Kristityt ystävät

Viestiketju osiossa 'Ajankohtaista' , käynnistäjänä Guest, 28.05.2005.

1. Guest

Guest Rekisteröitymätön

Ystävät, tuon teille ilmoituksen. Te kristityt jotka rakastatte sydämmessänne Jeesusta ja pelkäätte Jumalaa, minä vetoan sinuun kuin veljeeni. Jumala on lähettäny Raamatun jälkeen yhden kirjan, totuuden, viimeisen uskonnon.

Sinä joka etsit totuutta silloinkin kun elät sitä olet oikealla tiellä. Pyydän, sinä kristitty veljeni, etsi käsiisi Koraani ja lue se.

Rauhaa,

Kun olet lukenut sen,

Rauhaa

5:82 ”Kiivaimmat oikeauskoisten vihamiehet totisesti tapaat juutalaisista ja monijumalaisista, ja oikeauskoisten ystävyyttä lähinnä olevissa varmasti tapaatte sellaisia, jotka sanovat: "Me olemme Kristittyjä" tämä joutuu siitä, että heidän joukossaan on pappeja ja munkkeja ja että he eivät käyttäydy pöyhkeästi”.

2. Guest

Guest Rekisteröitymätön

3. Guest

Guest Rekisteröitymätön

Joudun valitettavasti allekirjoittamaan. Uskonto ajaa ihmiset vääryyksiin.

4. Guest

Guest Rekisteröitymätön

Sanotte kun ette tiedä. Vaivautukaa ottamaan selvää asioista.
    Kyllä, se on raskasta, elämän on. Jatkuva taistelu sisällä ja minkä takia?
    Vaivautukaa, älkää olko välinpitämättömiä.

5. Anonymous

Anonymous Rekisteröitymätön

Guest Rekisteröitymätön

:roll:

Uskomalla johonkin tommoseen paskaan mä saavutan mielenrauhan? H0h0.

7. villek

villek 4. leveliläinen Staff Member Moderaattori Admin

Saadut kiitokset:
    57
    Aktiivisuuspisteet:
    61,450
    Älkää nyt jaksako ruveta kummiskaan vittuilemaan.

Iamsnail, tänne on suht turha tehdä mitään uskonjulistustopicia - kuten varmaan huomasit. En silti yhdy Tugin kommenttiin, että puhuisit pelkkää paskaa. Jos jollekin uskominen tuo rauhan, niin hyvä näin, itse etsin sen muualta.

8. Guest

Guest Rekisteröitymätön

Säälittävä topic. Luuletko oikeesti kerääväs lahkon tätä kautta?

9. Guest

Guest Rekisteröitymätön

vokaali, totta mutta "miehen on tehtävä mitä miehen on tehtävä". Tämä topic koskeekin vain niitä joille se on tarkoitettu. Lähinnä kristityille, muille Raamattuun uskoville, sitten juutalaisille, monijumalaisille ja viimeiseksi ateisteille, ilman puheen vuoroa. :wink:

10. Guest

Guest Rekisteröitymätön

Mun puolesta hihhulit saa uskoo mihin tahansa, mut siinä vaiheessa kun alatte tuputtaa sitä muille tai toteuttamaan partaveikkojen käskyjä, ni sille pitää laittaa stoppi. Tuli vaan kuvastas mieleen...

11. Guest

Guest Rekisteröitymätön

DaVP mietippä miten paljon kaikkea muuta sulle tuputetaan päivittäin etkä sä ees huomaa sitä. Mun mielestä Jumalaa saa tuputtaa just niin paljon ku parhaalta tuntuu...tai siihen asti et ihmiset ymmärtää mikä se totuus oikeesti on. Jokanen joka ettii sitä vapautta ja onnea muualta huomaa varmasti loppujen lopuks et käteen on jääny tasan kaikkee muuta ku se mitä ettii...vai tietääkö ihmiset ees mitä ettii? sehän se just on ku kukaan ei tiedä mitä ettis...mä ihmettelen sitä ku jos joku kertoo että Jumala on pelastus ni miks kukaan ei ees viiti kokeilla sitä? siks ku se on epämuodikasta? vai siks ku sais "hihhuli" leiman kavereilta? mitä välii sillä loppujen lopuks on mitä MUUT ajattelee...kuitenki viimesellä tuomiolla sä oot yksin Jumalan edessä...mut toisaalta eihä kukaa ajattele pitemmän päälle ku se riittää että tänää on siistii ja sama se mitä huomenna mut mitä jos sä delaat huomenna? mitä sen jälkee? ei oo toista elämää enää...mu mielest jokaisen kannattais kelata näitä juttuja ja lukee sitä raamattuu ees huvin vuoks...tottakai se voi kuulostaa tyhmältä aluks et joku on luonu maailman mut miten tyhmältä se kuulostaa et sä oot joku apinan jälkeläinen...c'mon eikö kukaa keksi parempaa! mä en oo ainakaa minkään apinan sukulainen...mut mä en haluu tuputtaa kellekkää vaa kertoo miten mä asiat uskon/tiedän...päätös on kaikilla itellään. mun mielestä on va tyhmää elää elämä turhaan ja päätyy kadotukseen vaan sen takia ettei viittiny perehtyy tai uskoo siihe mikä oliki loppujen lopuks totta.

toivottavasti joku jakso lukee ton ja miettis ees enemmän ku sen kaks sekkaa.

siunausta!

12. Anonymous

Anonymous Rekisteröitymätön

[quote:c09d9ad762="-profiili-"]DaVP mietippä miten paljon kaikkea muuta sulle tuputetaan päivittäin etkä sä ees huomaa sitä. Mun mielestä Jumalaa saa tuputtaa just niin paljon ku parhaalta tuntuu...tai siihen asti et ihmiset ymmärtää mikä se totuus oikeesti on. Jokanen joka ettii sitä vapautta ja onnea muualta huomaa varmasti loppujen lopuks et käteen on jääny tasan kaikkee muuta ku se mitä ettii...vai tietääkö ihmiset ees mitä ettii? sehän se just on ku kukaan ei tiedä mitä ettis...mä ihmettelen sitä ku jos joku kertoo että Jumala on pelastus ni miks kukaan ei ees viiti kokeilla sitä? siks ku se on epämuodikasta? vai siks ku sais "hihhuli" leiman kavereilta? mitä välii sillä loppujen lopuks on mitä MUUT ajattelee...kuitenki viimesellä tuomiolla sä oot yksin Jumalan edessä...mut toisaalta eihä kukaa ajattele pitemmän päälle ku se riittää että tänää on siistii ja sama se mitä huomenna mut mitä jos sä kelaat huomenna? mitä sen jälkee? ei oo toista elämää enää...mu mielest jokaisen kannattais kelata näitä juttuja ja lukee sitä raamattuu ees huvin vuoks...tottakai se voi kuulostaa tyhmältä aluks et joku on luonu maailman mut miten tyhmältä se kuulostaa et sä oot joku apinan jälkeläinen...c'mon eikö kukaa keksi parempaa! mä en oo ainakaa minkään apinan sukulainen...mut mä en haluu tuputtaa kellekkää vaa kertoo miten mä asiat uskon/tiedän...päätös on kaikilla itellään. mun mielestä on va tyhmää elää elämä turhaan ja päätyy kadotukseen vaan sen takia ettei viittiny perehtyy tai uskoo siihe mikä oliki loppujen lopuks totta.

toivottavasti joku jakso lukee ton ja miettis ees enemmän ku sen kaks sekkaa.

siunausta![/quote]

Ei varmasti jaksanut, alko silmiin koskee toi kirjoitustyylisi. Ja mitä yritin lukea niin sisällön arvo lähenteli nollaa. Suosittelen uutta yritystä sellaisella kirjoitusasulla että sitä pystyy lukemaan.

"mä ihmettelen sitä ku jos joku kertoo että Jumala on pelastus ni miks kukaan ei ees viiti kokeilla sitä? siks ku se on epämuodikasta? "

Jos minä sanon että Michael Jackson on pelastus niin kukaan ei viiti kokeilla sitä? Siks ku se on epämuodikasta? Diipadaapa, sanon.

13. Guest

Guest Rekisteröitymätön

mut salee helposti aivopestäs toho hommaa, siks vältänkin niitä kaikkia kun ruttoa..

14. Guest

Guest Rekisteröitymätön

Ja mä sanon et sul on aika paljon ennakkoasenteita. Ja miten voit sanoo et sisältö oli nolla jos et ees lukenu sitä? mä voin sanoo sulle et sun ELÄMÄN sisältö on nolla jos et usko.

mut ite sä voit pelleillä elämälläs just niin paljon ku jaksat...mä oon sanonu sen mitä on pitäny ja se ei oo mun asia jos sä et jaksa ees lukee sitä.

15. arc

arc 4. leveliläinen

Saadut kiitokset:
    219
    Aktiivisuuspisteet:
    13,471
    uskon jumalaan ja pidän sitä vastenmielisenä, että uskontoa kaupataan netissä kuin jotain uutta levyä tai sitä mainostetaan kuin jotain puoluetta. Uskonto on hyvin henkilökohtainen asia, toki oman uskontonsa puolesta saa puhua mutta se on eri asia kuin tuputtaminen tai mainostaminen.

16. Guest

Guest Rekisteröitymätön

Sitte sä varmaan tiiät että uskovaisten on TARKOTUS nimenomaan kertoa uskosta ja Jumalasta eteenpäin eikä olla vaa hiljaa...ja luultavasti tiiät myös sen et netissä sen sanan saa kiertämään ja muitten kuultavaks/luettavaks hieman paremmin ku kadulla.

mut ei mun ollu tarkotus tääl alkaa mitää saarnaamaan mut mua vaan häiritsee se ku ihmiset ei ees jaksa kuunella sitä mikä on totta.

17. Guest

Guest Rekisteröitymätön

Tarkoitus ei ole edelleenkään keskustella epäuskosta. Te joita asia ei kiinnosta, jättäkää ajatuksenne muihin topikkeihin. Jokainen tehköön kuinka parhaaksi katsoo.

Ei uskontoa voi kaupata tai mainostaa. Moraalia tai uskoa ei voi brändätä taikka myydä. Uskontoa voi levittää ja uskovia myös kehotetaan tekemään niin. Vastuu ihmisen uskomisesta ei kuitenkaan ole viestin tuojan harteilla eikä hänen velvollisuutena pidetä uskonnon levittämistä. Jumalan edessä kilpalu on vanhurskautta ja uskon levittäminen on näin yksi hyveistä joita uskova voi toteuttaa tiellään vanhurskauteen tai vanhurskaana.

Uskonnon kaupustelussa tulee mieleen vanha sanonta " kun lantti kirstuun kilahtaa niin sielu taivaaseen vilahtaa". Jokainen uskova tietää ettei asia näin ole. Pelastus tulee yksin armosta. Mikäli joku kaupittelee taivas paikkaa on kyseessä vihtahousun viettelemiä kätyreitä.

Almuja suositaan. Niitä voi antaa julkisesti tai salassa. Jumala tuntee omansa.

Rauhaa

18. Rippa

Rippa 4. leveliläinen

Saadut kiitokset:
    314
    Aktiivisuuspisteet:
    16,071
    [quote:1b3d55eb66="-profiili-"]jos joku kertoo että Jumala on pelastus ni miks kukaan ei ees viiti kokeilla sitä? siks ku se on epämuodikasta?

mitä jos sä delaat huomenna? mitä sen jälkee? ei oo toista elämää enää...

miten tyhmältä se kuulostaa et sä oot joku apinan jälkeläinen...c'mon eikö kukaa keksi parempaa!

mä en oo ainakaa minkään apinan sukulainen...

vaa kertoo miten mä asiat uskon/tiedän...

päätös on kaikilla itellään. mun mielestä on va tyhmää elää elämä turhaan ja päätyy kadotukseen vaan sen takia ettei viittiny perehtyy tai uskoo siihe mikä oliki loppujen lopuks totta

miettis ees enemmän ku sen kaks sekkaa.
    [/quote]
    :lol: Olihan taas tekstiä :lol:

19. arc

arc 4. leveliläinen

Saadut kiitokset:
    219
    Aktiivisuuspisteet:
    13,471
    joo mut uskonnosta puhuminen on eri asia kun mainostaminen, noista jälkimmäinen ei kuulu mun mielestä uskontoon. uskonto on jokasen oma asia, se tulee jokaisesta itsestään joten siinä mielessä pidän kaikennäköistä valistusta hiukan kyseenalaisena. lisäksi mun mielestä tämän topicin kaltaiset hehkutukset eivät anna uskonnosta hyvää kuvaa, vai mitä nä ihmisten reaktiot sun mielestä kertoo?

20. Guest

Guest Rekisteröitymätön

[quote:18777c8ec0="-profiili-"]mä voin sanoo sulle et sun ELÄMÄN sisältö on nolla jos et usko.[/quote]

Niin kellä oli ennakkoasenteita tms..? Mulle on ihan sama mihin ihmiset uskoo ja missä järjestyksessä ne kuvittelee tän maailman olevan. Mä pidän niitä silti ihan samanarvosina ihmisinä kun itseänikin. Mutta uskovaisten puolella tää asenne näyttää olevan toinen. Mun mielestä monilla uskovaisilla on ylimielinen asenne ei-uskovia kohtaan ja niiden maailmankuva näyttää jotenkin kauheen ahtaalta. Mä tiedän, että yleistin aika pahasti tossa, sori siitä, mut ikävä kyllä asia joskus näinkin on.

Joo tuolla oli toi 'wink' perässä mutta kyllä toi mua silti hiukan häiritsi. Voisin alkaa heittää rasistista herjaa ja lisätä aina Wink perään!