Kuntosali

Viestiketju osiossa 'Urheilu' , käynnistäjänä Guest, 21.11.2005.

  1. tapdatass

    tapdatass Rekisteröitymätön

    Liittynyt:
    Hehe, kuuluisa "kuulemma":) Mut vastaus sun kysymykseen on, että jos olet treenannut jo vuosia ja tehnyt asiat edes enimmäkseen oikein, niin aika vaikea kuvitella vastaavanlaista yht'äkkistä noin nopeaa kehitystä.
     
  2. influenssa

    influenssa 2. leveliläinen

    Viestejä:
    252
    Saadut kiitokset:
    0
    Aktiivisuuspisteet:
    2,236
    Liittynyt:
    19.12.2009
    Oon ollut keuhkiksen takia 10 viikkoa kipeänä. Pelottaa ettei liikunta enää nappaakaan kun tervehdyn..
     
  3. Jebur

    Jebur 3. leveliläinen

    Viestejä:
    1,287
    Saadut kiitokset:
    16
    Aktiivisuuspisteet:
    2,846
    Liittynyt:
    03.01.2010
    Ei muuten varmasti tuu tota määrää lihaa 4kk:ssa natuna.
     
  4. maija4

    maija4 0. leveliläinen

    Viestejä:
    203
    Saadut kiitokset:
    0
    Aktiivisuuspisteet:
    0
    Liittynyt:
    03.03.2010
    kyllä se itseasiassa vain on !:cool: Replies belive it or not!
     
  5. Mc_slanger

    Mc_slanger Rekisteröitymätön

    Liittynyt:
    Ite treenaan pari kolme kertaa viikossa. Lempitreenit on kädet ja yläruumis.
    Painot on noussu aika hyvin kun muistaa vaan syödä. Yhteistulos on joku 550 kiloo. Kyykkyä en kyllä tee vaan oon ottanu siihen prässin tilalle. Maven teen alataljassa niin ei mee selkä paskaksi.
    Kaikista tärkeintä on proteiini!!!
     
  6. tapdatass

    tapdatass Rekisteröitymätön

    Liittynyt:
    Turha tosta on vääntää. Teoriassa ko. kehitys on mahdollista ilman lääkkeitä, mutta sitä me emme voi tietää, onko toi jantteri tai ihan kuka tahansa muu natu vai ei.
     
  7. Jaska

    Jaska 0. leveliläinen

    Viestejä:
    1,602
    Saadut kiitokset:
    0
    Aktiivisuuspisteet:
    0
    Liittynyt:
    06.01.2007
    Kävin kehonkoostumusmittauksessa ja selvisi, että rasvamassa on alle keskiarvon, paino ja lihasmassa keskiarvoisia. Mulla ei ole dataa lähtötilanteesta, mutta koska paino on noussut rasvaprosentin pysyessä erinomaisena, niin päättelen, että painonnoususta valtaosa on lihasta. Eli hyvä minä! Raajoissa lihaksia on yli keskiarvon ja rasvaa alle, keskivartalo keskiarvoinen.

    Oon siis käynyt kaksi kertaa viikossa salilla, isoilla painoilla lyhyitä sarjoja (= 3 x 10 tai kunnes ei enää nouse). Oikeestaan ei oo missään vaiheessa tuntunut siltä, että kauheesti edes tekisi mitään etenkin, kun karsin aerobiset liikunnat minimiin (pyöräilin kyllä noin 100 km/vko suunnilleen marraskuun alkuun asti ja tanssin pari kertaa viikossa, mutta en käynyt lenkillä/jumpassa). Nyt oon alkanut huristella bussilla, mutta myös syönyt vähemmän ja jumppaillut. Seuraavaksi tarkotuksena olis siis ylläpitää lihaskuntoa ja nitkuttaa rasvaprosenttia vähän alemmas.
     
  8. hebo

    hebo 4. leveliläinen

    Viestejä:
    9,586
    Saadut kiitokset:
    306
    Aktiivisuuspisteet:
    16,071
    Liittynyt:
    04.01.2003
    Sitä aluks kehittyy tosi helposti ja käy sen jälkeen vaikeemmaks, eli turha pelätä että se kasvu pysyis samana varsinkaan naisilla. Mutta hyvä hyvä :thumbup:
     
  9. Jaska

    Jaska 0. leveliläinen

    Viestejä:
    1,602
    Saadut kiitokset:
    0
    Aktiivisuuspisteet:
    0
    Liittynyt:
    06.01.2007
    Joo, tää oli mulle tällanen kokeilu, kun en oo aiemmin kauheen tavoitteellisesti treenannut maksimivoimaa. En mä tavoittelekaan mitään älyttömiä maksimeja ja rajatonta kasvua, lähinnä kivaa olla vähän timmimpi. Hyvä lihaskunto tukee muita liikuntaharrastuksia ja ylipäänsä mahdollistaa monipuolisemman kehon käytön. :thumbup:
     
  10. pissaliisa

    pissaliisa 4. leveliläinen

    Viestejä:
    6,144
    Saadut kiitokset:
    3
    Aktiivisuuspisteet:
    6,396
    Liittynyt:
    03.01.2002
    onko kellään kokemuksia Alppilan 24/7 Gymistä? Hinta ei päätä huimaa ja sijainti olis allekirjoittaneelle optimaalinen.

    Lieneekö täynnä könttiäijiä vaiko Alppiharjun trendihipstereitä?
     
  11. Nova

    Nova 0. leveliläinen

    Viestejä:
    494
    Saadut kiitokset:
    1
    Aktiivisuuspisteet:
    0
    Liittynyt:
    02.05.2008
    Mitä väliä? :)
     
  12. villek

    villek 4. leveliläinen Staff Member Moderaattori Admin

    Viestejä:
    5,705
    Saadut kiitokset:
    57
    Aktiivisuuspisteet:
    61,450
    Liittynyt:
    10.02.2002
    [​IMG]
    Tosta vähän reenaamisen mallia.
     
  13. Wednesday

    Wednesday 0. leveliläinen

    Viestejä:
    2,513
    Saadut kiitokset:
    3
    Aktiivisuuspisteet:
    0
    Liittynyt:
    13.05.2009
    Piti mennä pelaan futsalia vapaalle vuorolle, mutta jengiä ei valunu tarpeeks, joten kävin pundella vilkuilemassa perseitä ja piiloutumassa nurkkaan kun testoraudot määräs terästä. Huomenna aivan törkeen tukossa. :cool:
     
  14. pissaliisa

    pissaliisa 4. leveliläinen

    Viestejä:
    6,144
    Saadut kiitokset:
    3
    Aktiivisuuspisteet:
    6,396
    Liittynyt:
    03.01.2002
    Pitkästä aikaa pitäis suunnistaa kohta salille. Josko sais tän homman taas jollain tasolla käyntiin. Pitää käydä iltapäivästä hakemassa kortti tohon lokallille salille, mutta nyt vielä kauemmas käyttämään viimeiset krediitit.

    Tavoitteena saada vaan lihakset käyntiin, eli ei mitään repimistä vielä. Jos sitten loppuviikosta toinen kerta, niin sais lihaksiston totuteltua taas pitkästä aikaa.
     
  15. tempag

    tempag 0. leveliläinen

    Viestejä:
    1,855
    Saadut kiitokset:
    0
    Aktiivisuuspisteet:
    0
    Liittynyt:
    09.08.2007
    Meikä kävi kanssa eilen poistamassa 6kk salikortin ja samalla kävin jo ensimmäisen kerran rykimässä.
    Kardio tuntuu olevan tosi hyväs kunnos, mut nyssitä massaaa jos sais. PROTSKKUU PROTSKUU
     
  16. tempag

    tempag 0. leveliläinen

    Viestejä:
    1,855
    Saadut kiitokset:
    0
    Aktiivisuuspisteet:
    0
    Liittynyt:
    09.08.2007
    Tässä hurjat 3 kertaa käyneenä, oon huomannut että mun vasen olkapää on paljon heikompi kun oikea. Mulla on kanssa lievä skolioosi, joka myös tarkottaa sitä et vasen olkapää on vähän erikorkeudella kun oikea ja musta tuntuu, että alitajuisesti koitan olla rasittamatta sitä vähän vähemmän kun oikeaa(ehkä).

    Osaako kukaan sanoa miten tämmöseen voima eroon pitäisi suhtautua? Otanko vaan iisisti molemmilla käsillä, että vasen skarppaa ja pääsee hommaan mukaan, vai pitäisikö keskittyä enemmän tuohon vasempaan olkapäähän jollain tietynlaisilla liikkeillä? Tyhmää varmaan olisi laittaa toiselle enemmän painoja kun toiselle?

    Perseestä kun tuntuu et oikeessa ois ruutia laittaa reilusti enemmän painoa mukaan peliin, mutta vasen ei anna tippaakaan myöten.
     
  17. AlFunky

    AlFunky 3. leveliläinen

    Viestejä:
    878
    Saadut kiitokset:
    29
    Aktiivisuuspisteet:
    2,846
    Liittynyt:
    29.06.2007
    Ite tekisin hartialiikkeet eristettynä, esim. pystypunnerrukset käsipainoilla ja painot heikomman hartian mukaan, jotta sais ne hartiat jonkinlaiseen tasapainoon. Sit voi vielä lisäkuormittaa, vahvistaa sitä heikompaa hartialihasta joillakin ekstraliikkeillä.
     
  18. villek

    villek 4. leveliläinen Staff Member Moderaattori Admin

    Viestejä:
    5,705
    Saadut kiitokset:
    57
    Aktiivisuuspisteet:
    61,450
    Liittynyt:
    10.02.2002
    Taljoillahan saa treenattua vasuria monipuolisesti. Muuten aina painot tosiaan heikomman mukaan, ettei tekniikka kärsi ja paikat mene paskaksi.
     
  19. tempag

    tempag 0. leveliläinen

    Viestejä:
    1,855
    Saadut kiitokset:
    0
    Aktiivisuuspisteet:
    0
    Liittynyt:
    09.08.2007
    Kiitti vinkeistä. Must tuntuu et teen juurikin noin, että treenaan vasemman mukaan normaalisti ja sitten koitan vähän erikseen vielä koittaa keskittyä siihen enemmän erinäisillä liikkeillä.
     
  20. assap

    assap 4. leveliläinen Staff Member Moderaattori

    Viestejä:
    2,519
    Saadut kiitokset:
    16
    Aktiivisuuspisteet:
    6,496
    Liittynyt:
    07.04.2006
    Ootko varma että olkapään korkeusero johtuu skolioosista ja onko testattu onko skolioosi rakenteellinen vai toiminnallinen?
    Tee perusliikkeitä olkapäille niinku normaalisesti mutta tee toiselle puolelle aina 1-2 toistoa enemmän. Toispuolipainoa ei kannata käyttää. Jos teet pystypunnerrusta niin tee käsipainoilla ja seisten tai istuen,mutta ei nojausta penkin selkätukeen. Ja ehdottomasti kyynärvarren kierto mukaan. Eli lähtiessä punnertamaan kämmenpohja osoittaa korvaa kohti ja kun punnerrat niin kyynärvarsi kääntyy niin,että ylhäällä kämmenpohja osoittaa eteen. Tämä kiertäminen vähentää olkapään ylikuormitusriskiä.