Kahvin ylistystopic

Viestiketju osiossa 'Hiekkalaatikko' , käynnistäjänä Guest, 16.09.2005.

1. Guest

Guest Rekisteröitymätön

Ei vaan, totta kai se mielipide on kaikilla oltava, ihan niinku persreikäkin. Jotenkin vaan tuntuu, että *~sUPerMarYo~* (vai miten se kirjotetaan...?) ja tää hyyppä (seuraava1) on sama tyyppi.... ?

Tämä topic on saanut sisäänsä erittäin hyviä postauksia.

Odotin nimittäin viestejä tyyliin:
    "No vittu sitä vittu tätä..."
    ja:
    "paska topikki, mitäs kahvi juomises on?".

Positiivisesti yllättynyt (herranjestas, kerrankin..!)

Mut auta armias.....

:x

2. Rttu

Rttu 4. leveliläinen

Saadut kiitokset:
    1
    Aktiivisuuspisteet:
    6,396
    Pitäisköhän tätä keskustelua laajentaa pieneksi väittelyksi makuasioista? :wink:

Mä olen henk.koht. sitä mieltä, että kahviin ei kuulu maito, ellei sitten
    osta jotain erikoiskahvia jostain spessukahvilasta. Sokerin laittaminen
    kahviin on mun mielestä jo suoranainen törkeys. Itse laitan kahviin
    tarvittaessa tilkan kylmää vettä, ja senkin vaan jos on kiire hörpätä kahvi,
    ja se on helkkarin kuumaa.

Suosittelen kaikille, kokeilkaa, juokaa 2kk ajan kahvinne ilman maitoa ja
    sokeria. Koittakaa syödä suklaata samalla. Ajan myötä opitte huomaamaan
    miten paljon paremmin kahvin aromi tulee esiin mustana. Tai kuka mä oon
    siitä mitään sanomaan, mutta itselle kävi ton tyylinen ahaa-elämys.

Usein sanotaan toisaalta, että noita vaaleita kofeiinikyllästettyjä
    paahtoja ei välttis kuulukaan juua ilman maitoa, ovat sen verran hapokkaita.

3. Guest

Guest Rekisteröitymätön

Joo noita halpakahveja ei todellakaan pysty juomaan. Kaveril kerran maistanu Hyvä ostos-kahvia. Tosin ensin en tienny mitä kahvia se oli. Sit ku aloin juomaan sitä ni maistu ihan törkeen pahalta ja sit kysyin kaverilt et mitä kahvii se oli.

4. Guest

Guest Rekisteröitymätön

oon 21v ja oon elämässäni juoni tasan 2 kuppia kahvia. toinen oli mutsin kanssa lintsillä ehkä 10v sitten, ja toinen oli raksalla kesäduunissa noin 5v sitten. en tykkää. en juo. epäarvostan :(

5. Guest

Guest Rekisteröitymätön

Sekaan laitetaan tilkka maitoa ja sokeri nautitaan paloina oraalisesti ennen varsinaista kahvihörppyä (oldskool-tyyli). Koko ihanuuden kruunaa pari kappaletta kaurakeksejä tai muita laadukkaita viljatuotteita.

6. Guest

Guest Rekisteröitymätön

Makuasia, mutta mä en tuossa tyylissä paljoa muuta maista ku sokerin.

7. Guest

Guest Rekisteröitymätön

Kahvia juon satunnaisesti, useimmiten kuitenkin vain kahviloissa. Kahvi vain vaikuttaa minuun todella kummallisella tavalla. Jokaisen kahvikupin jälkeen kuluu noin viidestä viiteentoista minuuttia, ja olen totaalisen finaalissa. Ei jaksa ajatellakaan nousemista saati mitään tekemistä, silmäluomet painavat ainakin tonnin ja homma meneekin miltei torkahteluksi. Aina. Muilla vastaavia kokemuksia?

Sitten taas pidemmällä viiveellä kahvi pitää hereillä. Kuuden-seitsemän aikaan juo kahvin, tulee taas se vakiopuudutus, mikä kostautuu tuossa puolenyön tienoilla, kun yrittää saada unta. Sitten taas ei väsytä, vaikka mikä olisi. Kumma juttu.

Vaan on sitä kuitenkin juotava. Erittäin maukas juoma, joka täydentää konditoriatuotteita paremmin kuin mikään. Sosialisointijuomana täydellinen. Kahvilassa istuminen kaveriporukassa onkin kelpo viihdettä. Who needs bars and alcohol?

8. Guest

Guest Rekisteröitymätön

jeps,ei siinä mitään.hyvää on ja mukava juoda kavereiden kanssa kahvia ja istuskella kahviloissa,mutta joka kerta jos en ole vähään aikaan kahviin koskenut,niin olo on todella kummallinen kun sitä sit juo.yritän sitä välttää kuitenkin kun on se aikamoinen hermomyrkky.ainakin mulle.

9. Guest

Guest Rekisteröitymätön

kahvi + savukkeita ja biitti = täydellinen yhdistelmä.

10. Guest

Guest Rekisteröitymätön

Mitä vittua mä en oo juonu vielä kuppiakaan kahvia! No heräsin khyl just.. "Äite et viittis, ku sä keität niiiin hyvää"...

11. Guest

Guest Rekisteröitymätön

Kahvi, tuo aamun tärkein asia, niinkuin myös se savuava esine mikä lyhenee imiessä. Elikkäs, Kahvi, tuo raikastava mokka, aah sitäku litkii nii tuntee elävänsä ja tuntee kuinka se stondis alkaa.. nonii jojoo vittu. kahvi r0x0er éikä sen enempää, sitähä tulee itellä juotua aika palio :)

12. Guest

Guest Rekisteröitymätön

Kahvi sai mut just hyvälle tuulelle. Oon ollu koko päivän huonolla tuulella, mutta heti kun sain äskön vähän juhlamokkaa niin taas elämä kukoistaa.

13. Guest

Guest Rekisteröitymätön

Tänään vain kaksi isoa kuppia kahvia. Wayne's Coffeessa on aina ihan tajuttoman hyvää kahvia! Ja kupitkin melko suuria. Hyvähyvä!

Hah. Huomasinkin juuri, että näköjään tänne rekisteröityessäkin on ollut kuppi kuumaa kaffea vieressä... :lol:

14. Guest

Guest Rekisteröitymätön

Waynes coffessaa ne isot kahvit on tosiaan aika julmetun kokosia ämpäreitä :) Itse aloitin kahvin juonnin pari vuotta takaperin. Kahviin menee kotona vain maitoa, mutta kahviloissa käytetään aina kermaa ja kahvipölä on välttämätön ainavainkun siihen tarjoutuu mahdollisuus. Noista kahvin ylilyönneistä sen verran että itse alan ainakin hikoileen ja tulee semmonen vähän epämiellyttävä olo, riippuvuutta en ole hankkinut eikä ole kyllä ensimmäisenä listallakaan.. juhla mokka.

15. Guest

Guest Rekisteröitymätön

Itsehän olen sitä mieltä, että paras kahvi on ilmainen kahvi. Merkillä ei niin väliä ;)

edit: Voiko kahveista puhuttaessa käyttää termiä "merkki"? Vai ovatko ne laatuja kenties...

16. Guest

Guest Rekisteröitymätön

Just vetäsin 2 kuppia koulun kahvilassa. Hyvää oli.

Nukkuminenkin on vaan kofeiinin korvike. ;)

17. rookie

rookie 1. leveliläinen Basso DJ

Saadut kiitokset:
    5
    Aktiivisuuspisteet:
    921
    Kahvi -- jos olisit nainen, kaunis nainen, etkä niin kuuma, yhtyisin sinuun intohimolla.

Moon koukussa.

18. Guest

Guest Rekisteröitymätön

Se on mullakin sellasta aika usein. Yleensä laittaa kellon soimaan mahd. aikaisin, että kerkee aamulla ennen kouluun lähtöä keittää ja juoda kupin tahi pari. Yleensä kuitenkin nukahdan vielä kellon soimisen jälkeen ja koira herättää just ennen ku bussi menee.

Sit koko päivä on ihan vitun väsynuttä ja paskaa, kunnes koulussa juo sen kupin, ni sit elämä taas hymyilee.

19. Guest

Guest Rekisteröitymätön

piti ruveta lähteen kaupunkiin mut nyt on pakko pistää viä moccamaster pöriseen.

ootte perseestä.

20. yazer

yazer 4. leveliläinen

Saadut kiitokset:
    6
    Aktiivisuuspisteet:
    11,871
    Itse aloitin kahvin juonnin jo joskus 2 vuotiaana, oli pakko tehdä samoja asioita ku isäni.