Kahvin ylistystopic

Viestiketju osiossa 'Hiekkalaatikko' , käynnistäjänä Guest, 16.09.2005.

1. Guest

Guest Rekisteröitymätön

pissaliisa 4. leveliläinen

Saadut kiitokset:
    3
    Aktiivisuuspisteet:
    6,396
    Mulle kahvi on ehdoton asia aamulla. Pari kuppia tulee juotua aamulla, ja hiukan päivästä riippuen muutama kuppi lisää.

Ei siis mitään Cappucinoja vaan ihan perus Party Mokkaa.

Ilman kahvia, päivä on todella kankea pääkipuineen ja väsymyksineen. Ootteko kokeillu pitää muutamaa päivää paussia sumpin juonnista? Vierotusoireet on kun tupakassa konsanaan.

3. Anonymous

Anonymous Rekisteröitymätön

pussaan gorbatchovin päälakea tälläkin hetkellä ja kumoan maidolla jatkettua herkkujuomaa naamaani. parhaimman makusta myrkkyä jota oon ikinä maistanu (jep, oon maistanu monia)!
    arvostuspisteitä 9

4. Guest

Guest Rekisteröitymätön

Voi, en minä pystyis olemaan ilman kahvia. Ennen kouluun lähtöä tulee napattua iso kupillinen kahvia. En muuten ymmärä niitä ihmisiä jotka vetää kahvia semmoisista pikku kupeista. Aina kun tuun koulusta niin tulee juotua useampikin kuppi kahvia. Jos ei saa kahvia, voi sitä pääsäryn määrää.

5. Guest

Guest Rekisteröitymätön

Kofeiinipommina käytän yleisimmin. Mieluiten kermalla, ei sokeria.

Koulun kahvio syö lähinnä kaiken käteiseni. Vakio 2-5 kuppia koulupäivän aikana.

Pyhyys: Kahvi+tupakka aamutuimaan. Pyhyys=näin ollen herääminen.

6. Guest

Guest Rekisteröitymätön

Kahvi voi mikä viisas keksintö tämä onkaan. Ensimmäisen kerran viisivuotiaana maistoin tätä viisasten juomaa! Ensin en tykännyt, mutta kuukaudet kuluivat ja n. kuusivuotiaana join jo melkeinpä, joka päivä kupillisen kahvia. Koulu ikä lähestyi, ja kahvia kului jo kaksi kuppia päivässä. Tämä tahti jatkui aina jonnekkin kolmos luokalle, jolloin sitten alkoi tämä kahvin pakko juominen, siis oli pakko saada kahvia joka päivä jotain 3-4 kuppia. Ja nuo mun kupit ei oo mitään pieniä, vaan semmosia isoja motteja! Tykästyin kahviin todella tuolloin. Joskus nelos luokalla otimme yhden kaverini kanssa semmoisen kilpailun, että monta kuppia juodaan kahvia putkeen. Istuttiin kaverin kanssa niillä ja kahvinkeitin porskutti koko ajan uutta pannullista kahavia. En ole kyllä täysin varma monta kuppia sitä kahvia meni, mutta muistaakseni jotain 14-20 kuppia(HUOM! Ne kupit on niitä isoja motteja). Oli tuolloin maha vähän sekaisin. :shock: Sittemmin ylä-aste ikä alkoi ja kahvia kului jotain päivästä riippuen 6-8 motillista! Yleensä en ehtunyt aamuisin keitella kahveja, mutta nyt olen alkanut heräämään sen verran aikaisin, että saa keitettyä itelle aamulla kaks iso mottia kahvia! Nyt ammattikoulussa tulee ostettua, joka päivä jotain 2-3 kuppia kahavia(pieni kuppi 0.50€, iso 0.70€). Sitten kotiin ja kahvit kiehumaan. Päivittäin tulee juotua jotain 8 mottia. Olen yrittänyt monesti olla ilman kahvia, mutta tuloksetta. Kädet alkoi täriseen kun haistoi kahvin hajun. AAH mikä tuoksu se onkaan kun avaa ihan uuden kahvi paketin. Se on aivan ihana haju <3
    Jotku sanovat, että kahvilla on piristävä vaikutus, mutta ei ainakaan mulla nykyisin ole. Ei se nyt vaikuta, mutta se on vain niin hyvää. Olen juonut ennen maitokahvia, sokerimaitokahvia, mustana ilman sokeria ja mustana sokerin kans. Nykysin juon mustana ilman tai sokerin kans. Kerma kahvia en juo, koska mulla menee maha sekaisin siitä! Ainiin onko parempaa yhdistelmää, kuin pulla/keksi ja kahvi. EI OLE!
    Itse tykkään eniten, ehkä Juhlamokasta(Hinta/laatu suhde on hyvä.)!:

Suomen luotettavimmat ja laadukkaimmat kahvimerkit:

Joskus tein kokeilun, että mitä eroja huomaan kahveissa ja niissää oli oikeasti todella paljon eroja! Juhlamokka tai Presidentti oli se minun valintani.

Siinä nyt kerrassaan avautumista tästä herkusta.

7. Guest

Guest Rekisteröitymätön

Kyllähän sitä menee ihan liikaa, varmaan 2 täyttä pannullista päivässä. Kahvin suurta määrää olen kompensoinut keittämällä hieman miedompaa kahvia nykyään. Maidolla jatkettuna, juhlatilaisuuksissa kermaa ja sokeria. Ja Juhla Mokkaa sen on oltava.

8. Guest

Guest Rekisteröitymätön

Parasta kahvia mitä oon juonu, oli paikallisesta luomukaupasta. Jotain Reilunkaupan kaffeeta.

9. Guest

Guest Rekisteröitymätön

Kyllä joka aamu on herättävä aikaisin kahvinkeittoon ennen kun bussi menee kouluun. Se on vaan sellanen juttu, ainoo asia, mikä aamulla saa mut hereille.

10. Guest

Guest Rekisteröitymätön

Aah. Tulee juotua kahvia koulupäivän aikana ihan liikaakin, noin 4-8
    kuppia. Viikonloppusin ei lähellekkään tuota määrää, n. 0-3 per päivä,
    koska kalja ja muut litkut vievät sillon voiton kahvista.

Aamulla ehkä parasta:

+

=

11. Guest

Guest Rekisteröitymätön

kyllä se kahvi ja tupakka on sellainen yhdistelmä että kun siinä kotioven portailla nautiskelee niin tajuaa taas kuinka pienistä asioista ne elämän nautinnolliset hetket koostuvat. hyvään päivään kuuluu aina kahvi.

12. Guest

Guest Rekisteröitymätön

Aamupaska kruunaa vielä ton nautinnon, ehottomasti.

13. LaserKaraoke

LaserKaraoke 4. leveliläinen

Saadut kiitokset:
    0
    Aktiivisuuspisteet:
    6,386
    Meikällä on yks kanta-asiakas, jolla on maailman paskimmat ruokailutottumukset.

Mies ei syö riisiä, pastaa, mitään vastaavia lisukkeita paitsi perunamuusia. Ei ees kermavalkosipuliperunoita! "Eieiei, mä en tykkää"

Ei mielellään vihanneksia niinku siel missään. Pizza vedetään kylmänä. Jäbä ahmii jonku 4 hiilihydraattipommia, eli pullamunkkii päivässä.

Ja nyt päästään asiaan: Joka vitun ikiseen kahvikuppiin, niist päivittäisestä neljästätoista, tää jannu laittaa (mä laskin) KOLMETOISTA Hermesetasta! Kelatkaa!

Klink-klink-klink-klink-klink-klink-klink-klink-klink-klink-klink-klink-klink!

NOIN MONTA!

Eikä siinä vielä kaikki, perään menee viel neljä sokeripalaa.

Ei vittu mikä sälli.

14. hebo

hebo 4. leveliläinen

Saadut kiitokset:
    306
    Aktiivisuuspisteet:
    16,071
    arvostan vitusti. itehän siirryin just tänään liian järeistä 3dl aamukahveista (joita on tullu litkittyä jo pari vuotta mut maha ei tottunu millään) kevyempiin kahden desin pläjäyksiin. pisti mahan liian tehokkaasti liikkeelle (näin säästän aikaa).

duunissa tulee vedettyä aina toinen kupillinen ku on niin saatanan halpaa (50 senttiä / 2 dl kuppi). ehkä viel iltapäivällä jos siltä tuntuu mut harvemmin kuitenki.

oon muuten huomannu et kahvilla saa sellasen jännän kännin päälle ku juo tarpeeks. tulee silleen vähän epätodellinen olo mut se huipentuu paskaan oloon lopuks ja joutuu litkimään vettä perään. suosittelen tolupäille.

15. Guest

Guest Rekisteröitymätön

paras kahvin kanssa
    mustana, ei sokeria, ei maitoa
    tärkeä osa kahvipyötää

16. Guest

Guest Rekisteröitymätön

Ei vittu mitään herättävää vaikutusta. Te oikeesti vaan kuvittelette.

17. Guest

Guest Rekisteröitymätön

Kahvi on välttämätöntä, jos aion aamuisin saada aivotoimintani käynnistettyä. Mutta ei papujuoman erinomaisuus perustu niinkään tuohon hyötynäkökohtaan, vaan ennen kaikkea sen taivaallisen ihanaan makuun. Jo valmistumassa olevan kahvin tuoksukin on jotakin sanoinkuvaamattoman miellyttävää. Maailma ilman kahvia olisi ankea ja synkkä paikka.

18. Guest

Guest Rekisteröitymätön

Arkiaamuisin on pakko juoda et jotenki pysyy koulus hereillä.

19. Guest

Guest Rekisteröitymätön

Ei sille voi mitään. Joka ikinen kerta, kun en ole ehtinyt aamulla juoda isoa kupillista kahvia ennen kuin lähden kouluun, päivä menee aivan perseelleen. Ei meinaa aivotoiminta millään käynnistyä ja päätä alkaa särkemään. Kesän aikana tuli vähennettyä kahvin juomista, mutta nyt syksyn tultua kahvin kulutukseni todennäköisesti lähtee taas mukavasti kasvuun...

Tavallinen suodatinkahvi on hyvää, mutta se ei vedä vertoja espressolle! Espressokahvi vaan yksinkertaisesti maistuu niin paljon paremmalta. Suodatinkahvia tosin voi aina juoda isompia kuppeja...

Niin, ja mitään maitoa, kermaa tai sokeria en koskaan pistä kahviani pilaamaan. Maitoa vain ja ainoastaan silloun, jos koulussa välitunnilla ei meinaa ehtiä juomaan kahvia loppuun kun se on niin kuumaa. Pari vuotta sitten Espanjassa paikalliset tarjoilijat ihmetteli kun join sikäläistä supervahvaa kahvia mustana, vaikka paikallisetkin juovat sen aina kuuman maidon kanssa, on kuulemma niin vahvaa. Mun mielestä se taas oli hurjan hyvää, ei mitään laihaa suomalaista litkua... :roll:

20. Laker

Laker 0. leveliläinen

Saadut kiitokset:
    0
    Aktiivisuuspisteet:
    0
    Kyllä se on parasta!

Aamusin juon jos ehin, mut yleensä en ehdi ku herään niin myöhään. Mut viikonloppusin aamusauhut+kahvi=vitun parasta!