302 Found

302 Found

nginx/1.8.0

Matkailu

Viestiketju osiossa 'Kulttuuri' , käynnistäjänä Guest, 25.08.2002.

1. Guest

Guest Rekisteröitymätön

Juuri Turkin 40 asteen auringosta palanneena aloitan yleisesti matkailuun liittyvän topikin..
    Eli mistä paikoista olette pitäneet,missä haluaisitet käydä, mikä paikka oli perseestä(ja miksi)
    sekä aina iki-ihanat lomafiilistelyt...heitän nyt jotain kommenttia muutamasta paikasta vuosien varrelta,jatkan jos jaksan...jotkut läpät ovat sitten muutamankin vuoden vanhoja,joten asiat ovat ehkä muuttuneet
    Kos-hyvä biletysmesta,hyvät rannat,nykyään kuulemma vaan hinnat nousseet.
    Alanya-loistavaa(ja halpaa) safkaa,edullisia kuteita ja koruja,ok rantoja,baarit hieman äänekkäitä
    Barbados-Kallis,mutta mukava jamaica-meininki,paikallinen chili-sauce on pakko-ostos,jos dollarin arvo laskee,niin kantsii tsekata
    Rodos-perinteinen lomakohde,hommat toimii ,yleistä kreikkaa
    Espanja-rannikkoseutu varsin mukavaa,joskin hieman kallista,ja jos mahdollista kannattaa käydä myös gibraltarilla

2. Guest

Guest Rekisteröitymätön

Pienempänä kävimme melkein joka vuosi kreikassa tai rhodoksella yms. Nykyään jääny matkustelu ulkomaille vähemmäksi. Mukavaahan se taas olisi käydä. Mutta.. Kreikka on todella miellyttävä paikka, ei rikollisuutta pahemmin ja muutenkin kuuma ja rauhallinen.

Espanjassa melkein voisi käydä kun tätini asuu siellä.. monesti kyselly koskas tulen käymään..

3. Kummiseta

Kummiseta 0. leveliläinen

Saadut kiitokset:
    0
    Aktiivisuuspisteet:
    0
    Laitetaan muutama:

Israel - Eilat: Ihan vitun tiukka mesta. Säät oli hyviä ja hintataso alhainen. Muutenki hyvät yhteydet ja vapaa-ajalle löytyi "virikkeitä" :)

Kypros - Protaras: Ok mesta. Säät oli hyvät, mutta mestana ei kovin erikoinen. Ravintoloita paljon ja rannalla naiset olivat usein yläosattomissa :)

4. Guest

Guest Rekisteröitymätön

Tansania Itä-Afrikassa on kova paikka, ja varsinkin se Mombasa ja ne rannat.
    Berliini on kanssa kiva.
    Paljoa ei kyllä ole tullut matkusteltua.

5. Guest

Guest Rekisteröitymätön

joskus 5 vuotta sitte oltiin Prahassa, upee kaupunki..
    keväällä oltiin leirikoulus kreetalla, vähän hintavampi paikka ko odotin, mut hienoo oli kyl..

ens kesänä olis tarkotus mennä skotlantiin edinburghiin, onko kukaan käyny? onko mimmonen paikka?
    haaveena olis kans joskus päästä islantiin parin viikon issikkavaellukselle..

6. Anonymous

Anonymous Rekisteröitymätön

rakastuin siihen niin et muutan sinne sit isona :cool:

7. Anonymous

berliinistä tykkään, mutta enpähän voi kauheesti mihinkään vertailla, kun ei kaikilla oo sitä rahaa siihen matkustamiseen.

8. Guest

Guest Rekisteröitymätön

mä kaupunkiloma äijä, mua kiinnosta pätkääkää rantalomat..
    kaupungit kiinnostaa yleisen hengailun, levydivareitten ja myös historian takia..
    takasinpaluu- fiiliksen jätti pariisi (uskomattoman viilee mesta), san francisco+kalifornia muutenkin ja tokal kerral myös lontoo jätti hyvän maun (ekal kertaa olin 8 vee ja turtles ukot oli kalliimpii ku suomes, se vaikutti!)

9. JohnnyBlaze

JohnnyBlaze 0. leveliläinen

Saadut kiitokset:
    0
    Aktiivisuuspisteet:
    0
    mä tykkäsin latviasta.(kuudennen luokkaretki)

ja mä oon aina halunny käydä nykissä ja L.A:ssa...

10. Guest

Guest Rekisteröitymätön

No minä nyt en ole missään käynyt. Tukholmassa kerran maissa. En edes Tallinnassa ole vieraillut.

11. Guest

Guest Rekisteröitymätön

Canada on yleisesti ollut mukava paikka...siellä on tullut reissattua aika huolella(5 käyntiä ja kerran ajomatka Vancouver-White Horse-Yukon-Edmonton)
    Losissa kerrran joskus skidinä,Disneyland oli kiva paikka.
    Alpeilla on loistava skimbailla..tosin ranskalaiset ovat joskus ärsyttäviä,kun eivät suostu englantia herraskansana puhumaan..

12. Guest

Guest Rekisteröitymätön

mulla ei päivity nää sivut? viimenen viesti on vähän yli kaheksalta lähetetty

13. Guest

Guest Rekisteröitymätön

Joo oon ollu aika monta kertaa matkoilla, mut suurin osa on ollu sellasii, etoon ollu joku 8-vuotias.

No alotetaa tästä (huom tää tapahtu 8 vuotiaana), ku faijan ja siskon kans lähettii kiertää Eurooppaa rättisitikalla (mentiin sellasee maailmanlaajusee kokoontumisee Sloveniaan). Joo lähettii aluks Hesasta Puolan Gdanskiin, josta muistan vaan ne huonot tiet ja valkoset liikennemerkit. No siellä sitten ajeltii Chestohovaan, jossa käytiin suolakaivoksessa, jonka kiertämisee meni neljä tuntii. No sieltä sitte Slovakian läpi Unkarin Budapestiin, jossa käytiin kaupungilla, ja muistan vaan sen, että oli suomeks ruokalistat ja se leirintäalue oli huikee, ku siel oli iha helmii ne uima-altaat; ja sitte kävin maailman matalimmassa järvessä Balatonissa uimassa Unkarissa. No Unkarista päästiin sitte Sloveniaan, jossa oli vielä huikeemmat leirintäauleet ja uima-altaat, mut sese vast jännää olikii, ku käytii sunnuntain kaupungilla (Ptuj), joka oli ihan tyhjä, koska oli lepopäivä, ja sit maanantaina oli kauhee ruuhka ympäri kaupunkii. Sit oli jännä tippukiviluola kans siellä Sloveniassa. No sielt sitte piipahdettii Italian Venetsiassa, jossa oli paljon kanaaleita ja gondoleita; en paljoo Italiast muista, mut sielt sitte lähettii Itävaltaan, jossa muute myytiin 2,5 litran limupulloja ja Itävallasta Saksan läpi kohti kotia. Saksassa käytiin parilla leirintäalueella yöpymässä ja sitte käytii Hannoverissa morjestamassa pikkuserkkuja. Ja sitte oli huikeeta, ku pääs Lübeckissä tai siinä lähellä sellasee huvipuistoon, ku Hansa Park (onks kukaa muu käyny?). No sieltä sitte laivalla Travemündestä takas Helsinkiin ja sieltä kotiin. Sellanen reissu se. Haluisin mennä ton reitin vaik uudellee nyt tän ikäsenä, mikä nyt oon.

No toine on tää ku olin mutsin kans Hampurissa 11-vuotiaana. Ja taas Hansa Parkkiin päiväksi ja seuraavana päivänä eläintarhaan ja sitä seuraavana paikalliseen tivoliin, joka oli muute yhtä iso, ku Linnanmäki

Kolmas oli ku olin mutsin, siskon, mummin ja vaarin kans Berliinissä, joka oli kans aika jees. Olin sillo 12v.

Sitte viimesin on Pietarin reissu tänä kesänä mutsin kaa. Sellasta vaa että oli ihan hauskaa. Ihmisii oli helvetin paljo ja elintarvikkeet oli halpoi. Aitoi seedeitä ei ollu missään mut vinyylejä kylläkii.

Ja oon sitte käyny jotai 1-6-vuotiaana muissakii paikoissa esim: Englanti, Sveitsi, Luxemburg, Tanska, Norja, Ranska, Hollanti, Belgia ja sitte vielä Lichtenstein, mut noilta reissuilta en valitettavast muista paljoo mitää.

Ja sit on tietty viel nää Tallinnat ja Tukholmat, mut aika moni tietää, millasii ne on.

Joomut eniten haluisin nyt jonnekkii Euroopan ulkopuolelle tai sitte Moskovaan.

14. Guest

Guest Rekisteröitymätön

Viikon päästä losiin, hei huumorkukka, can ya dig it?

15. Guest

Guest Rekisteröitymätön

se väittää olevansa siel just nyt :rolleyes:

16. Anonymous

sama täällä. uudet viestit kyllä näkyy, mutta tiedot on aika perseellään.

17. Guest

Guest Rekisteröitymätön

Ayia Napa on kyl ihan ykkös menomesta. Siellä oli joka ilta samanlainen meno kuin stadissa vappuna. Rafloja oli vieri vieressä ja ihmisiä aivan törkeesti liikenteessä. Viina oli halpaa ja naiset toistaan kauniimpia. Ainut miinuspuoli oli, että kaikki muu paitsi viina on joko yhtä kallista kuin Suomessa tai jopa kallimpaa. Sinne aion kuitenkin lähteä vielä joku kerta uudestaan.

18. Anonymous

Minä tulin juuri äsken Oulusta, oih kuinka mahtavaa etelässä olikaan! oravia,heinäsirkkoja,auringoa ja kauniita naisia. Mitä voi muuta tarvitsee? tai no, itseasiassa asuin kokoajan Haukiputaalla oulun lähistöllä. Mutta jokapäivä oulussa kävin,kävin tsiikaan mm. sen ilotulituksen. Jos näitte shortsit jalassa,raidallista verkkatakkia pitävää ja reppu-selässä olevaa poikaa niin se oli Sheeky.

Ostin anttilasta mikin,housut ja kassun ja memmy possen aina vanteilla levyn. Olipas siellä mukavaa! odotan innollani sitä että pääsen Syyslomalla Helsingiin. :)

19. Anonymous

kaupungeist tukholma ja lontoo on tosi helmii.. haluisin köpikseen ja damiin. ja tokioon.
    aurinkomedeist en liikaa kyl tiiä.. espanjas oon ollu *vau* ja kreikas rodoksel!
    ja stikkaus/skimbamedeist itävalta(lech, zell am zee, saalbach, ischgl),sveitsi (*parasverbierparas*) ja italia (cervinia).

20. Guest

Guest Rekisteröitymätön

Kanaria on ihan jees ja california oli ihan ygös mesta..