302 Found

302 Found

nginx/1.8.0

Nation States -selain"peli"

Viestiketju osiossa 'Viihde' , käynnistäjänä Piispanen, 13.05.2015.

1. Piispanen

Piispanen 4. leveliläinen

Saadut kiitokset:
    0
    Aktiivisuuspisteet:
    6,386
    www.nationstates.net

Onko jengille tuttu tälläinen "peli"? Lainausmerkeissä siksi että ns. pelattavaa on aika vähän, jostain kumman syystä oon vaan ite ihan koukussa tähän paskaan. Pelin idea on siis sellainen, että luot oman kansakuntasi, pelin kysyessä muutaman kysymyksen jotka luovat tulevalle kansakunnallesi jonkinlaisen valtiomuodon. Jatkossa pelin pelaaminen tarkoittaa sitä, että saat itse määrittämälläsi tahdilla avoimia kysymyksiä joita hallintosi täytyy ratkoa ja nämä määrittävät kansakuntasi suuntaa. Peli saattaa esimerkiksi tuoda eteesi huolestuneen kansalaisen, joka haluaa kovempia rangaistuksia ulkomaalaistaustaisille rikollisille. Sinä saat valita, yleensä kolmesta tai neljästä vaihtoehdosta jotka esitetään asiantuntijan, aktivistin tms puheenvuoron muodossa, mihin suuntaan asiaa lähdetään viemään tai jättää sen kokonaan huomiotta. Seuraavana päivän kansakuntasi tarinan kertova sivu on muuttunut jollain tavalla valitsemaasi suuntaan, ja välillä lopputulos vaikuttaa aika randomilta mutta hetken loogisella päättelyllä selviää miksi tähän suuntaan mentiin. Esimerkiksi jos tässä esimerkissä valitsisit polisiiylipäällikkösi äärimmäisen kovan linjan, saatat seuraavana päivänä lukea että kansakunnassasi suoritetaan etnistä puhdistusta lähentelevää murhaa keksittyjen rikosten varjolla vaikka halusit "vain" että tuomiot ovat tuntuvia kun töppäillään :p

En ole itsekään täysin kartalla muusta pelattavuudesta kun kansakuntani, the Commonwealth of Comrades of Anarcy, on vielä niin kovin nuori mutta ilmeisesti myös muillakin tavoilla kun "issuesiehein" kantaa ottamalla voi vaikuttaa. Ja ilmeisesti myös moninpeli on jollain tasolla mukana, ainakin minua on pyydetty ottamaan kantaa johonkin maailmanlaajuisiin asioihin ja käsittääkseni nämä vaikuttivat jotenkin muiden peliin, en ole ihan satavarma enkä ole jaksanut vielä tutustua sen tarkemmin.

Tästä on muodostunut sellainen rutiini, että päivittäiset uutiset yms luettaessa tulee käytettyä viisi minuuttia issueseihin ja vilkaisuun miten edelliset asiat ovat kansakuntaa muuttaneet. Itse pidän viihdyttävänä, onko muita pelaajia basossa? Ilmoittautukaa, tai pelatkaa hetki niin vertaillaan vähän kansakuntiemme saavutuksia :D

2. esanummi

esanummi 0. leveliläinen

Saadut kiitokset:
    0
    Aktiivisuuspisteet:
    1
  3. Kunstaapeli

Kunstaapeli 2. leveliläinen

Saadut kiitokset:
    11
    Aktiivisuuspisteet:
    1,021
    Tuntematon peli itsellekkin ainakin toistaiseksi tämä. Tosin myönnettäkööt, ettei suhteeni peleihin ole aivan niin eläväinen. En kai pidä peleistä kaikissa niiden muodoissa.