KIRJAUDU SISÄÄN

liity bassolaiseksi

VÄRITÄ SAITTI

ON AIR: Blaka Blaka 18:00-20:00

SHOUTBOX

Kommentointi vaatii rekisteröitymistä

ARTIKKELIT

TWITTER @bassomedia

TWITTER DJ-OHJELMAT

KESKUSTELU

Lävistykset, tatuoinnit, kehonmuokkaus tms. Älä itke- topic (Luettu 543179 kertaa)

piupau

joo tai L > C ja U > O  :jepa:
teepä näin niin otan mätsäävän tatskan :-*

jee!  :-*

Strovinho

uusimmat:

e:

Saammä kysyy et miks sul on ankkureita pitkin mestoi? Mitä ne kuvastaa sulle? Vai onks sul vaan tommosii tekstei ja kuvii siks ku ne on muotii nykyään (newschool shit ja all that, vitun purjeveneet ja huivipäälutcat) ?

saelli

Saammä kysyy et miks sul on ankkureita pitkin mestoi? Mitä ne kuvastaa sulle? Vai onks sul vaan tommosii tekstei ja kuvii siks ku ne on muotii nykyään (newschool shit ja all that, vitun purjeveneet ja huivipäälutcat) ?

uiui, jäbä vissiin lukenu jonkun blogipostauksen tatuointien symboliikasta? Tarviiko niiden kuvien saatana vittu kuvastaa mitään vitun muuta kuin itseään miellyttävää kuvaa? Mee vittuun.

Strovinho

uiui, jäbä vissiin lukenu jonkun blogipostauksen tatuointien symboliikasta? Tarviiko niiden kuvien saatana vittu kuvastaa mitään vitun muuta kuin itseään miellyttävää kuvaa? Mee vittuun.

Vedä jätkä läpees, mä uskoisin et oon ollu tatuointien kans enemmän tekemisis ku kukaan täält unissaankaan, mut ei mun siit huolimatta tarvitse perustella mun kysymystäni.. Mitä ne ankkurit hälle kuvastaa, aika vitun simppelii? Kuvastaako ne jotain vai onko ne leimattu siihen iholle vaan siks et joka saatanan tatskalehdes näkyy belladonnaa vitun messeet kenel on keho täynnä ankkurii, nyrkkirautaa ja pinuphuaraa.

Kuka sano et tatuoinnin pitäs symboloida jotain sitäpaitsi? Mut kyllä ne voi symboloida jotain, tai ees merkitä jotain, ja suurimmalle osalle väest niil on ees jokin tarkotus, tarkotushan sekin on et haluu sen vaan miellyttävän silmää...

Jäbä kuuluu just tohon yliherkkään ihmisryhmään kenel ei riitä toleranssi ees sille et joku kysyy kuvast jotain.. "Hey dude, what's yo tattoo represent, can't quite get da picture here ya" - "FUCK U MAN U FUKIN H8R U FUKIN PURITAN CUCSUCA COCACOLA HOMO WIT QUESTIONS U NO ASK ME ANYTING MY TATOOS ABOUT COZ THEY MINE!!!"

saelli

Vedä jätkä läpees, mä uskoisin et oon ollu tatuointien kans enemmän tekemisis ku kukaan täält unissaankaan, mut ei mun siit huolimatta tarvitse perustella mun kysymystäni.. Mitä ne ankkurit hälle kuvastaa, aika vitun simppelii?

Mutta jengin pitää perustella sulle, että mitä niiden tatuoinnit kuvastaa?

kuollutmies

Vedä jätkä läpees, mä uskoisin et oon ollu tatuointien kans enemmän tekemisis ku kukaan täält unissaankaan, mut ei mun siit huolimatta tarvitse perustella mun kysymystäni.. Mitä ne ankkurit hälle kuvastaa, aika vitun simppelii? Kuvastaako ne jotain vai onko ne leimattu siihen iholle vaan siks et joka saatanan tatskalehdes näkyy belladonnaa vitun messeet kenel on keho täynnä ankkurii, nyrkkirautaa ja pinuphuaraa.

Kuka sano et tatuoinnin pitäs symboloida jotain sitäpaitsi? Mut kyllä ne voi symboloida jotain, tai ees merkitä jotain, ja suurimmalle osalle väest niil on ees jokin tarkotus, tarkotushan sekin on et haluu sen vaan miellyttävän silmää...

Jäbä kuuluu just tohon yliherkkään ihmisryhmään kenel ei riitä toleranssi ees sille et joku kysyy kuvast jotain.. "Hey dude, what's yo tattoo represent, can't quite get da picture here ya" - "FUCK U MAN U FUKIN H8R U FUKIN PURITAN CUCSUCA COCACOLA HOMO WIT QUESTIONS U NO ASK ME ANYTING MY TATOOS ABOUT COZ THEY MINE!!!"

Lue se topicin otsikko ja painu vittuun mun intternetistä.

Lainaus
mä uskoisin et oon ollu tatuointien kans enemmän tekemisis ku kukaan täält unissaankaan, mut ei mun siit huolimatta tarvitse perustella mun kysymystäni

« Viimeksi muokattu: 29.07.2012, 12:54 kirjoittanut kuollutmies »

piupau

Saat: Koska oot ilm. niin tietoinen tatuointien eri merkityksistä niin niitä sulle tuskin tarvii ruveta tässä kertomaan, ellet halua? Ja mulle henkilökohtasen merkityksen ymmärrät sitten jos olet perehtynyt eri tatuointien merkityksiin (joita voi olla yhdelle kuvalle/symbolille tuhansia) joskus minuun tutustut ja kuulet mun kertomaa mun omasta elämästä. Musta on paljon mielenkiintosempaa, että kuulija voi pohtia itse mihin tarinaan mikäkin tatuointi liittyy tai mistä asiasta se pohjautuu.

Ja joo, en oo tatuointeja ottanu siks koska ne ois muotii, vaan siksi, että ne on kauniita ja mun omasta mielestä paras paikka esitellä taidetta on oma iho. Myös niiden ainutlaatuisuus ja ikuisuus viehättää. Sekä se klisee.. Tatuoinnit on mun tapa terapioida itteeni, tuoda ulos sitä mitä minä olen kokenut, mitä minä ajattelen jne. Olis aivan liian kivuliastaollakseen muotia, koska kipukynnykseni on aika vitun alhainen. En ole myöskään vakuuttunut siitä, että sleeve- ja knuckletattoot ois muotia.

Yleensä ne ketkä tietää tatuoinneista ja omaa niitä reilusti itsekin, erottavat sen muotihaahuilijan ja sen toisen kategorian välillä.

+ankkureita 2, eikä ympäri mestoi. mullei myöskään oo purjevenettä tai huivipäälutcaa tatuoituna

Strovinho

Saat: Koska oot ilm. niin tietoinen tatuointien eri merkityksistä niin niitä sulle tuskin tarvii ruveta tässä kertomaan, ellet halua? Ja mulle henkilökohtasen merkityksen ymmärrät sitten jos olet perehtynyt eri tatuointien merkityksiin (joita voi olla yhdelle kuvalle/symbolille tuhansia) joskus minuun tutustut ja kuulet mun kertomaa mun omasta elämästä. Musta on paljon mielenkiintosempaa, että kuulija voi pohtia itse mihin tarinaan mikäkin tatuointi liittyy tai mistä asiasta se pohjautuu.

Ja joo, en oo tatuointeja ottanu siks koska ne ois muotii, vaan siksi, että ne on kauniita ja mun omasta mielestä paras paikka esitellä taidetta on oma iho. Myös niiden ainutlaatuisuus ja ikuisuus viehättää. Sekä se klisee.. Tatuoinnit on mun tapa terapioida itteeni, tuoda ulos sitä mitä minä olen kokenut, mitä minä ajattelen jne. Olis aivan liian kivuliastaollakseen muotia, koska kipukynnykseni on aika vitun alhainen. En ole myöskään vakuuttunut siitä, että sleeve- ja knuckletattoot ois muotia.

Yleensä ne ketkä tietää tatuoinneista ja omaa niitä reilusti itsekin, erottavat sen muotihaahuilijan ja sen toisen kategorian välillä.

+ankkureita 2, eikä ympäri mestoi. mullei myöskään oo purjevenettä tai huivipäälutcaa tatuoituna

Ha, right on! No siinäpä se tulikin, eli haluut että se mitä ne kuvastaa sulle on hieman henkilökohtasempaa.. Saahan se ollakin, niin se on omissakin kuvissa miltein kaikissa. Eipä nuo nyrkkilätkät ihan niin yleisiä ole, ehkä kelasin enemmänki tuota newschool suuntausta tyylisuuntana.. Nimittäin jos rupeet tsiigaan liikkeiden suuntauksii ja myöskin audienssin intressei ni huomaat varmaan selkeen yhteyden siin et nykyään oikeesti vähintään jokatoinen liike hakkaa newschool tatskoja jonku opetellun kaavan mukasesti ja samal tapaa vähintään jokatoisen kehoa koristaa räikee newschoolhelvetti. Ehkä siks et tarjonta on hyvin ykspuoleista, sillä eipähän asiakas voi vaikuttaa tekijänsä tyyliin (muutakun yrittämällä etsii tekijän jolla olis ees vähän persoonallisempi tapa toteuttaa kuvia)

Eli konkluusiona, jos mä kävelen kadul ja 20/40 vastaantulijast sporttaa tatskaa, niistä kahdestakymmenestä ainakin 50% kantaa tämmöst uudenkoulukunnan tatskaa (siinä missä loput 10 kuvaa jakautuu niihin lukemattomiin muihin tyylisuuntauksiin), voidaan päätellä että se tyylisuuntaus itessään on tatskamaailmassa muodissa.

Mä oon nähnyt niin lukemattomia triljoonia candyskullei, razoreita, mustalaispäitä, knucklesei, timangei, you name it... Ja niistä kaikki on aivan helvetin samannäkösiä, niis ei mun mielest ole mitään hirveen persoonallista esteettisessä mielessä, vaikka symboolisessa mielessä olisikin... Catch the drift?

Must olis siisti nähä mimmost tyylii jengi oikeesti piirtää, rikkois ne kaavansa ja opitut mallinsa, en voi mitenkä uskoo et vitun iso lohko tekijöit ympäri maailmaa maagisesti omaa juuri samanlaisen piirrustustyylin, ettei kukaan ois apinoinu ketään.

Ja sälille vaan et, mitä vittua pitää? Oonks mä ketään pakottanu mihinkä tai ees painostanu? Mä kysyin suoran kysymyksen koska tää on keskustelufoorumi, eikä siihen oo pakko vastata jos ei halua/uskalla/kehtaa/perse

Kuollut mies voi painuu takas sinne vitun hautakammioonsa jos mun virtuaalipresenssi kammottaa niin hirveesti, dog.

BRUTALFACEFUK

uliuli

villek

• Admin
Voi ei, väärin tatuoitu. Strovinho, ei pahalla mutta kuulostat enemmän kuin vähän hipsteriltä anal-ysoidessasi jotain tyylisuuntia ja niiden muotisuuntauksia. Ihan kuin tatuoinnin ottajalla pitäisi olla velvollisuus olla perillä tyylilajin "muodikkuudesta", tai mistä lie omaperäisyydestä, kun sitä lähtee hommaamaan.

"Mitäköhän ne nyt meistä ajattelee"

piupau

Ha, right on! No siinäpä se tulikin, eli haluut että se mitä ne kuvastaa sulle on hieman henkilökohtasempaa.. Saahan se ollakin, niin se on omissakin kuvissa miltein kaikissa. Eipä nuo nyrkkilätkät ihan niin yleisiä ole, ehkä kelasin enemmänki tuota newschool suuntausta tyylisuuntana.. Nimittäin jos rupeet tsiigaan liikkeiden suuntauksii ja myöskin audienssin intressei ni huomaat varmaan selkeen yhteyden siin et nykyään oikeesti vähintään jokatoinen liike hakkaa newschool tatskoja jonku opetellun kaavan mukasesti ja samal tapaa vähintään jokatoisen kehoa koristaa räikee newschoolhelvetti. Ehkä siks et tarjonta on hyvin ykspuoleista, sillä eipähän asiakas voi vaikuttaa tekijänsä tyyliin (muutakun yrittämällä etsii tekijän jolla olis ees vähän persoonallisempi tapa toteuttaa kuvia)

Eli konkluusiona, jos mä kävelen kadul ja 20/40 vastaantulijast sporttaa tatskaa, niistä kahdestakymmenestä ainakin 50% kantaa tämmöst uudenkoulukunnan tatskaa (siinä missä loput 10 kuvaa jakautuu niihin lukemattomiin muihin tyylisuuntauksiin), voidaan päätellä että se tyylisuuntaus itessään on tatskamaailmassa muodissa.

Mä oon nähnyt niin lukemattomia triljoonia candyskullei, razoreita, mustalaispäitä, knucklesei, timangei, you name it... Ja niistä kaikki on aivan helvetin samannäkösiä, niis ei mun mielest ole mitään hirveen persoonallista esteettisessä mielessä, vaikka symboolisessa mielessä olisikin... Catch the drift?

Must olis siisti nähä mimmost tyylii jengi oikeesti piirtää, rikkois ne kaavansa ja opitut mallinsa, en voi mitenkä uskoo et vitun iso lohko tekijöit ympäri maailmaa maagisesti omaa juuri samanlaisen piirrustustyylin, ettei kukaan ois apinoinu ketään.

Tälläisia kuvia olen juuri halunnut ja valinnut tatuoijani siksi, että hän osaa mielestäni tehdä minua miellyttäviä tatuointeja. Perus ajatushan newschool kuvissa on sama, mutta mikäli tutustut ks. tyyliin tarkemmin, on niistä helppo erottaa eri tekijöille ominainen tapa tehdä kuvia (sikäli mikäli asiakas on antanut vapaita käsiä tatuoijalleen). Itse olen antanut paljon vapautta tatuoijalleni ja mikäli menisin kenen tahansa toisen artistin tuoliin mukana olleiden mallieni kanssa tulisi tatuoinneista täysin erilaiset. Kyse on kuitenkin kommunikaatiosta, kun toinen toteuttaa mielesi syövereissä pyörivät kuvat ihoosi, omalla tyylillään. Aiheesta voitaisiin siirtyä esimerkiksi psykologian, dialogin tai vuorovaikutuksen teorioihin, mutta näin yksinkertaisesti sanottuna=ks. artisti on ymmärtänyt haluamani juuri tietyllä tavalla ja tuskin juuri kukaan niitä juuri identtisellä tavalla ymmärtäisi. En ole siis ottanut yhtään tatuointiani siten, että veisin kuvan ja tahtoisin siitä täysin identtisen kopion, se tappaa mielestäni koko tatuointien idean, sen henkilökohtaisuuden.

Onko sillä mitään merkitystä, että newschool tyyli on niin yleinen? Et kuitenkaan koskaan tule löytämään täysin identtistä tarinaa jota tatuoidut ihmiset kehossaan kantaa. Suosittelen sulle siis tarkestelemaan tatuoitujen tyyppien ihoa tarinana, eihän kirjastakaan lueata vain yhtä sivua keskeltä ja pohdita sen merkitystä koko kirjalle tai kirjallisuustyylille.

Lainaus
Ja sälille vaan et, mitä vittua pitää? Oonks mä ketään pakottanu mihinkä tai ees painostanu? Mä kysyin suoran kysymyksen koska tää on keskustelufoorumi, eikä siihen oo pakko vastata jos ei halua/uskalla/kehtaa/perse

Kuollut mies voi painuu takas sinne vitun hautakammioonsa jos mun virtuaalipresenssi kammottaa niin hirveesti, dog.

Sun tyyli ilmasta asiat on aika provosoiva. Sä myös halusit ensimmäisessä postauksessa tähän topikkii kysyä multa asiaa johon oletit jo tietäväsi vastauksen.. Oot kyl aika ennakkoluuloinen ja tuomitseva. Myös otsikossa lukee ohjeistavana fraasina "Älä itke", u get me?

e. ja niin joo, osa tatuoinneista on ihossa toki siks, että ne on vaan kauniita kuvia ja kuvastaa itseäni kiinnostavia asioita. Esim. mun isoisä ei oo ollu merirosvo, enkä mäkään oo, vaik haluisin ehk vähä olla.  :cool:
« Viimeksi muokattu: 29.07.2012, 22:34 kirjoittanut piupau »

tumma_latino

Mä haluaisin ankkuritatuoinnin, mutta täytynee vartoa sen verran, että menee tää "muotivirtaus" vähän ohi.

Enkä nyt tarkoita loukkauksena tai piikkinä ketään kohtaan, kunhan vain ite vieroksun näitä muoteja. Nykymuotia kun tuo selvästi on - ei vielä muutama vuosi sitten tuollaisia ja sellaisia ottanut kuin harva. Sen tietää jokainen.

Ja sinänsä vähän hönttiä odottaa, että menisi ohi, kun ne on kerta ikuisia, mutta näin teen. Enkä sitäpaitsi halua leimata itseäni vielä, paljon siistimpää olla vanha, ryppynen ja haaleen värikäs.

E. Lisäksi ankkuritatuoinissa on vähän se, että sen merkitys on aiemmin ollut se, että Atlantin yli seilattuaan sen "saa" tatuoida ja tämä toki vallitsee yhä tietyssä porukassa. Eli kun näin merkityskeskeiselle ihmiselle tuo olisi vähän sama kuin tatuoisi jonkun paratroopers-tatskan käsivarteen. Toki mimmeillä vähän eri. Näyttääkin hyvältä.

Meni taas ihan ympäripyöreäksi, mutta kuhan kerroin.
« Viimeksi muokattu: 29.07.2012, 22:42 kirjoittanut tumma_latino »

piupau

E. Lisäksi ankkuritatuoinissa on vähän se, että sen merkitys on aiemmin ollut se, että Atlantin yli seilattuaan sen "saa" tatuoida ja tämä toki vallitsee yhä tietyssä porukassa. Eli kun näin merkityskeskeiselle ihmiselle tuo olisi vähän sama kuin tatuoisi jonkun paratroopers-tatskan käsivarteen. Toki mimmeillä vähän eri. Näyttääkin hyvältä.

Ankkuri tatuoinnilla huhutaan olleen myös monia muita merkityksiä, niistä esimerkkejä voin laittaa jos kiinnostaa.

Muodista en ite oikeen tiiä, joten vaikea sanoa. Uskon, että vaikka ankkuri tatuoinnin ottaisit, olisit silti yhtä ug kun nytkin. Se on se kokonaisuus ja asenne, joka erottaa muotipellet koviksista.  :-*

tumma_latino

Ankkuri tatuoinnilla huhutaan olleen myös monia muita merkityksiä, niistä esimerkkejä voin laittaa jos kiinnostaa.

Muodista en ite oikeen tiiä, joten vaikea sanoa. Uskon, että vaikka ankkuri tatuoinnin ottaisit, olisit silti yhtä ug kun nytkin. Se on se kokonaisuus ja asenne, joka erottaa muotipellet koviksista.  :-*

Ei mulla se asenteesta ole kiinni, en vaan halua mennä samassa buumissa kuin kaikki muut. Varsinkin kun lähipiirissä ja tutuissa moni on nyt noihin päin. Mielummin sitten jälkijunassa.

Olisi myös siistiä kertoa iholla joku asia, eli joku teksti, mutta en ihan perinteisellä tavalla kaavaile sitäkään: joko sitten joku överikliseinen tai vaihtoehtoisesti aivan outo, mihinkään liittymätön ja oikeastaan mitäänsanomaton lause tai sana. Ja vielä sillä tavalla, että siitä ei saa selvää kuin tarkkaan tutkimalla ja tavaamalla.

Hei, tottakai kaikki merkitykset kiinnostaa - pistä vaan tulemaan!

piupau

Ei mulla se asenteesta ole kiinni

Tää oli se mun pontti, että sulla varmasti se asenne löytyy.  :thumbup:

Hei, tottakai kaikki merkitykset kiinnostaa - pistä vaan tulemaan!

Lainaus
While the earliest forms of an anchor being used as a symbol harkens all the way back to the early Christians. They would often use the anchor as a hidden symbol for the cross. This was often used to show that they were Christian while escaping persecution from the Romans. The symbol much later became popular with sailors. This is a pretty obvious connection here being that sailor use anchors constantly in their work.

The anchor tattoo design has become a symbol for stability and a strong foundation. It can also mean a boyfriend, girlfriend or significant other in someone's life. You see a man might get an anchor tattoo to show that his girlfriend is the stability in his life. These have become increasingly popular for women to get and they often place them just below their collar bone on the right of left side. So the anchor tattoo is a great tattoo with lots of symbolism and history behind it.

Read more: http://wiki.answers.com/Q/What_is_the_symbolism_of_anchor_tattoos#ixzz2255TKk7n

Lainaus
Tons of seafaring matey's and pirates alike have adopted the anchor as a symbol of their love for the open waters. For example, an anchor tattoo is a common sight among US military branches specializing in sea duty (Navy, Coast Guard, Marines). It identifies a man (or woman) with the sea, as well as a branch of military - and therefore labels him/her with a code of protection, honor, duty and devotion to a greater cause.

Anchor tattoos were common among pirates to denote a permanent connection with the sea. I've heard rumor that anchor pirate tattoos were a way to convey lots of time in the brig too. This makes sense as the anchor is symbolic of "being parked" - a time incarcerated would be synonymous.

There are varying designs of anchors, and the design of your anchor tattoo will tell a lot about your inky intentions. I've seen some anchor tattoos honor the dance between male and female duality and harmony. In this case, the crescent (along the bottom of the anchor) is symbolic of female (yin) - and the vertical rod is symbolic of male (yang) energy.

Ancient Egyptian art shows gender in the anchor too. An anchor drawing/etching designed with a skiff or a boat as the lower half of the anchor represented "female" (the curve of woman, the crescent of moon). And, a snake composed the upper half of the anchor-art, as the erect vertical mast - this is the male factor (phallus). Together, these two design compositions symbolize creation

As an anchor is dropped in order to gain stability on troubled waters - this is synonymous with an anchored faith. Hebrews 6:19 touts: "We have this hope as an anchor for the soul, firm and secure." in reference to the consistency of Gods unwavering presence in the hearts of men.

Anchor tattoo might be symbolic of stability, hope, faith and security for you.

Read more: http://www.whats-your-sign.com/symbolic-anchor-tattoo-ideas.html

Täällä myös tietoa muistakin kuin ankkurin merkityksestä: http://wiki.answers.com/Q/FAQ/2155

Oy Basso Media ltd

Basso on kotimainen mediatalo vuodesta 2006. Se on radio, aikakauslehti, televisio ja nämä yhdistävä verkkosivusto ja -yhteisö. Bassoa käyttävät 18-34 -vuotiaat kaupunkilaiset.

Basso syntyi vuonna 2006, jolloin aikakauslehti Posse, internetissä toiminut Bassoradio ja verkkosivusto suomihiphop.com yhdistyivät saman nimen Basso alle.

yhteystiedot

Käyntiosoite:
Oy Basso Media Ltd.
Kauppakeskus Kluuvi 3.krs
Aleksanterinkatu 9
00100 Helsinki

Laskutusosoite:
Oy Basso Media Ltd.
Ostolaskut 6260K
PL 72
00521 Helsinki

Mainosta!

Mediakortti

Riikka Reunanen
Kaupallinen johtaja
+358 50 587 8775
riikka(ät)basso.fi

Tommi Partanen
Asiakkuuspäällikkö
+358 44 583 1415
tommi(ät)basso.fi

Heikki Pennanen
Asiakkuuspäällikkö
+358 400 399 458
heikki(ät)basso.fi

Anniina Baumann
Asiakkuuspäällikkö
+358 50 369 1652
anniina(ät)basso.fi

Niko Nakari
Asiakkuuspäällikkö
+358 50 344 2925
niko(ät)basso.fi

Jarkko Strömberg
Asiakkuuspäällikkö
+358 50 304 2585
jarkko(ät)basso.fi

Promootio

Otamme vastaan promot, demot, tiedotteet ja näytekappaleet postitse osoitteeseen:

Oy Basso Media Ltd.
Promootio
Kauppakeskus Kluuvi
Aleksanterinkatu 9
00100 Helsinki

Tai sähköisesti seuraaviin osoitteisiin radio[at]basso.fi, toimitus[at]basso.fi tai info[at]basso.fi.

Copyright 2013 Basso Media Ltd. All rights reserved.