KIRJAUDU SISÄÄN

liity bassolaiseksi

VÄRITÄ SAITTI

ON AIR: Alas 20:00-22:00

SHOUTBOX

Kommentointi vaatii rekisteröitymistä

ARTIKKELIT

TWITTER @bassomedia

TWITTER DJ-OHJELMAT

KESKUSTELU

Pukeutumisen ABC (Luettu 39507 kertaa)

aturtur

• Moderaattori
Vs: Pukeutumisen ABC
« Vastaus #180 : 13.06.2012, 16:48 »
Tällä hetkellä päätäni vaivaa pukeutumisessa vaatteiden koot. Koko "pienen" ikäni olen pitänyt löysiä ja rentoja vaatteita, mutta nyt taidan olla sillä kynnyksellä, kun pitäisi jo vihdoin aikuistua ja ruveta pitämään istuvampia vaatteita. En vain osaa. Kyllähän ne näyttävät paremmilta mun päällä, vaikka eivät olekkaan niin mukavia pitää.

Ongelmaksi koituu se, että kun on aina pitänyt hieman liian isoja vaatteita, niin nyt välillä tuskailee, että esim. flanu on liian pieni, vaikka se on täysin sopiva. Kai tähän tottuu.

soul03

« Vastaus #181 : 13.06.2012, 17:26 »
nyt taidan olla sillä kynnyksellä, kun pitäisi jo vihdoin aikuistua ja ruveta pitämään istuvampia vaatteita.

peli = menetetty

jos haluut istuvia kledjuja vaan siks et on olevinaan liian "lapsellista" pitää niitä  lökäpöksyjä niin kyllä ansaitsetkin ne istuvien kledjujen kylkiäisenä tulevat kalkkeutuneet verisuonet ja dementian.

Jebur

« Vastaus #182 : 13.06.2012, 17:55 »
Pitkäaikaisnuorena valeaikuisena aion porskuttaa samalla ei-sofistikoituneella tyylillä niin kauan ku maistuu. Istuu miten istuu.

cchil

• Moderaattori
« Vastaus #183 : 13.06.2012, 18:28 »
Jos työelämä tai kouluelämä tai joku muu yhtä ankea veruke-elämä vaatii asiallisempaa, tyköistuvampaa tai muulla tapaa muodollisempaa pukeutumista niin ota se mahdollisuutena. Tai ehkä se onkin vaan me tytöt, joiden mielestä vaihtelevuus on hauskaa ja arjen piristystä. Mä suorastaan haaveilen tekosyystä pukeutua jakkuun ja korkoihin, jotka tekevät musta 180senttisen, mutta tällä hetkellä mun ei ole mitään syytä eikä etenkään järkeä satsata sellaiseen arsenaaliin kun teen työkseni pikaruokaa firman vaatteissa ja vapaa-ajalla mukavuus, käytännöllisyys, pestävyys, kestävyys tai edullisuus menee edelle.

Siinä on ihan pointtiakin käyttää siistiä ulkoasua edellyttävissä edustustehtävissä (koulu, työ, kekkerit, mitä näitä on) omaa vaatekertaansa ja olla ryönäämättä sitä vapaa-ajalla. Näin se siistimpi valikoima vaatekaapissa pysyykin käyttökelpoisena pidempään ja niin sanotulla vapaa-ajallaan voi yhä velmuilla omissa, tutuissa xl-vaatteissa. Enkä nyt edes kärjistä mihinkään smokki/verkkarit -kahtiajakoon.

Ai niin, ja kyllä niihin tottuu. Tai sitten oot ostanut ihan liian pieniä vaatteita. Nii ja sekin, että sitten kun se vaate on istuvampi päälle kooltaan, sen pitää olla istuvampi päälle myös malliltaan. Isoissa vaatteissa leikkauksilla tai mallilla ei oo niin väliä, ne roikkuu kuitenkin, mutta ainakin naisilla tässä on isoa eroa.

saelli

« Vastaus #184 : 13.06.2012, 18:44 »
Tai sitten oot ostanut ihan liian pieniä vaatteita. Nii ja sekin, että sitten kun se vaate on istuvampi päälle kooltaan, sen pitää olla istuvampi päälle myös malliltaan. Isoissa vaatteissa leikkauksilla tai mallilla ei oo niin väliä, ne roikkuu kuitenkin, mutta ainakin naisilla tässä on isoa eroa.

Tämä. Kun ostaa oikean kokoisia vaatteita, jotka istuvat vielä omalle vartalolle, niin niissä on jopa mielyttävämpi päivänsä viettää kuin niissä fubuissa. Näyttääkin vielä fiksulta. Ja joskus joku muukin mimmi kuin bassogimuli saattaa kiinnostua. wau!
« Viimeksi muokattu: 14.06.2012, 09:20 kirjoittanut saelli »

soul03

« Vastaus #185 : 14.06.2012, 15:02 »
Jos työelämä tai kouluelämä tai joku muu yhtä ankea veruke-elämä vaatii asiallisempaa, tyköistuvampaa tai muulla tapaa muodollisempaa pukeutumista niin

pysy näistä kaukana.

Oon tästä avautunu monasti aiemminkin, ja teen sen taas: tein jo teini-iän anarkismipäissäni itseni kanssa juhlallisen lupauksen että jos meikän skillit ei riitä duunipaikalle vaan sen lisäks sitä hoitamaan vaaditaan joku pukukoodi niin mä voinkin sitte jättää sen duunin hoitamisen sille pukukoodille. Tämä on toiminu mainiosti, oon saanu hoitaa erittäin mielekkäitä ja mielenkiintosia hommia Motörheadin England-t-paidassa ja oon onnistunu kampeamaan itseni alani ainoaks viralliseks asiantuntijaks tässä maassa mjötäähhäh. En tosin sano et kaikilla kävis yhtä hyvä mäihä, mut niin kauan kun ihmiset suostuu pukemaan epämukavia ja -miellyttäviä kledjuja niskaansa työelämää varten nii niin kauan työelämää eletään epämukavissa ja  -miellyttävissä vaatteissa, ja voitte vaan kuvitella miten paljon se helpottaa työelämässä luovimista joka muutenkin tuppaa olemaan niin mukavaa ja miellyttävää että hampaita juilii.

Woland

« Vastaus #186 : 14.06.2012, 15:40 »
Aika harvassa työpaikassa - kai - joutuu ihan pakkopuku päällä olemaan. Omista kavereista/tuttavista tulee mieleen yksi vain töissä pukua pitävä ihminen, sekin pankkialalla.

Kyllä perussiistejä mukavia vaatteita löytyy ihan yllin kyllin, joten tuskin mukavuudesta joutuu työelämän pakosta tinkimään. On toki sellaisiakin duuneja, joissa pukeutuminen on konservatiivista ja kesällä kainalot hikoaa puvun sisällä, mutta ei sellaisia paikkoja onneksi ihan hirveän paljon ole.

ambulate

« Vastaus #187 : 14.06.2012, 16:16 »
Aika harvassa työpaikassa - kai - joutuu ihan pakkopuku päällä olemaan. Omista kavereista/tuttavista tulee mieleen yksi vain töissä pukua pitävä ihminen, sekin pankkialalla.

Istun koko kesän respana eri pankeissa ja oon nyt jo kurkkuani myöten täynnä sekä omaa että muiden jäykkää pukeutumista. Mun vaatteeiden istuvuus on vieläpä täysin surkea. Töistä päästessä tekee mieli huokaista helpotuksesta, kun kadulla näkee muitakin kuin siistejä ja suoria yksivärisiä asukokonaisuuksia. Miksi pankki-ihmisten on pakko pukeutua just tietyllä tavalla, täytyykö olla korrektin näköinen kun ollaan tekemisissä rahan kanssa?

Kai tässä asussa on silti jotain hyvääkin, sillä se yllyttää jotenkin kummasti hillittyyn ja ystävälliseen asiakaspalvelukäyttäytymiseen. Liivi, suorat puvunhousut ja kaulassa pidettävä huivi (hyhhyh) eivät ikinä kuuluisi mun vaatekaappiin jos saisin itse valita, joten näissä omaksuu kuin itsestään ihan eri roolin kuin muuten. Mut onneksi ei ole vakituinen työ.

Rinskii

« Vastaus #188 : 14.06.2012, 18:11 »
Onneks mun ammatissa on oikeestaan sitä uskottavampi mitä härömmät gearit on yllä.
Toki oman alan töitä en ole löytänyt ja joudun pitämään työvaatteita paskahommissani, mutta se nyt on ihan sama.Mun duunivaatteet ei kiristä.
Oon mäkin miettiny et pitäis alkaa pitämään asiallisempia vaatteita, tosin en ikäkriiseilyn takia vaan siks et miehet lähestyis paremmin.Neonsateenkaarioksennus-look viimeisteltynä tällä luonteella ei suoranaisesti ole houkutellut vastakkaisen sukupuolen edustajia toivomallani tahdilla luokseni.

kitsiko

« Vastaus #189 : 14.06.2012, 18:25 »
Jos työelämä tai kouluelämä tai joku muu yhtä ankea veruke-elämä vaatii asiallisempaa, tyköistuvampaa tai muulla tapaa muodollisempaa pukeutumista niin

pysy näistä kaukana.

yhdyn niiin tähän  :jepa:

ite oon vedellyt lähinnä juurikin lökäreissä jo viitisen(?) vuotta, ja en usko et mun "tyyli" tästä tulee enää hirveästi muuttumaan. mut siis mitä tohon ankeaan veruke-elämään tulee, niin tosiaan täälä missä mä nyt asun (lontoon holleilla) on tosi tiukat pukeutumis-kriteerit kaikkialle. aluks tänne tullessa mulla ei ollut oikein vaihtoehtoja muihin pubeihin ku mitä täällä on, ja jos tahtoo pubiin niin sit oli mentävä näihin hienostopaskoihin. jouduin esim. ostamaan elämäni ensimmäisen käsilaukkuni (joka lens jo roskiin) koska en ois päässy sisään tiettyihin mestoihin kangaskassin kans. myös kengät on tääl kova juttu - klubille ei pääse tennareissa/skeittikengissä, vaan pitää olla ehdottomasti vähintään ballerinat. me tääl pääs kutsukaan näitä muijia bilehuoriksi, kun niillä on tosiaan sellaset roiskeläpät, 15cm korot, ei takkia eikä sukkiksia vaikka ois -10 astetta pakkasta. mä oon täälä weirdo, koska en vaan sovi tähän yleiseen britti-muijien muottiin. pointtini on lähinnä se, että se on sairasta miten täälläki se muotti on niin suuri. jos stadissa kävelee joku jätesäkissä julkisella paikalla, kaikki on vaan että ok. täällä on jotenkin tosi paljon näkyvämpää se, että miten pitää pukeutua. ja vaik tääkin maa ja lontooki on täynnä tietysti mestoja, missä ei oo mitään väliä, niin silti se näkyy yleisessä katukuvassa aina.
kun tutustuin vähän muihin ihmisiin niin nää tälläset paskat paikat jäi, ja nykyään ulos lähtiessä voin lähtee ihan mis kuteissa tahdon pelkäämättä, pudisteleeks poke päätään  :boss:

Lievre

« Vastaus #190 : 14.06.2012, 21:07 »
Ah tätä onnea kun saan vetää joka päivä töissä Risman vihreän univormun päälle. Myös kengät ovat ne kivat turkoosit turvakengät joka vitun ikinen päivä. Ei tarvitse päätä vaivata, mitä laittaa töihin päälleen.
Välillä toki ahdistaa kun kulkee töihin pyörällä, niin mun viikon vaatetus on vaan sitä, että vedän pyöräilytamineita ja työunivormua niskaani. Kotona kulkee joissain kollareissa tai muussa mukavassa asussa.

Kun vapaapäivät koittaa, seison sormi suussa vaatehuoneessa ja mietin, että mitä pitää laittaa päälle?
Kaikki lähdöt joka paikkaan viivästyy, kun mun pitää käydä kaikki vaatteet läpi, ennenkuin löydän jotain mieluista.
Jos käyttäisin joka päivä töissä omia vaatteita, sieltä vaatekaapista varmasti löytyisi helposti ne parhaimmat yhdistelmät.

vii

« Vastaus #191 : 14.06.2012, 21:19 »
itekkin vielä töissä käydessä oli viisi päivää viikossa putkeen joko työvaatteet ja hima-asu päällä. ei kyllä haitannut, koska firman puolesta pukeuduttiin isoihin mustiin reisitaskuhousuihin, L -kokoiseen t-paitaan ja huppariin. Jalassa meni muuten omassa käytössä lähes iskemättömät Grenaden rullaustossut tai laiskemmassa tapauksessa vaaleenpunaset Reinot. Työvaatteet on myös tehny viikonloppuisesta edes pienestä panostuksesta entistä mukavempaa.

cchil

• Moderaattori
« Vastaus #192 : 14.06.2012, 21:25 »
Miksi pankki-ihmisten on pakko pukeutua just tietyllä tavalla, täytyykö olla korrektin näköinen kun ollaan tekemisissä rahan kanssa?
Pitää. Ja kun ollaan tekemisissä ruuan kanssa, pitää olla puhtaat vaatteet. Ihan sama vaikka uittaisit käsiäsi, joilla ruuan teet, vessanpöntössä, mutta vaatteiden pitää olla puhtaat avokeittiössä tmv. missä asiakas sut näkee. Tai jos kannat annoksia pöytään. Se on kaikki yhtä mielikuvaa vain, todellisuudella sen kanssa ei oo mitään tekemistä.

Kai tässä asussa on silti jotain hyvääkin, sillä se yllyttää jotenkin kummasti hillittyyn ja ystävälliseen asiakaspalvelukäyttäytymiseen. Liivi, suorat puvunhousut ja kaulassa pidettävä huivi (hyhhyh) eivät ikinä kuuluisi mun vaatekaappiin jos saisin itse valita, joten näissä omaksuu kuin itsestään ihan eri roolin kuin muuten. Mut onneksi ei ole vakituinen työ.

Tämä! Myös nykyiset työvaatteeni muistuttavat mua siistimään suutani, niin asiakkaille kuin työkavereille. Pahinta ehkä nykyisessä ns, vastaava-asemassa on se, että on sellaisia päiviä kun saan hiihdellä menemään ja hoidella asioita omissa vaatteissa mutta kuitenkin henkilökuntakortti esillä: joskus unohdan siivon käytöksen  :manga:
Omasta työstäni joudun sanomaan, valitettavasti ei ole vakituinen eikä sellaiseksi kausiluontoisuutensa vuoksi muutu.

ali broidi

« Vastaus #193 : 14.06.2012, 21:35 »
sitä laittaa päälleen mitä tykkää..jos oikiasti vaivaa päätä muitten mielipitteillä niin kannattaa funtsia hoitoon menemistä..(oon ihte ollu peltolasa pällitesteisä yms.)..no tottakai se kiinnostaa tsiigaako muut hyvällä vai pahalla mutta tuo kuka peilistä kurkkii, vaikuttaa aamusin töihin lähtiesä aina aika tyytyväiseltä ja sitä vaatetta tosiaan on kaapit täynnä..se on intohimo niinkö moni muuki juttu..kuten kaikesa laatu maksaa, mutta siihen kannattaa panostaa koska se kestää paremmon..tosin yli 200 siotukset normaali vaatteisiin (ei koske harrastus/talavivaatteita) taitaa olla turhia..

saelli

« Vastaus #194 : 14.06.2012, 23:08 »
Miksi pankki-ihmisten on pakko pukeutua just tietyllä tavalla, täytyykö olla korrektin näköinen kun ollaan tekemisissä rahan kanssa?

Liivi, suorat puvunhousut ja kaulassa pidettävä huivi (hyhhyh) eivät ikinä kuuluisi mun vaatekaappiin jos saisin itse valita, joten näissä omaksuu kuin itsestään ihan eri roolin kuin muuten.

Et varmaan kysynyt/todennut tuota ekaa osaa tosissasi? Tässähän sä vastaat itelles? Ihmiset käyttäytyy yleensä korrektimmin ja edustavammin, kun ovat pukeutuneena pukuun. Mä voisin mielelläni käyttää pukua päivittäin töissä, ei ole tällä hetkellä tarvetta tosin, mutta näyttäähän kunnollinen puku pirun hyvältä :thumbup:

Oy Basso Media ltd

Basso on kotimainen mediatalo vuodesta 2006. Se on radio, aikakauslehti, televisio ja nämä yhdistävä verkkosivusto ja -yhteisö. Bassoa käyttävät 18-34 -vuotiaat kaupunkilaiset.

Basso syntyi vuonna 2006, jolloin aikakauslehti Posse, internetissä toiminut Bassoradio ja verkkosivusto suomihiphop.com yhdistyivät saman nimen Basso alle.

yhteystiedot

Käyntiosoite:
Oy Basso Media Ltd.
Kauppakeskus Kluuvi 3.krs
Aleksanterinkatu 9
00100 Helsinki

Laskutusosoite:
Oy Basso Media Ltd.
Ostolaskut 6260K
PL 72
00521 Helsinki

Mainosta!

Mediakortti

Riikka Reunanen
Kaupallinen johtaja
+358 50 587 8775
riikka(ät)basso.fi

Tommi Partanen
Asiakkuuspäällikkö
+358 44 583 1415
tommi(ät)basso.fi

Heikki Pennanen
Asiakkuuspäällikkö
+358 400 399 458
heikki(ät)basso.fi

Anniina Baumann
Asiakkuuspäällikkö
+358 50 369 1652
anniina(ät)basso.fi

Niko Nakari
Asiakkuuspäällikkö
+358 50 344 2925
niko(ät)basso.fi

Jarkko Strömberg
Asiakkuuspäällikkö
+358 50 304 2585
jarkko(ät)basso.fi

Promootio

Otamme vastaan promot, demot, tiedotteet ja näytekappaleet postitse osoitteeseen:

Oy Basso Media Ltd.
Promootio
Kauppakeskus Kluuvi
Aleksanterinkatu 9
00100 Helsinki

Tai sähköisesti seuraaviin osoitteisiin radio[at]basso.fi, toimitus[at]basso.fi tai info[at]basso.fi.

Copyright 2013 Basso Media Ltd. All rights reserved.