Oma ääni tulee ekalla kierroksella menemään Arhinmäelle, toisen kierroksen taktiikka vielä hiukan auki. Jos Arhis ei olisi ilmaantunut kehiin, olisin äänestänyt Väyrystä.
Itse pressan virka on mun mielestä täysin turha, enkä kauheasti mieltäni pahoittaisi, vaikka koko instituutio pikkuhiljaa lopetettaisiin. Valtaa on karsittu viime vuosina reilusti ja sama rata jatkutee. Pressa voi toki parhaimmillaan olla ns. arvojohtaja ja avata keskusteluita aiheista, joista päivänpolitiikkaa tekevät ministerit tai kansanedustajat eivät pysty peliä avaamaan.
Nythän näyttäis, että vaalit tulee olemaan selkeesti Niinistön show. Demareitten ehdokasvalinta oli täysin epäonnistunut ja peli ratkesi oikeastaan siitä. En näe mitään syytä (paitsi Demarit for life tyypeillä) kenellekään äänestää Lipposta, perusporvarit äänestää joka tapauksessa Niinistöä. Monille vasemman linjan demareille Lipponen on liian oikealla.
Arhinmäki sekoittaa Haaviston kampanjaa, sillä sällit kilpailee ainakin osittain samoista äänestäjistä.
Toivotaan kuitenkin, että saadaan sentään jotain jännättävää ja taistosta tulisi tasainen. Kyllähän tää kivasti virkistää tota talven synkintä aikaa ja virittää ilmoille poliittista keskustelua. Luulen, että suomalaisetkin on pikkuhiljaa taas kiinnostunumassa poliittisesta debatista, kun eduskuntavaaleista saatiin hyvää mylläkkää aikaiseksi.