aina iltaisin. Joka vuos tähän asti levy on siunannut mm. nää syysillat, kun laitan tän levyn harkiten pyöriin... Ulkona on pimeää ja samoin huoneessa ja tunnelma on semmoinen hämärän usvainen, jonka läpi joku synkempi puhuttelisi. Tätä fiilistä ei voi saada muusta levystä. Selkäpiitä karmii ja olo on jännittynyt, mutta omalla tavallaan tästä nauttii... Ulos hämärään toljottaen, paprun runoilua fiilistellen ja joosen karmivaa manausta kuunnellen.

Last edited: 19.11.2015
  14. Bolaz

Bolaz 4. leveliläinen

Saadut kiitokset:
    463
    Aktiivisuuspisteet:
    16,071
    Tämä on sellainen levy, että oikeasti joka kerta playta painaessa, tai levyn lautaselle viedessä miettii, että uskallanko. Tiedossa on joka kerta hankalia ajatuksia.

Taisin jollekin aiemmista sivuista kirjoittaa, että en uskonut Paprun pystyvän näin hienoon levyyn. Jälkikäteen ajattelee, että en olisi koskaan uskonut suomirapin kykenevän näin korkeakulttuuriseen, puhtaasti taiteelliseen merkkiteokseen. Tietenkään Papru ei tee sitä yksin, vaan on vain se yksi soitin, muiden loistavien ohessa.

Anonyymiyykäärme kiitti tästä.