Virallinen Basson taso- ja tulevaisuuskeskustelu 2015 edition

Viestiketju osiossa 'Hiekkalaatikko' , käynnistäjänä testo_mayne, 26.08.2015.

1. ToTheMoonlight

ToTheMoonlight 4. leveliläinen

Saadut kiitokset:
    254
    Aktiivisuuspisteet:
    10,496
    Mobiililaitteella ku pämmää selaimella, niin bason sätti heittää aina ulos ja aina joutuu uudestaa kirjautuu.:thumbdown: On demandilla en oo ees yrittäny sätätä, ainoastaa radiota kuunnellu :)

2. Jamppa Tee

Jamppa Tee 4. leveliläinen

Saadut kiitokset:
    123
    Aktiivisuuspisteet:
    4,446
  3. Marionetti

Marionetti 4. leveliläinen

Saadut kiitokset:
    220
    Aktiivisuuspisteet:
    7,996
    Tulin tänne vain toteamaan ettei mitään kehitystä tainnut purnaamisesta huolimatta tapahtua?

4. Bennythebunny

Bennythebunny 4. leveliläinen Vuoden bassolainen 2018

Saadut kiitokset:
    423
    Aktiivisuuspisteet:
    10,596
    Kaikki uusi kehitys on pahasta!

5. t2000

t2000 Rekisteröitymätön

Itellä on taas vaihteeksi alkanut kiinnostus tähän sivustoon hiipua.
    Käyttäjämäärät ainakin tuntuneet laskeneen, vaikka onhan tuo suksiboksi ihan aktiivinen, mutta samat noin kuus käyttäjää siellä useimmiten. SAY:lla noita käyttäjiä tuntuis olevan jo enempi, eikä siellä foorumi ole yhtä eloton kuin täällä.

Anonyymiyykäärme kiitti tästä.
  6. Anonyymiyykäärme

Anonyymiyykäärme 4. leveliläinen Rekisteröitymätön

Saadut kiitokset:
    285
    Aktiivisuuspisteet:
    6,946
    Totuus on, jos nopsa lähtee nii minä lähen perässä.

t2000 kiitti tästä.
  7. Marionetti

Saadut kiitokset:
    220
    Aktiivisuuspisteet:
    7,996
    Vähän samit mut say:lle en myöskään jaksa. Supersankaroin muualla ja vietän vaan vähemmän aikaa ruudun ääressä spämmien.

ToTheMoonlight kiitti tästä.
  8. Marionetti

Saadut kiitokset:
    220
    Aktiivisuuspisteet:
    7,996
    Foorumille postailukin on aika turhaa kun ei täällä ketään enää käy.

9. Anonyymiyykäärme

Anonyymiyykäärme 4. leveliläinen Rekisteröitymätön

Saadut kiitokset:
    285
    Aktiivisuuspisteet:
    6,946
    Sitten kun jotkut postaileekin, niin sivuston vähäisistä käyttäjistä jotkut pikemminkin lurkkailee, mutta eivät jaksa sanoa mitään. Esim. Harvasen päivä näkee mitään erimielisyyksiä täällä muuta kuin itse forkan suhteen ja sen kehitykseen. Muuten kaikki musiikillinen sekä ajankohtaisten aiheiden pohdiskelu vastakkain on jäänyt foorumilta pois. Yleensä julkaisutopiikeissa lukee vaan kourallinen eri mielipiteitä, mutta mitkään niistä ei sodi toisiaan vastaan, joten aikaseksi ei saada kriittistä keskustelua. Rikhard mielestäni viimesimpiä, jotka suorastaan loisti tällaisissa keskusteluissa. Jumalauta, että ukon paasausta oli mukavata lueskella. RIP Rikhard.

10. HEG

HEG THE KARVAMUUMI Staff Member Betatestaaja Moderaattori Admin

Saadut kiitokset:
    1,003
    Aktiivisuuspisteet:
    7,446
    Hiljaista on juu, mut helpottaapahan mun hommia ainakin jonkin verran :D
    Tosin kun katsoo rekisteröityvien käyttäjien määrää niin luku on yllättävän suuri eikä kukaan niistä 99% varmuudella ole botti. Tosin tuplanikkejä voivat olla koska en halua rikkoa tietosuojalakeja parin hassuttelunikin takia :D
    Kyllä me selvitään tästä taantumasta rakas bassokansa :embrace:

11. Kassu K

Kassu K 4. leveliläinen Vuoden Bassolainen 2018 2. sija

Saadut kiitokset:
    1,161
    Aktiivisuuspisteet:
    7,446
    Ite en oo ainakaan lähössä mihinkään,lähteköön muut jos ei enää kiinnosta.
    Helpompi ainakin olla forkan kingi:king:,ku saa rauhassa spämmiä:D

John Insanis kiitti tästä.
  12. John Insanis

John Insanis 4. leveliläinen

Saadut kiitokset:
    385
    Aktiivisuuspisteet:
    5,121
    En itekkää lähös mihinkää saatana :ball:,Täällä pysytään aina,vaikka meno nyt ei kovin kummoinen olekkaan mut toivoa on jäljellä että meno saatais nousuun.

Kassu K ja (deleted user) kiittävät tästä.
  13. Shaakeli

Shaakeli 4. leveliläinen

Saadut kiitokset:
    104
    Aktiivisuuspisteet:
    8,096
    Sitten kun täytän 10v voin hyvin mielin poistua koko internetistä :kahvi:

14. ToTheMoonlight

ToTheMoonlight 4. leveliläinen

Saadut kiitokset:
    254
    Aktiivisuuspisteet:
    10,496
    Ite aion pysyy urheana old el paso sätin käyttäjänä, okei forkan kuoleminen välillä harmittaa, mutta tällä elämänmenolla ja kiireellä en ehtisi forkkaa päivystää, hyvä ku aamulla ja illalla kerkee poksissa päivystää :blink:

Bennythebunny kiitti tästä.
  15. Bennythebunny

Saadut kiitokset:
    423
    Aktiivisuuspisteet:
    10,596
    Minä myös aijon säilyä täällä. En mä kyl kerkeä olla kuin ehkä puoli tuntia päivässä, jos sitäkään, mutta kyl mua viihdyttää käydä tääl. Ja se on kiva. Itse arvostan ihan mielettömästä sitä, että täällä jengi on aitoa! Niin positiivinen kuva jokaisesta ja kyl täs on semmonen pieni oma kommuuni-meininki menossa. Jos joku vaan ehdottais jotain miittiä, mihin tulisi vaikka vaan kaksi, niin mä oisin mukana, kuin peräpukama, vaikka en olisikaan mukava!

16. villek

villek 4. leveliläinen Staff Member Moderaattori Admin

Saadut kiitokset:
    57
    Aktiivisuuspisteet:
    61,450
    Pitäisi varmaan kirjoitella jossain välissä jonkinlainen yhteenveto tästä suomalaisen räppi- ja rytmimusiikkiväen internetyhteisöjen historiikista, muttei oikein ikinä jaksa aloittaa. [​IMG]

Tsekkailu alkoi ujona lurkkailuna the famin jutuista ja Laviksen ja kumppaneiden menon ihmettelystä. Eka nikki oli kai 2001 shh.comiin ja tämän nikin rekisteröin 2002 helmikuussa. Ukko ja jutut oli vitun vajaat ja en tiedä onko tässä ollut oikeasti mitään kehitystä mihinkään suuntaan, kuin että mukaan on tullut pohjaton ironian suo. Noh, baarditetaan parin kuukauden päästä tämän biisin tahtiin enemmän, kun kakka on virallista ja aikeissa osua palikkaasi kotipoika.

Muuten tuntuu siltä, että laajempien keskustelufoorumien aika alkaa olla ohi, jos aihe, tai käyttäjien piiri, ei ole tosi spesifi. Junnut ja jonnet ei jaksa keskittyä kuitenkaan vähää alusta mihinkään sisällön tuottoon, ellei se ole vlogimuodossa tuotettua syöpäfeediä, tai ansaintalogiikaltaan hämärää lifestylebloggausta. Kielellisesti ja kirjallisesti taidokasta asiakirjoittelua, trollausta ja mylläystä ei näe enää oikeastaan missään, ellei valita muutamaa fiksua polttavista aiheista bloggaavaa kaveria. Tai Darth Stubbin feediä. Mutta ei nekään tarjoa oikein kehyksiä rönsyilevälle keskustelukulttuurille, tai varsinkaan minkäänlaisen yhteisöllisyyden luomiselle. Blogi ja vlogi -yhteisöt on aika tiukasti me ja ne -jakoisia joka tapauksessa.

Mutta sille tuskin voi mitään. Aiemmin tällä sivustolla ja sen edeltäjillä on ollut useampia "sukupolvia." Porukkaa jotka jaksaa panostaa sisältöön ja joiden yhteispuuhasteluista keikkojen, festarointien, mölkkyjen, rinkirunkkauksen ja pariutumisen kanssa kasvaa yhteisöllisyyttä. Niitä porukoita on ollut useita ja aina osa periytyy seuraaviin, toisten jäädessä taka-alalle - kuka mistäkin syystä.

Tällä hetkellä on vaikeaa nähdä, että sellaista olisi enää suuremmassa mittakaavassa syntymässä. SAY:n porukka on omalla tavallaan tiukan löyhästi hitsautunutta porukkaa, joiden kanssa ollaan ystäviä muutenkin. Niihin kekkereihin saa osallistua ihan vapaasti olemalla vain oma itsensä. Kunhan ei ole perseestä. Tai astu ansaan ironisen vittuilun kujanjuoksussa, mikä on väistämätön, niinku Education of Sonny Carsonissa. [​IMG] Basso mediana tuntuu olevan vähän hajallaan, eikä kenelläkään ole oikein kuvaa, mitä sen pitäisi olla. Keinotekoisilla yhteisöllisyystsemppauksilla meininki on vain vähän kuin katselisi Stubbin twitteriä. Ei se mitään rakenna.

Mutta mä toivon, että jengo jaksaisi löytää sen jonkun oman yhteisöllisyyden punaisen langan ja rakentaa taas uutta sukupolvea spämmimään asiajuttuja ja sekiksissä tökittyä tajunnanvirtaa. Sellaisella foorumilla on muutenkin mukavampaa ja mielenkiintoisempaa viettää aikaa, kun tietää jotain toisista käyttäjistä, osaa yhdistää tekstin sävyn kontekstiin ja jossa porukka rakentaa pienistä puroista hassuttelujen ja sanasparrausten kautta täysin omille raiteille lähteneitä topiceja. Näin vain esimerkkinä.

Jatkakaa. En jaksa oikolukea tekstiä. Saattaa olla että juoni katosi jo alkuriveillä, mutta se on sitä kun ajatusten tonava päästetään valloilleen.

ambulate, testo_mayne ja LeonardonVinssi kiittävät tästä.
  17. mims1

mims1 3. leveliläinen

Saadut kiitokset:
    53
    Aktiivisuuspisteet:
    2,596
    Pupu <3

Bennythebunny kiitti tästä.
  18. mims1

mims1 3. leveliläinen

Saadut kiitokset:
    53
    Aktiivisuuspisteet:
    2,596
    Pitäiskö tässä nöyristellä kun olen useamman vuoden vain huudellut laatikossa ja postannut kissavideoita, what a waste of time:D kutakin aikansa vai miten se meni..
    joka tapauksessa olen ehkä saattanut sivusilmällä huomata, että say:llä ja basolla on kakeraa historiaa.. ? Ja ehkä mun onneks oon boxaamiseltani missanut kaiken infon tähän liittyen, koska negatiivinen on negatiivinen,
    Kuitenkin olen utelias. Voisko joku tiivistää valaista tän homman?

19. villek

villek 4. leveliläinen Staff Member Moderaattori Admin

Saadut kiitokset:
    57
    Aktiivisuuspisteet:
    61,450
    Porukka mikä SAY:n pisti pystyyn ja jonka ympärille nykymeno on vähittäin kasvanut oli sitä löyhästi yhteyksissä olevaa Basson edellistä/edellisiä sukupolvia, jotka vaan päättivät siirtää yhteisönsä paremmin toimivalle alustalle ja tehdä itse omiin intresseihinsä sopivan median, omilla ehdoillaan. Se miksi niin aikoinaan tapahtui, oli seurausta vuosia jatkuneesta sekoilusta ja perseilystä Basson osalta median luotettavuuden suhteen. En mä tiedä onko kenelläkään mitään sen enempää hampaankolossa sillä suunnalla. Lähinnä nostalgista naureskelua niille eeppisille feilauksille ja lupauksille, joita ei koskaan kyetty toteuttamaan.

Unohtamatta sitä faktaa, että SAY:n porukka onnistui tekemään kerralla kuntoon kaiken sen, mitä oli huudeltu ties missä aiemmat vuodet. Yhteisönä yhteisölle. Tekijät on myös käyttäjiä. Aikoinaanhan se oli sama homma famin, shh:n, possen ja basson alun aikoina, kun foorumia ja mediaa tekevä porukka oli myös sen käyttäjiä, yhdessä artistien ja muiden mediatoimijoiden kanssa. Ehkä aika on osaltaan ajanut ohi yleisempien keskustelufoorumeiden. Ainakin kun katsoo mitä tahansa somea jonnesukupolven sisällöntuoton ja internetdebaatin osalta.

ambulate, Bennythebunny, testo_mayne ja 7 muuta jäsentä kiittävät tästä.
  20. Bennythebunny

Saadut kiitokset:
    423
    Aktiivisuuspisteet:
    10,596
    Itse näkisin Basson tulevaisuuden ja nykytilan seuraavankaltaisena:

Porukka pysyy muutaman ydinihmisen kokoisena, ehkä jopa 20 henkilössä. Muutama aina tulee ja menee. Sitten kun Bassolle saapuu töihin se seuraava sukupolvi, niin sitten saattaa heidän mukanaan, kun saitti nuorentuu, tulla nuorisoa lisää. Siis ehkä. Ellei koko homma mene nurin, kun Zapasnikkikin heiluu nykysin kilpailevalla Ylellä. Tällä hetkellä Basso on jämähtänyt vanhempien ihmisten paikaksi. Siis ei puhuta enää 16-23 vuotiasta, vaan selkeästi mennään kolmenkympin molemmin puolin. Se näkyy myös sisällössä. Tässä on myös se pieni vika, että tuon ikäiset haluavat "aikuistua" ja eivät vaan voi enää pyöriä netissä, koska se ei sovi. Pitää olla asuntolainaa, autolainaa, lapsi tulossa, tai jopa jo koulussa. Eli tämän takia ne muut eivät täällä käy. Me muut sitten taas, keitä paheksutaan, jaksamme käydä täällä. Siksi, että täällä on samanhenkistä porukkaa. Näin se nyt vaan on. Ja koska minäkin olen tänne viime vuosikymmenellä liittynyt, niin oletan saavani tästä kirjoituksesta perinteistä vittuilua. Sekin nyt vaan kuuluu asiaan. Koska Basso <3

John Insanis, Lögä ja Bolaz kiittävät tästä.