302 Found

302 Found

nginx/1.8.0

Minkä historiallisen tapahtuman..

Viestiketju osiossa 'Ajankohtaista' , käynnistäjänä Guest, 02.11.2003.

1. Guest

Guest Rekisteröitymätön

No itellä kallistuis antiikin ajan keksijöitten tapaamiseen ja heidän keksintöjen tutkiskeluun heidän opastuksellaan. Lisäks oisin halunnu nähä kun ufo syöksy maahan roswellissa.
    ja täytyy viel mainita et meteoriitin isku jukatan niemimaalle ois ollu siisti todistaa avaruudesta käsin katseltuna

2. Guest

Guest Rekisteröitymätön

viimesin jääkausi tai oikeestaan se näkymä millasta oli ku jäätiköt alko taas sulaa..
    sit tahtosin nähä millasta suomessa on ollu eka ruotsin ja sit venäjän vallan aikaan..
    ohan noita.
    ku nero poltti rooman, joku o jo tainnu sanoaki..
    sit tahtosin nähä sen ku haile I selassie saapu kingtonin lentokentälle.
    kaikellaista.
    oiski aikakone ni pääsis kattelee..

3. Guest

Guest Rekisteröitymätön

Oon aika kiinnostunut Ranskan historiasta eli

1429: Jeanne d’Arc (poltetaan Rouenissa 1431, kanonisoidaan 1920)
    1748: Montesquieu esittää vallan kolmijaon teoksessaan L’Esprit des lois
    14.7.1789: Bastiljin valtaus
    16.10.1793: Maria Antoinette mestataan
    1889: Pariisin maailmannäyttely
    27.7.1890: Vincent van Gogh ampuu itsensä Auvers-sur-Oisessa

muita

600-900: mayojen kukoistuskausi Jukatanin niemimaalla
    1531: kristitty atsteekki kertoo piispalle nähneensä näyn tummapintaisesta Neitsyt Mariasta: Guadalupen Neitsyen palvonta alkaa Meksikossa
    1577-80: Sir Francis Drake purjehtii maapallon ympäri
    1814: britit polttavat Washingtonin
    1853: maailmannäyttely New Yorkin Crystal Palacessa
    14.2.1929: Al Capone järjestää Chicagossa Valentinen päivän verilöylyn
    1934: mustat pääsevät sisään Harlemissa sijaitsevaan Apollo Theateriin
    8/1963: Washingtonissa 200 000:n ihmisen protestimarssi rotuerottelua vastaan: Martin Luther Kingin “I have a dream”-puhe 20.2.1965: Malcolm X murhataan Harlemissa
    1967: Hair-musikaalin ensi-ilta Public Theaterissa New Yorkissa
    8/1969: Woodstock
    8.12.1980: John Lennon ammutaan New Yorkissa asuntonsa edustalla
    6/1982: New Yorkissa 500 000 ihmistä mielenosoituksessa ydinasevarustelua vastaan
    9.11.1989: Berliinin muuria aletaan purkaa

Noita tulikin sitten aika paljon, monia muitakin historiallisia tapahtumia olisin halunu todistaa mut ne ei nyt valitettavasti mahtunu tohon.

4. BonitaApplebum

BonitaApplebum 0. leveliläinen

Saadut kiitokset:
    0
    Aktiivisuuspisteet:
    0
    Mulla on ollut unelma, et mä olisin päässy Martin Luther Kingin kanssa edistämään rasistin vastaisuutta. Siinä oli viisas miäs <3 :D Oli se aika hulluu, ku noina aikoina mustil oli omat dösät ja valkosil omat! :shock:

Ja mua on aina kiehtonu intiaanit! Olisin halunnu pössytellä niiden kanssa rauhanpiippuu, 8) joskus 1700-1800 luvul sotimas niitte puolella. :roll:

5. Guest

Guest Rekisteröitymätön

Muutenkin omistaisin aikani varmaan eri uskontojen totuuksien tutkimiseen. Ja muiden tollasten mysteerien.
    Mut oiskohan se sit ees enää kivaa jos tietäis kaiken?

Lisäks vois käydä estämässä muutaman epämiellyttävän historiallisen tapahtuman.
    Ja oishan se myös kiva seurata muutamien historiallisten albumien levytystä. :)
    Tai hengailla sillai kärpäsenä katossa joidenkin merkittävien henkilöiden elämässä.

6. Guest

Guest Rekisteröitymätön

Hyviä historiallisia kohokohtia mainittu, mutta minua lämmittäisi ainakin tällä hetkellä puoli miljoonaa pitkätukkaa, kesä aurinko ja eräs vihreä mm. poltettava kasvi.
    Jep, arvasit oikein. Woodstock :wink:

7. Latah

Latah 4. leveliläinen

Saadut kiitokset:
    0
    Aktiivisuuspisteet:
    6,386
    siis ehdottomasti olisin halunu nähä JIMI HENDRIXIN keikan woodstockissa 69'!

8. villek

villek 4. leveliläinen Staff Member Moderaattori Admin

Saadut kiitokset:
    57
    Aktiivisuuspisteet:
    61,450
    eihän siinä ois ees mitään eroa paitsi että sulla ei oi toyotaas. :wink:

muita mielenkiintoisia juttuja olisivat olleet:
    - miljoonan miehen marssi washingtoniin
    - normandian maihinnousu
    - wtc-tornien tuho
    - pikakelauksella rooman imperiumin aika synnystä hajoamiseen.
    - viime kesänä pari päivää ennen loton yli 3 miljoonan euron arpomista. 8)

eipä tästä nyt enempää oikeastaan tule mieleen. kyllähän nämä jeesuksen, muhammedin ja mooseksen touhut olisi ollut mukava nähdä että kuinka nuo suuret uskonnot syntyivät ja millä tavalla eri tapahtumat rakentuivat.

9. Guest

Guest Rekisteröitymätön

kaikki aiemmin mainitut on ollu kyl kiinnostavii mut itteäni olis eniten kiinnostanu olla kärpäsenä katossa (tai ruohonkorressa) ruohoisella kukkulalla dallasissa 1963. on tosta niin paljon kuohuttu et olis mielenkiintonen nähdä oliko oswald se oikea murhaaja.

toinen siisti olis rooman valtakunnan kulta-aika. pääsis just toogassa pyöriin siel kadul ja tarkkaileen kaikkee. :) orgiat olis mielenkiintoset ottaa os... nähdä. colosseum kaikessa loistossaan ja gladiaattoritaistelut. akveduktit. keisari. preetorit. senaattorit. orjat. se vasta oliskin niin mielenkiintosta, et huh.

kolmas olis varmaan normandian maihinnousu, mut saksalaisten puolella. mahdollisuudet saada kuula kalloon olis huomattavasti pienemmät.

10. Anonymous

Anonymous Rekisteröitymätön

kaksois tornien romahtamisen....vauhtia ja vaarallisia tilanteita!

11. Guest

Guest Rekisteröitymätön

Big L:n murha ja Al Capone ja Lahjomattomat (melko viileitä jäbii,ey 8) )

12. Guest

Guest Rekisteröitymätön

Emmä tiiä, mut ainaki mä oon aina halunnu elää keskiajalla. Olis ollu siistii hengailla rinsessana jossai linnantornissa ja venata sitä pelastavaa prinssiä. :D
    Mut siis asiaan. Olisin halunnu varmaan olla mestoilla sillon ku Titanic uppos. Ei olis ehkä ollu niin siistii olla kokemassa se siellä laivassa, mut jostain turvallisen välimatkan pääst. Sit just toi Troijan sota olis ollu cool. Myös just joku Rooman kulta-aika olis ollu kiva kokee.

13. Guest

Guest Rekisteröitymätön

No joo, oisin halunnu ehkä nähä Taivaallisen rauhan aukio-jutun.
    Ja Bob Marleyn hautajaiset.

Sekä monia muita, ei ny oikeen tuu mieleen. Ajatukset ei jaksa kulkea. Damn..

14. Guest

Guest Rekisteröitymätön

Kävi mullaki mielessä. Tiesitkö muuten että Peter Tosh eikä Bunny Wailer olleet pelimestoilla tuolloin?

15. Guest

Guest Rekisteröitymätön

No mutta, eihän rastat käy hautajaisissa.

16. Guest

Guest Rekisteröitymätön

Piti vastata jo päivemmällä, mutta ei ehtinyt. Mä haluaisin tietää sen, minkä minulle suotaisiin tietää. Pystyisikö ihminen edes sulattamaan kaiken? Pettymyksen? Juhlimisen?
    Silti haluisin juuri perehtyä uskontoihin, koska niissä ei ole pätkääkään eroa. Todistaisin sen kaikille, saavuttaen näin haluamani. Täydellisen haaremin ,)

17. Guest

Guest Rekisteröitymätön

18. Guest

Guest Rekisteröitymätön

¨^ ^ ^ ^^ noi ois ollu kiwa olla todistamas noi ^^

19. Guest

Guest Rekisteröitymätön

Tässä nyt on jo kaikki melkein sanottu, henkilökohtaisesti olisin näiden lisäksi halunnut olla paikalla kun Suomen senaatti äänesti itsenäisyysjulistuksesta. Oisin kyllä halunnut olla muutenkin 1900-luvun alusta lähtien mukana kaikissa merkitttävissä tapahtumissa, suurimpina tietenkin maailmansodat.

Ja sitten USA:n sisällissodan oisin kans halunnut nähdä.

20. Tiketti

Tiketti 4. leveliläinen

Saadut kiitokset:
    0
    Aktiivisuuspisteet:
    6,386
    Ihmettelin tota WTC:n tornien tuhon valitsemista. Itse ainakin olin sitä todistamassa - makasin turvassa sohvalla flunssan kourissa ja seurasin suoraa lähetystä New Yorkista. Parempaa kuin paikan päällä oleminen.

Se on jälkikäteen nähty videonauhaltakin moneen kertaan - saa käyttää siis mielikuvitusta :)