302 Found

302 Found

nginx/1.8.0

Basson taidethread

Viestiketju osiossa 'Kulttuuri' , käynnistäjänä akitchu, 24.08.2005.

1. Guest

Guest Rekisteröitymätön

pitänee kutsua Knikke Knakkerton paikalle.

En lähde kommentoimaan onko plagiointia tapahtunut. Kovasti samaa tyyliä kuitenkin on noissa töissä. Liekö sattumaa???? Paha sanoa. Oon joskus törmännyt vastaavaan tyyliin ennenkin. Eli ei tämä nyt mikään maailman tuorein keksintö oo muodostaa kuvia sanoista tai kirjaimista.
    Jokatapauksessa Tarraliiman toteutus tolla tyylillä on parempi. Tosin Tarrankin viinilasi jututssa meikäläistä häiritsee toi ääriviivamaisuus.

Plagiointiin kannattaa suhtautua niin, että voi olla jopa tyytyväinen itteensä, kun on selvästi vaikuttanut johonkuhun työllään. Tosin samaa ideaa käyttävän olisi reilua mainita asiasta. Nää plagiointi jutut on jotenkiin aina vähän hankalia. Ihminen kun ottaa helposti vaikutteita tiedostamattaankiin.
    Enkä mie oikein tiie voiko kuvanteko tapaa "pölliä". Ei meikäkään ois ikinä yhtään sabluuna juttua tehny, ellen ois nähny ekana jossain sabluuna töitä.

Peace.

Edit: Ainiin ja Swearing is an artform typo ei toimi. Oudosti jää noihin kirjainten väliin ilmaa. Eli ei jatku teksti yhtenäisenä.

2. Guest

Guest Rekisteröitymätön

"Sori nyt J-Street mutta näkisin ton kyllä melkosena plagiointina aka baittauksena jo"

Ei hätää. Kumpikaan teistä ei tehnyt mitään uutta. Onhan noita ollu jo iät ja ajat. Jopa animoituna tossa vähän aikaa sitte, televisiossa. Kandee olla varovainen mitä kaikkea omaa luokittelee innovatiiviseks ja alkuperäseks. Oon huomannu et alitajunta omaksuu huomaamatta kaikenlaista.

Ja kun joku varmasti vaatii todisteita tästä, niin www.rinki.fi projektit->tv-mainokset->Presso

3. Guest

Guest Rekisteröitymätön

Aika paksja baittausväitteitä. Jokainen graafista suunnittelua vähänkin harrastanut tietää, että siinä on aika vähän Uusia juttuja keksittävän. Jonkun tietyn välineen soveltaminen uudella tavalla ei tee siitä automaattisesti matkimista. Tarraliima, eihän tuo Mona Lisakaan ole oma keksintösi? :)

ps. Oli ihan pakko kokeilla, ihan vain sen takia että oli pakko kokeilla.

4. Guest

Guest Rekisteröitymätön

Baittaus on baittausta, vaikutteiden ottaminen on vaikutteiden ottamista. Mä halveksin baittaajia niinkun varmaan jokainen joka graffiteista tajuaa mitään ja mä sovellan tätä juttua ihan elämään yleensäkin. Se joka ei osaa vetää yhteläisyysviivoja mun töiden ja tän J-Streetin kopion välillä on vaihtoehtoisesti sokea tai idiootti.

Että ihan turha alkaa nimimerkin vittuilemaan. Kyllä suakin ottaa päähän jos sua matkitaan.

Jos voi tehä ihan millasen työn vaan, voi käyttää kaikkia maailman värejä, niin on se jo matkimista jos kaikki visuaaliset elementit näyttää samalta.

Mä olen 100% varma että J-Street on käynyt mun sivulla, tehny paskan kopion, ja postannu tänne "omana" työnään. Mä voin tarkastaa tän ip-osotteesta jos J-Streetillöä on munaa postata se tänne.

Vittu mitä porukkaa.

5. Guest

Guest Rekisteröitymätön

Ja Nimimerkki, miksi? Miksi on pakko käydä vittumaiseksi? Ei ole pakko. Se on ihan sun persoonasta/pikkumaisuudesta kiinni onko PAKKO käydä vittuilemaan. Oonko mä ollu sulle jotenkin inhottava vai mistä nyt tuulee?

Ei kukaan ole mistään uudesta jutusta tässä nyt puhunutkaan. Tää vaan on sama tilanne, kun että jos sä piirrät punasen pallon millä on silmät, ni jos vieressä istuva piirtää kanssa, niin

a. se tuskin on sattumaa
    b. kumpikaan ei ole keksinyt käsitettä "pallo" tai "silmät"

ja ainoa mikä on varmaa että toinen on matkinut toista.

Joten, jos ei ole mitään järkevää sanottavaa, niin

6. Guest

Guest Rekisteröitymätön

Tossa J-Streetin tekeleessähän kirjaimet ei muodosta varsinaisia sanoja, toisin ku sulla. Nyt sit pitäs viel löytää joku merkittävä ero noiden sun tekeleiden ja ikiaikaisten vastaavien grafiikoiden välille, ni saadaan tää baittaus ja vaikutteiden imeminen oikeisiin suhteisiin.

7. Guest

Guest Rekisteröitymätön

Eiköhän J-Street pysty sanoa onko käyny mun sivuilla samana päivänä ku on tehny ton, ni saatte kaikki syödä vittuilunne.

8. Guest

Guest Rekisteröitymätön

No ohhoh! Ei tosiaankaan ollut tarkoitus käydä vittumaiseksi. Kuten kirjoitin, oli vaan pakko kokeilla sitten samaa tekniikkaa. Ok, jos otat sen vieressä istuvan piirtämän pallon esimerkiksi: jos käsket koko luokan piirtämään punaisen pallon, jokaisesta punaisesta pallosta tulee ERILAINEN! Siinä se tekemisen hienous onkin. Minun mielestäni. Siis yksi niistä. Ja kuten edellä mainittiin-teidän työnne olivat täysin erinäköiset.

Luulin että sun ammatillinen itsetunto on niin korkealla ettei mikään sitä voi hetkauttaa, olisin jotenkin kuvitellut että antaisit koko jutun olla. Eihän se sulta ole pois. Myönnän vinoilleeni, mutta en kyllä ymmärrä minkä kohdan tulkitsit vittuiluksi.

Ota myös huomioon, että nyt voit avautua ja osoitella. Mitäpä sitten kun toinen toimisto vie suoraan sun idean ja nettoaa sillä? Ketä siitä voi sitten syyttää? Kukaan ei varmaan tarkoittanut loukata sun tunteita tai mennä henkilökohtaisuuksiin, kaikella kunnioituksella.

(Ihan oikeasti, mun mielestä sä ehkä vähän ylireagoit.)

9. Guest

Guest Rekisteröitymätön

Mua vituttaa matkiminen ihan tajuttomasti. Sä et oo kukaan sanomaan mulle mikä on ylireagointia ja mikä ei, etkä vetämään mitään johtopäätösiä mun ammatillisesta itsetunnosta.

Minkätakia meet henkilökohtasuuksiin huterilla sohasuilla mun "ammatilliseen itsetuntoon?"

Mee ittees, ja mieti motiiveja miks hyökkäät mua vastaan- ylipäätänsä, miks sä edes avauduit? Tää ei ole sun ja mun välinen asia vaan mun ja J-Streetin.

Ja mitä vittua sä alat "vinoilemaan" turhasta?

Jos sulla on yhtään järkeä päässä tai osaat lukea tilannetta vähääkään, ymmärrät että mua vituttaa tämmönen todella, todella paljon. Postaa tänne vaikka taidettas tai vaikene, mä jään odottamaan miten J-Steet tähän vastaa. Tehdään vaikka kaikki samoin.

10. Guest

Guest Rekisteröitymätön

Kuulehan nyt. Minä en mene henkilökohtaisuuksiin. En voi sille mitään jos minut niin tulkitset. Jos sinua ärsyttää J-streetin matkiminen, huuda sille. Eikö nyt ollut aika selkeää, että oma lisäykseni oli _kokeilu_ ja ihan avoin tekniikan matkiminen, ei mitään sen kummempaa. Jatka privassa jos jotain jäi vielä hampaankoloon, tämä on jo kohtuutonta tilan tukkimista.

ps. Olen nähnyt paljon töitäsi, ne ovat hyviä. Ihan sen takia ettet rupea vetämään vielä jotain dissausläppää seuraavaksi tähän mukaan.

EDIT: jostain syystä sun edellinen viesti näkyi mulla vain puoliksi ja vastasin siis sen alkuosaan. Siis nimenomaan sun ja J-streetin välinen asia. Hyökkäsit kuiten minun kimppuun, vaikka muutama muukin kommentoi asiaa. Jos esität julkisesti yhteneväisyyksiä teidän töiden välillä kai niitä saa julkisesti kommentoidakin...

(Nainen vaikenee ja menee hellan viereen itkemään.)

11. Guest

Guest Rekisteröitymätön

Niin kauan kun sä jatkat "vinoilemista" ni sä dissaat, vitun helppoa. Lopeta jo.

Edit. Kyllä mä oon ihan kaikille vastannu tasapuolisesti, katsohan vaan.

Se hyvä asia tästä tosiaan oli, että sen tajusin että nettisivujen pitäminen "yleisölle" avoimena on kyllä pahimmanlaatuinen virhe.

12. Guest

Guest Rekisteröitymätön

From my point of view, I see tables turning.

13. An-ni

An-ni 0. leveliläinen

Saadut kiitokset:
    0
    Aktiivisuuspisteet:
    0
    Tulevaisuuden varalta haluaisin kysyä Tarraliimalta, että miten nämä kopioinnin rajat tämän kyseisen tyyliin osalta vedetään ?

Oletetaan että tämä topic on ensimmäinen kerta kun näen kyseistä tyyliä käytettävän. Kuuluuko koko idea käyttää sanoja sinulle vai jokin tietty osa siitä ? Jos esimerkiksi minä innostuisin kyseisestä ideasta, väkertäisin kotona mukavan näköisen työn ja haluaisin kovasti esitellä sitä esimerkiksi täällä, niin onko se nyt kiellettyä ?

Mikä osa tyylistä on juuri sinun, mitä osaa en saa käyttää ?

14. Guest

Guest Rekisteröitymätön

Ymmärrän baittauksen vittumaisuuden, mut kyllä eräs katutaiteeseen tarvittava työmateriaali imas turhan monta hernettä nessuun noin pienestä.. P's out ja eikös unohettas koko riidan aihe ja tungettas lisää tyylikästä graafista ulosantia, niinku topikin tarkotuksena on? Sotikaa privana, säästäkää siviilit.

15. Guest

Guest Rekisteröitymätön

Okei. Ensin pyydän J-Streetiltä nöyrästi anteeksi kaikesta epäoleellisesta syyttämisestä.

(seuraa selitys, ne ketä ei kiinnosta voi hypätä alaspäin)
    ------------------------------------------------------------
    Otin tästä tosiaan överipultit. En saanut viime yönä nukuttua kunnolla kun vitutti niin sikana.

Juttelin kaverini kanssa ehkä viikko sitten, kun valmistelin uutta portfoliota, että kannattaako portfoliota laittaa "näytille", jolloin ihmiset _voivat_ viedä ideasi ja myydä ne ominaan.

Sitten, n. 3 päivää sen jälkeen kun julkaisin sivustoni ja kävijöitä oli ensimmäisinä päivinä runsaasti,törmään ensimmäiseen "kopioon".
    ------------------------------------------------------------

Mä en ajatellu edes mahdollisena että J-Street on tehny saman tyylistä aikasemmin. Mä en erehtyvänä ihmisenä pitänyt sitä todellakaan edes vaihtoehtona. Ajattelin, että se tosiasia, että ylläoleva J-Streetin on _todella_ saman näkönen fonttivalintaa myöten ku omani.

Sen sijaan, ja vastaus Annille:
    Tää työ on jo ei-edellisen-mutta-sitä-edellisen portfolion peruja, ehkä 2 tai kolme vuotta vanha.

Tämä työ ja J-Streetin työt eivät muistuta juurikaan toisiaan. En varmasti olisi kuumottunut yhtään, jos olisin männäviikolla julkaissut tämänkaltaisia kuvia, ja huomannut J-Streetin tehneen niistä omat mustavalkoiset versionsa.

Mutta omiin silmiini nämä työt näyttivät vain olevan niin yksi yhteen. Yhteensattumien määrä on käsittämätön.

16. Guest

Guest Rekisteröitymätön

Guest Rekisteröitymätön

Jesh. Tulipahan tämäkin asia selväksi. Olen itekkin joskus törmänny oman työni osalta lähes samanlaiseen toteutukseen samasta aiheesta. Voisinkii laittaa linkkiä jossain vaiheessa näihin kuviin.

Palataan alkuperäiseen ideaan ja laitetaan taas jatkossa niitä omia kuvia tänne.

Edit: sekoilin. Älkää antako häiritä.

18. Guest

Guest Rekisteröitymätön

...palatakseni vielä hetkeksi visuaaliseen ympäristöön ja vaikutteisiin: Me eletään hyvinkin visuaalisessa maailmassa saaden jatkuvasti ärsykkeitä sekä alitajuisesti että tietoisesti. Itselläkin monta duunia on valmistuessaan herättänyt seuraavanlaisen ajatusketjun:
    1."Tulipas kiva"
    2."hmm...tässä on kyllä jotain tuttua"
    3."ainiin, se xxxxxx kamppis on tismalleen samanlainen"
    4."...prkl"

:)

Derren Brownin Inside your mind-DVD:llä Derren asetti mainosmiehet suunnittelemaan kampanjan Derrenin valitsemasta aiheesta. Alitajuisilla kuvilla ja johdattamisella mainosmiehet tekivät lähes tismalleen saman kamppiksen jonka Derren oli suunnitellut. Kaverit vakuuttivat "suunnitelleensa" kaiken ilman minkäänlaista painostusta, täysin vapaaehtoisesti ja omatoimisesti.
    /offtopic

takaisin aiheeseen:
    Levynkansi kaverin projektille. Mediana Digipack. biisi-infot ja muut on siinä läpässä joka vedetään ulos kotelosta.

19. Guest

Guest Rekisteröitymätön

Kuva onnistui omasta mielestä pirun hyvin.

20. Guest

Guest Rekisteröitymätön

^ Pakko sanoa, vaikka onkin ihme niuhottamista, mutta tossa on horisontti aivan helvetin vinossa. En tiedä minkälaisia näyttöjä muilla on, että saatteko sen kuvan näkymään kokonaan, mut toi laskee oikealle silmämääräisesti varmaan sentin.

Hyvä kuva muuten, ja teksti varmasti erottuu.

Täällä muutenkin ollut hienoja juttuja.