Tapahtumat

Katso kaikki tapahtumat

Käyttäjät myyvät

Katso myyntipalsta

Televisio random

Tomi Freeman

23.08.2010 Pelkät

Heineken Taste Buddies skabailija Tomi Freeman turisi vierailullaan mm. CTRL-vaatemerkin alkuajoista.
Fishing Trip

26.03.2010 The Spatial Fetishist

Episode number three portrays the concept of friend. The Fetishist and his companion heads out to the wilderness for a recreational Fishing Trip and other Fresh Extended Business.
Siirry televisio-sivulle

Tällä hetkellä Bassoradiossa

12.00-14.00: Välitunti

Siirry radio-sivulle
Kuuntele radiota

Uusi Basson sivusto - ehdotuksia/korjauksia/rovio?

23.10.2009 15:22 (muokattu 12.03.2010 10:37)
Ylläpitäjä / Offline / Moi mä oon Zapasnik. Oon Basson moderaattori ja arkiaamuisin Toimistorad...

No niin, arvon käyttäjät.

Työstämme salaa selkänne takana uutta sivustoa Bassolle, joka on osa suurempaa Basson mediamuutosta.

Lopullinen tavoite kiistattoman maailmanhallinnan lisäksi on toimiva sivusto, joka tarjoaa loistavan alustan kommunikointiin, mietteiden vaihtoon sekä informaation jakamiseen.

Sisältöpuolella integroimme nykyiset radion, television, lehden ja about kaikki ns. sosiaalisen median toimivat ja hyödyllisiksi koetut osat yhdeksi toimivaksi paketiksi, ja lisäämme erinomaisista ja mietteitä herättävistä toimittajista koostuvan uuden toimituksen sisältöä tuottamaan.

Nyt on hyvä hetki vaikuttaa tähän kokonaisuuteen antamalla vinkit ja kehitysideat sivuston rakenteesta, sisällöstä ja ulkonäöstä. Erityisesti toivoisin näkemyksiä

a) foorumirakenteesta ja toiminnoista
b) mediasisällöstä, mitä asioita ja teemoja näkisit kiinnostaviksi (musa, ruoka, ympäristö jne)
c) teknisiä ratkaisuja, saitin toimivuus jne.

Mitään päivämäärää uuden sivuston lanseeraamiselle ei tietenkään anneta, koska se ei kuitenkaan pidä paikkaansa.

Eli tänne vapaalla sanalla ajatuksia ja ehdotuksia. Meitä kaikkiahan varten tätä kuitenkin rakennetaan.
23.10.2009 16:10
Ylläpitäjä / Offline / Moi mä oon Zapasnik. Oon Basson moderaattori ja arkiaamuisin Toimistorad...

Aturturin edellisessä topikissa olevia hyviä ehdotuksia:

- Parempi haku.
- Haku "näytä käyttäjän viestit" -sivulle.
- RRS-feed blogeihin ja uusimpiin keskusteluihin.
- Oma www-sivu voisi näkyä profiilissa.
- Profiilissa olevien kuvien kommentointi.
- Float foorumi viestien kuviin.
- Kuvien koon muuttaminen vaikkapa BBCodella, ettei liian isot menisi aina reunojen yli.
- Hymiöiden bugien korjaus.
- Fav-icon!
- Käyttäjille voisi antaa plussa-pojoja viesteistä, jos joku on kokenut jonkun viestin erityisen hyödylliseksi. Tai sekä miinusta, että plussaa. Voisi ehkä saada jengin käyttäytymään asiallisemmin.
- Tiettyjen topikkien seuraaminen. (Pääsisi esim. omasta profiilista heti seuraamiinsa topikkeihin.)
- Öö.. Shout-box?
- Basso televisioon voluumin säätö, ihan feiderillä varustettu.
- Jos on syntymäpäivä, niin nimimerkin alapuolella voisi näkyä vaikka kakku kynttilällä.
- Top listat. Eniten viestejä, eniten kävijöitä profiilissa, eniten jäähyjä, eniten omia topikkeja jne.
- Etusivulle näkymään mikä biisi soi bassoradiossa tällä hetkellä.
- Parempi sivujen selaus. (Nyt näkyy vain 1 2 3....120 121 122)
- Osta/Myy/vaihda foorumille oma osio etusivulle.
- Hakuihin (esim. Käyttäjä. voisi kirjoittaessa näkyä haku ehdotuksia, jos ei vaikka muista tarkalleen jonkun käyttäjän nimimerkkiä.)
- Lista käyttäjistä, jotka ovat tällä hetkellä online.
- Tässä vielä yksi, joka on aika facebookkimainen, mutta silti ihan kätsy: omatila!
23.10.2009 16:19
Jäsen / Offline
- Koska myyntipalsta rokkaa täällä = jonkinlainen järjestelmä tekemään kaupankäynnistä luotettavampaa (esim pisteytys toisilta käyttäjiltä Huuto.net tapaan?)

- Saisko bassoradion soimaan suoraan selaimesta kun basson sivuilla vierailee? Olis esim radiokontrollit aina sivun yläreunassa (samaan tapaan kuin facebookissa esim chat pysyy koko ajan online vaikka navigoikin sivustolla) paikallaan?
23.10.2009 16:20
crimer kirjoitti:
- Koska myyntipalsta rokkaa täällä = jonkinlainen järjestelmä tekemään kaupankäynnistä luotettavampaa (esim pisteytys toisilta käyttäjiltä Huuto.net tapaan?)

- Saisko bassoradion soimaan suoraan selaimesta kun basson sivuilla vierailee? Olis esim radiokontrollit aina sivun yläreunassa (samaan tapaan kuin facebookissa esim chat pysyy koko ajan online vaikka navigoikin sivustolla) paikallaan?

Hyviä ideoita, otetaan huomioon.
23.10.2009 16:29
Jäsen / Offline
Foruumille mahdollisuus linkittää videoita esim. youtubesta tai vimeosta jne..
23.10.2009 16:29 (muokattu 23.10.2009 16:30)
Jäsen / Offline
Hyvin toteutettu mahdollisuus peukuttaa postauksia.

Usein luen hyvän näkökulmia laajentavan postauksen ja haluaisin antaa pienen kreditin postauksen kirjoittajalle tai vice versa. Saadut peukutukset ylös ja alas, voisivat näkyä käyttäjäprofiilissa, virtuaalipippeli maximatus.

Esim. Youtubessahan on mahdollisuus tähän.

Saisiko esim tämä postaus sinut klikkaamaan - tai idealle

edit. ja tämä ideahan olikin jo mainittu artururin toimesta.
23.10.2009 16:31
Jäsen / Online / hyvä meininki
Noi käytettävyyttä parantavat jutut olis kyllä hyviä, mut nää tietynlaiset turhat härpäkkeet ei niinkään:

Zapasnik kirjoitti:
- Käyttäjille voisi antaa plussa-pojoja viesteistä
- Öö.. Shout-box?
- Jos on syntymäpäivä, niin nimimerkin alapuolella voisi näkyä vaikka kakku kynttilällä.
- Lista käyttäjistä, jotka ovat tällä hetkellä online.
- Tässä vielä yksi, joka on aika facebookkimainen, mutta silti ihan kätsy: omatila!

Jos nyt jollekin muutoslinjalle lähetään, niin:
- jättimäiset mainokset huist vittuun
- spämmiä saa ja pitää olla, natsimodet huist vittuun
23.10.2009 16:57
Jäsen / Offline / www.redrum-187.com
antti-la kirjoitti:

Usein luen hyvän näkökulmia laajentavan postauksen ja haluaisin antaa pienen kreditin postauksen kirjoittajalle tai vice versa. Saadut peukutukset ylös ja alas, voisivat näkyä käyttäjäprofiilissa, virtuaalipippeli maximatus.

Tossa youtuben tapaisessa peukuttelussa on se ongelma, että jos viestit häviävät näkyvistä kun miinuksia tulee tarpeeksi, niin kaikki artistin kaverit käy miinustamassa negatiiviset (asiallisetkin) kommentit. Samoin jotkut yleisesti jonkun joukon puolesta paskaksi linjatut jutut eivät tule ikinä näkymään, koska jengi käy peukuttamassa ne jutut alas. Tällä tavoin tietty joukko voi manipuoloida aika lailla foorumin "linjausta" ja sisältöä.

Positiivisia peukkuja taas tulee saamaan kaikki jo tietyn aseman skenessä ( ) saaneet tyypit, koska jengi nuolee persettä. Ja jos peukuilla ei ole mitään käytännön merkitystä, niin ovat ne vain ns. turhaa sälää.
23.10.2009 16:57
Jäsen / Offline / MJÖTÄÄH
Aturturilla paljon asiaa, mutta pakko lisätä yksi juttu; yksi niistä lukuisista vuosien varrella postaamistani ehdotuksista, jotka ovat kaikuneet kuuroille korville, kuten tällä foorumilla on ollut tapana:

Uudet/lukemattomat viestit. Nykyinen systeemi on täysin perseestä. Kaipaan systeemiä, jossa topikin otsikon vieressä on linkki uusimpaan lukemattomaan viestiin. Ja nimenomaan sellaista systeemiä, jossa nämä lukemattomat viestit pysyvät lukemattomina, vaikka välillä kirjautuisi ulos. Tällainen ominaisuus löytyy mm. Futisforum²:lta, sekä varmasti kaikilta muiltakin samalla softalla pyöriviltä foorumeilta.

Eroja nykyiseen systeemiin verrattuna:

1. Topikkeja on vitun paljon helpompaa seurata.
2. Kiinnostavat topikit ja hyvät viestit eivät mene ohi läheskään yhtä usein.
3. Tulee useammin klikattua itsensä sellaisiinkin topikkeihin, jotka eivät niin valtavasti kiinnosta/jotka menevät ohi nykyisin; viestejä tulee postailtua enemmän ja laajemmin ja foorumi rikastuu.
23.10.2009 17:15 (muokattu 23.10.2009 17:17)
Jäsen / Offline
Siivooja kirjoitti:
antti-la kirjoitti:

Tossa youtuben tapaisessa peukuttelussa on se ongelma, että jos viestit häviävät näkyvistä kun miinuksia tulee tarpeeksi, niin kaikki artistin kaverit käy miinustamassa negatiiviset (asiallisetkin) kommentit. Samoin jotkut yleisesti jonkun joukon puolesta paskaksi linjatut jutut eivät tule ikinä näkymään, koska jengi käy peukuttamassa ne jutut alas. Tällä tavoin tietty joukko voi manipuoloida aika lailla foorumin "linjausta" ja sisältöä.

Positiivisia peukkuja taas tulee saamaan kaikki jo tietyn aseman skenessä ( ) saaneet tyypit, koska jengi nuolee persettä. Ja jos peukuilla ei ole mitään käytännön merkitystä, niin ovat ne vain ns. turhaa sälää.

Siitä vois ihan hyvin jättää pois ton on, että ne katoaa näkyvistä ja emmä ny tiedä onko se välttämättä turhaa sälää ku ite ainaki heittäisin usein omasta mielestäni hyvään postaukseen peukkua, mielummin kun teen oman postauksen jossa vaan kerron "Olen samaa mieltä, tai kiitos tää oli hyvää settiä". tms. Peukuttelu toki olis myös anonyymiä jolloin perseen-nuolemis-faktor katoaisi.
23.10.2009 17:46 (muokattu 23.10.2009 17:47)
Jäsen / Offline
En muuta typerää kysyttävää keksi kuin: Onko "vuoden bassolainen" -palkintoa jaettu sitten Illeinin voiton jälkeen? Ja jos ei, niin miksi?
Tämä siis liittyen tohon Top listat -pointtiin, jos vaikka tulis viimeisen vuoden aikana eniten postaillut/topiceja aloitellut -lista.

OFFTOPICEDIT: 1000 viestiä täynnä!!
23.10.2009 17:51 (muokattu 23.10.2009 17:55)
Jäsen / Offline
Olis hyvä jos omast profiilist vois itse nähdä kelle on lähettänyt priva viestejä.
23.10.2009 21:51
Moderaattori / Offline
Kannatan melkein kaikki uudistuksia, mutta ei tehä tästä irc-galleriaa eikä facebookkia.

Yksinkertainen (TOIMIVA) ulkoasu, katsomatta sitä onko mac windows, linux, safari, firefox, IE (kuka vittu sitä ees käyttää)

Bassoteeveeseen sillee et voi kattoo myös iphonella.

Etusivulle pieni "chat" mihin Bassoradion deejiit kirjottelee reaaliajas stygejä mitä soittaa, twitter tyylinen muttei twitter, koska kaikilla ei oo siel profiilii ja samassa "chatissa" kuuntelijat voi heittää propseja toiveita jne.

Bassoradion kuuntelumahdollisuus samallalailla kuten esim Radio Helsingillä.

Osto ja myynti osioon sillee et käyttäjille voi jakaa plussia ja miinuksia ja palautetta kaupankäynnistä jotka näkyy kaikille ja sillee et kaikki näkee kuka sen palautteen on antanu.

23.10.2009 23:22
Jäsen / Offline / on sullakin fantasiat...täytä ensin 18 ja ole nainen © djpate246
a) foorumirakenteesta ja toiminnoista

KALIAAA
23.10.2009 23:25 (muokattu 24.10.2009 12:36)
Jäsen / Offline / on sullakin fantasiat...täytä ensin 18 ja ole nainen © djpate246
23.10.2009 23:28
viestin poisto ominaisuus, jotta voi darrassa hävetä kyvä kuosia+!
24.10.2009 12:12
Jäsen / Offline
assap kirjoitti:

mitä tää tarkottaa? meikäläine asuu landella nii kumpaakin loistokanavaa, bassoa ja radio helsinkiä joutuu kuuntelee nettistriiminä, ja helsinki bugaa vitusti. tökkäsee välillä tai loppuu kokonaan, ei kiitos mitää samaa sen kans
24.10.2009 15:37
Jäsen / Offline
Kunhan sivusto pysyis suht kevyenä. Joillakin sivustoilla on menty liialliseen ulkomuodon parantamiseen, joten sivustoista on tullut raskaita. Mikään ei vituta, kuin pitkät latausajat.
24.10.2009 18:33
Jäsen / Offline
Vuoden parhaan topicin valinta. Ne oliot
24.10.2009 19:00
Jäsen / Offline
Mahdollisuus ladata Kultabassokerhot esim. podcasteina.
24.10.2009 19:38
Moderaattori / Online / Boom!
^
Ilkka vastas podcasti juttuun BassoTV iTunesiin topikissa näin:
Podcastit ovat ongelmallisia, koska käytännössä meidän pitäisi kysyä jokaiselta Teoston alaisen artistin levy-yhtiöltä lupa, että saadaanko laittaa videot ladattavaksi, joissa heidän materiaalia esiintyy. Käytännössä tuo ei ole mahdollista. Jos videot pelkästään striimataan niin pelkkä Teoston lupa riittää. Tästä syystä ei voida julkaista video- tai ääni-podcasteja vaikka niin haluttaisiin. Ellei sitten editoida niistä musiikkia pois, mikä on musta aika huono kompromissiratkaisu..

Toisaalta striimaus mobiilista toimii jo aika hyvin kehittyneiden päätelaitteiden ja kiinteähintaisten datapakettien johdosta, joten sille rintamalle on tietenkin kiinnostusta, mutta first things first!
24.10.2009 19:49
Moderaattori / Offline
sherpaboy kirjoitti:
assap kirjoitti:

mitä tää tarkottaa? meikäläine asuu landella nii kumpaakin loistokanavaa, bassoa ja radio helsinkiä joutuu kuuntelee nettistriiminä, ja helsinki bugaa vitusti. tökkäsee välillä tai loppuu kokonaan, ei kiitos mitää samaa sen kans

EI mulla vaa oo pätkiny?
24.10.2009 20:40
Jäsen / Offline
aturtur kirjoitti:
^
Ilkka vastas podcasti juttuun BassoTV iTunesiin topikissa näin:
Podcastit ovat ongelmallisia, koska käytännössä meidän pitäisi kysyä jokaiselta Teoston alaisen artistin levy-yhtiöltä lupa, että saadaanko laittaa videot ladattavaksi, joissa heidän materiaalia esiintyy. Käytännössä tuo ei ole mahdollista. Jos videot pelkästään striimataan niin pelkkä Teoston lupa riittää. Tästä syystä ei voida julkaista video- tai ääni-podcasteja vaikka niin haluttaisiin. Ellei sitten editoida niistä musiikkia pois, mikä on musta aika huono kompromissiratkaisu..

Toisaalta striimaus mobiilista toimii jo aika hyvin kehittyneiden päätelaitteiden ja kiinteähintaisten datapakettien johdosta, joten sille rintamalle on tietenkin kiinnostusta, mutta first things first!

Ok, arvelinkin, että tuohon liittyy aika paljon byrokratiaa.
25.10.2009 12:03
antti-la kirjoitti:

Tulee.

Myös, jos löydätte saitteja, jossa peukutus on toteutettu hyvin, niin laittakaa esimerkkilinkit.
25.10.2009 12:05
Pro_Spede kirjoitti:
Spämmiä saa ja pitää olla, natsimodet huist vittuun

Mun näkemys, että hiekkalaatikolla kyllä.

Muihin keskustelualueisiin spämmi ei sovi, ellei ole erityisen nerokasta sellaista. Subjektiivista ja mode-kohtaista.
25.10.2009 12:09
PeteTheGreat kirjoitti:
Aturturilla paljon asiaa, mutta pakko lisätä yksi juttu; yksi niistä lukuisista vuosien varrella postaamistani ehdotuksista, jotka ovat kaikuneet kuuroille korville, kuten tällä foorumilla on ollut tapana:

Uudet/lukemattomat viestit. Nykyinen systeemi on täysin perseestä. Kaipaan systeemiä, jossa topikin otsikon vieressä on linkki uusimpaan lukemattomaan viestiin. Ja nimenomaan sellaista systeemiä, jossa nämä lukemattomat viestit pysyvät lukemattomina, vaikka välillä kirjautuisi ulos. Tällainen ominaisuus löytyy mm. Futisforum²:lta, sekä varmasti kaikilta muiltakin samalla softalla pyöriviltä foorumeilta.

Eroja nykyiseen systeemiin verrattuna:

1. Topikkeja on vitun paljon helpompaa seurata.
2. Kiinnostavat topikit ja hyvät viestit eivät mene ohi läheskään yhtä usein.
3. Tulee useammin klikattua itsensä sellaisiinkin topikkeihin, jotka eivät niin valtavasti kiinnosta/jotka menevät ohi nykyisin; viestejä tulee postailtua enemmän ja laajemmin ja foorumi rikastuu.

Tää on hyvä, en osaa suoralta kädeltä sanoa, onko tulossa. Nimimerkki ja ylläpitäjä Mikko osannee tähän kommentoida. Tai Ilkka.
25.10.2009 19:01
Moderaattori / Offline / Ruff draft
JoeSukka kirjoitti:
En muuta typerää kysyttävää keksi kuin: Onko "vuoden bassolainen" -palkintoa jaettu sitten Illeinin voiton jälkeen? Ja jos ei, niin miksi?
Tämä siis liittyen tohon Top listat -pointtiin, jos vaikka tulis viimeisen vuoden aikana eniten postaillut/topiceja aloitellut -lista.

Foorumipostausiältään junnu ratapirkko kannattaa myös tätä! Kiva seurata kultinomaisesti kohonneita statuksia boordin uusilla ja vanhoilla sanailun samuraitaitajilla, jotka palvelevat uskollisesti basson yhteisöllisyyttä. Mä oon lisäksi niin utelias, että blogikulttuurin ajalle ominainen "kurkistus" käyttäjien pään sisään kutkuttais. Haastatteluja? Kiertävä bloggausvuoro? Kiertävä moderointivuoro!? Viimeisenä mainittu lisäisi (kaikkien) vastuunottoa toimivasta, reilusta ja järkevästä keskustelupalstasta.

Terveisin nimimerkki "Uusia kavereita etsimässä"
26.10.2009 08:56
ratapirkko kirjoitti:
JoeSukka kirjoitti:

Foorumipostausiältään junnu ratapirkko kannattaa myös tätä! Kiva seurata kultinomaisesti kohonneita statuksia boordin uusilla ja vanhoilla sanailun samuraitaitajilla, jotka palvelevat uskollisesti basson yhteisöllisyyttä. Mä oon lisäksi niin utelias, että blogikulttuurin ajalle ominainen "kurkistus" käyttäjien pään sisään kutkuttais. Haastatteluja? Kiertävä bloggausvuoro? Kiertävä moderointivuoro!? Viimeisenä mainittu lisäisi (kaikkien) vastuunottoa toimivasta, reilusta ja järkevästä keskustelupalstasta.

Terveisin nimimerkki "Uusia kavereita etsimässä"

Tulee takaisin, jos musta on kiinni. Myös Hall of Fame.
26.10.2009 09:23
Jäsen / Offline
ei ainakaan lisää typeriä kokoomusnuorten mainoksia kiitos.
26.10.2009 12:37 (muokattu 26.10.2009 12:47)
Jäsen / Offline
Oma topkymppini voisi olla vaikka tämän näköinen:

01 Mahdollisuus nähdä kätevästi (a) ketjut, joihin olen kirjoittanut, (b) ketjut, joissa on uusia viestejä.
02 Mahdollisuus luoda suora linkki yksittäiseen viestiin esimerkiksi viestin aikatietoja klikkaamalla.
03 Moderaattorityökaluihin mahdollisuus esimerkiksi ketjujen jakamiseen ja tiedotteiden tekemiseen.
04 Selkeät keskustelusäännöt, yhdenmukaiset moderointikäytännöt ja parempaa vuorovaikutusta moderaattorien ja ylläpidon kesken.
05 Hakutoiminnon ja BBcode-tuen kehittäminen.
06 Mahdollisuus antaa positiivista ja vain positiivista palautetta viesteistä (perustelut täällä).
07 Mahdollisuus kuunnella Bassoradiota suoraan selaimesta.
08 Foorumijärjestyksessä Basson ydinalueet eli musiikki ja muut kulttuurimuodot paremmin esiin Yleisen keskustelun ja Hiekkalaatikon kustannuksella.
09 Osto- ja myyntialueen erottaminen Levypörssiksi ja Roinatoriksi.
10 Perusfonttia haaleammalla näkyvät kolmen rivin tekstiallekirjoitukset eivät nekään olisi kamala juttu.
Kirjaudu sisään kirjoittaaksesi palstalle.
Siirry: