302 Found

302 Found

nginx/1.8.0

Native Instruments Maschine

Viestiketju osiossa 'Musiikin tuottaminen' , käynnistäjänä ASP, 18.05.2009.

1. ASP

ASP Rekisteröitymätön

Aiaiaiaiaaiaiii on tää Maschine vaa niin kiva lelu (8
    Käykää ihmeessä tsekkaamassa mitä allekirjoittanut on saanu aikaan kyseisellä laitteella !
    http://www.myspace.com/fankimankibeats

2. are

are 4. leveliläinen

Saadut kiitokset:
    0
    Aktiivisuuspisteet:
    5,636
    Millanen tää 1.5 version SP 1200 ja MPC 60 emulaatio on? Pääseekö ees lähelle saundia?

3. Mixtura28

Mixtura28 1. leveliläinen

Saadut kiitokset:
    0
    Aktiivisuuspisteet:
    161
    eiköhän se emulaatio ole lähinnä että se emuloi kyseisten laitteiden "swingiä" ja jos siinä saundit tulee niin ne on tod näk kyseisillä laitteilla sämplättyjä one shot rumpuja... tai vain jollain 12bit filtterillä efektoituja sampleja..

4. Anonymous

Anonymous Rekisteröitymätön

Nostetaas. Onko jengi päässy testailemaan? Itellä alkaa olla vähän sama meno ku aloituspostauksessa, pitäs siis saada jotakin uutta meininkiä musan tekoon ja Maschine vaikuttaa näppärältä. Jotai pros & cons listaa olis siisti saada joltain käyttäjältä. Ja jos joku on myynti aikeissa niin saa tarjota :thumbup:

5. JannuStadist

JannuStadist 2. leveliläinen

Saadut kiitokset:
    1
    Aktiivisuuspisteet:
    2,246
    Jep nostetaan ja kokemuksia odotetaan. Tähän menneessä leikkikaluina ovat toimineet Fl studio ja syna mutta tunnetusti nälkä kasvaa syödessä. Olen jo jonkin aikaa katsellu sylki valuen Native Instruments Maschinea. Vaikuttais olevan kelpo laitte esim biittien vääntöön mutta onko sen hintansa arvoinen? Tyyris laite ja aika uutta teknologiaa minulle, joten kokoemuksia kaivataan!

Mullekkin saa tarjota!!! :thumbup:

http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=27480
    http://www.native-instruments.com/#/en/products/producer/maschine/

http://www.youtube.com/watch?v=08g_yVvjMUM

6. Albiinokoala

Albiinokoala 0. leveliläinen

Saadut kiitokset:
    0
    Aktiivisuuspisteet:
    0
    Itse oon vääntänyt viime kesäkuusta saakka ja olen ollut todella tyytyväinen. Käytännössähän tämä tekee samaa mitä mikä tahansa muukin sämpleri, mutta tän kanssa on ehkä helpompi työskennellä dawien kanssa. Varsinkin uusimman 1.6-päivityksen myötä päässyt näyttämään kyntensä, kun pystyy hostaamaan VST- ja AU-plugareita. Eli voin käyttää softasyntikoita ja efektejä suoraan itse softassa, mikä kelpaa varmasti biittien nakuttelijoille. Mä oon tavallisesti avannut Logicissa plugarina ja miksannut sitten ajamalla kanavat omille raidoilleen.

Tykkään työskennellä softien välillä saumattomasti ja Maschine pelittää siinä hyvin. Plus on helppoa sämplätä niin koneelta, netistä kuin vinyyliltäkin, jos sattuu olemaan tarpeeksi kanavia äänikortissa. Itsellä toimii interfacena Focusrite Saffire pro 24 dsp, johon olen kytkenyt levysoittimen ja sisäisen loopback-kanavan kautta sämplään esimerkiksi Youtubesta kaikkea. Ja Guitar Rigin avulla voi soittaa kitarat/bassot kans suoraan sisään sämpläämällä omaa soittoa. Kontrolleri on aika simppeli ja siksi nopea, mutta sämplejen alku- ja loppukohtia on välillä turhauttavaa säätää.

Maschine on hintansa väärti kun tekee muutakin kuin vain sämplää, itse väännän myös kaikkea elektrosälää mitä vain innostuu tekemään. Eli jos haluat vain tiukat rummut ja sämplätä, osta MPC. Jos MPC-soundi ei ole välttämätön ja haluat tehdä muutakin, osta Maschine. Se ei oo ihan niin räppi, mutta se vilkkuu.

Ai niin, jos nyt ostaa niin saa mukana 50e arvoisen Komplete Elements -synapaketin. Ei mitään mullistavaa, mutta löytyy kivoja syntikoita kuten Steampipe.

7. JannuStadist

JannuStadist 2. leveliläinen

Saadut kiitokset:
    1
    Aktiivisuuspisteet:
    2,246
    Kiitos vastauksesta! Muitakin kokemuksia otetaan toki vastaan

8. Leijonamieli

Leijonamieli Rekisteröitymätön

Vehje ollut mulla nyt muutaman päivän ja paljon on vielä opittavaa, että saa workflown nopeaksi, mutta jo nyt kuvailisin suhdettani Maschineen rakkaudeksi.

9. 5ust

5ust Rekisteröitymätön

voisin luopuu mun maschinesta jos joltai löytyis kiinnostusta hp 450. varoitan jo et aktivointisäädöt voi viedä vähä aikaa ja koko ni accountiani en anna koska tartten päivitykset mun traktoriin ja muuhun ni sälään. mut pistän jo nyt pyynnön serialin vapauttamiselle ja aktivoinnin kumoamiselle eli koht lähtis täält halval maschine

10. aturtur

aturtur 3. leveliläinen Staff Member Moderaattori Admin

Saadut kiitokset:
    23
    Aktiivisuuspisteet:
    2,846
  11. assap

assap 4. leveliläinen Staff Member Moderaattori

Saadut kiitokset:
    16
    Aktiivisuuspisteet:
    6,496
    Mihinhän hintaluokkaan asettuu toi micromachine?

Voiko tota Maschinee käyttää esim ableton liven kaa?

12. aturtur

aturtur 3. leveliläinen Staff Member Moderaattori Admin

Saadut kiitokset:
    23
    Aktiivisuuspisteet:
    2,846
  13. assap

Saadut kiitokset:
    16
    Aktiivisuuspisteet:
    6,496
    Okei, mietin vaa et voihan tolla ohjelmalla joka tulee ton mukana niin tehä biittejä periaatteessa alusta loppuun vai?

Hotsittais alkaa omaksi iloksi väsäileen, mut ei oikee tiiä millä softalla alottais. Ois tietenki siistimpää ois joku tollanen kontrolleri.

14. Leijonamieli

Pystyy tekeen alusta loppuun, tosin miksaaminen sujuu huomattavasti nopeammin esim. Abletonissa tms. dawissa.

15. assap

Saadut kiitokset:
    16
    Aktiivisuuspisteet:
    6,496
    Mitä toiminnallisia eroja tossa microssa sitte oikeestaan on originaliin verrattuna?

16. Leijonamieli

Tota Micron kuvaa katsellessa tulee lähinnä mieleen, että hitosti toimintoja ahdettu yhden scroll-potikan taakse, eli todennäköisesti pitkälti samat toiminnot, mutta ilman perus-Maschinen sujuvaa work flow:ta.

Speksejä itse laitteesta en oo tutkinut.

17. Ganstakekkone

Ganstakekkone 0. leveliläinen

Saadut kiitokset:
    0
    Aktiivisuuspisteet:
    0

Komppaan. Samoja tehoja luvataan, kun edeltäjälläkin eli tuskin toiminnallisesti juuri eroa löytyy.

18. assap

Saadut kiitokset:
    16
    Aktiivisuuspisteet:
    6,496
    Kiitti vastauksista.

No entäs jos väsäilen jotai biittiä niin pystynkö siirtään sen maschinella tehdyn biitin raita kerrallaan esim ableton liveen tai logiciin?

Ja onnistuuko maschinel sämplen soittaminen eri korkeuksilta niinku kiipparilla?

19. Albiinokoala

Albiinokoala 0. leveliläinen

Saadut kiitokset:
    0
    Aktiivisuuspisteet:
    0

Mä olen tehnyt niin, että väsään biitin scene, eli osa, kerrallaan alusta loppuun ja tallennan projektina. Sit avaan Maschinen Logicissa plugarina yhdelle raidalle, avaan biitin projektitiedoston, teen tarvittavan määrän auxeja ja sit rupeen klikkailemaan jokaisen raidan omille kanavilleen. Omalla kohdalla toiminut parhaiten, koska on helppo tehdä rakennemuutoksia avaamalla Maschine suoraan Logicin sisässä. Ja helppo miksailla rummut ja sämplet Logicissa.

Vaihtoehtoisesti voi laittaa Massussa tarvittavat miksausplugarit valmiiksi ja laittaa ulos valmiina, ja voi myös raita kerrallaan pistää ulos ja avata sitten Logicissa. Mun flow'hun passaa parhaiten tuo Logicissa ajaminen omille raidoilleen.

Pystyy soittamaan sämplejä eri korkeuksilta joo, mutta time stretchiä jne. ei Maschinessa ole. Eli jos soitat jonkun pianosämplen huomattavasti korkeammalta, se on tuplaten nopeampi ja vastaavasti matalemmalta hitaampi. En tosin tiedä toimiiko MPC:ssäkään homma sen kummoisemmin?

Toivottavasti selostuksesta ottaa selkoa. Sunnuntaiaamuna on vaikea kirjoittaa selkokielellä :thumbup:

20. assap

Saadut kiitokset:
    16
    Aktiivisuuspisteet:
    6,496
    Shieeet, thänks!

Joo tota timestrechiä mietin, ableton livessähän se on.
    Kattelin jotain youtube videoita et pitäis toimia maschine aika hyvin livenki kanssa.
    Joskus kyl testailin tota liveä,vaikutti tosi hankalalta, mut kai se selkeäis kun alkais vaan harjotteleen.

Ite oon tosiaan ihan noviisi kaikessa näissä, mut intoa ois :thumbup: