New era -lippiksien ja kenkien pesu

Viestiketju osiossa 'Kulttuuri' , käynnistäjänä temebro, 11.01.2008.

1. temebro

temebro Rekisteröitymätön

Tietääkö joku miten näitä lätsiä ois hyvä pestä? Itellä menny yks lippa niin paskaseks ja käytönhalua löytyy vielä.

Kokemuksia/vinkkejä?

Samalla jos joltai löytyy vinkkejä popojen pesuun ni niitä voi kans laittaa. Itellä on ainaki ollu ongelmia talvella ku valkosiin osiin tulee farkuista sinistä.

yar!

2. Gravedigga

Gravedigga 4. leveliläinen

Saadut kiitokset:
    0
    Aktiivisuuspisteet:
    6,386
    ^Jeesusteippiä lahkeiden sisään. Vuotanutta denimiä on vittumaista kengistä irrottaa..:(^

3. JoMBe

JoMBe Rekisteröitymätön

En tiiä miten new erat kestää ku en enää lippiksii pidä, mut sillonku vielä pidin nii itellä meni yks flexfit lätsä pilalle ku pesin sen - pehmenty eikä pysyny enää muodossaan.

4. temebro

temebro Rekisteröitymätön

haha voispa vaik kokeilla! oon huomannu et noista itse kengistä lähtee se sininen pois esim. hammasharjalla tai vaikka pyyhekumilla, mut sehän on vähä paskempi homma ku kangasosiin menee sitä.

5. vgplus

vgplus 0. leveliläinen

Saadut kiitokset:
    0
    Aktiivisuuspisteet:
    0
    Vinkkejä hatun putsaamiseen löytyy esim. New Eran kotisivulta:
    http://www.neweracap.co.uk/index.cfm?fuseaction=Notes.CapInfo

Aika varovainen kandee siis olla, ettei päähine menetä muotoaan.

6. Sasquatch

Sasquatch Rekisteröitymätön

Tästä muuten tuli mieleen että miten palauttaa new era lippis vanhaan muotoonsa? Esim. kaveri istunut vahingossa sohvalla lojuneen lippiksen päällä ja tullut kupru niin miten se olisi parasta suoristaa?

7. CelestinProsper

CelestinProsper Rekisteröitymätön

Haha. Äiti oli laittanu yhen valkosen lätsän pesukoneeseen. Olin hädissäni, mut sit ku sain takas nii oli täysin puhdas ja käyttökelpone! Ei mikää ollu vialla.

8. loose

loose Rekisteröitymätön

Meikä osti just tossa footlockerista tommosta vaahtotöhnää joka vaan isketään stiflaan ja harjaillaan liat pois. Kuivuu hetken ja sukalla loppupyyhkäsyt, toimii.:thumbup:

9. BigSimon

BigSimon Rekisteröitymätön

Ite käytän semmosta joka vessasta löytyvää kynsiharjaa. Valkoset kengät on hyvä puunata välillä kirkkaiksi. Saippuaa vähän kyytipojaks jos ei muuten lähde.

10. GRUND

GRUND Rekisteröitymätön

Äitit vaan tietää nää hommat. :heart::heart::heart:

Ite enno pessy, enkä pese, seo meno jos se on. Rahalla selviää kanssa.

11. Oku

Oku Rekisteröitymätön

12. Anonymous

Anonymous Rekisteröitymätön

mun mielest se on ihan sama miten peset lippiksen ni silti lippa ottaa aika kauheeta damagee eikä pysy kunnolla muodossa enää

13. Joffel

Joffel 0. leveliläinen

Saadut kiitokset:
    0
    Aktiivisuuspisteet:
    0
    Tota noin, ellen nyt ihan väärin ymmärtäny nii tos jutus ei sanottu mitään esim. valkoisen lippiksen saamisesta takas valkoseks. Onko kellään mitään tietoa että miten se ois mahollista? Siis mitään muuta ku pesukone :p Auttaako valkaisuaine tai joku septidini?

14. assap

assap 4. leveliläinen Staff Member Moderaattori

Saadut kiitokset:
    16
    Aktiivisuuspisteet:
    6,496
    Kokeile taikasientä

15. NikolaiH

NikolaiH Rekisteröitymätön

Fulle heitti kysymyksen ilmaan tosta valkoisesta lippiksestä, jonka väri pitäisi palauttaa. Itselläni on päinvastainen ongelma: musta lippikseni on haalistunut lähes tumman harmaaksi. Lippiksessä on mustan päävärin lisäksi vaalean harmaata ja valkoista hieman. Miten saisin palautettua lippiksen mustaksi, ilman että ne eri väriset yksityiskohdat eivät menettäisi väriään/muuttuisi mustiksi?

16. Jake

Jake 4. leveliläinen Basso DJ

Saadut kiitokset:
    33
    Aktiivisuuspisteet:
    6,496
  17. kuristus

kuristus Rekisteröitymätön

luin pari riviä sieltä sun täältä, mutta epäilisin silti tän olevan helvetin hyvä ja tärkeä topikki...

18. MVT

MVT Rekisteröitymätön

Itehä olen tavannut pestä joitain kenkiä ihan pesukoneessa. Taitaa riippua tosin kengän materiaalista sun muista että miten käy. Esim mulla toiset puhistu ku unelma ilman ongelmia, toisista turpos jotenki se sisus vähän sillee ettei enää niin hyvin jalkaan sopinukkaan. Ne sitten kylläkin ajan ja käytön kanssa muotoutu takasi.

19. tadu

tadu Rekisteröitymätön

eikös niitä lippiksen puhdistus aineita löydy ainakii 77 storen sivuilla oon nähny

20. _Eza_

_Eza_ Rekisteröitymätön

Minullakin musta lippis johon sain neuvon: paineilmalla putsaat lippiksen, koska suurimmaksi osaksi pöly haalistaa väriä. :)
    Joko suoraan kompressorista tai sitten spray-pulloon pakattua ilmaa :thumbup: