302 Found

302 Found

nginx/1.8.0

KUUMAT VINKIT/VASIKOINNIT!

Viestiketju osiossa 'Musiikin tuottaminen' , käynnistäjänä Guest, 27.10.2005.

1. Guest

Guest Rekisteröitymätön

eli tähän topikkiin ois tarkotusta laittaa kaikki oikeesti hyödylliset ja aikaa/rahaa säästävät jipot sekä ajankohtaset tarjoukset. esim. jos tulee supertarjous (esim. 707 250e) niin vasikoikaa se kauppa tänne. helppoa, ja? ja nyt ku mäki paan omat kuumimmat vinkit jakoon ni vois saatana muutki!

mulla ei oo hintavasikointeja, mutta muutamia hyviä ikeavinkkejä:

http://www.ikea.com/webapp/wcs/stores/s ... ctId=40895

stativ-vaateteline. 2 tollasta muodostaa kulman, minkä sisään laittaa mikin ja voila! telineisiin kannattaa tietenki laittaa roikkumaan paksuja peittoja, pelkät putket ei hirveesti vaikuta :)

ikeassa oli myös ainaki aikasemmin sellasia pieniä pyörällisiä yöpöytiä. makso joku parikyt euroo. niissä kiinnostavaa oli se, että siihen hyllyyn menee just mukavasti 19" räkkikamaa. eli siis maailman halvin pyörällinen räkki? mulla on näitä 2.

ja kuuma vinkki akustoijille!
    jos laitatta akustolevyjä/vuorivillaa/jotain muuta vastaavaa levyä seinään/kattoon ni jättäkää väliä seinään ni matalin absorboitava taajuus alenee, eli siis absorboi matalampia ääniä!

jatketaan tästä, mä laitan sitte lisää kunhan kerkeen!

EDIT: POISTAN KAIKKI TURHAT VIESTIT, JOISSA EI VASIKOIDA. ÄLKÄÄ IHMETELKÖ

2. LaserKaraoke

LaserKaraoke 4. leveliläinen

Saadut kiitokset:
    0
    Aktiivisuuspisteet:
    6,386
    Loistava topic-idea! (editoin tähän vinkin heti ku keksin jotain)

3. Guest

Guest Rekisteröitymätön

mulla on kaks ikea rast yöpöytää. JUST oikeen levynen, 6 unittia ja skidi lokero päällä esim. mpc 1k:lle.

ite vähä sahailin 5u (6u on vähän korkee pöydälle jos laittaa monitorin tollasen päälle) kokoseks ja porasin kulmaraudat kiinni. monitori meni näpsäkästi päälle ku laitto 2 vierekkäin.

jos en muista väärin ni joku 350mm on maksimi ns. standardisyvyys räkkilaatikossa. tietty jos laatikon perästä tulee putket ulkopuolelle jne ni se on eri juttu... 40cm riittää aika varmasti.

4. Guest

Guest Rekisteröitymätön

5. Guest

Guest Rekisteröitymätön

leveys seinien sisäpuolelta on just 480mm, ehkä pari millii päälle. eli räkkilaitteethan on just sen 480mm. syvyys oli 30cm. mun kaikki laitteet mahtuu hyvin laatikon sisäpuolelle syvyyden puolesta.

mul voi olla tota räkki-kulmarautaa joku pätkä jos oot stadista ja haluut rakentaa tollasen.

6. Guest

Guest Rekisteröitymätön

mulla on erilainen, vähän massiivisempi, ja siinä on vähän löysää tilaa reunoissa. on kuitenki kapeempi ku ne "korvat". ainoo etu mikä siinä on tohon eemon räkkiin on pyörät. et jos ei pyöriä tarvi ni toihan on just hyvä.
    CORRAS 25e

mul on nyt mietintämyssyssä yks aika viilee juttu, kerron sitte tänne jos se onnistuu mukavasti. mut kätevä systeemi ;)

edit:
    EEMO ku sä sanoit et monitori tohon päälle ni audio vai kuvasellanen? ja jos viitit selittää vähän tarkemmin et miten ne on niinku laitettu ku mä en oikeen hahmota.

7. Guest

Guest Rekisteröitymätön

eli ostin 2 noita yöpöytiä ja madalsin ne 5u korkuseks. ne on vierekkäin ja kuvamonitori on niiden päällä. mul on perus ikea jerker et audiomonitorit on sijotettu tollasille omille alustoilleen.

mul on myös 12u puinen räkki pyörillä jonka osin joskus music-storesta. iha ok vehje, tosin ei oo lakattu/maalattu. röökintuhkat jämähtää nätisti pintaan.

8. Guest

Guest Rekisteröitymätön

olisko jotai hyvää vinkkiä et mistä saisin semmosen suht ison L-muotosen työpöydän (huom:halvalla) joka menis silleen huoneen nurkkaan mihin saisin näytöt ja levarit ja mpc:n ja monitorit sun muut mikserit ym... semmonen pöytä mulla olis hakusessa että sais kaikki kamat samaan paikkaan silleen niinku jees joo.

9. Guest

Guest Rekisteröitymätön

varmaa puukeskuksesta levyt ja ikeasta jalat. tulee ainaki oikeen kokonen.

10. Guest

Guest Rekisteröitymätön

paljon semmoset levyt maksaa, mitään hajuu?

11. Guest

Guest Rekisteröitymätön

riippuu varmaan puusta. muutaman kympin ehkä?

12. Guest

Guest Rekisteröitymätön

Vinyylejä voi kätevästi säilyttää maitokoreissa joita löytyy esimerkiksi ihan kauppojen takaa. Pinoamalla maitokoreja päätysivu maata vasten päällekkäin ja vierekkäin saa kätevästi hyllykön.

Jos asut omassa kämpässä kannatta repiä ylimääräisiä hyllyjä vaatekomerosta ja tehdä itselle pöytä. Jaloiksi käy vaikka pahvilaatikot ja maitokorit.

Itseltähän tällainen pöytäkyhäys löytyy ja on muuten aika näyttävä! 8)

13. Guest

Guest Rekisteröitymätön

Itellä oli just toi tilanne. Paljon paskaa samaan mestaan on vaikeeta saada ilman L-pöytää. Ja aina ei sekään auta.
    Tässä ratkasu:
    http://www.emdia.fi/~mpelit/jontey/olav ... taratkasu/
    Modasin ite randomit tapit yhden pöytälevyn alapuolelle. Eli tein yhden ns. 20cm korkean "pöydän", eli ton ylemmän tason. Isompi levy alapuolelle, eli nyt sä periaatteessa kikkailet yhdellä sivulla, mutta toi on rehellisesti paljon parempi kuin pelkkä ns. L-ratkasu. On mulla tietty tietokone tossa vie erillisellä pöydällä, että siitä tulee periaatteessa se L-pöytä, mutta ilmankin pärjäis. Luulis sun näyttöjen menevän vaikka toho ylemmäs ja monitorit reunoille, mpc + mikseri + levari alemmalle "tasolle" jne.. Ite tein noi about 20min kahdesta levystä ja satunnaisista muista tavaroista. Jos päädyt tohon ratkasuun niin suosittelen tekemään pöytäkompleiksista ISON.
    Ihan vaikka vinkkinä näin yleisesti näihin huonejärjestys dilemmoihin, niin luovuus ei ole pahasta. Jos keksit jotain, niin älä epäröi toteuttaa sitä. Hyviä raaka-aine lähteitä on erilaiset ekotorit, käytettyjä toimistokalusteita hustlaavat mestat.. jne.

Pitäkää topikki elossa, peace!

14. Guest

Guest Rekisteröitymätön

Mun "L-pöytä" on muodostettu kahdesta erillisestä pöydästä, jotka molemmat ovat saatu ilmaiseksi joistain firmoista. Toinen pöytä on ns. kulmapöytä ja sen päälle olen sijoittanut tietokoneen, mikserin sekä äänikorttini lojui siinä. Toinen pöytä on melkoisen massiivinen toimistopöytä ja sen päällä lojuvat tällä hetkellä ainoastaan levarit. Tilaa on riittämiin ja tuon lisäksi rakensin hyllyn kulmapöydän päälle. Siihen mahtuu hyvin cd:t, dvd:t, kirjat ja kasettimankka.

Tuollainen kaksitasoinen pöytä voisi olla toimiva. Pitää harkita nikkaroimista sitten, kun muutan pois kotoa.

15. Anonymous

Anonymous Rekisteröitymätön

mutta kuinka on tuon IKEAn expedit hyllyn kans?
    paljonko tuo pienempi imee levyjä? siis tuo 149*149cm hylly.

edit.perkele, en saa linkkiä toimimaan

tästä copypastella

http://www.ikea.com/webapp/wcs/stores/s ... 0104*10173

16. Guest

Guest Rekisteröitymätön

mul on tollanen expedit hylly, arvioisin sinne mahtuvan yli tuhat levyä suht helposti (mul on 60-70 levyä/lokero)

17. LJay

LJay 0. leveliläinen

Saadut kiitokset:
    1
    Aktiivisuuspisteet:
    0
    Parhaat levylaatikot saa lihalaatikoista, eli niistä valkoisista laatikoista, joita on kauppojen lastauspaikoilla. Levyt menevät erittäin hyvin sisään, ei tosin voi kasata hyllyjä niinku meijerilaatikoista, mut meijerilaatikot on paljon huterampia, eikä levyt mene kunnolla sisään imho.

Ikeasta saa teleskooppijalkoja (39e 4kpl), jotka sopivat levaripöydälle jaloiksi. Tosin ei mikään tukevin ratkaisu.

18. Guest

Guest Rekisteröitymätön

sanokaas mistä sais sopivan korkuisen pöydän levareille

19. Guest

Guest Rekisteröitymätön

Itse tekemällä just sellasen ja korkusen kuin haluaa.

20. LJay

LJay 0. leveliläinen

Saadut kiitokset:
    1
    Aktiivisuuspisteet:
    0