NFL

Viestiketju osiossa 'Urheilu' , käynnistäjänä Guest, 24.01.2005.

1. Guest

Guest Rekisteröitymätön

Kattelen tässä parhaillaan noita NFL:n konferenssifinaaleita ja aloin miettimään, että paljonkohan Suomessa kyseistä urheiluliigaa seurataan. Haulla katsoin NFL aiheiset aiheet ja huomasin että kyllä NFL on jotenkin huomioitu. Jengillä näkee nykyään melko paljon NFL pelipaitoja ja lippiksiä, mutta on myös todella monia jotka eivät lajista ja sen säännöistä/hienouksista mitään tiedä. Tänne voisikin jakaa tietojaan liigasta ja lajista yleensä.

2. Guest

Guest Rekisteröitymätön

Enpä oo hirveesti seuraillut, mitä nyt superbowlia oon joskus vähän kattonu, säännöistäkään en ihan kokonaan oo perillä :roll:

3. Guest

Guest Rekisteröitymätön

Joo'o. Eipä tuu seurattua. Kaveri tosin pelaa tääl suomessa, ja kai ne sen suomenmestaruudenkin voitti (roosters). Mut eipä oo sen kummemmin kiinnostanut. Aina on kyl pitäny mennä kattelemaan niitä matseja johonki velolle muttei oo tullu käytyä. Ja mä oon todellakin näitä joka ei ymmärrä tän lajin säännöistä tai hienouksista yhtään mitään.

4. J-Tastic

J-Tastic 4. leveliläinen

Saadut kiitokset:
    0
    Aktiivisuuspisteet:
    11,861
    Itsekään en ymmärrä pelistä mitään, mutta eikös joku täällä maininnut, että Suomessa näyttävät tänä vuonna Super Bowlin? Ainakin joskus siinä lähetyksen alussa on kerrottu säännöistä ja muista. Tänä vuonna ajattelin viimeinkin katsoa.

Plus haluisin kovasti ostaa uusimman Maddenin, mutta se on liian kallis :(

5. Guest

Guest Rekisteröitymätön

Joo en määkään tästä lajista liikaa tiedä muuta ku et "tatsdaauni" on kova juttu. Ton superbowlin katson toki,mut ei tääl oo kauhee hyvät mahdollisuudet lajia edes seurata(en tiä tuleeks canalilta).Ja tätä täällä pelattavaa "vaahtera liigaa" en ees jaksa seurata.

6. Guest

Guest Rekisteröitymätön

oon kattonu nyt syksyllä joitain pelejä. mielenkiintonen ja niin erilainen pallopeli, niin säännöiltään kun itse pelaamisen puolelta. Äskeinen vertaus oli lähinnä jalkapalloon, käsipalloon, koripalloon. Tekninen laji...viimesen päälle. Kiva sitä on kattoo kun vähän perehtyy sääntöihin ja pelin strategian. mut on se kyllä monesti tylsääkin ollu kattoo, jos ei tuu maaleja ja kumpikin joukkue ei saa mitään aikaan. Sillon kattos mielummin vaikka veikkausligaa :D

7. Guest

Guest Rekisteröitymätön

Osaan lähes kaikki säännöt ja on parit kaverit jotka pelailee nii saa kuunnella aina lätinää joskus...NFL:ää en oo seurannu, ku suomessa on vähän nihkeetä kyseisen lajin seuraaminen ja en netistä jaksa imuroida otteluita... Koska Superbowl näytetään suomes?

8. Guest

Guest Rekisteröitymätön

ei oikeen oo tullu seurattua, mistä edes vois? kattoisin kyl mielelläni.
    suber bowlia oon kattonu kyl, koskas tulee tän vuoden? se pitää kyl kattoa kokonaan tällä kertaa :D

9. Guest

Guest Rekisteröitymätön

Tietämykseni rajoittuu suunnilleen siihen, että siinä alussa huudetaan jotain kolma kertaa ja sitten viskataan pallo taaksepäin.(oliko noin)

TOSIN

Mielelläni kattosin jos tietäis säännöt.

10. Guest

Guest Rekisteröitymätön

Eikös tonne änäfällään ole joku suomalainen jässikkäkin tyrkyllä? Ei ole kyllä nimestä muístikuvaa, mutta pelaa vissiin jossain New Yorkin yliopistojoukkueessa.

Voi olla, että saadaan suomessakin seurata lajia enemmän jos hän sinne pääsee.

11. kuole

kuole 4. leveliläinen

Saadut kiitokset:
    0
    Aktiivisuuspisteet:
    5,886
    kattelin vissiin viimeks superbowlia kun tampa oli finaalis muistaakseni.....joskus 2002 tais olla, ja en oo ihan 100 varma et tuliko viimevuoden bowli katottua...... .kyllähän tuo laji tulee koht puolin läpi suomeenkin, vaahteraliikan pitäis vaan saaha enemmän huomiota mediassa ja joku ns"hanno möttölä" pilaan suomen maine jenkkeihin :D voittihan suomi jääpallos MM kultaa, mut eipä laji saanu kannatusta tälle vuodelle suomessa vaikka kelit on ollu ainakin oulus mitä mahtavimmat, harmi bandylle :( .....säännöt on kyl hiukan outoja välil, mut pelin ns"pitkävetisyys" vetää mukaan ja pääsee yhen ottelun aikana heleposti sisäistettyä säännöt.....

Perustetaan posse.fi:n oma JeFu puulaaki joukkue??? :D :D oltais vissiin suoraan vaahteraliikas :D

12. Guest

Guest Rekisteröitymätön

Kai siihen hormonien nappailuun ja toisia ladonoven kokosia karpaaseja päin juoksemiseen jotain tekniikkaakin tarvitaan. Mun mielestä tylsä ja typerä laji. Ensin odotellaan vitun kauan ja sit lauma isoja ukkoja juoksee toisiaan päin ja siirtyy pari jaardia suuntaan tai toiseen. Ja sit sama uusiks.

13. WhiteAfro

WhiteAfro 4. leveliläinen

Saadut kiitokset:
    0
    Aktiivisuuspisteet:
    5,886
    6.2. ja 7.2. välisenä yönä pitäis tulla.
    New England - Philadelphia, toivottavasti New England ei taas voita. :|

14. Guest

Guest Rekisteröitymätön

Oon jo pitkään meinannut tehdä samanlaisen topikin.
    Todellakin seuraan NFL:ää. Mulla on ihan perinteenä seurata joka sunnuntai netistä pelien etenemistä. Oon nyt reilut 5 vuotta ollut seurannut liigaa aktiivisesti. Alkuun innostuin kun olin jenkeissä tuttujen luona käymässä ja näin jonkun klassikkomatsin espn:ltä. Sen jälkeen on tullut lähinnä netin kautta lueskella juttuja liigasta, ja sillontällön oon saanut jostain imuroitua muutaman matsin (Tietääkö joku muuten hyviä torrent-sivuja mistä löytyy nfl-matseja?). Ja tietty Maddenia pelaan oikeestaan joka päivä vähän.

Sama homma kaikista lajeista jos ei tiedä sääntöjä. Esim. jäkis: Annetaan kymmenelle tyypille puukeppi käteen ja käsketään yrittää lyödä kumista palikkaa. Ja jos ei osu siihen palikkaan, niin voi sitten lyödä kepillä niitä muita pelaajia.
    Suosittelisin suakin tutustumaan jenkkifutikseen vähän tarkemmin, niin mielipide voisi muuttua. Kun tietää lajin säännöt ja taktiset hienoudet alkaa siitä nauttimaan aivan eritavalla. Sen jälkeen se on yksi viihdyttävimmistä urheilulajeista maailmassa. On tietysti niitäkin joukkueita, jotka pelaavat "tylsää" peliä ja haluavat pelien päättyvän mahdollisimman pieninumeroiseen tulokseen. Mutta vähän noitakin on.

Kyllä Superbowlin taitaa taas voittaa New England. Phillyn puuttuu varmaankin Terrel Owens, enkä usko että ilman häntä Patriotsin kivikovaa puolustusta saadaan murrettua.

15. Guest

Guest Rekisteröitymätön

Siis NE oli viimeks ihan vitun kova. Katson jos oon suomessa. Toivottavasti tulee paljon jaardeja niinkuin viimeksi. Se yks viimesimpiä heittoja oli kyl puhdasta rakkautta.

16. RawbyG

RawbyG 0. leveliläinen

Saadut kiitokset:
    0
    Aktiivisuuspisteet:
    0
    Toivottavasti patriots voittaa (niinkun tuleekin voittamaan), koska sit saan täällä jenkeissä lomaa koulusta et päästää kattoo paraatia :D eilises matsis brady visko ekalla puoliajalla ihan älyttömiä "syöttöjä" ja tokalla puoli ajal oli parasta ku NE käveli ittelleen yhen TD ei ees pitäny juosta khovis matsi ja tasanen oli silti..

17. Guest

Guest Rekisteröitymätön

Viime vuoden superbowlissahan rikottiin semmoinen määrä ennätyksiä, että tämän vuoden kekkerit saattavat jäädä pienoiseksi pettymykseksi lajia kerran vuodessa seuraavalle. Vai mitä olette mieltä?

18. Guest

Guest Rekisteröitymätön

Joo kuulinki ton radiosta ku olin menos harkkoihi... Mikäs perkele sen suomalais jannun nimi olikaa joka on tyrkyl NFL:ään? Sellanen tumma jannu... Oli urheiluruudus joskus...

19. Guest

Guest Rekisteröitymätön

Suurella mielenkiinnolla aloin eilen kyttään sitä konferenssifinaalia, vaikken säännöistä ymmärrä! Hiukan meni maku sen alun turhan patriotismin takia. Ei jaksanu niitä USA:n "kansallissankareita" itkemässä kuullessaan kansallislaulunsa... Mut tulihan sitä sen jälkeenkin katottua, ja viihdyttäväähän se oli!

20. Guest

Guest Rekisteröitymätön

Osoitit korkeintaan oman typeryytes tolla viestillä. (Tai erittäin paskalla provolla)

Jenkkifutis on siitä hieno laji, että sitä voivat pelata kaikenkokoiset. Paksummat pojat pistetään linjaan ja nopeat jätkät puolustuksen takakenttään. Ja noi linjassakin pelaavat jätkät on tollasissa 40 jaardin spurteissa lähes yhtä nopeita kuin Suomen pikajuoksijat.

NFL:ssä pelaa urheilijoiden eliitti. Miehet, joilla ois varmasti rahkeita hakata 100 metrin ME paskaks, mutta päättävät jatkaa rakasta lajiaan myös sen takia, että liigassa liikkuu isot rahat. Tekniikkaa tosiaan tarvitaan ihan vitusti, jos haluaa joskus huipulle päästä.

Ymmärrän kyllä, että sä et ymmärrä, mutta yllätttyisitkö jos kertoisin, että ne toisiaan vastakkain iskevät "läskit" tekevät sata lasissa duunia siellä kentällä ja yrittävät tehdä runningbackille (pallon kanssa juoksijalle) tilaa. Tämän ymmärtää kun on itse pari peliä pelannut linjassa ja yleensäkin koko lajia, mutta tässä http://www.sajl.org/laji/ on pieni opastus lajin ABC:hen.

Toivon, että Patriots häviää finaalin.