302 Found

302 Found

nginx/1.8.0

Kamppailulajit

Viestiketju osiossa 'Urheilu' , käynnistäjänä Guest, 27.10.2004.

1. K1mpp4

K1mpp4 2. leveliläinen

Saadut kiitokset:
    0
    Aktiivisuuspisteet:
    2,236
    mulla on serkku jolla on ekan danin musta han moo doossa, ja itse harrastan karatea,(vyö vasta valkoinen). Eilen harjoiteltiin keppitekniikoita, ja opin viimeinki pitämään sitä keppiä oikein kädessä :D

2. Guest

Guest Rekisteröitymätön

Kaivetaan hieman vanhempaa ketjua ylös, kun siihen nyt aihetta on.

Eli tässä viimeisen vuoden aikana on alkanut fiilistellä, josko taas aloittaisi jonkinlaisen kamppailulajin harrastamisen, kun muuten tuntuu tämä fyysinen kunto vaan rapistuvan jatkuvasti.

Nyt pitäisi vaan löytää laji joka sopii tämänlaiselle ikälopulle vailla minkäänlaista aiempaa kokemusta (no okei, Wing Chunia tuli vyökokeeseen asti vedettyä lukion ekalla). Laji saisi mieluusti olla ns. itsepuolustukseen päin painottuva, mutta ihan mikään Krav Maga ei kuitenkaan nappaa, koska kuitenkaan pääpaino tässä ei ole siinä, että oikeasti näkisin valtavaa tarvetta osata puolustautua Hesarin grillillä. Mutta vastaavasti sellainen kung-fussa ja vastaavissa oleva epäkäytännöllinen suhina ja sähellys ei myöskään nappaa, joten sen takia kiinnostaisi enemmän laji, joka keskittyy oikeasti realististen tekniikoiden opetteluun.

Kotvan erilaisia lajeja tsekkailtuani olen kääntymässä Savateen päin (ja eritoten Savate Défenseen), koska lajin alkuperä ja yleinen olemus on varsin kiinnostava.

Joten nyt kysynkin, sattuuko kukaan bassolainen täällä harrastamaan Savatea? Kokemuksia?

Toki muita mahdollisesti sopivia lajeja saa ehdottaa ja suositella.

3. Guest

Guest Rekisteröitymätön

Harrastin viime kevään Krav Magaa ja laji vaikuttaa helvetin mielenkiintoiselta PAITSI että osa treenaajista ja valmentajista on täysiä mulkkuja. Pitäisi saada joku kaveri sinne niin voisi jatkaa.
    Tullu harrastettua joku 5 vuotta Shukokai karatea ja jotain mitalliakin tullu. Kaveri voitti nyt mm-hopeaa ja omakin motivaatio jatkaa karatea nousi niin että nyt torstaina taitaa olla treenien paikka.

Kyllähän se Krav maga olisi varmaan itsepuollustuksen kannalta parempi mutta kyllä mulla ihan vahva tunne siitä on että osaan itseäni tarvittaessa puollustaa. Mulla on nopeet jalat tai ainakin on ollut :D

4. Guest

Guest Rekisteröitymätön

Aloitan karaten, koska se vaikuttaa ihan mukavalta.
    Tein tääl netissä taistelulajitestin ja 1. oli Jeet Kune Do mut en oo 17 niin en voi aloitta harrastusta

5. yazer

yazer 4. leveliläinen

Saadut kiitokset:
    6
    Aktiivisuuspisteet:
    11,871
    Tänään kolmatta kertaa Hapkidoon.

6. K1mpp4

K1mpp4 2. leveliläinen

Saadut kiitokset:
    0
    Aktiivisuuspisteet:
    2,236
    Karate... uskomattoman rentoa, nyt lähinnä odotan, että koulusta pääsee kotiin, sitten meen harjoittelemaan katoja

7. Guest

Guest Rekisteröitymätön

ITF Tae kwon doo tullu harrastettua nuorempana. Nyt houkuttelis WTF, tai jeet kune do. krav magaa myös kelaillut.. kun vaan sais itsee niskasta kii ja tehtyä jotain. minkäänlainen liikunta ei olis pahitteeks kyl nyt.

8. Guest

Guest Rekisteröitymätön

Pistä osotetta.

Meitsi on ollu 4 eri kamppailulajissa, mut mikää niistä ei oikee napannu.

9. K1mpp4

K1mpp4 2. leveliläinen

Saadut kiitokset:
    0
    Aktiivisuuspisteet:
    2,236
  10. Guest

Guest Rekisteröitymätön

Jees, meitsilläkin tuli aikido, käikylä ei ilmeisesti tunne lainkaan ninjutsua. :D
    Harrastin ninjutsua jotain vuosia aikaisemmin ennen kuin sain polvivamman treeneissä. Nyt olen harkinnut kendoa/ jodoa/ iaidoa jatkoksi.

11. Guest

Guest Rekisteröitymätön

PDC 0. leveliläinen

Saadut kiitokset:
    0
    Aktiivisuuspisteet:
    0
  13. yazer

yazer 4. leveliläinen

Saadut kiitokset:
    6
    Aktiivisuuspisteet:
    11,871
    Juuri tulin treeneistä... Nyt on ollut jonkinverran valmistautumista 3.2 oleviin sm kisoihin.

14. Rippa

Rippa 4. leveliläinen

Saadut kiitokset:
    314
    Aktiivisuuspisteet:
    16,071
    Fight Science

National Geographic Channel brings together a team of experts and a cross section of champion martial arts masters to analyze the world's greatest fighting techniques and find out which discipline has the hardest hits, the fastest moves, and even the deadliest weapons.
    http://www9.nationalgeographic.com/chan ... htscience/

Katso täältä

15. Guest

Guest Rekisteröitymätön

16. Guest

Guest Rekisteröitymätön

Guest Rekisteröitymätön

Eli sitä, ja kovaa.. Tosin viimeistä kuukautta hiukan sairastlu leimannut, eli oon aika sieni, lisäks kunto nollissa, kuume on paskaa..

Lajina hyvin monipuolinen, ja harrastajamäärä kasvaa räjähdysmäisesti jatkuvasti.
    Pieksee muut lajit mennen tullen kehässä.
    Prkl! koitin löytää yhtä hyvää juttua lajiliiton sivuilta, mutten löytänyt.
    Noh, olkoon!

18. Guest

Guest Rekisteröitymätön

Oho. Ite treenannun (ja treenaan yhä) Wing Tsunia eikä siellä ole vielä tähän päivään mennessä tullut vastaan yhtään epäkäytännöllistä tekniikkaa. Nimenomaan äärimmäisen tehokas tyylisuunta jos pitää katutappeluissa puoliensa pitämistä oleellisena vaatimuksena oman lajinsa suhteen (toivottavasti tosin treenaamisen takana on jotain vähän isompaakin kuin vain toi..). Varsinkin Helsingin Combat Academy on hyvä mesta Wing Tsunin treenaamiseen, koska tuolla treenataan myös sparrausta ja painia. Ja painia tuolla vetää kundi, joka on itse treenannut pitkät pätkät BJJ:a. Myös ihan normi ulkovaatteissa käydään treenaamassa ulkona, joka sekin on ihan opettavaista touhua.

Mitä omiin treenailuihin tulee, niin WT:n lisäksi on kokemusta Hapkidosta ja Taijiquanista. Kaikki olleet kivoja lajeja, mutta kyllä WT tuntuu kaikkein mageimmalta. Sen verran erilaista kuin mikään muu mun tuntemani kamppailulaji.

19. Guest

Guest Rekisteröitymätön

National Geographic Channel brings together a team of experts and a cross section of champion martial arts masters to analyze the world's greatest fighting techniques and find out which discipline has the hardest hits, the fastest moves, and even the deadliest weapons.
    http://www9.nationalgeographic.com/chan ... htscience/

Katso täältä[/quote]

Tietäiskö kukaan löytyykö noita kaikkia jaksoja torrentina?

Latasin just jonkun 700 megasen Fight Science -torrentin, joka oli ensinnäkin dubattu saksaksi ja sen lisäksi kesto oli vain 90 minaa.

Oon joskus nähnyt noita jaksoja ja vaikutti pätevältä matskulta. Ois kiva saada noi ladattua omalle koneelle..

EDIT: eiku helvetti.. eihän toi Fight Science edes ole se sarja mitä mä meinasin. Toi on joku ihan muu. Kuka muistaa sen sarjan nimen, joka tais tulla BBC:ltä jossa oli joku kamppailulajeja itekin treenaava juontaja, joka kierteli ympäri maailmaa tsekkaamassa eri lajeja läpi? Mikäs helvetti sen nimi nyt oli.....

EDIT2: "Mind, Body and Kick Ass Moves"! Se se oli! Jos ette ole nähneet, niin hoitakaa ihmeessä jostain.

20. yazer

yazer 4. leveliläinen

Saadut kiitokset:
    6
    Aktiivisuuspisteet:
    11,871
    edit