Tapahtumat

Katso kaikki tapahtumat

Käyttäjät myyvät

Katso myyntipalsta

Televisio random

Martti Servo

22.09.2010 Pelkät

Suomalainen kansantaiteilija Herra Martti Servo vierailulla Hikisessä iltapäivässä
Big Up Lahnajärvi

11.03.2010 The Spatial Fetishist

What happens in Lahnajärvi? The Fetishist check's out the Red Carpet scene, cool kids dancing and having fun. Very Fresh!
Siirry televisio-sivulle

Tällä hetkellä Bassoradiossa

12.00-14.00: Välitunti

Siirry radio-sivulle
Kuuntele radiota

Täällä keskustelemme APPLE.sta!

09.02.2010 22:17 (muokattu 10.02.2010 14:33)
Moderaattori / Offline
soul03 kirjoitti:
saelli kirjoitti:
Korson_sairaala kirjoitti:
Macbookki kahvilassa.

iPhone kahvilassa.

iPod kahvilassa.

Vitun appleihmiset. Vittu.

Double that! Vittujen vittu. Menee vitutusasteikolla lähelle Ed Hardyn ja kendoyanareiden tasoa!

sori jätkät hei, jouduin hoitamaan internörttäämiseni tossa syksyn aikana yhteensä 5 viikkoo kirjaston kaffelassa kun omat himayhteydet oli solmussa. Pahoittelen et jouduin mäkillä surffaamaan, ja et muutaman kerran ihan aipodilla kuuntelin musakkia. Ens kerralla otan kyllä mukaan vanhan paskan pcn joka ei toimi. Mahtaiskohan jostain löytyä vielä c-kassuwalkmaneja et ärsytyskynnys ei ylity. Sori hei viel.

saelli kirjoitti:
^et saa anteeks, kuten ei saa noi Ed Hardyilijät tai Kendoilijatkaan. Paitsi Marko Kiprusoff saa anteeks. Et satu olee?

edit. Plus susipaidalla saa kaiken anteeks! JA ite tarkotan kyllä noilla kahvila tyypeillä niitä, jotka menee sinne näyttää niin vitun hyviä ja hienoja APPLE tuotteitaan, ei niinkään tekemään mitään. Ihan vitun ärsyttävää. Ite joudun työskentelemään tietokoneiden parissa ja kuuntelemaan aika paljon "kuinka hyviä" noi mäkit on, mut sit perusteluita kysyttäessä ei osata sanoa MITÄÄN perustelua.

ARA kirjoitti:
Applejanarit on kyllä hauskoja, nykyää jengi päivittää kotona feisbuukkiaki iphonella eikä macilla jotta kaikki näkee että sulla on ivitunphone, lolloo. Stanan mäkbook on ihan hirvee vehje viä kaiken hyvän lisäks, samoin ipodi, iphonessa ny jotai hyvääki vissii mutta toi pelleily menee kyl monilla yli.

ARA kirjoitti:
Napalm kirjoitti:
No iPodihan ny on vaan niin vitun hyvä, mikä siinä ärsyttää?

ipodihan on ihan helvetin huono (tai ei huono mutta parempaakin saa samalla rahalla). Kaks kertaa antanu mahdollisuuden, ekan kerran jonkun mp3 soittimeni kans (about samaa hintaluokkaa) vertailin samoilla biiseillä, ja samoilla (erillisillä) kuulokkeilla, saman vertailun tein n. puol vuotta sitten kun ostin ipodin hintasen nokian xpressmusic puhelimen, molemmil kerroil ipodin äänenlaatu/yleinen käytettävyys ollu huonompi. Tiätty jotku tykkää.

edit. menee kyl vähä offtopic nyt.

Napalm kirjoitti:
^^ Mun mielestä se käytettävyys siinä nimenomaan on helvetin hyvä. Äänenlaadussa en oo huomannu valittamista, enemmän se on ollu kuulokkeista kiinni. Ja noi Applejanarit on tietty sit erikseen, kyllä muakin vituttaa ne joiden mielestä kaiken pitää olla Applea eikä suostu näkemään Applen tuotteissa mitään edes ilmiselviä vikoja (eli melkein kun mä ite iPodin kanssa), ja jostain syystä tää ärsyttää nimenomaan Applen suhteen enemmän kun muissa vastaavissa tapauksissa.

/offtopic

SliCk_Inkinen kirjoitti:
Harmageddon kirjoitti:
Minä joskus kuvittelin että ipod on joku mystinen ja helvetin hieno asia, sitten kun muutaman kerran käytin moista niin hokasin että sehän on vaan ylihinnoiltu ja hienosti muotoiltu mp3-soitin, saman asian ajaa täysin 1gigan tieteenkuvalehden tilaajalahja

Word.

Tässä hieman kommentteja muoti-ilmiö topicista.

Applea vihataan ja rakastetaan. Itse asetun applen puolustuskannalle. Mulla on Imac, Iphone, ja ipod nano jossain.

Voin kertoa että en enää IKINÄ ostaa muuta konetta tai soitinta. Maksaahan nää mut maksaa ittensä takasin aika nopeesti. Ei enää bluescreenejä ja virheilmotuksia. Kestäviä kamppeita, selkeitä käyttää ja vielä mukavan näkösiäki.

Mitä porukka mieltä ?

Keskustelu alkakoon
09.02.2010 22:25
Jäsen / Online / Minä olen ylösnousemus ja elämä!
Selvennetään omalta osalta sen verran, että olen käyttäjänyt melko kauan Applen tietokoneita itse ja tämänkin MacBookillani kirjoitan. Minulta myös löytyy VANHA iPod mini, mutta se toimii vielä, vaikkakin olen siihen kovalevyn vaihtanut CF-kortiksi, akun uusinut ja vaihtanut siihen toisen käyttiksen.

Eniten mua siis tässä vituttaa nää neo-appleistit, jotka ei tunnu tietävän siitä mitään muuta kuin sen vitun kiiltävän omenan ja et se näyttää Lontoon matkalla StarBucksissa siistiltä. iPodeissa on omat huonoutensa, mutta ymmärrän kyllä niiden suosion. Nykyään Applen tietokoneiden kohdalla voi kyllä enää siitä hyvästä kestävästä laadusta ihan niin paljoa puhua ja samalla tavalla vikoja kuin kaikilla muillakin tietokonevalmistajilla. Apple vaan sitten suhtautuu monesti asiakasta kohtaan todella paskasti näissä keisseissä.

Burleski dokkarin takia hajanaista tekstiä, lisäilen/parantelen joskus, jos tästä keskustelua kehkeytyy.
09.02.2010 22:26 (muokattu 09.02.2010 22:28)
Jäsen / Offline
itse siirryin kesällä Mac-leiriin kun netti-PC sanoi työsopimuksen irti ja hommasin tilalle iMacin. Yli kymmenen vuotta kun tuli tapeltua PC:n kanssa niin riitti. Epäonnekseni ehdin hommata osat äänityskonetta varten ennen tuota episodia, joten audiotyöasemana mulla on edelleen PC - mutta, yllätys, yllätys: se ei toimi just nyt! Onhan tää suolesta, että on tällainen persaukinen muusikonretku eikä oo varaa hommata himastudiokoneeksi Mac Pro:ta. Mulla ei oo oikeastaan mitään muuta syytä liputtaa Macin puolesta kuin se, että käyttöjärjestelmä on vain niin paljon paremmin koodattu eikä vittuile koko ajan. Samoja komponenttejahan vissiin kuitenkin jonkun verran sisuksista löytyy sekä PC- että Mac-puolella, joten suurimmat erot siis lienevät just käyttöjärjestelmässä. Ylihintainenhan Mac on, varmaankin just noiden kahvila-mäkkäreiden vuoksi.

noh, iPhonesta olen kuullut että on lähinnä kallis lelu ja paska puhelin, en tiedä. Itelle kun riittää ikivanha nokialainen, puhelinta kun tulee käytettyä lähinnä siihen mihin se on alunperin suunniteltukin: soittamiseen. edes tekstareita en jaksa enää nykyään näpytellä, soitan mielummin.
09.02.2010 22:27
Jäsen / Offline / "parisuhdedraamat vittuun mun mökistä"
No juuh. .ainakin applen koneissa on se hyvää että niiden jälleenmyyntiarvo säilyy! Ostin pari vuotta sitten 80gb iPodin, ostin sen uutena frendiltä 200egeen... Ja siitä sais vieläkin sen yli 150e jos viittis myydä!

P.s. Veikkaan että tää topic menee nopeesti lukkoon kun tulee iänikuinen tappelu hyvyydestä ja huonoudesta..!
09.02.2010 22:32
Jäsen / Offline
Itellä on iPhone ollu jonku 4 kuukautta. Ainoo Apple tuote jota käytän aktiivisesti. Mut tietskana oon aina käyttäny PC koneita. Apple on hyvä, mutta vois olla helposti paljon parempi. Esim. tää iPhone ois paljon parempi jos nää ominaisuudet mitä jailbreikkaamalla saa, ois saatavalla ihan tavallisestikki. Kuten SBSettings (pikavalikko), ruudun automaattisen käännön esto (ku normaalisti kääntyy inhottavasti aina ku on vaaka asennossa. Jailbreikkauksen kautta saa onneks pois!).. Ja kaikkea muuta.

On ainaki tullu huomattua että Apple on asioissa kauheen jääräpäinen.
09.02.2010 23:00
Jäsen / Offline / romanisti.fi
Tossa jo vertailin alku quoteissa mp3-soitin kokemuksiani ja nykynen nokia xpressmusic on parempi mitä ipod oli käytös. Pc:n ostin reilu vuos sitte ja toiminu ilman bluescrenejä täydellisesti, halvempi ku mäkbyyk, tehokkaampi ja isompi näyttö, viel bluray-asemaki. Iphonesta ei oo kokemusta ku jotai tunteja testaillu kaverin, se vois olla ihan näppärä vehje ehkä, mut toisaalta en tarvii nii paljo kaikkee hömpötystä messii joten liian kallis/liian paljo kaikkee mulle. Appleihmiset (ette te kaikki joilla on ipodi tai iphone yms) on kyl hauskoja, mitään parempaa EI VOI olla ja apple on ylijumala, jos heidän seurassaan puhuu pc:stä niin ei ne puhu sulle enää loppuillasta ..
09.02.2010 23:06
Jäsen / Offline
Alku postaus kaipais nyt selvästi kuvan ihmisestä joka on tämmöinen applefag.
09.02.2010 23:10
Jäsen / Offline / everything is purple
Apple fanboyismi on pahempi ku rutto, ja sen takia pelkkää vihaa Applelle. Omistan itsekkin Macbookin ja iPod classicin, mutta ostin ne siksi että ne oli silloin parhaat vaihtoehdot. Nyt Apple on kuitenkin niin trendikäs, että pystyisivät myydä hiekkaa Saharaan.
Hyvä esimerkki on iPad jossa on 40% kate, valmiiksi vanhaa rautaa ja raudan puutetta sekä softa puutteita. Silti tulee varmasti myömään pelkän logon perusteella niin perkeleesti.
09.02.2010 23:33
Jäsen / Offline
Oon kyllä ite kiertänyt appelen vempeleet kaukaa, mutta ei periaatteessa oo mitään pahaa sanottavaa toimivuudesta. Hinnaltaan nuo macbookit sun muut on kalliita. Saman tehosen PC:n saa varmaan puoleen hintaan. Itellä oleva Sonyn soitin makso paljon vähemmän kun vastaava ipod. Myös puhelimissa iPhone jää omasta mielestäni Nokian 5800 jalkoihin. Tää uusin iPad menee jo oman ymmärryksen yli. Mutta merkki myy ja laitteet on tyylikkään näkösiä niin kai niitä ostetaan.

09.02.2010 23:58 (muokattu 10.02.2010 00:09)
Jäsen / Offline / Gotta be handy with the steel if u know what i mean.
Macbook löytyy.
Ei mtn pahaa sanottavaa.
Toimii toimii ja toimii.
Monta pc:tä ollu käytössä ja kaikki windowsit about.
enkä kaipaa ollenkaan.
Pelikäyttöä ei enää ole, joten en lähe siltä kannalta vertaamaan.
Ei minkään laista hidastumista, vuosi forkkaamatta tuntuu pitkältä. thanks for that mac.
Mitä muotiin tulee jotku tykkää salmiakista ja jotku hedelmäkarkeista.
(yhtälailla vois puhua spedeist mille on muotii käyttää vaan pc:tä, vittuku pitää olla se vtn pc!)
Valitsin koska sopi parhaiten omaan käyttöön.
Suosittelen macbookkia ainakin läppäriä hankkivalle.

Edit: Ja niin ipodi nano löytyy, mikä on varmaan nyt 3vuotta vanha? Ja ollut koko ajan lähes jokapäiväisessä käytössä ja tomii kun uusi.
10.02.2010 00:20 (muokattu 10.02.2010 00:22)
Jäsen / Offline
Itseltäni löytyy iMac ja iPhone.

iPhone ei ole kyllä puhelimena mikään kovuus. Puhelut katkeaa silloin tällöin ilman syytä ja joskus ei kuulu mitään.
Kyllä noiden vikojen kanssa sulassa sovussa elää kun puhelimeen saatavat sofat pelastavat päivän.
Toistaiseksi muilla puhelimilla ei voi tehdä biittejä ja opiskella Japania, joten tähän on tyytyminen.

Maccia käytän koska sopii parhaiten omiin tekemisiin.
PC toimii ihan hyvin siihen asti kun sitä ei yhdistä nettiin.

10.02.2010 04:09
Jäsen / Offline
Allekirjotan tuon fanboymeiningin ärsyttävyyden. Mutta ite oon ainaki ollu tohon 80gb soittimeen niin tyytyväinen ku vaan voi olla.
Mahtuu paljon, kuuluu hyvin, pidän valikosta, pyörii videot jnejnejne...

Ainoa mistä en pysty sanomaan mitään hyvää on tuo tuhannen Itunes.
Käytössä onki ollu Floola niminen ohjelma, joka sittemmin on mahollistanu biisien siirron ilman sen suurempia hermostumisia.

Edelleen oon sitä mieltä että tiedostojen siirtäminen ikkunasta toiseen on se mikä mp3 soittimista parhaan musiikinkuuntelulaitteen, eikä mitään ylimääräsiä ohjelmia ois tarttenu edes tehdä.
10.02.2010 14:30
Moderaattori / Offline
ruoja kirjoitti:

Ainoa mistä en pysty sanomaan mitään hyvää on tuo tuhannen Itunes.
Käytössä onki ollu Floola niminen ohjelma, joka sittemmin on mahollistanu biisien siirron ilman sen suurempia hermostumisia. .

Tätä kuulee monesta suunnasta. Sillon ku mulla oli pc nii ei mitään häikkää Itunesin kans ja eikä nyt Osx:llä.

Voisitteko te jotka ei siitä tykkää että mikä siinä on niin ärsyttävää/huonoa?
Monesti kuulen haukkuja siitä mutta en koskaan et minkä takia se on niin huono.
10.02.2010 14:36 (muokattu 10.02.2010 14:37)
^Omien kokemusten mukaan iTunes on aika raskas ohjelma niin PCllä kuin OSXllä. Muistan, että isän PCllä sen käyttö oli ainakin todella hajottavaa. Mutta iTunesista nillitys on nyt sinällään aika turhaa, koska kaiken tarvittavan saa tehtyä muilla softilla eikä sitä tarvii käyttää.
10.02.2010 14:44
Jäsen / Offline
assap: Jossei tajua PC:n toiminnasta hevon persettä niin käyttäjälle salettiin riittää se että ohjelma toimii, mutta ootko koskaan perehtyny että mitä kaikkea iTunes asentaa ittensä mukana ja millä tavalla se muokkaa asetuksia sun tietämättä? Ja se toinen joka kehuskeli Applen koodaustaitoja voi myös istua sormensa päälle. Ainoa syy miksi OSX pysyy kasassa on se että Apple tietää millä komponenteilla sen pitää pyöriä. PC puolella tehdään kompromisseja, siksi on usein ongelmia, mutta ongelmat katoavat kun ei jää tuleen makaamaan vaan yrittää ymmärtää. Ipodi oli myös kova kun tuli, mutta kysymys kuuluu kuka on joskus ollut Applen tuotetuen asiakas? Apple imee parsaa aivan saatanasti.
10.02.2010 14:49
Moderaattori / Offline
Nooo miten määrittelee ton raskaan. Mulla on usein auki yhtäaikaa safari, spotify,itunes, photoshop cs4, Open office (tai neoffice) joku mesesofta.Ei oo koskaa alkanu nykiin tai hidasteleen. Pc:llä riitti mozilla ja messenger nii oli iha tukossa

Et emmä nyt sitte tiiä kumpi on MUN KÄYTTÖÖ järkevämpi.
10.02.2010 15:12
Jäsen / Offline
Aye, en lähe siitä kinaamaan että mitä sun pitäis käyttää, mutta toi ei oo mikään varsinainen meriitti
10.02.2010 15:19 (muokattu 10.02.2010 15:26)
Jäsen / Offline
Kuitenkin huvittavinta on se, että ihmisillä riittää VIHAA toisia ihmisiä kohtaan jotka sattuvat käyttämään tietyn merkkistä laitetta. Kuka tässä yhtälössä tekee siitä merkistä ison asian? Mielestäni tollanen itkupotkuraivarinillitys on ärsyttävämpää kuin se, että joku käyttää puhelintaan tai läppäriä julkisella paikalla.

Terveisin asusfäg.
10.02.2010 15:20
Jäsen / Offline
Keijoe kirjoitti:
ootko koskaan perehtyny että mitä kaikkea iTunes asentaa ittensä mukana ja millä tavalla se muokkaa asetuksia sun tietämättä?

Onko iTunes sitten ainoa ohjelma joka näin tekee?
10.02.2010 15:49
Jäsen / Offline / everything is purple
sadim kirjoitti:
Kuitenkin huvittavinta on se, että ihmisillä riittää VIHAA toisia ihmisiä kohtaan jotka sattuvat käyttämään tietyn merkkistä laitetta. Kuka tässä yhtälössä tekee siitä merkistä ison asian? Mielestäni tollanen itkupotkuraivarinillitys on ärsyttävämpää kuin se, että joku käyttää puhelintaan tai läppäriä julkisella paikalla.

Terveisin asusfäg.

vihaa riittää kun oletetaan jonkun alustan olevan parempi kuin toisen ilman kunnollisia perusteita.
osx on esimerkiksi helpompi käyttää, koska se on semmoiseksi tehty. toimii perus jutuissa hyvin, mutta niin paljon vähemmän muokattavuutta/asioita mitä voi tehdä. itselleni ainakin suurin ongelma kun käyttö on niin rajattua. kuitenkin macbookin olen aikoinani ostanut, koska tarvitsin kouluun kantaa konetta mukana mikä oli näppärän kokoinen ja pystyi rustaamaan tekstitiedostoja.
Kotona sen rajoitusten takia en käytä sitä mihinkään, koska tarvitsen käyttöön paljon enemmän kuin mitä macbookilla on tarjottavana.

jos otetaan mac koska se on siisti, sillon pelkkää vihaa
10.02.2010 16:43
Jäsen / Offline
Yonas kirjoitti:

10.02.2010 17:06 (muokattu 10.02.2010 17:08)
Jäsen / Offline
Yonas kirjoitti:
Keijoe kirjoitti:
ootko koskaan perehtyny että mitä kaikkea iTunes asentaa ittensä mukana ja millä tavalla se muokkaa asetuksia sun tietämättä?

..Onko muita softia millä pääsee kauppaan ostamaan musaa? Mites biisien uppaaminen iPODiin? Onhan niitä vaihtoehtoja. Tosin jääväät takuun podistas, BLAOW!

Ganesha kirjoitti:
suurimmat erot siis lienevät just käyttöjärjestelmässä.
Naulan kantaan. Taitavat erot nykypäivänä olla softassa. Tiesithän että saat ajettua OSX:ää PC:llä ja Windowssia Macissa?

Homie kirjoitti:
Esim. tää iPhone ois paljon parempi jos nää ominaisuudet mitä jailbreikkaamalla saa, ois saatavalla ihan tavallisestikki.
..koska apple ei anna sinun käyttää niitä - miksi? (Tässä muuten pro-tip #1 jos tahdot saada takuun luuristasi. BLAOW!)

Yonas kirjoitti:
iPhone ei ole kyllä puhelimena mikään kovuus. Puhelut katkeaa silloin tällöin ilman syytä ja joskus ei kuulu mitään.
Kyllä noiden vikojen kanssa sulassa sovussa elää kun puhelimeen saatavat sofat pelastavat päivän.
Kuinka monta todella tarpeellista softaa olet löytänyt? Ja ei, en tarkoita nyt mitään vatupassisoftaa jota saattaa joutua käyttämään kerran kahdessa vuodessa kun kunnon vaatero on jäänyt toisaalle.
Yonas kirjoitti:

Toistaiseksi muilla puhelimilla ei voi tehdä biittejä ja opiskella Japania, joten tähän on tyytyminen.

Kaskas, Nokiallahan on N900 -mallinen luuri mihin voit asentaa emulaattorin, millä saat pyörähtämään vaikka jonkun vanhan kunnon trackerin (näin aluksi). Tietenkin jos asennat jotain avoimeen lähdekoodiin perustuvaa softaa niin voit osallistua itse kehitykseen ja tehdä softastasi juuri sellaisen kun tarvitset omiin tekemisiin. Jos tahdot pysytellä nykyisessä tutuksi muodostuneessa kaavassa jossa sulle lyödään kouraan tuote X, joka on juuri sellainen kuin suunnittelija on sen mielessään kuvitellut ja ohjelmoija oikoen toteuttanut niin osta Nintendo DS (kriteerit täyttyy siinäkin).

Yonas kirjoitti:
Maccia käytän koska sopii parhaiten omiin tekemisiin.
PC toimii ihan hyvin siihen asti kun sitä ei yhdistä nettiin.
Kaikki on menetetty.

assap kirjoitti:
Voin kertoa että en enää IKINÄ ostaa muuta konetta tai soitinta. Maksaahan nää mut maksaa ittensä takasin aika nopeesti. Ei enää bluescreenejä ja virheilmotuksia. Kestäviä kamppeita, selkeitä käyttää ja vielä mukavan näkösiäki.

Aika on rahaa, huh? Oon joskus saanu os x:n kaatumaan. Se oli jännää se. Selitä minulle miten laite maksaa itsensä IKINÄ takaisin, kun laajennettavuus on minimaalinen ja laitevian sattuessa koko yhteenpuristettu monikerrospiirilevy-valkoinenmuovi-valkoinenledi -paketti heitetään tylysti kaatikselle. Lähtöhinnassakin tuntuu olevan kivasti ilmaa eli laite ei ole edes edullinen. Tosin jos käytät sitä mäkkiä lähinnä runojen kirjoitteluun ja sähköpostien selailuun niin ok. Salettiin joku päivä aletaan perimään jotain energiaveroa ja sun energiatehokas mäkkis alkaa tienaamaan big time.

Mäkkejä mulla on pari varastossa. Tämän kirjoitin ronskisti PC:llä ja windowssilla.
10.02.2010 19:00
Jäsen / Offline / blakablakablaublau
Itsehän nyt säästän että saisin tommosen 21.5 tuuman iMacin koneen hankittuu, sitä ennen ei voi oikee mitään sanoo. Mitä on kuitenki netistä kahtonu noita reviewejä & macin sivulta perustietoja koneesta nii näyttää kyllä helvetin hyvältä
10.02.2010 20:27
Jäsen / Offline
Mullakin ollu macbookki nyt kolmatta vuotta. Ei mitään vikoja oo ilmenny, mutta toisaalta ei tällä mitään voi tehdäkkään. Uskon, että winukkakin pysyis ihan kunnossa jos selais vaan nettiä, kuuntelis musaa ja kattois leffoja. Tehotkin mäkissä riittää kun ei tartte ikinä pyörittää kun käyttistä.

Eniten macfanipojissa ärsyttää, ettei mitään puutteita tunnusteta, vaan laitteita pidetään tyädellisinä. Mäkin kokeneena otan kyl seuraavaks koneekseni PC:n
10.02.2010 20:32 (muokattu 10.02.2010 20:59)
Jäsen / Offline
henray kirjoitti:
Homie kirjoitti:
Esim. tää iPhone ois paljon parempi jos nää ominaisuudet mitä jailbreikkaamalla saa, ois saatavalla ihan tavallisestikki.
..koska apple ei anna sinun käyttää niitä - miksi? (Tässä muuten pro-tip #1 jos tahdot saada takuun luuristasi. BLAOW!)

Tässä muuten pro-tip #2 jos tahdot saada takuun takaisin luuriisi, niin palauta tehdasasetukset. BLAOW!

henray kirjoitti:
Yonas kirjoitti:
Kuinka monta todella tarpeellista softaa olet löytänyt? Ja ei, en tarkoita nyt mitään vatupassisoftaa jota saattaa joutua käyttämään kerran kahdessa vuodessa kun kunnon vaatero on jäänyt toisaalle.

Näin aluksi vaikkapa Informant, Shazam, Facebook, RunKeeper, BeatMaker, Broadcaster, Jaadu, HS.fi, Rooms, iXpenselt...
10.02.2010 20:43 (muokattu 10.02.2010 20:44)
Tänään oli Wall Street Journalissa ihan hyvää tekstiä siitä, kuinka Apple on muuttunut tässä ajan saatossa. Linkissä Gizmodossa ollutta jauhantaa, kun tuo WSJ:n artikkeli taitaa vaatii tunnarit: http://gizmodo.com/5468621/has-apple-become-microsoft

edit. WSJ:n artikkeli: http://online.wsj.com/article/SB10001424052748703546004575055184080144688.html?mod=WSJEUROPE_newsreel_opinion
10.02.2010 21:52 (muokattu 10.02.2010 22:18)
Jäsen / Offline
En usko Jumalaan - perustele! vrt. Mac on parempi kuin PC - perustele!

Lähtökohta on se, että mitään yliluonnollista ei ole, tietenkään. Jos joku näin kokee, niin perustelee tottakai eikä toisinpäin.

Mac on kehittänyt kyseisen työpöytäsysteemin eli Finderin aikoinaan, Windows on puolestaan kopioinut sen - Finder oli ensin. Muistan kun pentuna meillä oli Macintosh ja kaverit veteli DOS:silla. Eli kun puhutaan nykyisenkaltaisesta tietokonekäyttöjärjestelmästä, niin lähtökohdan pitäisi olla Macintosh eikä päinvastoin. En tiedä, millä helvetillä se Windows on aikoinaan niin vitusti menestynyt. Haluaisin Windows-käyttäjiltä tähän nyt sitä dataa, että mikä Microsoftissa on parempaa? Niinjoo tottakai Mac on niin vitun ylihintanen ja pelkkä brandi maksaa - tsekatkaa jotku Sonyn läppärit Wintoosan käyttöjärjestelmällä, taitaa maksaa aika vitusti enemmän kuin perus Macbook.

Voisin heittää tähän vertailun vuoksi speksit uudesta 27" iMacista, hinta 1498€:

3,06 GHz Intel Core 2 Duo prosessori, 3MB L2 Cache (jaettu), 1066MHz FSB.
4GB (2 x 2 GB SO-DIMM) 1066MHz DDR3 SDRAM -keskusmuisti, maksimi: 16GB.
1 TB Serial ATA -kovalevy, 7200 rpm.
ATI Radeon HD 4670 -näytönohjain, 256MB GDDR3 muisti.
Kelkaton 8X SuperDrive, 4X Double Layer (DVD±R DL/DVD±RW/CD-RW)
27" TFT glossy-pintainen 16:9 laajakuvanäyttö, tarkkuus 2560 x 1440.
Liitännät: yksi FireWire800, neljä USB2.0 ja Mini DisplayPort (mahdollistaa dual-link DVI, DVI, VGA-liitännät erikseen ostattavilla adaptereilla).
SD muistikorttipaikka
Sisäänrakennettu iSight-kamera.
Sisäänrakennetut stereokaiuttimet 17W digitaalivahvistimella ja mikrofoni. Optiset digitaali audio in/out liitännät (samassa analoginen kuuloke/line in)
Gigabit ethernet, Airport Extreme WLAN (IEEE 802.11n), Bluetooth 2.1 + EDR.
Apple Wireless Keyboard
Apple Magic Mouse
Mac OS X 10.6 Snow Leopard - käyttöjärjestelmä.
Ohjelmistot: iLife '09 (sisältää:iPhoto, iMovie, iDVD, iWeb ja GarageBand)
Mitat:

51,7cm x 65,0 cm x 20,7 cm (K x L x S).
Paino 13,8 kg.

Osta samantasoinen PC 27" tuumaisella samantasoisella näytöllä(esim. http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=12173) niin hinta on lähes sama ellei korkeampi.

Ja loppukevennykseks: YouTube Video (TaIUkwPybtM) / Avaa Youtubessa

edit. okei, mun macbook on käyny kaks kertaa huollossa. Kerran oli ä-nappulassa kosketushäikkä ja sit toisella kerralla FUJITSUN kovalevy paskana. Totta vitussa se on rikkoontuva ja oikutteleva laite siinä missä muutkin. iTunes on aika perseestä. Mighty Mousen rulla on tukossa sillon tällön, pitää putsailla.
10.02.2010 21:58 (muokattu 10.02.2010 22:12)
Ylläpitäjä / Offline / Kevät !?
edit: äh, ei jaksa sittenkään.
11.02.2010 00:05 (muokattu 11.02.2010 00:15)
Jäsen / Offline / The Pink Avenger (No homo).
tokibou kirjoitti:

Mac on kehittänyt kyseisen työpöytäsysteemin eli Finderin aikoinaan, Windows on puolestaan kopioinut sen - Finder oli ensin. .

Mikäli GUI:sta puhutaan, niin Mac ja MS kyllä molemmat kopioivat sen ihan samasta lähteestä - eli xeroxilta bäk in the days.

No, Steve, I think its more like we both have a rich neighbor named Xerox, and you broke in to steal the TV set, and you found out I'd been there first, and you said. "Hey that's no fair! I wanted to steal the TV set! - Bill Gates' response after Steve Jobs accused Microsoft of borrowing the GUI (Graphical User Interface) from Apple for Windows 1.0*

Mielestäni mac on täydellinen kone niille, jotka tosissaan saavat heti sekaisin sen "PC":n kun kytkevät sen Internetiin. Edes äitini ei toisaalta ole onnistunut tässä btw., joten mitähän ihmettä te niillä koneillanne teette? Ajatusleikkinä muuten MAC=pc, PC=pc, PC!=mac, mutta periaatteessa jokainen pc ei myöskään ole PC jos ruvetaan nippeleillä vääntämään. Tuo siis ihan sen kannalta, että kannattaa ehkä välillä miettiä mikä on vahvan brändäyksen ansiota, ja mikä on todellinen ero.

Tosiasiassa mielestäni kaikki riippuu ihan siitä, mitä personal computerillaan haluaa tehdä. Macci on enemmän idioottivarma, ja joidenkin puuhailuihin suljetumpi yksinkertainen leikkikenttä sopii paremmin. Toisia taas kiinnostavat avoivemmat kentät, joilla voi myös varomaton (urpo) joutua huonoon seuraan, mutta voi toisaalta temmeltää rauhassa kokeillen kaikkea kivaa. Ainoa mikä itseäni ärsyttää hieman tässä apple-ilmiössä, on se tolkuton apple-uskovaisuus joidenkin keskuudessa. Tämä siis ei koske kaikkia mac-käyttäjiä. Paikoitellen vain vähän samaa menoa kuin Obaman messias-statuksessa: Kyllä se ulkoolta näyttää erilaiselta, mutta lopulta se koneisto ja kaikki muu mikä sitä systeemiä pyörittää sieltä sisältä käsin on ihan samaa skeidaa. Mikäli pyrkisin politiikkaan, tahtoisin omenan pr-teamin taustalleni - voitto olisi lähes varma.

p.s. Minulla on Applen mp3-soitin, Linux-luuri ja Windows-läppäri. Kaikki toimivat ihan h*lvetin hyvin.
11.02.2010 00:42 (muokattu 11.02.2010 00:42)
tokibou kirjoitti:
Voisin heittää tähän vertailun vuoksi speksit uudesta 27" iMacista, hinta 1498€

Toi on kyllä tosi hyvä paketti näyttöineen! Syö vähän Mac Pron ostajia? Toisaalta tossa 27" iMacissa on ollut helvetisti vikoja ja viime viikollahan ei ainakaan jenkkilässä edes toimittaneet koneita, ilmeisesti juuri vikojen takia(?).

Apple on kyllä hiirien valmistajana helposti maailman paskin.

edit. niin tai siis tais viime viikolla taas jatkua ne 27" toimitukset, en muista/jaksa tarkistaa, kauan olivat toimittamatta
Kirjaudu sisään kirjoittaaksesi palstalle.
Siirry: