Kirjoittaja Aihe: Paras draamasarja vuodelle 2009  (Luettu 5918 kertaa)

Poissa Taustavoima

• Jäsen
    • Profiili
Paras draamasarja vuodelle 2009
« : 31.12.2008, 15:42 »
Mä olen päättänyt alkaa uuden vuoden kunniaksi katsoa yhtä uutta draamasarjaa, ja haluan teidän kertovan, mikä se on.

Se, tuleeko sarja tällä hetkellä Suomen televisiosta, ei ole oleellista – laatu on. Mä olen pitänyt aikaisemmin mm. Sopranosista (muutama eka kausi), Heroesista, uudesta Battlestar Galacticasta, Lostista (kaksi ekaa kautta), Babylon 5:sta, Six Feet Underista, Kylmästä ringistä, Paosta (eka kausi), 24:stä, Rakkauden nälkä -minisarjasta ja McGyverista. Sen sijaan en ole niin innostunut Dexteristä, Twin Peaksistä, Housesta, Roomasta tai Baywatchista.

Mulle tärkeitä kriteereitä on, että sarja on hyvin kirjoitettu ja säällisesti näytelty, jatkuvajuoninen sekä mahdollisesti jopa jollain tavalla televisioilmaisun rajoja venyttävä (heh). Olisi myös kiva, jos sarjaa olisi hallittava määrä jaksoja tai sillä olisi häikäisevät tuotantoarvot, mutta tämä ei ole välttämätöntä. Se saa olla aivan uusi tai jo muutaman vuoden vanha.

Tällä hetkellä listalla

1. The Wire (Langalla)
2. Farscape
3. Deadwood

Jokin näistä vai jokin muu? Mihin olette koukuttuneet? Mitä katsoa ja minkä takia?

Poissa raikas

• Jäsen
    • Profiili
« Vastaus #1 : 31.12.2008, 16:03 »
Salkkarit?
MTV3:lla on pyörinyt Fringen traileri, mutta saapa nähä millanen sekin sitten on. Vähän sellanen olo et yhen siisonin modernisoitu X-Files tulossa. Lisäks oli aikomuksena alottaa Mad Menin kattominen telsusta mut missasin. Muutenki telsu vaa vituttaa: sidotut lähetysajat, huono kuvanlaatu, pitkällä viiveellä ilmestyminen Suomessa.

Poissa McKo

• Jäsen
    • Profiili
« Vastaus #2 : 31.12.2008, 16:11 »
http://www.imdb.com/title/tt0472027/

seitsemän osainen minisarja amerikan toisesta presidentistä. jos yhtään amerikan historia kiinnostaa niin suosittelen.

Poissa Janidubb

• Jäsen
    • Profiili
« Vastaus #3 : 31.12.2008, 16:15 »
Itelle tällä hetkellä ykkössarja on How I Met Your Mother.
Piksee Frendit sun muut sitcomit 100-0.

Poissa McKo

• Jäsen
    • Profiili
« Vastaus #4 : 31.12.2008, 16:18 »
Lainaus käyttäjältä: "Janidubb"

myös mulla yks lemppareista.

Poissa Punkku

• Jäsen
    • Profiili
« Vastaus #5 : 31.12.2008, 16:21 »
Ehkä hieman offtopic ja väärään mestaan mut suosittelen monster nimistä animea :thumbup:

Poissa Certified

• Jäsen
    • Profiili
« Vastaus #6 : 31.12.2008, 16:25 »
Taustavoimalla hieno top 3. Itellä melkein sama:

1. Kylmä rinki
2. Heroes
3. Deadwood/Langalla

Heroesissa koukuttaa eniten nää eri henkilöiden supervoimat ja et kuinka ne sattumien(ko?) kautta kohtaa ja löytää toisensa. Vitutti niin paljon ku toisessa kaudessa oli vaan 11 jaksoa ekan 22 sijaan.
Kylmässä ringissä ei juoneen ole pahemmin panostettu, koska tuon tyyliselle sarjalle ei varmaan mitään erikoista saiskaan ja HYVÄ niin. Vankilasarjat/elokuvat aina kiinnostanu joten Kylmän ringin nopealle mättömeiningille ei kyllästy, edes kuuden tuotantokauden jälkeen.
Deadwood, noh lännensarja, mahtavaa. Näyttelijät Timothy Olyphant ja Ian Mcshane:thumbup: Ja vielä Al Swearengenin hahmo, huh mitä kovuutta.
Langalla on melko uus sarja meikälle, mutta ensivaikutus on ollu positiivinen. Vielä monta tuotantokautta eessä.

Ja oliko tässä kyseessä paras sarja vai paras draamasarja?

Cripz

• Vieras
« Vastaus #7 : 31.12.2008, 16:28 »
Ainoa oikea vaihtoehto on tietysti THE WIRE (ei Wired).

Muhun henkilöhahmot eivät tehneet parin ensimmäisen jakson aikana juuri mitään vaikutusta, mutta luonnollisesti sarjan vähän kehittyessä huomasi katselevansa lukuisia loistavia persoonallisuuksia. Mun makuuni sarja on hyvin kirjoitettu ja siinä on sopivasti mukana myös huumoria.

Muihin suosikkisarjoihin kuuluvat mm. Sopranosin ensimmäiset tuotantokaudet, Oz, Rescue Me, Heartbeat(!!) ja suomalaisista etenkin loistava Tahdon asia, jota valitettavasti tehtiin vain yksi tuotantokausi.

Poissa Taustavoima

• Jäsen
    • Profiili
« Vastaus #8 : 31.12.2008, 17:14 »
Lainaus käyttäjältä: "Cripz"
Olen pelle.

Poissa Syklo

• Jäsen
    • Profiili
« Vastaus #9 : 31.12.2008, 18:04 »

Tuli mulle ihan yllätyksenä että tätä lemppariani on näytetty jo tovi Suomessakin. Toinen tuotantokausi pyörii kolmosella keskiviikkoisin 14:30 nimellä Ensisilmäyksellä. Ovat nätisti piilottaneet sen sinne muiden paskojen sitcomien vakiopaikalle eli työssäkäyvät eivät tätä näe mutta Frendien kaltainen "wanha" pyörii jo jotain kuudetta uusintakierrosta joka arkipäivä.

Ja jos draaman puolelle eli ontopiciin mennään niin Housen neljäs kausi ja varsinkin sarjaan liittynyt Olivia Wilde  :thumbup:
Tammikuussa Suomen telkassa alkava "Life" vaikutti pilotin perusteella hyvältä. Oletin että sarjan meno panostaa korvausrahojen kuluttamiseen kolmosen mainoksen perusteella, jossa sankarimme nussii kauniita naisia ja ajelee uudella kaaralla. Ehei. Charliesta on tullut käytännössä superihminen CSI Miamin Horatio Cainen tyyliin vankilavuosinaan ja heittelee zen-viisauksia tai bongaa huumeidenkäyttäjän kuin paraskin pokerinpelaaja samaan aikaan ku partneri pyörittää silmiään hämmästyksestä. Ei ehkä samaistuttava päähenkilö mutta itse rupean katsomaan sarjaa lisää.
O.C:n tekijän uutuus draamakomedia Chuck myös muutaman jakson perusteella katsottava uutuus. Jos Adam Brodyn hahmo Seth O.C:sta oli mielestäsi koko sarjan parasta antia niin Chuckin pitäisi toimia. Sarjan päähenkilö on tietokone-expertti, jonka päässä on kaikki valtionsalaisuudet ja saa peräänsä sekä CIA:n että NSA:n agentit. Toinen näistä paskanjäykkä badass ja toinen seksipommi neiti. Voitte arvata kumpaan Chuck luottaa enemmän. Sivuhahmo Morgan vie joka kohtauksen jossa on tunkeilevana parhaana kaverina.

Sarah: Wow. I didn't think people still named their kids Chuck... or Morgan for that matter.
Chuck: They don't. My parents are sadists. Carnival freaks found him in a dumpster
Morgan: But they raised me like I was their own (vilkaisee alaspäin häpeilevänä)

En tiiä sit mitä "parin ekan jakson perusteella" jutut auttavat. Ite pidin aikoinaan Lostin ja Heroesin alusta mutta en jaksanut lopulta katsoa kumpaakaa sarjaa ku 5 ja 8 jaksoa. Kiinnostavuutta syö aika paljon jos puolet jaksosta kulutetaan sellaisten hahmojen kanssa, jotka ei voisi kiinnostaa pätkääkään. T: "Hirolle oma spin-off!"

Poissa aijjaja

• Jäsen
    • Profiili
« Vastaus #10 : 31.12.2008, 18:05 »
Lainaus käyttäjältä: "raikas"
Salkkarit

Poissa Janidubb

• Jäsen
    • Profiili
« Vastaus #11 : 31.12.2008, 18:47 »
Lainaus käyttäjältä: "Syklo"

Tuli mulle ihan yllätyksenä että tätä lemppariani on näytetty jo tovi Suomessakin. Toinen tuotantokausi pyörii kolmosella keskiviikkoisin 14:30 nimellä Ensisilmäyksellä. Ovat nätisti piilottaneet sen sinne muiden paskojen sitcomien vakiopaikalle eli työssäkäyvät eivät tätä näe mutta Frendien kaltainen "wanha" pyörii jo jotain kuudetta uusintakierrosta joka arkipäivä.

No niinpä! Vähä sama ku Family Guyta näytettiin aikoinaan sunnuntaiaamupäivässä muiden "lastenohjelmien" kanssa.

Poissa 24h-kerho

• Jäsen
    • Profiili
« Vastaus #12 : 31.12.2008, 19:13 »
No ei ihan draamaa, mutta Ricky Gervaisin molemmat sarjat the office ja extras on loistavia. Office nyt pitäis olla yleissivistystä, mut Extras on varmasti monelta mennyt ohi. Loistava sarja.

Poissa fenris

• Jäsen
    • Profiili
« Vastaus #13 : 01.01.2009, 13:58 »
Mun suosikkisarja on vuosia ollut Hercule Poirot. :D Ja vähän samaa kastia uudemmista edustaa mm. Monk.

Jossain välissä oli tulossa sellainen zombie-aiheinen tv-sarja nimeltään Alive, jota olisi tekemässä vanhaa Star Trek -porukkaa. Ei kyllä ole kuulunut mitään. Lieneekö peruttu. Tuossa kuitenkin se juttu: http://trekmovie.com/2007/10/05/mmmm-brains-trek-vets-doing-new-zombie-show/#more-1089  .. toisaalta, olisi varmaan ollut samanlainen pettymys kuin se Terminaattori-sarja.

Ja on klisee mainita South Park, mutta kun se nyt vain nykyään on älykkäintä yhteiskunta- ja kulttuurikritiikkiä mitä jenkkisarjan muodossa saa, niin mielestäni jokaisen pitäisi katsoa kaikki jaksot ja tarkasti. Sarja kun on melkein vain parantunut koko ajan.

Weedsiä, Housea ja ehkä sitä Fringeä tulee varmaan tulevaisuudessa tuijoteltua kanssa. Ja The Wire:a tietysti.

Cripz

• Vieras
« Vastaus #14 : 01.01.2009, 14:00 »
Lainaus käyttäjältä: "Taustavoima"
Lainaus käyttäjältä: "Cripz"
Olen pelle.

Et oo, mutta suosittelen ummistamaan silmät muille kommenteille ja aloittamaan ko. sarjan jo, haha!

Kommentointi vaatii rekisteröitymistä