Kehonmuokkaus-topic (Täydellisen vartalon metsästys)

Viestiketju osiossa 'Kulttuuri' , käynnistäjänä Guest, 12.03.2007.

  1. Guest

    Guest Rekisteröitymätön

    Liittynyt:
    Yritin haulla etsiä, mutta en löytänyt kuin laihdutus-, kuntosali- sekä paastotopiceja.

    Nyt kun kevät taas koputtelee ovella, on joka radio-ja televisiokanavan aiheena "kehonmuokkaus kesäkuntoon".

    Kun Raaka-arskakin on alkanut polkea kuntopyörää joka päivä ja itse treenaan säännöllisesti, on aika kartoittaa bassolaisten kehonmuokkausvillityksiä.

    Kuinka paljon treenaat viikossa? Onko vartalosi rapakunnossa ja yritätkö nyt epätoivoisesti saada sen sellaiseen kuntoon, että voit kesällä kävellä naisten(miestenkin) ihailtavana vartalo rasvattuna kiiltäväksi.
    Mikä on tekniikkasi, entä suhde ruokaan tämän treenaamisen yhteydessä?
    Vai oletko niin treenattu, että vartalosi ei enää kaipaa lisätreeniä, vaan voit kesän ensipäivinä kirmailla Hietsun rantaan esittelemään sitä?

    Mikä on teidän inspiraation lähde? Onko se oma hyvä olo ja innostus muuttuvasta ja kiinteytyvästä vartalosta? Vai kenties H&M:n laihat mallit kadunvarsi-julisteissa?
    Tai ehkäpä Mister Suomi kilpailun miehet?

    Vai onko niin, että sillä ei ole mitään väliä, miltä vartalonne näyttää?

    -----

    Itse yritän saada ruokailuja säännöllisemmäksi ja terveellisemmiksi. Tanssia tulee tällä hetkellä treenattua sellaiset 10-15 tuntia viikossa, riippuen vähän laiskuuden määrästä. Kuitenkin kaikesta tästä huolimatta, on kaljavatsamakkara sitkeässä. En keksi enää muuta kuin vähentää hiilareita ja leikkiä atkinsin diettiä tai koittaa jotain muuta diettiä. Karkkia ja muuta pullaa ja ylipäänsä makeaa en syö, en oikein välitäkään. Joskus erittäin satunnaisesti saatan ahmaista kahvikesteillä pullan. Onko teillä makeanhimoja? Itse olen päässyt niistä onneksi eroon.
    Katsotaan mitä kesä tuo tullessaan.
     
  2. Guest

    Guest Rekisteröitymätön

    Liittynyt:
    Oon oikeestaan aina harrastanu jotain liikuntaa. Ennen pikajuoksua ja nyt kaikkee muuta. Emmä kyllä vartalooni mitenkään tyytyväinen ole, vaikka liikuntaa paljon harrastankin. Ongelma on se että harrastan liikuntaa vaan siksi, että siitä tulee hyvä olo enkä välttämättä missään kehonmuokkaustarkoituksessa. Tästä taas sitten johtuu satunnaiset laiskottelukaudet, joista yksi tälläkin hetkellä menossa. Liikun siis tällä hetkellä tosi vähän, alle 10h viikossa. "Normaalisti" määrä on reilusti yli 10h. Lajeina tanssi, spinning, bodypump ja juoksu.

    Olishan se kiva saada toi kaljamaha tosta pienentymään, mutta se vaatis osittain myös ruokavaliomuutoksen, ja suklaastani en luovu. Oon siis onnellinen läski koska saan jatkossakin syödä sen kinder buenoni <3

    ää tästä olis niin paljon asiaa, kohtapian kirjotuksiin, täydennän myöhemmin.
     
  3. Guest

    Guest Rekisteröitymätön

    Liittynyt:
    Naah. Luovutin jo hyvissä ajoin ennen kesää. Säkki on ja pysyy. Ehkä seuraavaksi kesäksi sitten. Enkä liiemmin häpeä elintasonyssäkkää. :)

    Elämälle on melkeimpä vain yksi hyvä syy. Nauttiminen.
     
  4. PDC

    PDC 0. leveliläinen

    Viestejä:
    1,428
    Saadut kiitokset:
    0
    Aktiivisuuspisteet:
    0
    Liittynyt:
    11.09.2006
    Uskon (tai toivon) että sitten kun on paremmassa kunnossa että en ala kulkeen vartalo rasvattuna :D Itse yritän vetää sillä helvetin cross trainerillä

    [​IMG]

    Eli joku tommonen. Mutta yleenäs oon semmosessa jossa on enemmän ylöspäin "kävelyä". Sitten motivaatio on seuraavat

    * Tuun mahtumaan normaali vaatteisiin sitten. Eli ei tarvi tilata mitään 5xl paitoja

    * Parempi olo fyysisesti ja henkisesti kun ei oo niin läski eikä niskat ja selkä oo aina niin tukossa kun ei oo tehny mitään. Ja sit voi pistää ehkä jopa t-paidan päälle kesällä. Siis pelkästään :roll:

    * Oon ottanu semmosen samurai tappaja moodin. Eli kun vedän sillä, focussaan ja en vittu luovuta. Sitten kun oon paremmassa kuosissa, oon luvannu itelleni japanitatskan palkkioks :D

    Venyttely on A ja O. Ite veän joka päivä tämän läpi

    Ja oikeesti tykkään paljon tämmösestä Yksin treenaava samurai focus hommasta. Kun monet kamut on muuttanu täältä nyt pois, niin ei voi okeen muutakaan tehdä. Iltasin köpöttelen vaan salille ja treenaan, sit himaan suihkuun, venyttelen musiikin soidessa ja nukkumaan. Ja huomenna taas sama 8) Oikeesti helvetin siistiä.

    Sit syön paljon proteiinia ja hedelmiä vedän kans. Ja juon vettä ja aamulla vitamiineja.

    [​IMG]
    HAI
     
  5. PDC

    PDC 0. leveliläinen

    Viestejä:
    1,428
    Saadut kiitokset:
    0
    Aktiivisuuspisteet:
    0
    Liittynyt:
    11.09.2006
    Jos oikeasti laihduttaa, niin silloin pitää olla jopskus päiviä jolloin syö vähän "raakemmin". Muuten keho menee säästö tilaan ja alkaa varastoimaan sitä rasvaa. Kun antaa sille sysäyksen vaikka kotipitsalla kerran viikossa, laihtuu paremmin :)

    Ja hassua kun yonnaz ja pörri valittaa jostain kaljamahasta, vaikka kuvasta päätellen ihan normaali vartaloisii. Mulla on kaljamaha=130kg. Teillä ei :D
     
  6. Guest

    Guest Rekisteröitymätön

    Liittynyt:
    Nyt on salilla 5kk kerätty massaa ja siinä sivussa rasvaa. Alkaa olla pikkuhiljaa aika vähentää hiilareita ja tiputtaa diettikaloreille.

    Tahti tulee olemaan se 4kg 4viikkoa RASVAA- tahti. Lähinnä ruokavaliolla, 3kertaa viikossa sali ja muutama aamuaeroobinen
    tulee olemaan homman salaisuus.

    Olen kokoajan pyrkinyt syömään terveellisemmin. Vähentänyt pikaruokia yrittäny saada proteiinia sen 2g per painokilo.

    Valkoisen leivän oon sivuttanu ym pahat hiilarilähteet. Satunnaiset dokaus ja kebab ovat ainoa heikkous..
     
  7. Jaska

    Jaska 0. leveliläinen

    Viestejä:
    1,602
    Saadut kiitokset:
    0
    Aktiivisuuspisteet:
    0
    Liittynyt:
    06.01.2007
    Poljen kuntopyörää jotain viis kertaa viikossa about tunnin ja teen lihaskuntoo salilla siinä samalla jonkun verran. Venyvyyttä täytyy ylläpitää tottakai myös.

    Tavoitteena ois hoikistua kesäksi, mutta vähän toivottomalta näyttää. Tuntuu, että laihdun vaan sillon, kun oon syönyt tosi vähän kaloreita. Toisinaan tulee syöpöteltyä enemmänkin eli en oikein usko siihen, että keho olis säästöliekillä. Laihtuminen vaan näyttää olevan mahdottomuus, vaikka liikun suht paljon enkä pääsääntösesti syö liikaa. :(
     
  8. Guest

    Guest Rekisteröitymätön

    Liittynyt:

    Olen aikoinani laihduttanut 30 kiloa, mutta jotenkin kummassa ne ovat tulleet pikku hiljaa takaisin. Juu, ei ihan niin paljon tarvitsi laihduttaa mutta överit on överit. Oli kyse sitten liikunnasta tai jostain muusta.

    Tuosta liikunnan ja niska-hartia alueen säryistä. Itselläni oli järkyttävät niska-hartia seudun ongelmat, kunnes aloin taas treenaaman erittäin usein. Tasan kaksi kertaa on viime kesän jälkeen ollut päänsärkyä, johtuen sekin krapulasta.


    Onnea Pyrrhus Darwin Castello:lle treeniin. Liikunta ja urheilu tuo niin paljon pirteämmän ja energisen olon. Kunhan ne kilot karisevat niin elämä on yhtä juhlaa. (Tai ainakin melkein)

    Tuosta yksin treenaavasta. Itselläkin iltaohjelma painottuu aika paljon siihen, että tulen töistä, kerään tanssikamat, lähden tunnille. Tulen kotiin, suihkus jotain safkaa, nukkumaan. Nyt kun ei ole miestäkään niin ei tule yksin nyhjättyä himassa. (Treenaava, mieluiten tanssiva mies hakusessa?!)


    Pörrihän on yhtä hullu ja aktiivinen kuin minä. Liikuntaan jää niin pahasti koukkuun, että sitä ei voi lopettaa. Jos jättää tunnin väliin niin tulee ns. "paha mieli" ja syyllisyyden tunne. Ei ehkä ihan tervettä :D

    Tuohon Jaskan kommenttiin vielä: En itsekään ymmärrä, kun tuntuu että ei laihdu millään, vaikka treenaa paljon ja säännöllisesti sekä ruokailutavatkin ovat ihan hyvät. Missä mättää?
     
  9. PDC

    PDC 0. leveliläinen

    Viestejä:
    1,428
    Saadut kiitokset:
    0
    Aktiivisuuspisteet:
    0
    Liittynyt:
    11.09.2006
    Jos oot pystynyt siihen ennenkin, pystyt nyttenkin! :D
     
  10. Guest

    Guest Rekisteröitymätön

    Liittynyt:
    No en mä nyt noin paljoa. Olisin ihan luuranko sen jälkeen! Mut toi on kyllä totta. Nyt skarppaan!
     
  11. emma

    emma 4. leveliläinen

    Viestejä:
    3,205
    Saadut kiitokset:
    111
    Aktiivisuuspisteet:
    7,996
    Liittynyt:
    07.06.2003
    onhan tota kuntokevättä yritetty pitää uimalla (vesijuoksu o/) ja muilla keinoilla, kävelyllä yms.
    hahaha lainasin just kaverilta kaks jumppadvd:tä, carmen electran joku jumppajuttu ja pilatesdvd. pitää kokeilla millasta ois. :lol:
    mut kyl tää tästä vielä, terveellisemmin on kans syöny, sipsit on jääny vähemmälle, siitä oon ylypiä!
     
  12. PDC

    PDC 0. leveliläinen

    Viestejä:
    1,428
    Saadut kiitokset:
    0
    Aktiivisuuspisteet:
    0
    Liittynyt:
    11.09.2006
    Joo, siis en meinannu että se 30kg! :shock: :D Se ois nyt aika liiallista tossa sun vartalo luokassa. 3 paremminkin :)
     
  13. Guest

    Guest Rekisteröitymätön

    Liittynyt:
    Joku 10 kun sais pois niin olisin enemmän kuin tyytyväinen.
    Täytyy nyt koittaa jos se tossa keväällä lähtis!
     
  14. Guest

    Guest Rekisteröitymätön

    Liittynyt:
    Hyvä ajoitus ketjulle. Olen itsekin miettinyt, että nyt voisi olla hyvä aika aloittaa operaatio Kesäksi rantakuntoon, johon tuhannet suomalaiset elämäntataistelijat osallistuvat joka vuosi. Kampanja on vaarallinen, suurin osa aloittaneista ei selviä. Mutta Bassosta löytyy yhteisöllistä voimaa. Voimme kannustaa toisiamme tavoitteissamme.

    Painoni on hyvin normaali, ja mitään sen kummoisempia ruokavaliosuunnitelmia en todellakaan aio tehdä, kunhan jättää turhat paskat vähemmälle. Maailmassa on muutenkin tarpeeksi murheita, jotta jaksaisin syömisestäkin vielä stressata. Kun tiet sulavat, pääsee taas paremmin juoksemaan. Rinnalle voisin ottaa jotain lihaskunto- tai voimaharjoituksia. Likkumattomuus saa kyllä tosiaan hartiatkin jumiin, niin kuin yonnazz mainitsikin.

    Juokseminen on pirun koukuttava, yksinkertaisuudessaan kaunis liikunta- ja meditaatiomuoto. Punteilla ähellys sitä vastoin on aina vaatinut multa ylimäräistä itsensä pakottamista. Mulla on vanhempien luona kloonilaite Chuck "Jumala" Norrisin mainostamasta Total Gymistä, ja sen kanssa on hauska treenata. Kaupunkiyksiöön sellaisella ei valitettavasti ole mitään asiaa. :(

    Motivaatioksi käyvät hyvin epäterve diabeteksen ja muiden sairauksien pelko sekä mainosteollisuuden minuun asettamat mallit siitä, miltä miehen tulee näyttää.

    [​IMG]
    Narrator: [to Tyler, while looking at a Calvin Klein-esque ad on the bus] Is that what a real man is supposed to look like?
     
  15. PDC

    PDC 0. leveliläinen

    Viestejä:
    1,428
    Saadut kiitokset:
    0
    Aktiivisuuspisteet:
    0
    Liittynyt:
    11.09.2006
    Uskon että joku pilates voisi olla Taustavoiman juttu. Siinä justiin tähdätään lihasten hyvään kuntoon venyttelyn ym avulla.

    [​IMG]

    Pilates-treeni tuo hyvän ryhdin, ei kasvata muskeleita väärällä tavalla, kehittää kinesteettistä aistia ja koordinaatiota. Auttaa löytämään kadonneen kontaktin oman kroppansa sokeisiin pisteisiin ja tutustumaan lihaksiin, niveliin ja nikamiin joita ei itsellä tiennyt olevankaan.


    * Kehon keskustan lihasten löytäminen ja voimistaminen. Tämä on perusta myös raajojen liikkeelle. Lisäksi keskustan lihaksiston tuntemus on tärkeätä hyvälle ryhdille, ja nämä lihakset pitävät myös sisäelimiä oikeassa asennossa.
    * selkärangan rullaukset jotka vaikuttavat suotuisasti liikkuvuuteen ja liikkumisen rentouteen mutta myös mm. aineenvaihduntaan
    * nivelten liikeratojen treenaus
    * lattialla tehtävät liikkeet, jotka säästävät niveliä ja sopivat myös hyvin huonokuntoisille tai ylipainoisille
    * salatehokkuus: treenissä ei hengästy eikä tule hiki, mutta seuraavana päivänä tietää tehneensä jotakin
    * rentouttava, meditatiivinen vaikutus. Tämä johtuu luullakseni toisaalta treenin kokonaisvaltaisuudesta, toisaalta siitä että liikkeisiin kuuluu myös hengitys. Liikkeet sidotaan yhteen niin että puolen tunnin, tunnin ajan tulee hengitettyä tasaisesti ja syvään.

    Linkki

    Itsekkin tota harrastaisin jos olisi mahdollisuus :)
     
  16. Anonymous

    Anonymous Rekisteröitymätön

    Liittynyt:
    Jätkä lukee mun ajatuksia. Katsoin tossa reilu viikko sitten just Fight Clubin ja mulle tuli mieleen topikin alusta ihan täysin sama läppä :D
    Mä oon laiha kusipää eikä mulla oo mitään ongelmaa asian suhteen. Lähinnä selän kanssa joutuu tuskailemaan kiitos skolioosin. Mun pitäis alkaa tekee jotain vitun keppi jumppaa ja alkaa uimaan et saisin selän kuntoon. Kuntoilu näin muuten ei kiinnosta mua yhtään. Urheilu mädättää nuorison.
     
  17. Guest

    Guest Rekisteröitymätön

    Liittynyt:
    Jonne hyvä. Jos nyt ottaisit sen kepin kauniiseen käteen ja aloittaisin selkäjumpan. Vanhana olet niin rapakunnossa, että selkäsi sanoo itsensä irti. Muutenkin keppijumppa on esim. istumatyöntekijöille erittäin hyvä apuväline selän ja hartioiden vetreyttämiseen ja parantamiseen.

    Otat vaikka mopin varren ja treenaat sillä:

    http://www.tuuli.net/kunto-ohjelmat/peruskuntoharjoitukset6.htm
     
  18. An-ni

    An-ni 0. leveliläinen

    Viestejä:
    2,030
    Saadut kiitokset:
    0
    Aktiivisuuspisteet:
    0
    Liittynyt:
    09.09.2003
    Kolme asiaa tavoitteena;

    ¤ Selän kuntoon saaminen
    ¤ Selän kuntoon saaminen
    ¤ Selän kuntoon saaminen

    Siinä samassa voi sitten vähän pudottaa painoa ja kiinteytyä toivon mukaan sekä saada hieman lisää energiaa terveellisen elämäntyylin ja ruuan avulla.

    Joudun tällä hetkellä duunissa liikkumaan koko päivän eli olen sellasen 7,5 tuntia jaloillani. Sen lisäksi kannan paljon tavaraa ja nostelen painavia laatikoita. Täysin ilman treeniä ollut selkä tykkään ihan hitosti. Varsinkin yläselkä joka on ennen ollut se pienin ongelma on nyt koko ajan jumissa.

    Oon aloittanut pilateksen ja venyttelyn ihan kotioloissa. Harkitsen vakavasti yllämainittua keppijumppaa.

    Skolioosi mulla todettiin ala-asteella joskin lukion viimeisissä tarkastuksissa se oli enää lievä eikä muutenkaan ole ikinä vaatinut perus-fysioterapiaa ja jumppaamista monimutkaisempaa hoitoa. Silti onhan se koko ajan mörkönä kaapissa ja sen takia selkä vaatisi hieman enemmän säännöllistä huomiota.

    Safkaamisen suhteen suurin haaste on tehdä töiden taukoruokailuista terveellisempiä. Oonkin alottanut ahkeran salaattien väsäämisen joita sitten otan töihin mukaan ja ostan lisuukkeeksi milloin mitäkin fetasta kanaan.

    Lenkkeily, nooh, katotaan nyt. Pakkohan se olisi aloittaa mutta kun teet kahdeksan tunnin raskaan duunipäivän niin sen jälkeen ei kiinnosta muu kuin löhöäminen. Mutta sunnuntaina pyyhälsin tuulipuvussani kadulle joten ihan lupaavalta vaikuttaa.

    Tavoitteena luovuttaa 5 kiloa painostani poies ennen kesää. Sinänsä kivaa, että oon täysin huomaamattani uuden duunin ansiosta pudottanut kolme kiloa muutamassa kuukaudessa.
     
  19. Anonymous

    Anonymous Rekisteröitymätön

    Liittynyt:
    En mä ajatellut elää vanhaksi ;P ja vaikka eläisinkin niin silloin on jo robotteja jotka korjaa mut :thumbup:
     
  20. Guest

    Guest Rekisteröitymätön

    Liittynyt: