302 Found

302 Found

nginx/1.8.0

Matrix: Reloaded

Viestiketju osiossa 'Ajankohtaista' , käynnistäjänä Guest, 21.05.2003.

1. Guest

Guest Rekisteröitymätön

Damn.. Ei arvatenkaan käynyt ees mielessä vaikka moista toimintaa onkin tullut joskus harrastettua..

2. JohnnyBlaze

JohnnyBlaze 0. leveliläinen

Saadut kiitokset:
    0
    Aktiivisuuspisteet:
    0
    sanokaa mitä sanotte. mä meen kattoo sen, vaikka mikä olis :)

3. Guest

Guest Rekisteröitymätön

Wähäx Flora on OG. Kuka helvetti nyt pitäis jostain U2 tai RHCP:stä?

Björkistä ei saa olla tykkäämättä.

4. Guest

Guest Rekisteröitymätön

Mun frendi oli nauhottanu tän mainoksen (tai no nauhottanut jotain ohjelmaa ja se mainos oli tullu siihen anyway) ja se katteli sitä mainost siel ihan ekstaasis ja selitti siin mul "toi tehtiin kokonaan tietokoneel" jne jne.... Sillon ku mä olin siel se kattos sen kaks tai kolme kertaa ja kun mun yks toinen kaveri kerto et se oli kattonu sitä sillonki ku se oli ollut siel (saakohan kukaan mitään selvää). Ja sit se sano mul et mä kyl ostan ton dvd:n ku se tulee mä sit sanoin sil et "ethän sä oo nähny koko leffaa ees viel mitä jos se onki paska" äijä vastaa "ei se oo" mä sit siihen: "mut tottakai se voi olla huono ja kaiken lisäks ei oo monta onnistunut jatko osaa" äjijä heittää:"hei mä tiedän kyl ku elokuvat on hyvii"

Toivottavast pettyyy :twisted: :twisted:

5. Kunkku

Kunkku 1. leveliläinen

Saadut kiitokset:
    0
    Aktiivisuuspisteet:
    911
    hyi vittu.

6. Guest

Guest Rekisteröitymätön

Huomisen näytökseen on liput. Jauhetaan sen jälkeen sitä paskaa sitten... Toivottavasti se ois hyvä...

7. Guest

Guest Rekisteröitymätön

Hyvä VIIHDEleffa se oli. Tolta voi odottaakkaan mitään taidetta.

Me mietittiin kaverin kaa pitkään syytä, mistä hirveät haukut elokuva yhtäkkiä sai ja syyhän oli harvinaisen selvä.
    Matrix reloadedille asetettiin niin jumalattoman suuret ennakko-odotukset, että mikään elokuva ei niistä olisi ehjin nahoin selvinnyt.
    Tai sitten elokuviin juoksivat sellaiset ihmiset jotka eivät järin pitäneet ensimmäisestäkään osasta ja toivoivat ymmärtävänsä elokuvan hyvät puolet katsomalla jatko-osan.
    ...

Duh. Totuus on, että matrix reloadedista ei pidä, jos ei ole pitänyt ensimmäisestä osasta. Elokuva on pitkälti sitä toimintaa, isommilla, hienommilla ja monimutkaisemmilla efekteillä, jota yleensä vaaditaankin kovan luokan jatko-osilta, mutta mielestäni ei kuitenkaan onnistu pettämään kohdistuneita odotuksiani, kaikessa (jopa naiivissa) rymistelyssään.
    Tosin enhän voi kieltää, etteikö leffassa olisi ollut hiukan perus-jenkkimäisiä ällöttäväksi asti kääntyviä kliseitä, mutta olen valmis antamaan tälläiset anteeksi kaiken sen ihanan ja mahtavan aivotnollille(tm) viihdekritisismin ansiosta.
    Matrix reloaded on viihdettä ja helvetin hyvää sellaista, eikä sitä pidä mennä analysoimaan taide-elokuvan mittapuun mukaan.
    Efektimättöä, ehkä pitkään aikaan hienoimpaa sellasta ja todella mukavaa, hauskaa ajanvietettä, joka on löyhästi jopa filosofinen.

Kaverin sanoja lainatakseni: Jos leffan loistavuus mitattaisiin sen "siisteydessä", matrix reloaded olisi viiden tähden leffa.

4/5

8. Guest

Guest Rekisteröitymätön

Kävin tänään kahtomassa, ja kyllä iski kovaa. Tykkäsin ykkösestä paljon, mutta tää oli vielä parempi. Kyllähän tuon ihan ilokseen kahto.

hc_jose sanokin tuossa yläpuolella just sen saman, mikä mullakin oli mielessä: Matrixin ei ole tarkotuskaan olla mitään taiteellista oopperaa, vaan upeaa mättöä hienoilla efekteillä. Jos ei sellainen kiinnosta, ei luultavasti leffasta pidä.

9. Anonymous

Anonymous Rekisteröitymätön

10. Guest

Guest Rekisteröitymätön

Leffaliput maksaa
    opiskelija $5.50, aikuiset $ 7.00-$7.50

niin ja Vapahtajalle, en ma normaalisti meniskaan, mutta Chicago oli vaan niin hyva ja nyt oli treffit....jatka ei ollu nahny sita viela joten lahdin messiin;)

[/offtopic]

11. Guest

Guest Rekisteröitymätön

Olin katsomassa ensi-illassa ja on kyllä pakko sanoa että oli aivan loistava leffa, ja vituttaa ku kaikkien mielestä on "hienoa" haukkua matrixiä, ihan kun tekisi jotenkin ihmisestä "normaalimman" jos se haukkuu matrixiä ja väittää että ei sitä juonta voi tajuta ekalla kerralla.

Ja tuo reloaded:han oli paljon syvällisempi sinänsä kuin ensivaikutelma antaa ymmärtää koska elokuvan pääpaino on kuitekin toiminnassa.

Joka tapauksessa loistava trilogia ja Wachowiskin veljekset ovan neroja, en usko että kukaan teistä olisi voinut toisen ihmisen kanssa miettiä kokonaisen elokuva trilogian juonta pelkästään omien päidensä sisällä ja keskustelemalla siitä toistensa kanssa. Juoni kirjoitettiin paperille vasta kun Larry & Andy olivat käyneet warner bros:lla haastattelussa esittelemässä elokuvaansa, vasta kun tuotanto yhtiö hyväksyi elokuvan he kirjoittivat siihen käsikirjoituksen yhdessä, ja molemmilla oli koko tarina päässään.

Jos haluatte hyvää luettavaa Reloadedin & Revolutionsin spekuloimisesta ja siitä mitä saattaa tapahtua niin suosittelen lukemaan koko seuraavan sivun vaikka siihen meneekin aikaan reilusti http://us.imdb.com/title/tt0234215/board/nest/1568017.

Ja tiesittekö muuten että kaikki vaatteet mitä näyttelijöillä on päällä kun he menevät matrixiin on kastettu vihreään, eli kaikissa vaatteissa, olivat ne valkoisia tai mustia tai mitä tahansa siitä väliltä, on vihreän sävyä. Ja kenelläkään ei ole päällään sinistä/ melkeen mikään elokuvissa ei sinistä, koska kohtaukset kuvataan sinistä taustaa vasten ja olisi pirun vaiketa ediotoida kaikkia yksityis kohtia mitä matrix trilogiassa on jos pitäis todella tarkkaan katsoa että mikä sininen tulee mukaan ja mikä ei..

Ja Enter the Matrix pelistä vielä sen verran, että se kannattaa todellakin pelata läpi jos haluaa koko elämyksen tästä sarjasta. Vaikka pelin sivuilla http://www.enterthematrixgame.com väitetään että pelissä olisi pelaamista 20-30 tuntia ja jos haluaa saada tietää kaiken elokuvasta matrix reloaded pitää tämä peli pelata läpi, näin ei kuitenkaan ole. Pelin tapahtumat sijoittuvat kyllä samoihin paikkoihin kuin elokuvassa, niin se ei kokonään täydennä sitä, vaan toistaa samat asiat, ja ehkä vähän pilaa jotaikin kohtia. Ja läpi peluu aika on sellaiset 5-10 tuntia molemmilla hahmoilla normal vaikeusasteella.

Toinen asia mitkä kannattaa katsoa on animatrixit, esim. the second reneissance valoittaa todella paljon ajasta kun koneet ottivat vallan.

Ja loppuun piti vielä ilmoittaa että elokuvan lopputekstien jälkeenhän tulee revolutionsin traileri joka kestää noin minuutin. Itse olen käynyt katsomassa tuon reloadedin jo kaksi kertaa ja sunnuntaina tulee kolmas, sitten kesälomalla voi käydä katsomassa vielä kerran. Ja olikohan se vapahtaja joka ihmetteli että miten voi jaksaa käydä katsomassa elokuvan monta kertaa leffassa, ja siihen on kaksi syytä: 1. elokuva oli loistava 2. leffassa on hienompi katsoa kuin kotona jossa olisi minkä tahansa lainen kotiteatteri systeemi (paitsi että kotona ei ole sellaisia 13 vee tyttöjä ja poikia huutamassa jotain ja 10-12 vee poikia heittelemässä välikommentteja tyyliin: "vähäx paska leffa ku tää on niin epäaito. Ei oikeesti voi niinq lentää tolleen, ihan paskaa"

12. Anonymous

13. Guest

Guest Rekisteröitymätön

Haha.. Ehkä oon vammanen, mut ku oltiin kattomassa toi 19v kaverin kanssa (mä oon 20v) niin täydessä salissa me oltiin ainoot jotka valitti tota ja sai vielä valitusta ton valittamisesta :D

edit: Siis ei me kyllä huudeltu (kunhan kuiskailtiin), mutta vieressä istuva kurdi oli valmis aloittamaan Jihadin..

14. Guest

Guest Rekisteröitymätön

En sanonut että näin sen jo, mutta voin olla melko varma että siitä viimeisestä osastakin tulee hyvä, koska se on kuvattu samaan aikaan ton reloadedin kanssa ja voin olla melko varma että ne ei onnistu sitä mitenkään pilaamaan.

Muuten ihan hyvää pilkunnussintaan sulta tai siit oot vähän vähemmän älyine. no offense

15. Anonymous

En kyllä ymmärrä miten yhtäaikainen kuvaus takaa myös saman laadun. Anyway, mun mielestä on hyvinkin mahdollista että pojat alittavat riman Revolutionsilla vielä pahemmin.

Miksi, oi miksi kaikesta pitää tehdä jatko-osia? Matrix olisi hyvin voinut jäädä yhden elokuvan kokonaisuudeksi.

16. Guest

Guest Rekisteröitymätön

Jos matrix olisi jätetty vain yhteen osaan, olisi moni asia jäänyt auki. Esim. ensimmäisen elokuvan lopussa alkaa vasta taistelu koneita vastaan ja Neo tajuaa että hän on valittu. Mitä järkeä kertoa kokonaisesta tarinasta vain 1/3 osa? Aivan, ei mitään. Tietenkään "jatko-osia" ei olisi tullut jos ensimmäinen osa ei olisi menestynyt, mutta kai heillä on nyt oikeus saattaa tarina loppuun kun on siihen mahdollisuus. Esim. X-Men:stä tehtiin jatko-osa sen takia koska ensimmäinen osa menestyi niin hyvin, ja jatko-osassa saatin kertoa wolverinen menneisyydestä, joka jäi mietityttämään ensimmäisen elokuvan lopussa. En sano että X-Men 2 olisi ollut elokuvana loistava, mutta ainakin se sai juonen päätökseen, tai ainakin hetkeksi.. Ja jatko-osia tehdään tietenkin myös rahan takia. Mikä tahansa elokuva joka menestyy, tulee jatkumaan jossain vaiheessa jatko-osan muodossa. Ja mikäs siinä, kyllä aina menee mielummin katsomaan jonkun hyvän leffan jatko-osaa kuin jotain vieresta keskiverto elokuvaa.

Ja nyt tekisi mieli sanoa että älä käy katsomassa niitä jatko-osia jos ne eivät ole mielestäsi koskaan onnistuneita, mutta enpä sano, ehkä.. :roll:

17. Guest

Guest Rekisteröitymätön

Tykkäsin ykkös osasta, enkä usko että kun joku haukkuu reloadedia, niin jättäisin sen väliin...

18. Guest

Guest Rekisteröitymätön

19. Guest

Guest Rekisteröitymätön

Ok. Sori oli huono vertaus, mutta veikkaan kuitenkin että toi 90% on vähän liian suuri luku. Mutta ymmärsit kuitenken varmaan pointin

20. Guest

Guest Rekisteröitymätön

Joo olin ensi-illassa katsomassa.porukka oli pukeutunut agenteiks ja sitte ne taputti siellä salissa kun neo pyöritti niitä agentteja.

mutta itse elokuvasta...oli se kyllä ehkä pieni pettymys,mutta sitä on aika vaikea arvioida kun ei oikein tiennyt mitä siltä odottaisi. juoni (mikä juoni?) oli kyllä vahän tylsä kun oltiin niin saatanan salaperäisiä koko ajan ja juoni junnas jotenkin vähän paikoillaan (en osaa selittää tota,kyllähän siinä sillee eteenpäin mentii,mutta jotenki) ja vitsit oli kyllä moneen kertaan käytettyjä.täytyy vaan toivoo että kolmasosa päättää ton jotenki järkevästi,ja ettei siitä tuu mitää star warsia,josta tulee aina vaan lisä osia ja eiköhän se päätäkkin.tehosteet oli tosin ihan jees matrixissa.

musta tuntuu,että missaat aika paljon kun käyt kattoo vaan noi hitti-leffat.esim 25th hour on mielestäni aika hyvä nyt teattereissa pyörivistä elokuvista,eikä ole niin hirveästi hehkutettu.

paskin elokuva,jonka olen käynyt elokuvissa katsomassa on ehdottamasti Triple X vai mikä olikaan:aivan helvetin moista paskaa,ei mitään rajaa.