Kahvin ylistystopic

Viestiketju osiossa 'Hiekkalaatikko' , käynnistäjänä Guest, 16.09.2005.

1. RogerKuitti

RogerKuitti 4. leveliläinen

Saadut kiitokset:
    0
    Aktiivisuuspisteet:
    6,386
    Maitoa, ei sokeria.

Päivässä menee semmoset 4-6 kuppia. Kahvin merkillä ei niin väliä, kunhan maku nyt edes muistuttaa kahvista. Mutta kyllä Presidentti on aina Presidenttiä, siittä ei pääse mihinkään. Keittimenä Moccamaster, sekä kotona että töissä. Jos nyt pitäis keitintä mennä ostamaan, en etes vilkaisis muita merkkejä. Hollannissa käsityönä tehty, laadukas vehje.

2. Guest

Guest Rekisteröitymätön

Tää on totta. Se vissii riippuu kyl ihmisestäki, mut ite just jos juo jonku litran, nii tulee semmone huono olo parin kolmen tunnin päästä.

3. Guest

Guest Rekisteröitymätön

En itse ole kahvin suurkuluttaja, vaan nautin sitä silloin tällöin, yleensä pysäkseni hereillä illan mittaan.
    Paatuneena alkoholistina täytyy sanoa että Irish Coffey on parasta ;)

4. Guest

Guest Rekisteröitymätön

Arvostan. En oo mikään hirvee kahvinjuoja, mutta pari kuppia menee joka päivä. Just tollasella moccamaasterilla keitettynä.

Ostin muuten tänään vanilijan makusta frezzamoccaa. Oli ihan maukasta, mutta ei se hirveesti kahvilta maistunu.

5. Guest

Guest Rekisteröitymätön

Kyl se kahvikupin tekopirteys on melkeen aina helpompi vaihtoehto, ku päikkärit.

6. -ERS-

-ERS- 4. leveliläinen

Saadut kiitokset:
    83
    Aktiivisuuspisteet:
    12,471
    Kahvia ei (onneksi) tule juotua oikeastaan muualla kun töissä. Sillon sitä menee 2-3 kuppia päivässä. Aamulla ei ikinä jaksa kahvia keittää, eikä tee edes kahvia mieli sillon. Sama juttu töiden jälkeen ja viikonloppuisin. En aijo ikinä edes opetella juomaan kahvia aamuisin, etten vaan jää siihen koukkuun. Itselläni ei ainakaan vielä tule minkäänlaista päänsärkyä, jos en jonain päivänä saa kahvia. Kahvin juonnin tosin aloitin suhteellisen myöhään, eli vasta noin 4 vuotta sitten.

7. RogerKuitti

RogerKuitti 4. leveliläinen

Saadut kiitokset:
    0
    Aktiivisuuspisteet:
    6,386
    Heh! Unohin tän jutun: Yläasteella luokkakaveri "joi vähän liikaa" ja joutu lopettamaan kahvin juonnin lääkärin määräyksestä, kun sillä oli liian korkea verenpaine! "Kuuri" kesti jotain 2-4 kk, mutta jo seuraavana kesänä rippileirillä se kuulemma kiskoi semmoset 5-6 kuppia per kahvitauko. :lol:

8. Guest

Guest Rekisteröitymätön

Meiran Cafe Original

Reilua ja luomua. Suositukset, nam.
    Löytyy öbaut kaikista marketeista, 2,69€ 250g.

9. pps

pps 1. leveliläinen

Saadut kiitokset:
    4
    Aktiivisuuspisteet:
    921
    kahvia tulee juotua muutama kuppi päivässä. aamulla yks. ja riippuu mihin meen duunista/koulusta, että tuleeko juotua enemmän.
    maitoa vähän, ei sokeria. tai mustana. yleensä tulee maitoa laitettua

10. Guest

Guest Rekisteröitymätön

Menee noin 6-12 isoa kuppia/päivä, riippuen siitä miten paljon on koulua/duunia.

11. Guest

Guest Rekisteröitymätön

Ei oo tullu kokeiltua koska jo tunti heräämisen jälkeen tulee pää kipeeks ja helvetin huono olo jos ei oo kahvia juonu. Aamuisin en himast poistu ennen ku oon kahvit hörpänny. Ihan pienestä asti kaffee tullu juotua. Itse pystyisin helpommin lopettaman tupakoinnin ku kahvin juonnin. Hyvä kahvi on yks suurimmista nautinnoista. Mustana, ilman mitään lisukkeita.

12. Guest

Guest Rekisteröitymätön

no kahvia tulee litkittyä aamulla ja töissä. fiilistelen eniten capputsiinoa jota töissä tulee vedeltyä, mutta kotona ihan basic kamaa. pitkään olen hörppinyt, mutta olen tullut siihen tulokseen että ihan kusetusta. en huomaa mitään vaikutusta, juon tai en, olen aina yhtä väsynyt.

kahvi on big time kusetus, mutta sitä juodaan tavan takaa.

13. Anonymous

Anonymous Rekisteröitymätön

Pakkohan se on joka iltapäivä vetästä pari kuppia kahvia + siinä sivussa jotain hyvää kuten pullaa tai keksejä = Ihan parasta! Tupakoinnin lopettaneena haikailee tuota kahvi + tupakka-yhdistelmää mutta parempi näin.

Kesällä aloin juomaan myös aamuisin kahvia että pääsi jotenkin liikkeelle mutta kerran kun jätin väliin niin silmät eivät meinanneet aueta ja olotila oli muutenkin vitun koomainen. Päätin jättää vakituisen aamujuonnin väliin kun seuraukset yhdestäkin skippaamisesta olivat tuollaiset. Jossain vaiheessa päivää on kuitenkin pakko saada se kahviannos.

<3

edit: Maitoa ja sokeria on pakko kuitenkin mukaan tunkea, vasta silloin maku on täydellinen. Pelkkä musta kahvi ilman mitään syötävää on :-&

14. Guest

Guest Rekisteröitymätön

itse käytän yleensä maitoa... mutta viime aikoina oon joutunu opettelemaan pitämään mustasta kahvista... ja ilman syötävää. Tiedättekö sen fiiliksen kun ei muistanut edellisenä päivänä käydä kaupassa? eli aamupalana pelkkää mustaa kahvia. mutta se sisältää kaiken olennaisen ravinnon, mitä elimistö tarvii ennen kello 11. lukuunottamatta tietysti nikotiinia, joka ei ole yhtä hohdokas huumausaine kuin kahvin sisältämä kofeiniini. Kahvi-ja-tupakka-combo on loistava, vaikka tosin luopuisin nikotiinista mieluusti, jos siihen pystyisin. kahvista en luovu kirveelläkään. kahvia ei onneksi ole koetellut kieltolaki missään vaiheessa.

Juhla mokkaa kuluu myös tässä keittimessä.

Mitä mieltä olette Jahwa Cahwasta??? (Coffee Berry Juice Drink)... mä en tykännyt.. kahvin on oltava kahvia. ei mehua.

15. Varis

Varis 0. leveliläinen

Saadut kiitokset:
    0
    Aktiivisuuspisteet:
    0
    Joskus (pari kolme kertaa viikos) tulee nautittuu kahvia, mut enpä yleensä jaksa nähdä vaivaa keittää kahvii pelkästään itelleni ja pikakahvihan on suht paskaa.
    Mut arvostan kyllä suuresti.

16. mutateordie

mutateordie 2. leveliläinen

Saadut kiitokset:
    12
    Aktiivisuuspisteet:
    1,021
    ...................

17. Guest

Guest Rekisteröitymätön

Itse olen taas sitä mieltä et pelkkä musta kahvi on parasta. Kahvin sekaan ei missään nimessä mitään. Keksiä, pullaa tai Fazerin sinistä tosin usein nautin kahvin kanssa. Rööki + kahvi on ehkä yliarvostetuin yhdistelmä. Nykyisin en missään nimessä nauti niitä yhtäaikaa. Jotenkin se syö nautintoa molemmista ja kahvi ei maistu ollenkaan siltä miltä sen pitää maistua. Mä pidän kahvin mausta mielettömästi ja siks en polta röökiä sen kans. Ennen sitäkin tosin tuli harrastettua mut ei enää varmaan 3-4 vuoteen.

18. Guest

Guest Rekisteröitymätön

19. Guest

Guest Rekisteröitymätön

paras tapa herätä on kun äiti päästää koiran huoneeseen mellastamaan, pomppimaan päälle ja laittaa kahvikupin hyllylle, varma tapa herätä.
    koulussa tulee juotua yksi tai kaksi kuppia päivässä eli päivän saldo=3
    töissä kesällä meni vähän enemmän(n.9 kuppia) mutta työpäivät olikin 8 ja 1/2 tuntia
    koulun kahvikoneessa maksaa 0,70e kuppi eli tulee aika kalliiks viikos

20. Guest

Guest Rekisteröitymätön

Paras tapa herätä on se, kun laittaa jo illalla keittimen valmiiks ja laittaa sen ajastimella siiheks ku meinaa herätä, sit voi sängystä noustessa suoraan mennä kaatamaan kupillisen.