302 Found

302 Found

nginx/1.8.0

Basson taidethread

Viestiketju osiossa 'Kulttuuri' , käynnistäjänä akitchu, 24.08.2005.

1. Guest

Guest Rekisteröitymätön

:lol: jos ei ton verta kritiikkiä kestä ilman että menee räkäpää linjalle niin onnea sille tielle

2. pps

pps 1. leveliläinen

Saadut kiitokset:
    4
    Aktiivisuuspisteet:
    921
    uusimpia maalauksiani

ehkä hieman kesken vielä, en osaa päättää
    vähän kärsiny noi kaikki. väri lähteny, ku joutunu kuskaa niit..

3. Guest

Guest Rekisteröitymätön

kritiikkiä kyllä...moneskohtaa perustelematonta kritiikkiä taas en...haukkua saa mutta aina pitää löytää perusteluita...ja mielestäni perusteluihin eivät käy "kalsarikänni" tai että"se ei ole elävänmallin piirrustus" :lol:

4. Guest

Guest Rekisteröitymätön

Dirtysoul, otin tuon elävän mallin piirustamisen ihan vain esimerkiksi, hyvä että olet kokeillut (ja toivottavasti jotain oppinutkin, mitä kuitenkin epäilen...). Olen itsekin kovasti sitä mieltä että elävän mallin "paskarustaus" on välillä tylsää puuhaa, eikä siinä vaadita omaa visiota. En todellakaan halua nähdä taidethreadissa moista (jos haluat vielä "todistella" niin pistä vaikka privassa linkkiä :wink:). Enkä halua olla kieltämässä ketään, ettei saisi laittaa mitä lystää, jos uskoo niiden tuovan jotain uutta meininkiin... Kritiikkiä kuitenkin pitää kestää, ja on kulunut läppä sanoa että "hei laita ite äläkä hauku muita".

Analysoimpa sitten mieliksesi syvemmin noita kuviasi. Ensinnäkin värityspuoli on kovin karu. Ruma "korkokuvaefekti" vielä viimeistelee amatöörimäisen vaikutelman. Aihepiirit muistuttavat elävästi yläastelaisen angstisia fantasioita. Piirustustyyli on teemaan sopiva, pienoinen kökköys esim. asennoissa kuitenkin häiritsee.

Piirustuksesi ovat anaalin antimista ammennettuja, enkä tule kantaani perumaan. Toivon sinun kestävän hieman paremmin negatiivistakin palautetta (tiedän, sitä on ikävä saada ja antaa) ja miettivän olisiko jossain sittenkin parantamisen varaa.

Ihan vilpittömästä mielenkiinnosta kysyn vielä mitä kouluja/kursseja olet käynyt? Kiinnostaako kuvataide harrastuksena vai enemmänkin?

PS. en tarjonnut kalsarihumalaani saatika tuota toista perusteluiksi missään vaiheessa.

5. Guest

Guest Rekisteröitymätön

Muutamia vinkkejä:
    - Jos maalaat ahtaassa tilassa, maalaa mieluummin akryylillä kuin öljyllä. Kuivuu nopeammin, vähemmän myrkyllistä ja melko samantapaista kuin öljy.

- Maalauksissa, jotka olet tuohon tehnyt ovat ns. yksikerroksisia. Voin olla toki väärässäkin, mutta siis että ne on maalattu kerralla. Näin toki taiteilijat ovat tehneet aikasemminkin, kuten impressionistit, mutta taide on tullut impressionismista sata vuotta ja kehittynyt siinä samalla. Yleensä maalauksissa on useita kerroksia, jopa satoja. Anna kuivua ja maalaa päälle.

Katso tämä video, se on kylläkin digimaalausta mutta näät mitä tarkoitan, tuo pätee myös ns. tavalliseen maalaamiseen.
    http://www.area-56.de/tutorials/goro_port_tut.mov

- Maalaa tarpeeksi isolle pinnalle

- Itse pyrin aina peittämään valkoisen kankaan niin nopeasti kuin mahdollista.

-Käytä myös pieniä pensseleitä, esim signeeraukset

Sitten Jespa, mun mielestä on hyvä suhteuttaa asioita toisiinsa. Mun mielestäni on tyhmä sanoa, että Dirtysoulin työt ovat huonoja koska anatomia ei ole kunnossa. Mä koen et noi on selkeesti karikatyyrimäisiä, joilla vois olla tulevaisuutta vaikkapa Myrkyssä yms.

Ja Dirtysoul. Mun mielestä kanssa etenkin kuvankäsittelytehosteet oli melko amatöörimäisiä. Ja aika ylimielinen asenne tuntu jäbällä olevan tohon elävänmallin piirtämiseen.

Ihminen on vaikein asia maailmassa piirtää, varsinkin 3D-tilassa, siis elävän mallin piirtäminen. Se, miten hyvin hallitset elävän mallin määrittää melko lailla sun taidot piirtäjänä. Kato huvikses linkit ja millasia töitä jannut tekee sillon kun eivät tee anatomiapiirrustuksia:

Elävää mallia:
    http://www.conceptart.org/forums/showthread.php?t=52083

ja

http://www.conceptart.org/forums/showthread.php?t=33058

Anatomiaa päästä (sitten kun osaa):
    http://www.conceptart.org/forums/showthread.php?t=30205

Kiitti kaikille palautteesta.

6. Guest

Guest Rekisteröitymätön

Ääh! Sori nyt epäselvyyteni (mikä tosin näköjään aiheuttaa keskustelua), mutta en tosiaankaan meinannut että Dirtysoulin piirustukset olisivat anatomian takia kehnoja! Sen tähden esimerkki elävästä mallista johti varmaan harhaan. Just tää oli mun pointtini: "Ihminen on vaikein asia maailmassa piirtää, varsinkin 3D-tilassa, siis elävän mallin piirtäminen. Se, miten hyvin hallitset elävän mallin määrittää melko lailla sun taidot piirtäjänä." Ärsyttävä väärinymmärtäminen, seuraavan kerran postaan tänne vaan jotain söherryksiä ettei mene näin kiusalliseksi :oops:

7. Guest

Guest Rekisteröitymätön

kritiikkiä saa antaa ja sitä myös haluan...olen vaan totaalisen kyllästynyt perustelemattomaan kritiikkiin.
    (mitä seuraavaan kommenttiis nyt sit pistitkin).
    Ja noi mun kurssit mitä kyselit:kansalaisopistolla väsättiin juuri kyseistä elävän mallin piirtämistä.
    En voi sanoa että olisin asiassa mikään pro vaikka
    onnistuinkin ihan kohtalaisesti piirtämään niitä alastomia naisia(jotka eivät kyllä tässä tapauksessa miellyttäneet silmää).Kurssi kesti about 4kk.Sen jälkeen ingmanin taideteollista 7kk(maiseman piirtämistä,alastonmallia,liikkuvien kohteiden äkästä tuherrusta ym.kivaa maalaamisesta liituihin.Siihen viel päälle 7kk audiovisuaalista säätämistä ja lukematon määrä sarjakuva kursseja.Että silleen...mut turha tässä enää vuodattaa.

edit.Ylimielinen?tuskimpa...omasta mielestäni olen aika paska tässä mutta en voi kestää perustelematonta kritiikkiä.
    Herättää vähän samoja fiiliksiä ku se et sais töistä potkut eikä kukaan ikinä kertos syytä et miks.muut joo...offtopic loppuu tähän...

8. Guest

Guest Rekisteröitymätön

En sitten tiiä, mun korvaan elävänmallin piirrustuksesta puhuttaessa tokaisu "hallitsen kyllä kyseisen paskarustaamisen... " on melkosen ylimielinen, kyseessä kun on kuitenkin kiistatta vaikein piirtämisen muoto.

Mutta ei siitä sen enempää, laitetaan uusia töitä taas pian esille, olisi kiva nähdä muitakin Dirtysoulin töitä kuin karaktereita.

9. pps

pps 1. leveliläinen

Saadut kiitokset:
    4
    Aktiivisuuspisteet:
    921
    kiitos neuvoista, mutta:
    - maalaan akryyliväreillä
    - enkä koskaan kerralla koko juttuu, ja olen sen verran kärsimätön, että jos en saa mielestäni hyvännäköiseksi sitä työtä, jätän kesken.
    - siin ainoos mis oli se signeeraus näkyvis, maalasin kesäl, ja oli vain kaksi pensseliä mukana. valtava ja vähän pienempi :p

mutta kiitos vinkeistä.

10. Guest

Guest Rekisteröitymätön

En ole lainkaan samaa mieltä kanssasi tosta väitteestäs akryylistä. Totta, mainitsit akryylien hyvät puolet: nopea kuivuminen ja hajuttomuus. Mutta mun mielestä akryyli- ja öljyväreissä on huomattavat erot siinä miltä värit kuivuttuaan näyttää. En tarkoita että akryylit olisivat huonoja, mun mielestä on kuitenkin harhaanjohtava toi sun kommenttisi.

Toinen mikä sattui silmään oli toi yksikerroksisuus. Jotenkin sain vaikutelman että sun mielestä on oleellista että maalauksessa on useampia kerroksia. Tavallaan oon sun kanssa samaa mieltä: harvemmin yhdellä kerroksella onnistuu niin hyvin kuin useammalla. Pointtini kuitenkin on, että loppupeleissä sillä ei ole mitään väliä kuinka monta kerrosta työssä on, hyvä kuva on hyvä kuva vaikka olisi yksikerroksinen nopeasti tehty, paska kuva on paska vaikka sen kanssa kuinka tuhertelisi eri kerroksia.

Mut ihan hyviä ja asiantuntevia pointteja sulla mun mielestä oli; kuviasi en nähnyt tällä sivulla, pitää katsoa.

11. Guest

Guest Rekisteröitymätön

Pitäisi varmaan skannata viimeisen vuoden kaikki valokuvat. Se hoituu mutta mihin uppaus ? Saitti joka oli mielummin ilmainen, ei vaadi rekisteröintejä muilta ja kuvat oikeasti pysyis siellä ?

12. Guest

Guest Rekisteröitymätön

http://imageshack.us/ jos rekkaat ite voit tehdä gallerioita ym. Muiden ei tarvii rekisteröityä eikä sunkaan josset halua. Ilmainen peruskäyttäjälle. Kaikenmaailman lisävälineitä koneelle saatavissa. Lupaavat kuvien pysyvän periaattessa ikuisesti. Kannattaa kokeilla 8)

13. Guest

Guest Rekisteröitymätön

Tänään hätäpäissään duunatut flaban etu- ja takapuoli tekeillä olevan hyväntekeväisyysklubikalenterin julkkariläppäbileisiin. Fotot myös omaa käsialaa. Niin, ja olenhan tosiaan myös itse soittamassa bileissä kovaa ja väärin.

14. Anonymous

Anonymous Rekisteröitymätön

Tän allekirjotan! Negatiivinen palaute ei ole hyväksyttävää ilman perusteluita.
    Eikös Kritiikki ole rakentavaa negatiivista palautetta?
    Ei koskaa sais koskaa sanoo, että "toi on paska"
    Pitäis aina sanoo, että "toi on mun mielest paska + perustelut"

Dirtysoulin kuvat oli ihan siistei.
    En osais tehä parempii!
    Aika samankaltasii,
    mut sehän on vaan taiteilijan tyylisuuntaus. 8)

15. Guest

Guest Rekisteröitymätön

Guest Rekisteröitymätön

sadim 4. leveliläinen

Saadut kiitokset:
    0
    Aktiivisuuspisteet:
    6,386
    Loistava linkki, kiitos suuri siitä :shock:

18. Guest

Guest Rekisteröitymätön

jos jotain kiinnostaa niin mun profiilis on jotain mun tekemiä öljyväritöitä ja jotain hiilen tapaisella tehtyjä räpistyksiä.

En ole nyt muutamaan vuoteen maalannut mitään, aikomus olisi aloittaa uudestaan.

19. Guest

Guest Rekisteröitymätön

Samoin ku Marianilla ni mulla on tossa jotain 2002-2005 kamaa mitä edellisellä työhuoneella tuli tehtyä. Paremmista duuneista haluun asialliset reprot ennenkun laitan esille.

20. Guest

Guest Rekisteröitymätön