KIRJAUDU SISÄÄN

liity bassolaiseksi

VÄRITÄ SAITTI

ON AIR: Välitunti 00:00-07:00

SHOUTBOX

Kommentointi vaatii rekisteröitymistä

ARTIKKELIT

TWITTER @bassomedia

TWITTER DJ-OHJELMAT

KESKUSTELU

Pienet ärsyttävät asiat ihmisten käyttäytymisessä (Luettu 64932 kertaa)

luostari

Vs: Pienet ärsyttävät asiat ihmisten käyttäytymisessä
« Vastaus #750 : 10.08.2012, 14:31 »
no en tiedä mitä tiedätte, mutta jos ajatus et vittu joogataan vaa ja ollaan vitun hipeissä, ni omalta osalta aika vitun hiljasta!

Mä en vaan ymmärrä tätä hypetyst et vitun hipit ja intia, whatta fuck's wrong with you all!?

nappas vaan silmään ja vitutti.

Hiljaisuus

« Vastaus #751 : 10.08.2012, 14:45 »
mua henk koht vituttaa teiän arviot ko maasta, ku ette tiedä vitun vittuakaan koko paikasta!
intia = ganges = ruumiita hyi AAARGH!

pysykää te täällä ja valittakaa. parempi kaikille!

Mihin perustuu olettamus ettei me tiedetä vittuakaan koko paikasta? Jäbä alkaa uhkaavasti muistuttaa nyt tätä kosmopoliittia josta keskustelu alkoi.

Otaksun tässä viitattavan itseeni, vieläpä hieman väritetystä näkökulmasta.. Aiemmat kommentit koskivat tosiaan, yllättäen, suomalaisia joiden kanssa olen elämäni aikana pääasiallisesti asioinut. Esimerkkiryhmän valintaan eivät juurikaan vaikuttaneet mainittavat patoutumat tai negatiiviset asenteet omaa kansanryhmää kohtaan, kysymyksessä ovat lähinnä nyt vain useamman vuoden päivittäisen arkielämän seuraamisen tuottamat johtopäätökset ja oman henkilökohtaisen kokemuksen esille tuominen. En kuitenkaan käsittääkseni missään kohdin tullut itse verranneeksi Suomea mihinkään toisenlaiseen maahan, kulttuuriin, uskontoon tai yhteiskuntajärjestelmään, mistään Madventures-jaksoista nyt puhumattakaan. Suomi tai suomalaiset vaikuttavat vain olevan kaiken, pienenkin arvostelun yläpuolella, nimeltä nyt ei ainakaan saisi edes tämänkaltaisessa topikissa mainita.. Ketään vastaan ei kuitenkaan ollut tarkoitus erityisesti hyökätä, rauhoittukaa.

Ja vielä.. Minkälainen kokemus ihmisillä tosiaan on esimerkiksi juuri aiemmin mainitusta Intiasta? Media? Uutiskuvat? Huhut? O.o

SEAGAL

« Vastaus #752 : 10.08.2012, 16:42 »
Tää keskustelu menee viel johonki  :thumbup:

azg

« Vastaus #753 : 12.08.2012, 10:52 »
Ei täällä mene mikään keskustelu mihinkään.

migi26

« Vastaus #754 : 26.09.2012, 22:01 »
Onpas täällä hiljaista. Tämä kuva puhukoon puolestani. Eräs tuttuni ei tätä ymmärrä :no:

Teissi

« Vastaus #755 : 26.09.2012, 23:35 »
Kiitos nostosta! Haluan avautua yhden tuttavani käytöksestä:

Oon nyt tuntenut yhden tyypin kunnolla noin. 4-5 vuoden ajan, johon tutustuin ensimmäistä kertaa joskus 12-vuotiaana. Noin nuorena vielä, kun ei ollut muodostunu henkilökohtasia mielipiteitä, löytänyt kunnolla omia mielenkiinnon kohteita, kaverisuhde tähän ihmiseen oli aika helppoa. Nyt olen kasvanut, ja "löytäny itteäni" enemmän ja huomaan, ettei meillä ole lähestulkoon mitään yhteistä. Melkein kaikki tässä ihmisessä ärsyttää. Huuta nuoremmalle veljelleen ihan syyttä suotta niinkin turhista asioista, kun vittumaisesta äänensävystä tai siitä että veli menee yhteiselle tietokoneelle ja tämä mun kaveri haluaa just nyt mennä siihen, vaikka se on ollut vapaana viimeiset puoli tuntia. Yksi todella vittumainen käytösmalli, jonka oon tajunnu myös viimeisen vuoden aikana, on että kaveri ei kuuntelua mua melkein ikinä. Kaikki asiat jotka ei liity hänen omiin henkilökohtaisiin kiinnostuksiin, saa vastauksen "hmh". Kun yritän kertoa uusista elokuvista, joita oon kattonut, uudesta Lana Del Reyn levystä tai vaikka eilisestä päivästä, vastaukset oikein uhkuu asennetta, joka sanoo suoraan "ei mua kiinnosta." Pahinta on, että kaveri ei varmaan ite edes tajua tätä, ylenpalttinen välinpitämättömyys tuntuu tulevan ihan luonnostaan. Aina kun keskustelu siirtyy asioihin jotka tätä kaveria kiinnostaa, hän on mukana ja vastaa myötätuntoisesti ja asiallisesti.

Tuo asia ärsyttää mua aivan suunnattomasti, ja on vain yksi lukuisista käyttäytymismalleista. Ongelma on, että kun ystävyyssuhde on jatkunut jo melkein viisi vuotta ja nää ongelmat oon tajunnu vasta viime aikoina, en osaa huomauttaa niistä. Jos huomenna tutustuisin uudestaan samaan henkilöön, en todennäköisesti sais minkäänlaista keskustelua aikaan, puhumattakaan siitä, että ystävyys jatkuis 5 vuotta. Mä en osaa alkaa nyt yhtäkkiä puhumaan tollasista asioista. Luulen, että reaktio olis suuttumus, koska henkilö ei oikein kykene keskustelemaan sivistyneesti tai ottamaan kritiikkiä.. Tiiän, että ihmisten pitäis puhua suoraan ja oon itekin sitä mieltä, mutta kun tällänen tulee pitkän ihmissuhteen jälkeen, on tosi vaikeeta sanoa mitä ajattelee.

Pitäiskö mun ottaa riski ja sanoa suoraan mitä mä ajattelen ja avata mahdollisuus siihen, että kaveri kilahtaa mun mielipiteestä niin paljon, että laittaa välit poikki kokonaan, vai hyväksyä ja elää ton käytöksen kanssa samaan malliin?

Sori pitkä teksti.

surrur

« Vastaus #756 : 26.09.2012, 23:38 »
Pitäiskö mun ottaa riski ja sanoa suoraan mitä mä ajattelen ja avata mahdollisuus siihen, että kaveri kilahtaa mun mielipiteestä niin paljon, että laittaa välit poikki kokonaan
Suosittelen lämpimästi.

pinkponyluv

« Vastaus #757 : 27.09.2012, 00:28 »
Tiiän, että ihmisten pitäis puhua suoraan ja oon itekin sitä mieltä, mutta kun tällänen tulee pitkän ihmissuhteen jälkeen, on tosi vaikeeta sanoa mitä ajattelee.

Pitäiskö mun ottaa riski ja sanoa suoraan mitä mä ajattelen ja avata mahdollisuus siihen, että kaveri kilahtaa mun mielipiteestä niin paljon, että laittaa välit poikki kokonaan, vai hyväksyä ja elää ton käytöksen kanssa samaan malliin?
Kannattaa.

Turha kantaa mukana kivitaakkaa, jos molempien tiet on vääjäämättä lähteny erkanemaan. Uusia kavereita löytyy aina. 2010-2011 irtisanouduin parhaista ystävistä, jotka tuntenu 7, 17 ja 18 vuotta. Kaikkien intressit ja elämäntilanteet alko menemään vaan eri suuntiin. Parempi näin. 2012: Basso rules everything around me.

valveuni

« Vastaus #758 : 10.10.2012, 11:08 »
Tiedän omistavani tuttavapiirissäni erään hieman yksinkertaisemman ihmisen, mutta viimeaikoina on todella tullut ilmi kuinka ärsyttävästä ihmisestä on kyse. Kyseinen henkilö tuntuu elävän vain ja ainoastaan omassa rationaalisessa maailmassaan, kaikki mitä muut tekevät, tekevät häntä vastaan. Ärsyynnyn, suorastaan raivostun joka kerta kun hän on ymmärtänyt jonkun asian väärin ja tämä alkaa toistelemaan "Sä olet valehdellut mulle, miksi sä valehtelit mulle??" eikä tietenkään usko itse käsittäneensä sitä väärin, vaika kuinka vääntää rautalangasta. Lisäksi tämä tyyppi on äärettömän läheisriippuvainen ja lapsenomainen, välillä tuntuu kun viettäisin aikaa 5-vuotiaan lapsen kanssa.  *huoh* Näitä juttuja nyt riittää. Nyt ei vain jaksa muistella, taidan pitää taukoa kyseisestä seurasta.

pinkkiz

« Vastaus #759 : 10.10.2012, 11:23 »

Aikuisen ihmisen överiksi mennyt aroganttius. Siis tämä henkilö ei kestä minkäänlaista palautetta tai naljailua. Pahoittaa mielensä myös täysin neutraaleista jutuista. Kai sitä joku kutsuisi herkäksi taiteilijaksi, mä kutsun ennemmin hankalaksi ihmiseksi.

Ymmärrän, että pahoittaa mielensä helposti ja että kaikki eivät pidä piruilusta, mutta miten voi kääntää sävyltään täysin ei-henkilökohtaisetkin asiat loukkaantumiseksi? Ottaa itteensä kaikesta ja dramaan hakuisuus on jo sillä asteella, ettei tälle henkilölle uskalla heittää oikeastaan minkäälaista läppää.

En itsekään pidä tahallisesti ilkeydestä, mutta toi menee jo todella yli. Jonkun sille läheisen ihmisen pitäisi varmaankin sanoa sille, että älä ota kaikkea niin vakavasti. Luulen kyllä, että on jo sanottu ja ko. henkilö on vetänyt herneet siitäkin ja saanut lisäpontta olla maailman pahin martyyri.

Friedrich von Hoffen

« Vastaus #760 : 10.10.2012, 11:26 »
miettikää tilanne: helsinki, kaukana keskustasta, bussipysäkki, jonka ohi ei kulje kuin yksi bussilinja, pysäkki täynnä ihmisiä, bussi lähestyy, kaikki, siis _jokainen_ nostaa käden ja viittilöi bussia pysähtymään, jokainen

ymmärrän toki jossain kurvissa kun busseja menee ohi 50 samaan aikaan ja jokainen pysäkin 50 ihmisestä menee eri bussiin, mutta jos pysäkin ohi menee tasan yksi bussi ja kaikki menossa siihen samaan

hebo

« Vastaus #761 : 10.10.2012, 11:36 »
^ tämä, itse en edes viito jos joku toinenkin viittoo, joka kerran kostautui niin että bussia viittonut spurgu kattoikin linjan väärin ja näytti kuskille että jatka vain ohi, vaikka itse olisin noussut siihen :thumbdown:

saelli

« Vastaus #762 : 10.10.2012, 12:44 »
miettikää tilanne: helsinki, kaukana keskustasta, bussipysäkki, jonka ohi ei kulje kuin yksi bussilinja, pysäkki täynnä ihmisiä, bussi lähestyy, kaikki, siis _jokainen_ nostaa käden ja viittilöi bussia pysähtymään, jokainen

ymmärrän toki jossain kurvissa kun busseja menee ohi 50 samaan aikaan ja jokainen pysäkin 50 ihmisestä menee eri bussiin, mutta jos pysäkin ohi menee tasan yksi bussi ja kaikki menossa siihen samaan

Mikäs tässä nyt niin ärsyttää? Liikaa käsiä ilmassa?

kakskari

« Vastaus #763 : 10.10.2012, 13:21 »

oletko kärpänen?

Jebur

« Vastaus #764 : 10.10.2012, 13:25 »

^ tämä, itse en edes viito jos joku toinenkin viittoo, joka kerran kostautui niin että bussia viittonut spurgu kattoikin linjan väärin ja näytti kuskille että jatka vain ohi, vaikka itse olisin noussut siihen :thumbdown:

Joo ei vittu mulla menee kans pannu aivan jumiin jos nousee enemmän kuin yksi handu pysäkillä. Siis ihan kauheeta!

Oy Basso Media ltd

Basso on kotimainen mediatalo vuodesta 2006. Se on radio, aikakauslehti, televisio ja nämä yhdistävä verkkosivusto ja -yhteisö. Bassoa käyttävät 18-34 -vuotiaat kaupunkilaiset.

Basso syntyi vuonna 2006, jolloin aikakauslehti Posse, internetissä toiminut Bassoradio ja verkkosivusto suomihiphop.com yhdistyivät saman nimen Basso alle.

yhteystiedot

Käyntiosoite:
Oy Basso Media Ltd.
Kauppakeskus Kluuvi 3.krs
Aleksanterinkatu 9
00100 Helsinki

Laskutusosoite:
Oy Basso Media Ltd.
Ostolaskut 6260K
PL 72
00521 Helsinki

Mainosta!

Mediakortti

Riikka Reunanen
Kaupallinen johtaja
+358 50 587 8775
riikka(ät)basso.fi

Tommi Partanen
Asiakkuuspäällikkö
+358 44 583 1415
tommi(ät)basso.fi

Heikki Pennanen
Asiakkuuspäällikkö
+358 400 399 458
heikki(ät)basso.fi

Anniina Baumann
Asiakkuuspäällikkö
+358 50 369 1652
anniina(ät)basso.fi

Niko Nakari
Asiakkuuspäällikkö
+358 50 344 2925
niko(ät)basso.fi

Jarkko Strömberg
Asiakkuuspäällikkö
+358 50 304 2585
jarkko(ät)basso.fi

Promootio

Otamme vastaan promot, demot, tiedotteet ja näytekappaleet postitse osoitteeseen:

Oy Basso Media Ltd.
Promootio
Kauppakeskus Kluuvi
Aleksanterinkatu 9
00100 Helsinki

Tai sähköisesti seuraaviin osoitteisiin radio[at]basso.fi, toimitus[at]basso.fi tai info[at]basso.fi.

Copyright 2013 Basso Media Ltd. All rights reserved.