Johan mä myönsin että kyse on maalailusta. YK-joukkojen tulisi lopettaa sotiminen asap, ei 20 vuoden päästä.
Joo, kaunis unelma. Tässä todellisuudessa meidän kuitenkin pitää jeesata niitä pakolaisia, koska YK:n turvallisuusneuvoston pysyväisjäsenet eivät tule ihan lähiaikoina aidosti pyrkimään maailman rauhaan, koska niillä on liikaa pyssyjä kaupattavana.
Mutta pyrkimyksestä oon samaa mieltä, pakolaisia autettava mahd. lähellä kotia, ja kriisi saatettava jollain taikatempulla päätökseen mahd. pian. Mutta kunnes toi toimii, paljon parempi on ottaa vastaan pakolaisia kuin jättää heidät syrjäytymään ja radikalisoitumaan pakolaisleireille
Noniin, nyt haluaisin jokaisen myöntävän, että monikulttuurisuus ja väestön siirtäminen ongelma-alueilta tänne ei toimi, todellisuus on sen jo näyttänyt. Kiva ajatushan se oli.
Jäbällä on harhoja! Missä me ollaan toi nähty? Tilastoissa??? Haha. Joskus sivulla 2 on jo todettu, että meillä on todella paljon todisteita onnistuneesta integroinnista ja kotouttamisesta sekä toimivasta monikulttuurisuudesta. Eikä nyt unohdeta, että suomalainen kulttuuri on lähtökohtaisesti monikulttuurinen. Esim. mulla ja sulla on todennäköisesti melko erilainen kulttuuritausta.
Mun pointti oli nimenomaan se, ja kysyin monta kertaa miksi se pakolaisleirillä asuva on tärkeämpi ihmisyksilö kuin muuten paskoissa oloissa elävä. Vastaus oli: "No ku sil on uhka joutuu vainotuks sen mielipiteitten takii, se on niinku paljon raffimpaa ku kuolla nälkään, ja sit meil on toi Geneven sopimus."
No kun mun pointti on koko ajan ollut, että sä teet imbesillin vastakkainasettelun! Niitä muita "paskoissa oloissa eläviä" mutta joilla ei ole riskiä tulla murhatuksi nimensä takia, me voidaan jeesata siellä. Pakolaisten suhteen se on hankalampaa. Kyse on vastuunjaosta. Maailman pakolaisista on ylivoimaisesti suurin osa kehitysmaissa vaikka meillä on enemmän resursseja jeesaamiseen.
Kukaan ei ole varmaan väittänyt, että pakolaisten auttaminen olisi ratkaisu pakolaisuuden ongelmaan. Kuten sanottua, kysymys on ihmimillisyydestä, humaaniudesta ja eettisyydestä.
edit. ja edelleen kaipaisin sulta vastausta mun esittämään evakkovertaukseen.