Paikalliset urbaanilegendat

Viestiketju osiossa 'Ajankohtaista' , käynnistäjänä Guest, 01.07.2003.

1. Guest

Guest Rekisteröitymätön

Eli tämmönen aihe. Jokaisessa kaupungissa/kylässä/pitäjässä on aika varmasti jonkinlainen urbaanilegenda. Jos et ole kuullut oman paikkakuntasi legendaa, niin ota selvää. Vanhat ihmiset tietävät yllättävän paljon paikkakunnastaan ja uskon että heidän aikanaan on usein juuri kerrottu urbaanilegendoja muita ihmisiä pelotellakseen.

En löytänyt haulla yhtään aiheeseen liittyvää, niin päätin itse aloittaa keskustelun. Voin kirjottaa Kolarin urbaanilegendan joskus myöhemmin, mutten vielä.

2. Guest

Guest Rekisteröitymätön

Siis no mä en tiedä kuinka urbaanilegenda tää on, mutta sörkän harmaa mies..oon sen kerran nähnyt itse ja se ukko on todella harmaa!!

Toinen mikä on ihan legenda, on tämä: Punkkari istuu ratikassa ja siihen viereen istahtaa "stockan mummo". Mummeli alkaa paasaamaan kovaan ääneen nuorista ja niiden kurittomuudesta ja parjaa punkkarin ulkonäköä minkä ehtii.
    Jonkin ajan kuluttua sisään kiipeää tarkastajat, mummolla on kertalippu kädessä, punkkari nappaa lipun ja pistelee sen tyytyväisenä poskeensa. Tarkastajien saapuessa punkkari näyttää kiltisti oman kuukausilippunsa ja mummo yrittää selittää että tuo kuriton kakara söi hänen lippunsa..joo-o ja mummo saa tarkastusmaksun tietenkin..
    :lol:

3. Guest

Guest Rekisteröitymätön

Meillä kiersi täälä joskus huhu, että Matti Nykänen oli ollut kaks päivää ryyppäämättä.

4. Guest

Guest Rekisteröitymätön

No Hyvinkäällä on Einari, joka omien sanojensa mukaan on rakentanut mm. Suomen Joutsen -laivan. Se äijä on jo itessään legenda.

Edit: btw siinä Laviksen kummittelevassa nallessa vois olla ainesta legendaks =)

5. Guest

Guest Rekisteröitymätön

6. Guest

Guest Rekisteröitymätön

Lidlin oluet ovat kuulemma vedellä laimennettuja.

7. Anonymous

Anonymous Rekisteröitymätön

aksan puistos on huumeruiskui siel metsäs joka leikattii aikoj sitte pois. en kyl oo nähny yhtää

8. Guest

Guest Rekisteröitymätön

Oh shit! Mä oon kuullut tosta harmaasta miehestä, en oo tosin nähnyt sitä (vielä).

Tuli tosta Nykäsestä mieleen yks läppä.

Mun faija on skimba-miehiä ja tossa muutama vuosi sitten, kun se oli laskemassa jossain päin alpeilla, kävi tällainen juttu.

Faija pysähty jollekin alppimajalle pitämään juomataukoa. Siinä biniä kumotessaan se kehui paikan pitäjälle sitä kun se paikka oli säilytetty miltei alkuperäisessä muodossaan, noin niinkun interiööriä meinaten. Paikka tosiaan oli rakennettu joskus 150 vuotta sitten. Faija poistui vessaan tekemään tilaa seuraaville tuopposille ja yllätyksekseen vessa oli remontoitu erittäin moderniksi ja aivan äskettäin. Palattuaan tiskille hän mainitsi tuosta vessasta, että se ikäänkuin rikkoo mestan idylliä. No baarimikko tähän:

-Tossa kuukausi sitten eräs teidän maanmiehistä oli täällä juopottelemassa ja sai tuolla vessassa ihan hirveän raivarin. Veti koko vessan paskaksi posliinipyttyjä myöten, joten jouduttiin uusimaan tilat.

-Just just. Ikävä temppu.

-Oli muuten käsittääkseni joku entinen mäkihyppääjä.

-No shit? Kuulostais vähän Matti Nykäseltä...

-Just se!

Elämä on faittia.

9. Guest

Guest Rekisteröitymätön

Lauttasaaresta kuulin tälläisen urbaanilegendan joskus. Siis parilta lauttasaarelaiselta kaverilta (muija josta tarinassa puhutaan oli ilmeisesti sieltäpäin)

Tarinan kertojat ja tarinan pääosaa näyttelevät tyttö olivat siis ilmeisesti lauttasaaresta ja kävivät maunulan ylä-asteella kymppiluokkaa.

Oli kymppiluokan luokkaristeilyn aika ja laivalle mentäessä kaikki olivat jos suht hyvässä maistissa. Ennen laivaa menoa tyttö tempaisi jollain jumalan ihmeella puolenlitran viruvalgean nassuunsa ja pääsi vielä laivaan sisään. Laivalla muija oli enemmänkuin kävelevä jakorasia. Hän about irrotti jokaiselle luokkansa jätkälle rakkauden vakoaan ja kuulemma hytilliselle ruotsalaisia poitsuja. Aamulla ruotsissa tyttö ihmetteli kun istuminen ei luonnistunut ja oli herännyt semialastomana laivankäytävästä.

kaverin paras kommentti tarinan aikana "Hei! Mä olin vasta NELJÄS joka sitä nussi sinä iltana"

10. Guest

Guest Rekisteröitymätön

Täälläpäin liikkuu semmonen jätkä kun 'Sheriffi'(myös monta muuta nimee) joka ajaa aina fillarillaan ympäri huudii ja sillon aina semmonen valkonen mäkihyppääjäkypärä päässä. Mukana sillon iso ränsistyny reppu tai laukku misson yleensä aina jotain tavaraa.. Ja huhu kulkee että mies dyykkailee(todistetusti) välillä roskiksia, mutta onkin oikeesti ihan ökyrikas miljonääri, koska ne harvat Sheriffin kanssa juttelemaan päässeet on todennu sen äärimmäisen sharpiks Lasol-pääks..

11. Guest

Guest Rekisteröitymätön

Niin ja Maunulassahan on Karhumies. Ihan ihmehemmo. Vetää jossain shortseissa ja pitkässä takissa ilman paitaa ja ilman kenkiä joskus talvella ja örisee. Kuulemma hyppää kimppuun jos huutaa sille "karhumies!".

Tuo harmaa tyyppi pitäis kyllä nähä. Koitankin ottaa karhumiehestä kuvan.

Oon kans kuullu et Kulosaaressa on mummo joka syö kiviä ja sitä sanotaan Kivimummoks.

12. Guest

Guest Rekisteröitymätön

Guest Rekisteröitymätön

Mei on tääl sellanen Adjektiivimummo se nimeää kaikki jollain sopivilla adjektiivilla kuten susimies (nää nimet sopii niinku kivimummo kiviä syövälle mummolle) ja niin edelleen mä olen muuten Extrakomeaviisasrikasparasvoittamatonpoika....

14. Guest

Guest Rekisteröitymätön

tääl kannuksessa on sellanen pule ku nippe, joka jäi aikanaan viiden (5) pisteen päähän et ois päässy mensan jäseneksi. tosin eipä taida enää löytyä sitä tarvittavaa älliä

15. Guest

Guest Rekisteröitymätön

Täällä Puistolassa liikkuu legendaa H.P.P.T:stä, siis Häkkisten Punainen PokeTalo, jossa Häkkiset kahdessa sukupolvessa harrastavat riettauksia, jopa syntejä Sodoman!

Jos kävelette joskus Puistolassa (tai Ala-Tikkurilassa) kannattaa pitää silmällä kaikkia punaisia puutaloja.

16. Bini

Bini 0. leveliläinen

Saadut kiitokset:
    0
    Aktiivisuuspisteet:
    0
    meilläpäin on homoveke joka vaanii pikkulapsia.

17. Guest

Guest Rekisteröitymätön

Maukka: Upea parta, ajaa pyörällä vaaleanpunanen kypärä päässä

Urpo: Kävelee Yyteetä ympäri kumisaappaat jalassa ja kuuma vihreä takki päällä jopa helteisenä kesäpäivänä.. Urpolla on myös moderni kännykkä, pitää semmosta ihme ääntä ku sen läppä aukeaa.
    Ja kaiken lisäksi silläkin on erittäin kadehdittava parta.

Vauhti-mummo: Pelottava, n. 130 cm pitkä (ei välttämättä sitäkään..) Uhkailee aina kaikkia jotka näyttää vähänkään epäilyttäviltä, kerran tuli haulikon kanssa ulos ku yhet jäbät kiusas sitä..

On niitä aika monta vielä mutta en just nyt kerkee kirjottaan enempää.

18. Guest

Guest Rekisteröitymätön

Sörkän harmaa mies ja pukinmäessä joskus asustellut pullopil*u.

19. Otto

Otto 4. leveliläinen

Saadut kiitokset:
    0
    Aktiivisuuspisteet:
    5,886
    Niin lisää näistä:

Urpo legenda:
    Siis jäbä oli kuulutettu kadonneenna ja siitä oli lehdessäkin ilmoitus...siis legenda kertoo niin että jäbä oli hortoillu 10km YT:ltä Övertorneålla. Ja siellä sitten Urpo oli jostain kumman syystä päätynyt ICA:n pakastealtaan alle nukkumaan ja siivooja kun oli ihmetellyt mihin se moppi tökkäs ja koitti kädellä niin oli sitten napannu parrasta kiinni ja näin se Urpo sitten löyty...

Vauhti-mummo:
    Tuo pelottava nainen joka asuu hammashoitolan alakerrassa; mummo siis saattaa lähteä jahtaamaan ohi´kulkevia nuoria luudan kanssa huutaen "Saatanan huorien ja rosvojen penikat".

Sit ne jäbät jotka sitä kiusas oli minä ja eräs kaverini joskus ala-asteella. Elikkäs kun sillo oli helvetin hauska soittaa ihmisten ovikelloja niin erehdyimme soittamaan kyseisen mummon ovea ja niinpä tämä ilmestyi ovensuuhun haulikon kanssa ladaten tämän(pumppu) oltiin me pojat paskat housuissa viereisessä pusikossa...noh näitä juttuja riittää

Ja maininnan ansaitsee joku sekopää muija, jota ei kylläkään ole nimetty,
    mutta itselleni mieleen tulee se Passionssin noita...nimittäin tämä nainen kantaa aina nukkea mukaanaan ja juttelee sille, ja syöttää ja antaa sille tupakkaa

noh annetaan PK:n lisäillä jotain jos haluaa

20. Guest

Guest Rekisteröitymätön

Jos mä oon käsittäny nyt urbaanilegenda sanan oikein ni ku te luettelette täällä "Joo meidä kylällä o semmonen äijä joka käyttää toppatakkia kesälläki ja kaikki o nähny sen" ni musta toi ei o mikään urbaanilegenda... Korjatkaa jos oon väärässä