302 Found

302 Found

nginx/1.8.0

Kamppailulajit

Viestiketju osiossa 'Urheilu' , käynnistäjänä Guest, 27.10.2004.

1. ruoja

ruoja Rekisteröitymätön

Eli semi vähän urheilleelle ja laihalle jannulle ois hakusessa jonkinäkönen kamppailu/itsepuolustus/taistelulaji. Oon kiinnostunu semmosista enemmän lyönteihin, potkuihin ja heittoihin perustuvista lajeista, kuin esimerkiksi lukkoihin jne.

Tässä ois Rovaniemen lajilista, josta poisluettuna ainaki muay thai johtuen valmentajan puutteesta. http://www.kamppailulajit.net/kaupungit/rovaniemi.html#Kickboxing
    Kiitos vaan jos viititte tsekata ja antaa vinkkiä mihin suuntaan pitäs alkaa katteleen ja kyseleen.

Mielessä pyöriny lähinnä tkd, kickboxing, nyrkkeily ja ehkä wu-shu? Tämä lähinnä siksi, etten tiiä riittääkö kiinnostus kaikkeen oheistoimintaan mitä Aasialaisilla lajeilla kuuluu osana ohjelmaan. Toki jos jollain on näkemyksiä näihin liittyen niin kertokaa nekin.

2. PoppingPills

PoppingPills 3. leveliläinen

Saadut kiitokset:
    0
    Aktiivisuuspisteet:
    2,736
    Porissa ois tässä kuussa avoin kamppailulajiharrastajille tarkoitettu leiri, hieno vetäjä ainakin saatu sinne, itse Ernesto "Mr. Perfect" Hoost.
    Ite taidan lähteä jos massitilanne ja aikataulut natsaa, tässä vaiheessa vielä paha sanoa. Löytyykö täältä lähtijöitä?
    Tossa linkkiä: http://www.kickboxing.fi/tiedotearkisto/?num=16048&tk_tapahtuma=1

3. layzer

layzer 0. leveliläinen

Saadut kiitokset:
    0
    Aktiivisuuspisteet:
    0
    Oho! Ei oo tullu käytyy ikinä helsingin ulkopuolella noissa merkeissä, mut joutunee mennä käymään. Hoost \o/

4. lammi

lammi 0. leveliläinen

Saadut kiitokset:
    0
    Aktiivisuuspisteet:
    0
    Ite oon kanssa täs jonkun aikaa miettiny jokun kamppailulajin alottamista ja nyt sitte oon päättäny ottaa itteä niskasta kiinni ja mennä jollekki peruskurssille. Ehkä eniten kiinnostais tällä hetkellä savate. Onko jengillä kokemuksia savate club helsingistä? kiinnostais lähinnä tietää et millasia vetäjiä siel on ja noilla peruskursseilla käy porukkaa? Toinen mikä kiinnostais on jeet kune do, mut siitä en pikasella googlauksella löytäny yhtäkään suomalaista sivua. Millaset mahollisuudet tota ois harrastaa pk-seudulla vai onko ollenkaan?

5. pissaliisa

pissaliisa 4. leveliläinen

Saadut kiitokset:
    3
    Aktiivisuuspisteet:
    6,396
    nostetaas!

itteäni on pidemmän aikaa houkutellut jonkun itsepuolustuslajin aloittaminen. Tarkoituksena ja motivaattorina saada uudenlaista ja monipuolisempaa treeniä ton ainaisen lenkkeilyn tilalle. Ainakin näin oon ymmärtänyt, että kamppailulajit tuo erittäin hyvää lihaskuntoa, peruskuntoa ja kehonhallintaa.

Itteäni on syystä tai toisesta ruvennut houkuttelemaan savate. Onko kokemuksia tästä? elokuussa näkyis Helsingissä alkavan alkeiskurssi, johon houkuttais osallistua.

Mikä on savaten suurin ero verrattuna potkunyrkkeilyyn ja muay thaihin?

6. Aki-Nakki

Aki-Nakki Rekisteröitymätön

Riippuu varmaan ihan seurasta. Eipä niissä paljolti eroja oo, paitsi että Savatessa on toi Krav Magaa muistuttava Savate Defense tyyppinen osionsa ja keppitekniikoita myös.

Ite oon viisi vuotta judoa harrastanut ja vuoden karatea ja siihen päälle sitte viel kaks vuotta Krav Magaa. Tekis mieli ton Magan päälle alkaa harrastamaan vaikka karatea tai jotakin "kovempaa" kamppailulajia jossa nousee kunto, kun KM painottuu enemmänkin tekniikoiden varaan ja vihollisen lamauttamiseen, mutta ottelemisesta ei ole mitään kokemusta.

7. Jura

Jura 1. leveliläinen

Saadut kiitokset:
    0
    Aktiivisuuspisteet:
    161
  8. Anonymous

Anonymous Rekisteröitymätön

Bjj:a on tullut harrastettua, nyt ollut pienellä tauolla taas ja syksyllä pitäisi jatkaa.
    Halaileminen on kivaa, suosittelen lämpimästi kaikille!

9. Doggy

Doggy 0. leveliläinen

Saadut kiitokset:
    0
    Aktiivisuuspisteet:
    0
    Vs: Kamppailulajit

tämä myös itellä :boss: :thumbup:
    nyt harrastan kuntonyrkkeilyy (jota harrastettu n. 2 vuotta) ja kuntonyrkkeily tyylistä thaiboxingii :boss: :thumbup: :thumbup:
    noi jalat tuo kyl kivan lisän lajii :thumbup:
    paitsi et pitäs venytellä koska välil ottaa lonkkaan noi potkut :thumbdown:
    :boss:

10. PoppingPills

PoppingPills 3. leveliläinen

Saadut kiitokset:
    0
    Aktiivisuuspisteet:
    2,736

Mul on valkonen vyö kaikis lajeis.

11. Random_

Random_ 0. leveliläinen

Saadut kiitokset:
    0
    Aktiivisuuspisteet:
    0

katutappelen  :boss:
    [img width=500 height=317]http://narwhaler.com/img/m4/l/asiacopter-street-fighter-m4lZon.gif[/img]
    Ammennan kaikki katutappelu taidot perus karatesta ja han moo doosta. ja tiätyst elämän koulust.

12. yazer

yazer 4. leveliläinen

Saadut kiitokset:
    6
    Aktiivisuuspisteet:
    11,871

Kwan Nyom Hapkidossa punaisella vyöllä. Loppuvuodesta olisi tarkoitus ottaa uusiksi punamustan vyökoe. Huonon kunnon takia jotkut tekniikat hieman menivät penkin alle edellisellä kerralla.
    Tämän mennessä läpi olisi luultavasti vuoden päästä amsterdamissa mustanvyön koe. Sinne kuitenkin jokatapauksessa pariksi viikoksi silloin. Ilmeisen hieno tapahtuma luvassa, muutamia suurmestareita paikalla eri lajeista. Ja muutenkin paljon itsepuolustusharrastajia ympäri maailmaa. Australiasta, amerikasta, euroopasta, aasiasta jne.

13. saelli

saelli 4. leveliläinen

Saadut kiitokset:
    288
    Aktiivisuuspisteet:
    6,846

Onko tää sitä volttipotku-menoo? Joskus kersana näin muistaakseni Hapkido esityksen ja oli erittäinkin näyttävää menoo.

Tavallaan itteeni harmittaa, kun en aikanaan suorittanut omassa lajissani mustaa vyötä, koska kinosti skabailu vöitä enemmän. Viime talvena kävin "aktiivisesti" taas treenaa ~7 vuoden tauon jälkeen ja kyljenhän sitä sai paskottua":thumbup:" Nykyään mä oon enemmän squashiin ja golfiin :boss: taitaa mun päivät tatamilla olla takana...

14. yazer

yazer 4. leveliläinen

Saadut kiitokset:
    6
    Aktiivisuuspisteet:
    11,871

Ei ole pahemmin volttipotkuja tms. Käytännönläheistä itsepuolustusta enemmänkin. Elokuvissa nähdyt superninjapotkut kun ovat epäkäytännöllisiä ja epävarmoja itsepuolustustilanteessa.

Tekniikka-dvd:n traileri.
    https://www.youtube.com/watch?v=CXtBJUrXcMU
    Tokihan tuossa näkyy huomattavasti heittoa ja muuta näyttävää tekniikkaa ihan vain että traileri näyttäisi hyvältä.

15. saelli

saelli 4. leveliläinen

Saadut kiitokset:
    288
    Aktiivisuuspisteet:
    6,846

toki toki, mutta on jäänyt mieleeni tämä n. 20 vuotta sitten nähty näytös, joka oli varsin näyttävä pikku-Saellille ja jäänyt muistikuva, että Hapkidosta oli kyse...

edit.
    hmmm, katsoin tuon trailerin ja ehkä ei ollutkaan kyse Hapkidosta....

16. ellipsi

ellipsi 0. leveliläinen

Saadut kiitokset:
    0
    Aktiivisuuspisteet:
    0

Potkunyrkkeilyssä heilun keltaisella vyöllä, jota en ole hetkeen ainakaan ylentämässä miksikään. Kunhan hakkaan. Olen joskus kokeillut myös Taekwondoa.

Potkiksessa viehättää se, että niitä muutamia perusjuttuja voi hioa ikuisuuden. Tässä pystyy kehittymään suhteellisen nopeesti ( ja valitettavasti myös taantumaan, jos on viikkokin väliä). Oman paskuutensa hoksaa sitten lähinnä sparrissa. Aina kun saa turpaan, oppii jotain. Välillä ahdistaa lajin sosiaalisuus, ja se että pitää keskittyä koko ajan saatanasti, myös parin takia. Olen vähän tällainen lenkkeilijä/haahuilija-tyyppi kuitenkin.

Kuntoiluna ehdottomasti tehokkain liikuntamuoto mitä olen kokeillut, varsinkin kun ottaa vähän oheistreeninä sparritunteja ja kuntopiiriä. Ensin mainittuja tosin ei kestä kuin kerran pari kuussa. Näin heikkona sitä päätyy aina tatamille tärisemään ja itkemään.

17. Solekki

Solekki 3. leveliläinen

Saadut kiitokset:
    0
    Aktiivisuuspisteet:
    2,736

Haha, Yatserin kans tuliki viime vuoden Lahi-miitissä höpistyä pitkät pätkät näistä hommista.

Itellä tullut aika moniakin lajeja käytyä läpi jo ihan ala-asteen alkuajoilta, pitkien taukojen siivittämänä tosin. Karate, tb, tai shin mun kung-fu, han moo do, nan quan-tyylin wushu kung-fu ym. Kung-fu ollu kuitenki "se juttu" mulle aina. 5-6v. sitte taisin vielä viimisen kerran wushua treenata, sit jäi monien syiden seurauksena. Oishan tuo siisti taas jotain treenata mut nykysin ikä painaa ja paikat ei kestä enää.

Ootko muuten jasseri kisamatseja käyny, miten menny?

18. yazer

yazer 4. leveliläinen

Saadut kiitokset:
    6
    Aktiivisuuspisteet:
    11,871

Joskus harvoin kun niitä on järjestetty. Kolmet kisat kai? En minä kenelläkään ole lattiaa pyyhkinyt, eikä minullakaan ole lattiaa pyyhitty. Tasapelejä taitaa olla eniten.
    Olisihan tässä kohtapuolin kisat tulossa muttei viitsi riskeerata jalkaani kun murtui kesällä. Muutenkin tulossa jossainvaiheessa punamustan vyökoe, kisoihinkin meno vaatii sen verran harjoittelua ettei ole aikaa.

Alkuvuodesta nastolaan muuten avataan hapkidolle ihan oma sali. Ei tarvi olla enää koulun liikuntasalissa. Enemmän treeniä eikä olla enää riippuvaisia siitä onko koululla jotain omaa tilaisuutta salissa.

19. Bennythebunny

Bennythebunny 4. leveliläinen Vuoden bassolainen 2018

Saadut kiitokset:
    424
    Aktiivisuuspisteet:
    10,596
    Mites jengi nykysin jumppaa? Käykö Bason porukasta kekään tatamilla, kehässä, tai kadulla ottamassa mittaa toisista?

20. Davis

Davis 4. leveliläinen

Saadut kiitokset:
    756
    Aktiivisuuspisteet:
    5,521
    Suunnitelmissa olisi aloittaa nyrkkeily uudelleen kun tässä pääsisi kunnolla kuntoon. :) Oikeestaan eniten potkunyrkkeily ja vapaapaini kinostaisi, mutta niissä tulee vastaan toi selän suojelu. :(