Pahat kauppasedät ja -tädit

Viestiketju osiossa 'Ajankohtaista' , käynnistäjänä Guest, 28.01.2004.

1. Guest

Guest Rekisteröitymätön

Eli minua, syrjittyä ja päähänpotkittua yhteiskunnan elättiä on taas potkittu päähän. Jotkut ehkä muistaa kannabiskuumotustarinani kuukausi sitten. Jos ette, niin voi voi. Mutta tällä kertaa:
    Kävin kaupassa tapani mukaan, mutta erehdyin(!) menemään paikalliseen spaariin. Kiertelin ympäriinsä, mutta tajusin, ettei minulla olekaan rahaa. No päätinpä sitten lähteä kaupasta ulos. Se ei kuitenkaan onnistunut, sillä lihava ilkeän näköinen myyjäntapainen tuli eteeni seisomaan. Kysyin, että mikä hätänä ja vastaus oli "näytä taskus ja hihas!". No en näyttänyt, ei kenellä vaan ole oikeutta alkaa penkomaan mun tavaroita, joten sanoin vaan, etten näytä. Se ei näyttänyt miellyttävän herraa, vaan herrapa vastasi tomerammin, että "näytät nyt ne perkeleen taskut". Vastasin, että "jos mulla on dildo ja kortsuja taskussa ja haluut ihan välttämättä nähä ne, niin sun täytyy olla aika sairas paskiainen". Siitäpä setä ei yhtään tykännyt, vaan kävi käsiksi ja alko tönimään ja huutamaan lisää monimutkaista lausetta "näytä taskus!". Jatkoin, että "onkos herralla näyttää poliisivirkamerkkiä tai vastaavaa todistusta?". No eipä ollut ja se turhautti vissiin myyjää. Kävi vaan lisää riuhtomaan ja karjumaan ja sano, ettei päästä ennen ku näytän taskut. Siinä vaiheessa vitutti niin paljon, että meinasin vetää turpaan oikein huolella, mutta hillitsin itseni. Olin saanu taisteltua itteni melkeen ulko-ovelle asti ja sitte se vasta käviki väkivaltaseks ja ryskäs mut oikee voimalla seinää vasten ja sano, et "nytten mennään takahuoneeseen tai soitan poliisit". Sanoin, että teen siitä rikosilmotuksen väkivaltasuuden takia, jos se jatkaa tota ja sitte se karju mulle, että "takahuoneeseen!". Sainki sitten nerokkaan idean ja aloin huutamaan "AAAAAPUAAA!!! AHDISTELIJA!". Ihmiset vaan ympärillä toljotti ihan ihmeissään, mutta onneks yks mies tuli repimään mut ulkopuolelle siitä ovesta ja myyjä jäi rääkymään taakse. Tapasin korttelin päässä pari kaveria jotka oli ollu siinä ulkopuolella ja ne kerto, että se joka oli tullu auttamaan mua, oli kertomassa niille just, kuinka se oli vetäny essoa hetki sitten. Sitte se oli kuullu mun avunhuudon ja rynnänny paikalle.
    Eli perkele taas ainoo ihminen, joka uskals auttaa väkivallan alla olevaa poikaa oli essopää kulmilta. Seuraavaks aattelin ettiä sen äijän kuvan sparin sivuilta ja tehä siitä "varokaa peofiiliä" tarroja ja sitte pommittaa niitä spaarin ovet ja ikkunat ja lähitolpat täyteen. Sen lisäks aattelin pommittaa kannuilla koko spaarin tuhannen pillun päreiks. Mutta katotaan niitä nyt..

Onkos teillä kokemuksia mukavista myyjistä tai tälläsestä "oman-käden-oikeus" -ihmisistä?
    Piti vaan vuodattaa, vituttaa niin perkeleesti.

2. Guest

Guest Rekisteröitymätön

Ois ollu ehkä helpompaa vaan näyttää ne taskut.
    Mut ihan mistä tykkää.

3. Guest

Guest Rekisteröitymätön

Sama, ellei sulla sit ollu siellä taskussa jotain? Tai no ei mitää, samapa tuo, ethä sie kyl mitää väärääkää tehny tuossa tilanteessa. Paitsi, että tuollanen käytös vaan antaa susta epäilyttävän kuvan.
    Ilmeisesti sillä miehelle oli syynsä epäillä sua. Pärstäkerroin/vaatetus on isoja tekijöitä sellasille isomahasille, kuuskymppisille kauppiasäijille, joilla on firman lippis ja paksut viikset.

4. Guest

Guest Rekisteröitymätön

Se oli periaatekysymys.. emmä anna kenen vaan runkun tulla pompottelemaan. On mulla ne vitun oikeudet kuitenki.

5. Knataturk

Knataturk 4. leveliläinen

Saadut kiitokset:
    22
    Aktiivisuuspisteet:
    6,496
    Yhdyn Kozikiin. Tässä tapauksessa kallistun sen kauppiaan puolelle. Jos olisin ollu se myyjä, nin olisin mäki luullu sua varkaaks. Ja jos olisin ollut sinä, olisin vain taskut ja hihat näyttämällä todistanut etten ole varastanut mitään. Onhan sillä myyjällä oikeus pidätellä sua kunnes poliisit saapuu paikalle.. kai?

6. Guest

Guest Rekisteröitymätön

Jos joku asiallisesti ja ystävällisesti pyytää näyttämään niin kynnys vilauttaa taskuja on matalampi, mut jos joku tulee siihen pätemään että näytä niinku olis jo ja käy viel käsiks, niin en varmaan näyttäs.
    Varsinkaan ku ei oo mikään pakko.

Tee valitus siitä äijästä. Mä tekisin ainaki. Kellään muulla ku vartijalla ei ole oikeutta alkaa käpälöimään, mut sillon senki on pitäny omin silmin nähdä että sinne taskuun tosiaan vilahtaa jotain.
    Ilmota sinne spaariin ettet enää henkes kaupalla siinä puljussa asioi! Jos saat jonkun muhkeen lahjakortin hyvityksesks henkisistä ja puhumattakaan fyysisistä säryistä, ilmota et saatat ehkä harkita asiointia siellä vielä.

7. Guest

Guest Rekisteröitymätön

Oon kyl päättäny, etten vahingossakaa enää eksy spaariin.. ainakaan siihen. Veikkaan, että se myyjä on muutenki jotenki sairas, koska just juttelin kaverin kanssa, ja se kerto isosiskonsa asinoineen siinä liikkeessä pari viikkoa sitten. Se oli käyny ostamassa jostain pari siideripulloa ja sit tuli sinne spaariin. Sama jannu oli melkeen heti puskenu sen eteen ja vaatinu, et saa tarkastaa laukun. No löys sitte pari siideripulloa ja alko syyttämään, että se on varastanu ne. En sitte tiedä miten siinä lopussa kävi, koska kaveri joutu lähtemään kesken huippukohdan. Ehkä taidan vaan ampua sen äijän, niin säästyy monta muutakin vittuuntunutta nuorta jatkossa..

8. Guest

Guest Rekisteröitymätön

Myyjällähän on oikeus estää sua poistumasta, jos se sua rikoksesta epäilee, kunnes poliisi tulee paikalle. Ja jos et mitään ole tehnyt niin sitten myyjää nolottaa. Jos taas olet niin sua.

Edit: Niin joo... Myyjällä ei ole oikeutta tarkastaa sun laukkuas, vaikka se niin väittäisi. Mutta kuten sanoin, niin se kyllä voi kutsua poliisin tarkastamaan sen ja pitää sut sielä sen aikaa.

9. Guest

Guest Rekisteröitymätön

Jaa, no se ei asiaa kyllä kertaakaan noin ilmassu :) Eniten vituttaa se, että kävi melkeen välittömästi käsiksi ja sano kyllä soittavansa poliisit, mutta sillä ei ollu kännykkää, eikä se tekojensa perusteella halunnu mitään muuta ku tuuppia jä törkkiä mua. No pääsinpäs ainakin sen likasista käsistä eroon, mutta vituttaa silti.

10. Guest

Guest Rekisteröitymätön

No kyllähän se saa tietenkin pyytää sua näyttämään taskus tai avaamaan kassin, mutta jos sanot ei, niin se ei kyllä voi tehdä muuta kun kutsua poliisin. Ja oon huomannut, että ne helposti tekee niin. En omakohtaisesta kokemuksesta, mutta sivustakatsojana. Sattumalta muuten oli Sparmarketti kyseessä.

11. Guest

Guest Rekisteröitymätön

No sehän ihan sama vaikka tunkis ne siideripullot persereikään jos ei mee tiskin ohi maksamatta. Toi lause kannattaa esittää AINA jos joku pelle käy valittaa ennen ku o kulkenu kassan ohi.

Tosiaan, jos joku käy leikkii sankaria eikä ole kääntänyt mitään niin kytät vaan paikalle. Noilla pikkunatseilla ei ole mitään asiaa käydä kaivelemaan kenenkään taskuja. Kyttiäkin tilanne lähinnä huvittaisi ja tuo madaltaisi kauppiaan kynnystä piinata muita, kun kertyy tarpeeksi turhia tarkastuksia.

12. Guest

Guest Rekisteröitymätön

hmm.. voiski alkaa asioimaan siellä joka päivä ostamatta mitään ja antaa sen sitte soittaa ne kytät (jos se tekis sen eikä alkais riehumaan nyrkkiensä kanssa). Kiitos ideasta, takaisin-vittuilu alkakoon.

13. Guest

Guest Rekisteröitymätön

Olisit vaan ihan vittuillakses oottanu kyttiä ja sit ois myyjää vituttanu :D

14. Guest

Guest Rekisteröitymätön

ite en ainakaan näyttäs yhtään mitään ennenkun paikalla on poliisiviranomainen. jos kauppias haluaa niin pitkälle mennä niin sitten on oma häpeänsä. sillehän siitä vaan paska fiilis ja mun tietääkseni jonkinlainen maksukin tulee.
    fight the oppression.

15. Guest

Guest Rekisteröitymätön

Jos haluaa tehostaa efektiä niin kannattaa kävellä kaupassa salamyhkäisesti ja räplätä kaikkea paskaa.

16. Guest

Guest Rekisteröitymätön

Taas tätä vitun säälittävää teinikapinaa johon ikuinen "O.G." G-Tyylit yllätenkin taas iloisena lähti..

17. Guest

Guest Rekisteröitymätön

..ja ottaa pari akveria mukaan ja tehä pieni rinki et kukaan ei nää ja sanoo hieman kovaäänisemmin "kato et toi ei nää!" *osoittaen jotakin kaupan henkilökunnasta :D
    aittii

18. Guest

Guest Rekisteröitymätön

Tyhmä teini! olisit näyttänyt taskus! Paitsi jos oikeesti varastit niin sitten ei kannata..

Sä varmaan nautit kun saat leikkiä marttyyriä.

... Se on kanssa hauska jekku, kun menee kauppaan ja varastaa sieltä tavaraa, ja kun tyhmä läski kauppias rupee aukomaan niin puukottaa sitä.

19. Guest

Guest Rekisteröitymätön

Heh, meiän koulun vieressä on Manu-niminen K-kauppa, jossa on töissä heppu jota sanotaan Maitopojaks. Tää tyyppi on niin vainoharhanen ku olla voi. Se saattaa tulla ihan yhtäkkiä vaatimaan taskujen tai repun näyttämistä, ja vittuuntuu ku ei löydäkkään mitään. Muutamalla kaverilla on kauppaan porttikielto (yks sai sen siitä kun tuijotti kaupan ikkunasta sisään ja Maitopoika tuli valittaan ja kaveri vittuili). Kerran se lähti juoksemaan ulos yhen tyypin perään, vaikka se ei mun tietääkseni ollu ottanu mitään. Sitä on hyvä härnätä availemalla takkia ja taskuja ja tunkemalla niihin käsiä karkkitiskin eessä. Se ottaa aika herkästi takahuoneeseen, eikä suostu maksamaan siitä kuuluvaa 10 € korvausta. Kerran se hyökkäs yhen pojan kimppuun. Näin meillä...

20. Guest

Guest Rekisteröitymätön

[quote:9a301cd627="Billy Madison"]Taas tätä vitun säälittävää teinikapinaa johon ikuinen "O.G." G-Tyylit yllätenkin taas iloisena lähti..[/quote]

Original Gigolo IV Life!!
    Mä rajasin "OG" mun pallikarvoihin just vähän aikaa sit.

Noniin leikki sikseen. Nyt kun kuitenkin olen ammatissa, jossa itselläni on tavallista kansalaista suuremmat valta- ja voimankäyttöoikeudet, niin tuollainen toiminta vituttaa tavallista enemmän. En tiedä sinusta, mutta itseäni ainakin ärsyttää aivan vitusti KAIKKI valta-asemansa ylittävät pikkunatsit.

Mutta ehkä jonain päivänä se onkin sinä tai joku sukulaisesi joka on pampun väärällä puolella. Sitä ennen, annetaan muiden ylittää valtaoikeuksiaan, pahoinpidellä toisia, loukata toisten yksityisyyttä ja piinata muutenkin kaikin mahdollisin tavoin. Eiks jeh?

Tosin unohdin, että kaltaisesi 'mukavat henkilöt' ovat yleensä tämänkaltaisissa tapauksissa kiusaajien ja vittuilijoiden puolella. Ehkä jonain päivänä ylimielisyys tulee ja kostaa, tiedä häntä.